Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligatii fiscale stabilite prin decizii de impunere ca urmare a unei inspectii ANAF. Penalitati de nedeclarare

30-Iul-2020
1912

O societate comerciala a avut control fiscal pentru perioada 2016-iunie 2019. In urma controlului fiscal, au fost stabilite debite a caror scadenta este 05.04.2020, actul de control fiind incheiat pe data de 06.03.2020.



Avand in vedere prevederile OUG 29 si 99 pe 2020, aceste datorii sunt scadente in data de 25.10.2020? Daca aman pana la aceasta data achitarea lor, mai beneficiez de reducerea cu 75% a penalitatilor de nedeclarare?

Raspunsul consultantului fiscal Otilia Roman:

Pentru speta dvs, avem la indemana urmatoarele prevederi legale:

1) Codul de procedura fiscala:


“Art. 156: Termenele de plata

(1)Pentru diferentele de obligatii fiscale principale si pentru obligatiile fiscale accesorii, stabilite prin decizie potrivit legii, termenul de plata se stabileste in functie de data comunicarii deciziei, astfel:

a)daca data comunicarii este cuprinsa in intervalul 1-15 din luna, termenul de plata este pana la data de 5 a lunii urmatoare, inclusiv;

Art. 157: Obligatii fiscale restante

(1)Prin obligatii fiscale restante se intelege:

a)obligatii fiscale pentru care s-a implinit scadenta sau termenul de plata;

b)diferentele de obligatii fiscale principale si accesorii stabilite prin decizie de impunere, chiar daca pentru acestea nu s-a implinit termenul de plata prevazut la art. 156 alin. (1).

Art. 181: Penalitatea de nedeclarare in cazul creantelor fiscale administrate de organul fiscal central

(1)Pentru obligatiile fiscale principale nedeclarate sau declarate incorect de contribuabil/platitor si stabilite de organul de inspectie fiscala prin decizii de impunere, contribuabilul/platitorul datoreaza o penalitate de nedeclarare de 0,08% pe fiecare zi, incepand cu ziua imediat urmatoare scadentei si pana la data stingerii sumei datorate, inclusiv, din obligatiile fiscale principale nedeclarate sau declarate incorect de contribuabil/platitor si stabilite de organul de inspectie fiscala prin decizii de impunere. (2)Penalitatea de nedeclarare stabilita potrivit alin. (1) se reduce, la cererea contribuabilului/platitorului, cu 75%, daca obligatiile fiscale principale stabilite prin decizie:

a)se sting prin plata sau compensare pana la termenul prevazut la art. 156 alin. (1);

b)sunt esalonate la plata, in conditiile legii. In acest caz, reducerea se acorda la finalizarea esalonarii la plata.”

2) PROCEDURa din 29 decembrie 2015 privind stabilirea obligatiilor fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare – aprobata prin Ordinul 3834/2015:

“1.In situatia in care contribuabilul/platitorul nu a declarat sau a declarat incorect obligatiile fiscale principale, acestea se stabilesc de organul de inspectie fiscala prin decizii de impunere.

9.1.Pentru obligatiile fiscale principale prevazute la pct. 1, care au fost stinse prin plata sau compensare in termenul prevazut la art. 156 alin. (1) din Codul de procedura fiscala sau prin esalonare la plata, in conditiile legii, penalitatile de nedeclarare se reduc cu 75%, la cererea contribuabilului depusa la organul fiscal central competent.”

3) ORDONANTA DE URGENTA nr. 29 din 18 martie 2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare, modificata prin OUG 99/2020:

“Art. VII

(1)Pentru obligatiile fiscale scadente incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si neachitate pana la incetarea, potrivit alin. (4), a masurilor prevazute de prezentul articol nu se calculeaza si nu se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere conform Codului de procedura fiscala, aprobat prin Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2)Prin derogare de la prevederile art. 157 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, obligatiile fiscale prevazute la alin. (1) nu sunt considerate obligatii fiscale restante.

(3)Se suspenda sau nu incepe executarea silita prin infiintarea popririi a creantelor bugetare, cu exceptia executarilor silite care se aplica pentru recuperarea creantelor bugetare stabilite prin hotarari judecatoresti definitive pronuntate in materie penala, precum si a ajutoarelor de stat a caror recuperare a fost dispusa printr-o decizie a Comisiei Europene/furnizorului ajutorului de stat sau a unei instante nationale. Masurile de suspendare a executarii silite prin poprire asupra sumelor urmaribile reprezentand venituri si disponibilitati banesti se aplica, prin efectul legii, de catre institutiile de credit sau alti terti popriti, fara alte formalitati din partea organelor fiscale.
(4)Masurile fiscale prevazute la alin. (1)-(3) inceteaza la data de 25 octombrie 2020 inclusiv.”

Asadar, din aceste prevederi legale, se pot deduce urmatoarele concluzii:
• penalitatea de NEDECLARARE este o sanctiune diferita de penalitatea de INTARZIERE;
• penalitatea de NEDECLARARE se reduce cu 75%, daca si numai daca obligatiile fiscale principale stabilite de organul de inspectie fiscala prin decizii de impunere sunt stinse prin plata, compensare sau esalonare la plata;
• incepand cu perioada de pandemie, sunt acordate anumite facilitati, cum ar fi nedatorarea unor penalitati de INTARZIERE pentru obligatii fiscale scadente incepand cu data intrarii in vigoare a OUG 29/2020, care sunt NESTABILITE prin decizii de impunere (cum ar fi obligatiile fiscale curente – lunare / trimestriale - declarate de contribuabili), si daca aceste obligatii fiscale sunt achitate pana la data de 25 octombrie 2020;
• ca urmare, pana la data de 25 octombrie pot fi amanate obligatii fiscale curente si nu stabilite prin decizii, a caror scadenta incepe sa curga de la data de 21 martie 2020, si pentru care NU se aplica penalitati de INTARZIERE – aceasta fiind, de fapt, facilitatea instituita de OUG 29/2020;
• daca doriti sa amanati, pana la data de 25 octombrie 2020, plata obligatiilor fiscale, stabilite prin decizie de catre organul fiscal, personal consider, in baza celor precizate, ca penalitatea de nedeclarare nu poate fi redusa cu 75%, deoarece amanarea se acorda pentru obligatiile fiscale curente (art. 157 alin. (1) lit. a) din codul de procedura fiscala) si nu si pentru cele stabilite prin decizii de impunere (art. 157 alin. (1) lit. b) din codul de procedura fiscala).

 

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Obligatii fiscale stabilite prin decizii de impunere ca urmare a unei inspectii ANAF. Penalitati de nedeclarare":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Regim fiscal TVA aplicabil de la 1 iulie 2021 pentru livrari intracomunitare de bunuri la distanta si servicii electronice
    • O societate comerciala care NU ESTE PLATITOR TVA, DAR DETINE COD SPECIAL TVA livreaza bunuri si presteaza servicii catre persoane fizice din statele membre UE. Livrarea de bunuri nu depaseste valoarea de 10000 euro. Ce obligatii are in conformitate cu prevederile OUG 59/2021 privind facturarea si inregistrarea in OSS? Cum se completeaza factura la rubrica de tva? Multumesc! Raspunsul consultantului fiscal Amelia Dumitras: Din informatiile prezentate, rezulta ca persoana impozabila din Romania...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal - contabil al creantelor neincasate. Rezolvati problema fara sa apelati la Justitie
    • Stimate contabil, Clientii intarzie cu plata facturilor? Intarzierile acestea va deregleaza fluxul de numerar? In consecinta, aveti la randul dvs. intarzieri cu plata facturilor sau chiar a salariilor? Problema este veche si este prezenta in orice firma. Si, invariabil, ea ajunge intotdeauna spre rezolvare in ograda dvs., a Departamentului Financiar-Contabil. Pentru ca dvs., contabilul, sunteti prima reduta de aparare. Dvs. sunteti cel care trebuie sa analizeze complexitatea fiecarei situatii cu...» citeste mai departe aici

  • 30 iulie 2021 - termenul limita pentru depunerea Formularului 394
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman reaminteste contribuabililor ca vineri, 30 iulie 2021, este ultima zi in care se poate depune ”Declaratia informativa privind livrarile/ prestarile ?i achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA - aferente perioadei de raportare precedente” (luna, trimestru etc.; perioada de raportare este cea declarata pentru depunerea decontului de TVA, prevazuta la art. 322 din Legea nr.227/2015) ....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016