Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligativitatea existentei contractului de transport incheiat cu firme ocazionale

05-Iul-2012
9141
In ce masura, din punct de vedere al deductibilitatii cheltuielilor de transport, este necesar ca o societate sa aiba contract de prestari servicii cu fiecare transportator?

Raspuns:

Pentru a fi considerate deductibile la calculul impozitului pe profit, cheltuielile trebuie sa fie efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile sau sa fie prevazute in alte reglementari in vigoare. Calculul impozitului pe profit se face pe baza veniturilor si cheltuielilor inregistrate in evidenta contabila proprie, conform dispozitiilor contabile aprobate prin Legea contabilitatii si a OMFP 3055/2009 , cu modificarile ulterioare.

Potrivit prevederilor din actele normative invocate, cheltuielile cu transportul de bunuri se cuprind in grupa cheltuielilor de exploatare. Ele se inregistreaza in evidenta contabila in momentul efectuarii lor intr-un document care dobandeste astfel calitatea de document justificativ (factura).

Avand in vedere obiectul de activitate al societatii d-voastra, respectiv activitatea de comert cod CAEN 4673 - Comert cu ridicata al materialului lemnos si a materialelor de constructie si echipamentelor sanitare, consider ca existenta contractului este importanta atunci cand transportul este asigurat de o alta societate. El poate fi inlocuit de o comanda acceptata care sa cuprinda in anexa si conditiile, termenele, cantitatile, valorile si eventual sanctiunile in caz de nerespectare a conditiilor convenite.

Un alt document foarte important este factura de transport, care la randul ei trebuie sa fie completata conform prevederilor Codului fiscal , art. 155 si trebuie sa fie insotita obligatoriu de o serie de acte justificative pentru ca aceste cheltuieli sa poata fi considerate deductibile din punct de vedere fiscal. Documentele respective difera in functie de tipul transportului (feroviar, naval, aerian etc.), de ruta (interna, externa, Comunitatea Europeana), tipul marfurilor transportate etc.

Ele sunt, dar nu limitativ:
- avizul de insotire al marfurilor livrate de societate d-voastra,
- daca exista, polita de asigurare a marfurilor livrate,
- un exemplar din scrisoarea de transport, semnat si stampilat,
- confirmarea primirii marfurilor etc.

Scrisoarea de transport se intocmeste in 4 exemplare de catre societatea de transport:
- unul pentru expeditor;
- unul pentru caraus;
- unul insoteste marfa;
- unul se elibereaza destinatarului.

CMR-ul este destinat exclusiv transportului de marfuri cu autovehicule rutiere, (containerele si suprastructurile modulare nu sunt considerate vehicule). Scrisoarea de transport (CMR), constituie dovada materiala a conditiilor prevazute in contractul de transport in traficul rutier intern si international de marfuri, precum si dovada primirii marfii de catre transportator.

In cazul in care aveti si corespondenta cu destinatarul marfurilor, contractul poate fi inlocuit de orice alt document care poate furniza informatii cu privire la societatea de transport (oferte de pret, acceptare de pret, CMR, factura etc.). Este foarte important ca preturile acceptate de societate sa nu difere prea mult de cele aplicate de transportatorii consacrati si pentru care societatea are contracte incheiate.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Obligativitatea existentei contractului de transport incheiat cu firme ocazionale":
Rating:

Nota: 4.42 din 6 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

06-Iul-2012

Timp consumat inutil pentru intocmirea unor documente care se suprapun din punct de vedere al informatiilor cerute de autoritatea fiscala.Un contract cu toate datele privind partile, pretul si cantitatea sau o factura care sa contina elementele enumerate la contract ar fi suficient.Din pacate asa ceva este greu de admis in Romania, pentru ca ar lasa fara obiectul muncii mii de birocrati si inspectori, servantii unui sistem bolnav si ticalos.




Sfaturi de la experti



© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016