Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OMFP 1939/2016: Institutiile si declararea datelor de natura financiara si cele pentru identificarea contribuabililor

26-Aug-2016
554

In Monitorul Oficial al Romaniei nr.648/24.08.2016 a fost publicat OMFP 1939/2016 privind stabilirea institutiilor financiare care au obligatia de declarare, categoriile de informatii privind identificarea contribuabililor, precum si informatiile de natura financiara referitoare la conturile deschise si/sau inchise de acestia la institutiile financiare, regulile de conformare aplicabile de catre aceste institutii in vederea identificarii conturilor raportabile de catre acestea, precum si procedura de declarare a acestor informatii si a normelor si procedurilor administrative menite sa asigure punerea in aplicare si respectarea procedurilor de raportare si diligenta fiscala prevazute in instrumentele juridice de drept international la care Romania s-a angajat

in temeiul art. 62 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

avand in vedere:

- prevederile cap. I al titlului X din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare (Legea nr. 207/2015), prin care este transpusa Directiva 2011/16/UE a Consiliului din 15 februarie 2011 privind cooperarea administrativa in domeniul fiscal si de abrogare a Directivei 77/799/CEE, astfel cum a fost modificata prin Directiva 2014/107/UE a Consiliului din 9 decembrie 2014 de modificare a Directivei 2011/16/UE in ceea ce priveste schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal;

- prevederile Acordului multilateral al autoritatilor competente pentru schimb automat de informatii privind conturi financiare, semnat la Berlin la 29 octombrie 2014, ratificat prin Legea nr. 70/2016 (Acordul ratificat prin Legea nr. 70/2016);

- prevederile Acordului dintre Romania si Statele Unite ale Americii pentru imbunatatirea conformarii fiscale internationale si pentru implementarea FATCA, semnat la Bucuresti la 28 mai 2015, ratificat prin Legea nr. 233/2015 (Acordul ratificat prin Legea nr. 233/2015),
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

 CAPITOLUL I Definitii generale si obiect
Art. 1.

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii

Prin prezentul ordin, in vederea indeplinirii obligatiilor ce decurg din aplicarea prevederilor art. 62 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 si in scopul combaterii evitarii platii impozitelor si evaziunii fiscale si pentru a imbunatati conformarea fiscala:

a) se implementeaza Standardul comun de raportare (CRS) cu privire la conturile financiare asa cum sunt elaborate de Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE); si

b) se emit prevederi de aplicare unitara a CRS, a Legii nr. 207/2015 si a Acordului ratificat prin Legea nr. 233/2015 cu privire la:

(i) stabilirea institutiilor financiare care au obligatia de declarare;

(ii) categoriile de informatii privind identificarea contribuabililor, precum si informatiile de natura financiara referitoare la conturile deschise si/sau inchise de acestia la institutiile financiare;

(iii) institutiile financiare nonraportoare din Romania si conturile excluse de la obligatia de declarare;

(iv) regulile de conformare aplicabile de catre aceste institutii in vederea identificarii conturilor raportabile de catre acestea, precum si procedura de declarare a acestor informatii;

(v) normele si procedurile administrative menite sa asigure punerea in aplicare si respectarea procedurilor de raportare si diligenta fiscala.
Art. 2.

(1) Prevederile CRS se completeaza cu dispozitiile cuprinse in anexa nr. 1 privind Normele de raportare si de diligenta fiscala pentru schimbul de informatii referitoare la conturile financiare si anexa nr. 2 privind Normele suplimentare de raportare si de diligenta fiscala pentru schimbul de informatii referitoare la conturi financiare, ce fac parte integranta din Legea nr. 207/2015.

(2) Prevederile prezentului ordin completeaza modul de aplicare a dispozitiilor Acordului ratificat prin Legea nr. 233/2015. in cazul in care prevederile prezentului ordin reglementeaza aspecte care nu se regasesc in cuprinsul Acordului ratificat prin Legea nr. 233/2015 sau contravin prevederilor acesteia, se vor aplica dispozitiile Acordului ratificat prin Legea nr. 233/2015.
Art. 3.

in scopul acestui ordin, pentru aplicarea unitara a dispozitiilor din Legea nr. 207/2015, din Acordul ratificat prin Legea nr. 70/2016, CRS si din Acordul ratificat prin Legea nr. 233/2015, urmatorii termeni sunt explicitati dupa cum urmeaza:

 a) termenul "cont care face obiectul raportarii" din Legea nr. 207/2015 are intelesul termenului de "cont raportabil" din prezentul ordin;

b) termenul "persoana care face obiectul raportarii" definit la lit. D pct. 2 din sectiunea a VIII-a din anexa nr. 1 la Legea nr. 207/2015 si termenul "persoana specificata din Statele Unite" definit la art. 1 pct. 1 lit. ff) din Acordul ratificat prin Legea nr. 233/2015 are intelesul termenului de "persoana raportabila" din prezentul ordin;

c) termenul "proprietati platite sau creditate in cont" prevazut la art. 2 paragraful 2 lit. a) subalineatul (5) lit. (B) din Acordul ratificat prin Legea nr. 233/2015 are intelesul de "active financiare" din prezentul ordin;

d) termenul "conturi de persoana fizica preexistente" din Legea nr. 207/2015 are intelesul de "conturi individuale preexistente" din prezentul ordin;

e) termenul "autocertificare" din Legea nr. 207/2015 are intelesul de "declaratie pe propria raspundere" din prezentul ordin;

f) termenul "cont de entitate preexistenta" din Legea nr. 207/2015 are intelesul de "cont preexistent al entitatii" din prezentul ordin;

g) termenul "cont de entitate nou" din Legea nr. 207/2015 are intelesul de "cont nou al entitatii" din prezentul ordin;

h) termenul "fiducie" din Legea nr. 207/2015 are intelesul de "fiducie/trust", dupa caz, conform dreptului intern din jurisdictia participanta;

i) termenul "aranjament legal" din Acordul ratificat prin Legea nr. 233/2015 are inteles similar cu cel de "constructie juridica" din Legea nr. 207/2015;

j) termenul "institutie financiara neraportoare" din Acordul ratificat prin Legea nr. 233/2015 are intelesul de "institutie financiara nonraportoare" din Legea nr. 207/2015.

 Art. 4.

Pentru a atinge obiectivele prezentului ordin, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

1. in scopul prezentului ordin, termenul "Romania" inseamna stat care face schimb de informatii potrivit Legii nr. 207/2015, Acordului ratificat prin Legea nr. 70/2016 si Acordului ratificat prin Legea nr. 233/2015.

2. Termenul "jurisdictie participanta" cu privire la Romania inseamna:

a) jurisdictie participanta asa cum este definita la lit. D pct. 4 din sectiunea a VIII-a din anexa nr. 1 la Legea nr. 207/2015;

b) orice jurisdictie, astfel cum este definita la sectiunea I art. 1 lit. a) din Acordul ratificat prin Legea nr. 70/2016, cu care Romania are un acord in vigoare in temeiul careia respectiva jurisdictie va furniza informatiile mentionate in sectiunea 1 din anexa nr. 1 la Legea nr. 207/2015 si care este identificata pe lista prevazuta in anexa nr. 1 la prezentul ordin, alta decat statele membre ale Uniunii Europene si Statele Unite ale Americii;

c) Statele Unite ale Americii, astfel cum sunt definite la art. 1 pct. 1 lit. a) din Acordul ratificat prin Legea nr. 233/2015.

3. Termenul "jurisdictie raportoare" cu privire la Romania inseamna:

a) orice alt stat membru al Uniunii Europene;

b) orice alta jurisdictie, alta decat statele membre ale Uniunii Europene si Statele Unite ale Americii, astfel cum este definita la sectiunea 1 paragraful 1 lit. a) din Acordul ratificat prin Legea nr. 70/2016, cu care Romania sau Uniunea Europeana, dupa caz, are un acord in vigoare in temeiul caruia exista obligatia respectivei jurisdictii de a furniza informatiile mentionate la sectiunea 2 pct. 2 din Acordul ratificat prin Legea nr. 70/2016. Lista jurisdictiilor raportoare se stabileste prin ordin al presedintelui A.N.A.F.;


Ordinul intreg AICI.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OMFP 1939/2016: Institutiile si declararea datelor de natura financiara si cele pentru identificarea contribuabililor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noile sfaturi ANAF pentru a completa fara greseli Declaratia 101!
    • Va reamintim ca se apropie data-limita pana la care mai puteti depune Declaratia 101. In privinta acestui formular, ANAF a transmis o serie de recomandari care pot oferi contribuabililor lamuriri suplimentare pentru a completa corect formularul. In felul acesta, evitati posibilele amenzi aferente depunerii incomplete sau incorecte a unei declaratii. Pana la data de 27 martie 2017 trebuie sa depuna formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Acesta este si termenul limita de plata a...» citeste mai departe aici

  • Lamuriri de ULTIMA ORA de la Finante privind Impozitul specific!
    • Finantele revin cu precizari referitoare la impozitul specific, reamintind mai intai ca in M. Of. nr. 812/14.10.2016 a fost publicata Legea nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati aplicabil contribuabililor persoane juridice care desfasoara activitati principale si/sau secundare in urmatoarele domenii: a) hoteluri si alte facilitati de cazare similare (CAEN 5510); b) facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata (CAEN 5520); c) parcuri pentru rulote, campinguri...» citeste mai departe aici

  • Fii pregatit: cate modificari va mai suferi Codul Fiscal in 2017?
    • Taxele si impozitele sunt doua notiuni despre care toata lumea ar trebui sa fie informata. Cu atat mai mult daca esti contabil! Pentru tine, acestea nu ar trebui sa mai aiba secrete, insa legislatia fiscala din Romania este imprevizibila si cel mai important act normativ in domeniu, Codul fiscal, sufera modificari esentiale. Pentru evitarea deciziilor incerte, neclaritatilor, semnelor de intrebare sau ambiguitatilor, iti venim in ajutor cu un pachet de servicii special gandit pentru tine....» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF cu tema Impozit specific 2017. Spete rezolvate de ANAF
    • Tema sesiunii de asistenta online organizate saptamana aceasta de ANAF a fost reprezentata de IMPOZITUL SPECIFIC UNOR ACTIVITATI. Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific. Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au...» citeste mai departe aici

  • Legea superimunitatii avocatilor a fost promulgata de presedintele Iohannis
    • Klaus Iohannis a promulgat vineri Legea privind modificarea si completarea Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Administratia Prezidentiala a facut acest anunt privind promulgarea noii legi. Va reamintim ca la inceputul acestui an, Curtea Constitutionala a respins ca neintemeiata o obiectie de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea privind modificarea si completarea Legii 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Noile prevederi...» citeste mai departe aici

  • Afla diferentele dintre IFRS si OMF. Seminar Online
    • Traim intr-o lume in care totul in jurul nostru se intampla pe repede inainte, insa asta nu poate fi niciodata un pretext pentru greselile profesionale pe care le facem uneori, chiar si din neatentie. Situatiile financiare, imobilizarile corporale si necorporale si stuatia stocurilor, reprezinta unele dintre cele mai importante componente pentru realizarea bilantului pentru toate companiile. Asadar, cu privire la aceste aspecte, niciun angajat nu ar trebui sa isi permita luxul de a gresi. Tocmai...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.