Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligatii fiscale aferente lunii februarie. Obligatii restante. Anularea accesoriilor. Studiu de caz

25-Mai-2020
3046

Anularea obligatiilor accesorii este prevazuta in OUG nr. 69/2020. Ordonanta vizeaza accesorii aferente datoriilor principale restante la 31 martie 2020 inclusiv (pentru care s-a implinit scadenta sau termenul de plata). 

Practic, daca, sa zicem, contribuabilul are restante taxe salariale scadente in 25 martie, aferente muncii prestate in februarie 2020, trebuie sa le plateasca anul acesta, pana la 15 decembrie, pentru ca Fiscul sa nu mai perceapa dobanzi si penalitati pentru perioada 25 martie - 15 decembrie ? Se anuleaza si accesoriile calculate intre 15 iunie si data platii datoriei restante principale? Ce se intampla cu taxele pe luna mai scadente in 25 iunie? Daca nu se platesc, se mai percep accesorii calculate pentru perioada de la 15 iunie pana la data platii?

Raspunsul consultantului fiscal Constanta Popa:

Pentru anularea accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale restante la data de 31 martie 2020 trebuie indeplinite toate cele 4 conditii cumulative de la art. IX din OUG 69/2020, inclusiv conditiile vizand achitarea pana la data de 15 decembrie 2020 a tuturor obligatiilor bugetare principale restante la data de 31 martie 2020 inclusiv, precum si a tuturor obligatiilor bugetare principale si accesorii cu termene de plata cuprinse intre data de 1 aprilie 2020 si data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv.

Pe de alta parte, conform art. VIII alin. (2) lit. a) din OUG 69/2020 prin obligatii bugetare restante la data de 31 martie 2020 se intelege obligatii bugetare pentru care s-a implinit scadenta sau termenul de plata pana la data de 31 martie 2020 inclusiv, precum si obligatiile fiscale principale scadente in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a OUG 29/2020 (adica 21 martie 2020) si data de 31 martie 2020 inclusiv. Aceste prevederi se aplica cu prioritate fata de cele ale art. VII alin. (2) din OUG 29/2020, potrivit carora nu sunt considerate restante obligatii fiscale scadente incepand cu data intrarii in vigoare a acestei ordonante (21 martie 2020) si neachitate pana la incetarea masurilor prevazute de ordonanta, adica pana la implinirea termenului de 30 de zile de la incetarea starii de urgenta (si care, astfel, nu erau considerate restante la data de 31 martie 2020).

Reiese ca obligatiile aferente lunii februarie 2020, cu scadenta la 25 martie 2020 si neachitate pana la data de 31 martie 2020 sunt considerate si ele obligatii fiscale (bugetare) restante la data de 31 martie 2020, chiar daca au beneficiat si de prevederile OUG 29/2020 si pot beneficia de anularea accesoriilor conform OUG 69/2020, daca sunt respectate cele 4 conditii cumulative de la art. IX din ordonanta, inclusiv conditia platii acestora pana cel tarziu la data de 15 decembrie 2020 inclusiv.



Obligatiile fiscale aferente lunii mai 2020, cu scadenta la 25 iunie 2020 trebuie si ele achitate, inclusiv eventuale accesorii aferente pentru plata cu intarziere, tot pana cel tarziu la data de 15 decembrie 2020 inclusiv. Pentru aceste obligatii, eventualele accesorii aferente nu beneficiaza de anulare, ci trebuie achitate integral pana la termenul limita amintit.

 

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Casarea mijloacelor fixe. Procedura, documente, monografii si reglementari cheie

    • Casarea mijloacelor fixe reprezinta procesul prin care activele imobilizate sunt scoase din functiune si eliminate din evidenta contabila a unei entitati deoarece sunt uzate fizic sau moral si devin nefunctionale sau inutilizabile din punct de vedere economic. Casarea se efectueaza pe baza unor documente justificative si respectand reglementarile legale in vigoare. In acest articol vom discuta despre procedura de casare a mijloacelor fixe si vom prezenta monografiile contabile aferente acestei...» citeste mai departe aici

  • Reactivare firma inactiva. [PROCEDURA] si reglementari cheie

    • Reactivarea unei firme inactive este un proces esential pentru reluarea activitatii economice si recastigarea drepturilor fiscale pierdute. Fie ca inactivitatea a fost cauzata de neconformitati fiscale sau de o suspendare voluntara a activitatii, este important ca antreprenorii sa inteleaga pasii necesari pentru repunerea firmei in legalitate. In acest articol, vom detalia procedura de reactivare a unei firme inactive, reglementarile cheie prevazute de legislatia fiscala si conditiile pe care...» citeste mai departe aici

  • [INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2025. Ce tip de firma este mai avantajos?

    • Atunci cand vrei sa iti deschizi o firma in Romania, trebuie sa te gandesti bine, mai inainte, la forma juridica pe care o vei adopta. Cele mai multe persoane se indreapta catre PFA sau SRL. Iar in acest articol vom vedea care sunt avantajele si dezavantajele acestor forme juridice, dar si o comparatie intre cele doua cu privire la urmatoarele aspecte: costurile de infiintare si administrare, responsabilitatile juridice, regimul fiscal, flexibilitatea activitatilor, dar si impactul asupra...» citeste mai departe aici

  • D112. Va fi utilizat un NOU model de formular din luna martie 2025, conform Ordinului 299/2025

    • Prin Ordinul Comun nr. 299/455/435/729/2025, din 4 martie 2025, s-a legiferat noul model al declaratie 112, obligatoriu incepand cu declararea veniturilor aferente lunii martie 2025. Astfel, incepand cu declararea veniturilor lunii martie 2025, va fi folosit noul model al declaratiei 112.» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Opinia specialistului cu privire la 2 situatii de raportare a stocurilor in SAF-T

    • Pentru modernizarea si eficientizarea controalelor fiscale autoritatile din Romania au implementat sistemul SAF-T. Chiar daca este utilizat deja de ceva timp, inca exista neclaritati cu privire la raportarea corecta si completa a stocurilor, mai ales in situatii complexe, cum ar fi cele care implica contracte internationale de tip "manufacturing toll" sau perioade tranzitorii in care stocurile sunt transferate intre entitati. In acest articol, vom vedea opinia specialistului cu privire la doua...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016