Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OG 16/2022: Microintreprinderile fara salariati trec obligatoriu la plata impozitului pe profit, NU mai platesc impozit de 3%

18-Iul-2022
37202
OG 16/2022: Microintreprinderile fara salariati trec obligatoriu la plata impozitului pe profit, NU mai platesc impozit de 3%

Prin OG 16/2022 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, abrogarea unor acte normative si alte masuri financiar-fiscale a fost eliminata facilitatea fiscala prin care microintreprinderile fara salariati puteau plati impozit de 3%.

Conform actului normativ, din 2023 microintreprinderile care nu au salariati nu vor mai putea plati impozit de 3%, asa cum era prevazut pana acum, ci vor trece la plata impozitului pe profit, de 16%.

Se mai aplica doar impozitul de 1% pe venitul microintreprinderilor cu cel putin un angajat, incepand cu 1 ianuarie 2023.

La plata impozitului pe profit de 16% vor trece firmele cu activitati in jocuri de noroc si in asigurari, microintreprinderile fara angajati, dar si cele care au realizat venituri din consultanta si/sau management peste 80%.

Atentie! Chiar si microintreprinderile care plateau pana acum impozit specific pot trece la plata impozitului pe profit. O alta varianta ar fi plata impozitului pe venitul microintreprinderii, de 1%. Detalii AICI>>

Reguli de iesire din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor in cursul anului

Daca in cursul unui an fiscal o microintreprindere realizeaza venituri mai mari de 500.000 euro sau ponderea veniturilor realizate din consultanta si/sau management in veniturile totale este de peste 20% inclusiv, aceasta datoreaza impozit pe profit incepand cu trimestrul in care s-a depasit oricare dintre aceste limite, fara posibilitatea de a mai opta pentru perioada urmatoare sa aplice prevederile prezentului titlu.

In acest caz, microintreprinderile vor trebui sa comunice ANAF pana pe 31 martie 2023 iesirea din sistemul de impozitare pe micro.

In cazul in care, in cursul unui an fiscal, o microintreprindere nu mai indeplineste conditia pentru plata impozitului micro, aceasta datoreaza impozit pe profit incepand cu trimestrul in care nu mai este indeplinita aceasta conditie.

Prin exceptie de la prevederile amintite mai sus, pentru o microintreprindere cu un singur salariat, al carui raport de munca inceteaza, conditia de plata a impozitului micro se considera indeplinita daca, in termen de 30 de zile de la incetarea raportului de munca, este angajat un nou salariat cu contract individual de munca pe durata nedeterminata sau pe durata determinata pe o perioada de cel putin 12 luni.

Citeste si: Din 2023, sistemul deducerilor pentru salariati va avea doua componente: deducere de baza si deducere suplimentara (OG 16/2022), click<<

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Bon fiscal. Cum sa procedati daca NU ati emis la timp bonul fiscal la incasarile cu cardul

    • Emiterea bonului fiscal este o obligatie legala pentru toti comerciantii care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale. Incasarile prin POS pot genera confuzii legate de necesitatea emiterii bonului, mai ales atunci cand este emisa si o factura. In acest articol analizam ce trebuie facut in situatiile in care bonul fiscal nu a fost emis la timp pentru o incasare cu cardul si care sunt optiunile legale de remediere. Avem acest caz concret. Am constatat ca pe 01 septembrie 2025, s-a omis...» citeste mai departe aici

  • Case de marcat electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o zi

    • Bonul fiscal si raportul Z sunt documente esentiale in activitatea oricarui operator economic care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale. Acestea au roluri distincte, dar complementare, in evidentierea si raportarea tranzactiilor comerciale. Emiterea bonului fiscal este obligatorie pentru fiecare vanzare, iar raportul Z finalizeaza zilnic gestiunea fiscala. Lipsa raportului Z poate genera probleme contabile si fiscale, de aceea este important sa se actioneze prompt in astfel de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016