Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OMFP 1939/2016: Institutiile si declararea datelor de natura financiara si cele pentru identificarea contribuabililor

26-Aug-2016
1050

In Monitorul Oficial al Romaniei nr.648/24.08.2016 a fost publicat OMFP 1939/2016 privind stabilirea institutiilor financiare care au obligatia de declarare, categoriile de informatii privind identificarea contribuabililor, precum si informatiile de natura financiara referitoare la conturile deschise si/sau inchise de acestia la institutiile financiare, regulile de conformare aplicabile de catre aceste institutii in vederea identificarii conturilor raportabile de catre acestea, precum si procedura de declarare a acestor informatii si a normelor si procedurilor administrative menite sa asigure punerea in aplicare si respectarea procedurilor de raportare si diligenta fiscala prevazute in instrumentele juridice de drept international la care Romania s-a angajat

in temeiul art. 62 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

avand in vedere:

- prevederile cap. I al titlului X din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare (Legea nr. 207/2015), prin care este transpusa Directiva 2011/16/UE a Consiliului din 15 februarie 2011 privind cooperarea administrativa in domeniul fiscal si de abrogare a Directivei 77/799/CEE, astfel cum a fost modificata prin Directiva 2014/107/UE a Consiliului din 9 decembrie 2014 de modificare a Directivei 2011/16/UE in ceea ce priveste schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal;

- prevederile Acordului multilateral al autoritatilor competente pentru schimb automat de informatii privind conturi financiare, semnat la Berlin la 29 octombrie 2014, ratificat prin Legea nr. 70/2016 (Acordul ratificat prin Legea nr. 70/2016);

- prevederile Acordului dintre Romania si Statele Unite ale Americii pentru imbunatatirea conformarii fiscale internationale si pentru implementarea FATCA, semnat la Bucuresti la 28 mai 2015, ratificat prin Legea nr. 233/2015 (Acordul ratificat prin Legea nr. 233/2015),
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

 CAPITOLUL I Definitii generale si obiect
Art. 1.

Prin prezentul ordin, in vederea indeplinirii obligatiilor ce decurg din aplicarea prevederilor art. 62 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 si in scopul combaterii evitarii platii impozitelor si evaziunii fiscale si pentru a imbunatati conformarea fiscala:

a) se implementeaza Standardul comun de raportare (CRS) cu privire la conturile financiare asa cum sunt elaborate de Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE); si

b) se emit prevederi de aplicare unitara a CRS, a Legii nr. 207/2015 si a Acordului ratificat prin Legea nr. 233/2015 cu privire la:

(i) stabilirea institutiilor financiare care au obligatia de declarare;

(ii) categoriile de informatii privind identificarea contribuabililor, precum si informatiile de natura financiara referitoare la conturile deschise si/sau inchise de acestia la institutiile financiare;

(iii) institutiile financiare nonraportoare din Romania si conturile excluse de la obligatia de declarare;

(iv) regulile de conformare aplicabile de catre aceste institutii in vederea identificarii conturilor raportabile de catre acestea, precum si procedura de declarare a acestor informatii;

(v) normele si procedurile administrative menite sa asigure punerea in aplicare si respectarea procedurilor de raportare si diligenta fiscala.
Art. 2.

(1) Prevederile CRS se completeaza cu dispozitiile cuprinse in anexa nr. 1 privind Normele de raportare si de diligenta fiscala pentru schimbul de informatii referitoare la conturile financiare si anexa nr. 2 privind Normele suplimentare de raportare si de diligenta fiscala pentru schimbul de informatii referitoare la conturi financiare, ce fac parte integranta din Legea nr. 207/2015.

(2) Prevederile prezentului ordin completeaza modul de aplicare a dispozitiilor Acordului ratificat prin Legea nr. 233/2015. in cazul in care prevederile prezentului ordin reglementeaza aspecte care nu se regasesc in cuprinsul Acordului ratificat prin Legea nr. 233/2015 sau contravin prevederilor acesteia, se vor aplica dispozitiile Acordului ratificat prin Legea nr. 233/2015.
Art. 3.

in scopul acestui ordin, pentru aplicarea unitara a dispozitiilor din Legea nr. 207/2015, din Acordul ratificat prin Legea nr. 70/2016, CRS si din Acordul ratificat prin Legea nr. 233/2015, urmatorii termeni sunt explicitati dupa cum urmeaza:

 a) termenul "cont care face obiectul raportarii" din Legea nr. 207/2015 are intelesul termenului de "cont raportabil" din prezentul ordin;

b) termenul "persoana care face obiectul raportarii" definit la lit. D pct. 2 din sectiunea a VIII-a din anexa nr. 1 la Legea nr. 207/2015 si termenul "persoana specificata din Statele Unite" definit la art. 1 pct. 1 lit. ff) din Acordul ratificat prin Legea nr. 233/2015 are intelesul termenului de "persoana raportabila" din prezentul ordin;

c) termenul "proprietati platite sau creditate in cont" prevazut la art. 2 paragraful 2 lit. a) subalineatul (5) lit. (B) din Acordul ratificat prin Legea nr. 233/2015 are intelesul de "active financiare" din prezentul ordin;

d) termenul "conturi de persoana fizica preexistente" din Legea nr. 207/2015 are intelesul de "conturi individuale preexistente" din prezentul ordin;

e) termenul "autocertificare" din Legea nr. 207/2015 are intelesul de "declaratie pe propria raspundere" din prezentul ordin;

f) termenul "cont de entitate preexistenta" din Legea nr. 207/2015 are intelesul de "cont preexistent al entitatii" din prezentul ordin;

g) termenul "cont de entitate nou" din Legea nr. 207/2015 are intelesul de "cont nou al entitatii" din prezentul ordin;

h) termenul "fiducie" din Legea nr. 207/2015 are intelesul de "fiducie/trust", dupa caz, conform dreptului intern din jurisdictia participanta;

i) termenul "aranjament legal" din Acordul ratificat prin Legea nr. 233/2015 are inteles similar cu cel de "constructie juridica" din Legea nr. 207/2015;

j) termenul "institutie financiara neraportoare" din Acordul ratificat prin Legea nr. 233/2015 are intelesul de "institutie financiara nonraportoare" din Legea nr. 207/2015.

 Art. 4.

Pentru a atinge obiectivele prezentului ordin, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

1. in scopul prezentului ordin, termenul "Romania" inseamna stat care face schimb de informatii potrivit Legii nr. 207/2015, Acordului ratificat prin Legea nr. 70/2016 si Acordului ratificat prin Legea nr. 233/2015.

2. Termenul "jurisdictie participanta" cu privire la Romania inseamna:

a) jurisdictie participanta asa cum este definita la lit. D pct. 4 din sectiunea a VIII-a din anexa nr. 1 la Legea nr. 207/2015;

b) orice jurisdictie, astfel cum este definita la sectiunea I art. 1 lit. a) din Acordul ratificat prin Legea nr. 70/2016, cu care Romania are un acord in vigoare in temeiul careia respectiva jurisdictie va furniza informatiile mentionate in sectiunea 1 din anexa nr. 1 la Legea nr. 207/2015 si care este identificata pe lista prevazuta in anexa nr. 1 la prezentul ordin, alta decat statele membre ale Uniunii Europene si Statele Unite ale Americii;

c) Statele Unite ale Americii, astfel cum sunt definite la art. 1 pct. 1 lit. a) din Acordul ratificat prin Legea nr. 233/2015.

3. Termenul "jurisdictie raportoare" cu privire la Romania inseamna:

a) orice alt stat membru al Uniunii Europene;

b) orice alta jurisdictie, alta decat statele membre ale Uniunii Europene si Statele Unite ale Americii, astfel cum este definita la sectiunea 1 paragraful 1 lit. a) din Acordul ratificat prin Legea nr. 70/2016, cu care Romania sau Uniunea Europeana, dupa caz, are un acord in vigoare in temeiul caruia exista obligatia respectivei jurisdictii de a furniza informatiile mentionate la sectiunea 2 pct. 2 din Acordul ratificat prin Legea nr. 70/2016. Lista jurisdictiilor raportoare se stabileste prin ordin al presedintelui A.N.A.F.;


Ordinul intreg AICI.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OMFP 1939/2016: Institutiile si declararea datelor de natura financiara si cele pentru identificarea contribuabililor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Statul pune bani deoparte pentru copilul tau, in contul de economii in care pui si tu. Programul gROwth
    • Statul roman sprijina intiativa parintilor de a economisi bani pentru copiii lor, printr-o noua OUG pentru programul gROwth. Prin intermediul conturilor deschise la trezorerie, statul participa cu o cota parte la economiile parintilor pentru copiii lor. Aceste conturi nu pot fi accesate decat pana la implinirea varstei de 18 ani a copilului pe numele caruia s-a deschis contul respectiv, scrie e-juridic.ro. In acest fel, raportul va fi castig-castig: statul obtine un imprumut facil pe care il va...» citeste mai departe aici

  • Procedura de distribuire interimara a dividendelor
    • Ce etape trebuie sa parcurga o microintreprindere cu asociat unic care doreste sa plateasca dividende din profitul inregistrat in anul 2018, conform reglementarilor valabile incepand cu luna iulie 2018 (plata trimestriala a dividentelor in cursul anului)? Se fac situatii financiare intermediare, in situatia in care bilantul s-a depus la 30 iunie 2018? Se face hotarare a adunarii asociatilor pentru aprobarea situatiilor financiare intermediare si a repartizarii profitului la dividende, la fel cum...» citeste mai departe aici

  • Reguli de interpretare a legislatiei fiscale neclare
    • In domeniul fiscal exista multe situatii in care actele normative nu sunt foarte clare, in care prevederile fiscale sunt ambigue sau interpretabile. De aceea, de multe ori, contribuabilii ajung sa interpreteze neunitar anumite prevederi din legislatia fiscala. Totusi, specialistii atrag atentia asupra faptului ca, inclusiv in situatia in care legislatia fiscala este neclara, exista anumite reguli de interpretare a legislatiei fiscale prevazute de Codul de procedura fiscala. Asadar, este de dorit...» citeste mai departe aici

  • MMACA a publicat proiectele Ghidul solicitantului si Procedura de implementare a programului Start-Up Nation 2018
    • Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) a pus in dezbatere publica proiectele pentru Ghidul solicitantului si Procedura de implementare a programului Start-Up Nation, editia 2018. Cei care vor sa participe la dezbatere, pot descarca documentele de pe site-ul Directiei de Antreprenoriat si Programe pentru IMM din cadrul MMACA - www.aippimm.ro. "Editia din acest an a Start-Up Nation da sanse egale proiectelor cu activitate de productie si servicii, oferind un avantaj...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016