Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OG 17/2015 a stabilit noile termene pentru casele de marcat electronice din 2016

25-Dec-2015
3594

Noile termene-limita pentru utilizarea exclusiva a noilor case de marcat au fost stabilite initial prin OUG 91/2014 si modificate ulterior prin OG nr. 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative.

Recent, printr-un act normativ publicat in Monitorul Oficial aceste termene au fost prorogate. Este vorba de OUG 57 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare, publicata in Monitorul Oficial nr. 923 din 11 decembrie 2015.

Astfel, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 966 din 30 decembrie 2014, aprobata cu modificari prin Legea nr. 267/2015, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Articolul II va avea urmatorul cuprins:

"ART. II

(1) Incepand cu data de 1 octombrie 2016, Comisia autorizeaza numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art.3, alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Incepand cu data de 1 ianuarie 2017, se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Incepand cu data de 1 aprilie 2017, operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(4) Incepand cu data de 1 iulie 2017, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mijlocii, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(5) Incepand cu data de 1 noiembrie 2017, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(6) Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pot comercializa aparatele scoase din uz catre distribuitori autorizati sau catre operatori economici care sunt direct implicati in colectarea, tratarea, reciclarea, valorificarea si eliminarea nepoluanta a deseurilor de echipamente electrice si electronice, cu conditia pastrarii si arhivarii memoriilor fiscale pe perioada prevazuta de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(7) Ordinul comun al ministrului finantelor publice si al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, prevazut la art. 5 alin. (11) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aproba pana la data de 30 iunie 2016.

(8) Dispozitiile art. 5 alin. (10) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica incepand cu data de 31 iulie 2016.

(9) Pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, avizul tehnic favorabil privind caracteristicile tehnice ale modelului aparatului de marcat electronic fiscal prevazut la art. 5 alin. (9) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se elibereaza in conformitate cu Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare.

(10) Informatiile continute in registrul prevazut la art. 3^1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pana la data de 30 iunie 2016."

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OG 17/2015 a stabilit noile termene pentru casele de marcat electronice din 2016":
Rating:

Nota: 3.17 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Corectia unui bon fiscal emis eronat. Evidentierea in formularul A4200
    • Inregistrarea unor bonuri fiscale eronate nu este o greseala intalnita ocazional, majoritatea contribuabililor fiind pusi macar o data in aceasta situatie. Totusi, cum se face corectia unui bon fiscal in cazul in care se introduce in mod eronat o alta suma pe casa de marcat si se valideaza bonul fiscal gresit? Cum se face evidentierea bonului fiscal eronat in formularul A4200? Raspunsul specialistului Situatia descrisa poate fi solutionata cu respectarea prevederilor Normelor metodologice date...» citeste mai departe aici

  • Noutati de la ANAF: Sunt vizati contribuabilii mari si mijlocii!
    • Pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) a fost pus in dezbatere publica un nou Proiect de ordin privind modificarea unor acte normative referitoare la administrarea si monitorizarea contribuabililor mari si mijloci. Proiectul pus in dezbatere publica marti, 20 noiembrie 2018, a fost emis in contextul in care prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.716/2018 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Contul unic: Metodologia de stingere a obligatiilor fiscale, MODIFICATA DE ANAF!
    • Pe site-ul Agentiei Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a fost publicat, luni, 20 noiembrie 2018, un Proiectul de ordin pentru modificarea pct.34 din Metodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1613/2018. La punctul 34, capitolul V al anexei la ordinului presedintelui ANAF nr. 1613/2018, “s-a prevazut ca, in situatia in care contribuabilul face o plata eronata in...» citeste mai departe aici

  • Suspendarea activitatii: Cum se obtine regimul de declarare derogatoriu?
    • Suspendarea activitatii la Registrul Comertului nu determina automat suspendarea obligatiilor declarative ale societatii. Astfel, pe perioada in care se afla in inactivitate temporara entitatile au obligatia sa depuna declaratiile fiscale conform vectorului fiscal. Pentru obligatiile declarative inscrise in vectorul fiscal declaratiile se depun, chiar daca nu exista sume de declarat, pe zero, cu exceptia situatiei in care societatea solicita si i se aproba un regimul de declarare derogatoriu...» citeste mai departe aici

  • Proiect pentru modificarea Formularului 101, Declaratie privind impozitul pe venit
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat marti, 20 noiembrie, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Vezi AICI Formularul 101, Declaratie privind impozitul pe profit, asa cum este stabilit in Anexa proiectului de ordin. ART. I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016