Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ONG - rectificativa la D101. Completarea corecta a Declaratiei

15-Feb-2019
1944

"Un ONG a facut rectificativa la D101 pentru anul 2017 in care a trecut doar cheltuieli/venituri neimpozabile, rezultand o pierdere de 30.000 lei. In anul 2018 a completat D101 la fel cu cheltuieli/venituri neimpozabile, rezultand o pierdere de 40.000 lei. S-a trecut pierderea rezultata in 2017 la randul 39 si matematic (-30.000-40.000=10.000) am ajuns la randul 40 cu -10.000 lei, iar in balanta pe contul 117 am 30.000 40.000=70.000 lei. Este corect?"

Raspunsul specialistului

Potrivit prevederilor Omfp nr. 3103 privind aprobarea reglementarilor contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, evidenta veniturilor realizate de persoanele nonprofit se tine distinct pe feluri de activitati, si anume:

-activitati fara scop patrimonial,
-activitati cu destinatie speciala potrivit legii,
-activitati economice.

In cadrul acestor grupe mari, veniturile se evidentiaza pe feluri de venituri, dupa natura lor.



De asemenea, asa cum rezulta si din prevederile Omfp nr. 1802/2014, cu modificarile ulterioare, organizarea contabilitatii de gestiune se impune atunci cand se desfasoara si activitati economice deoarece in acest mod se colecteaza si se repartizeaza cheltuielile pe destinatii. Modul de organizare a contabilitatii de gestiune este la latitudinea fiecarei organizatii nonprofit, in functie de specificul activitatii si necesitatilor proprii. Repartizarea cheltuielilor comune se face prin contul 489” Decontari intre activitatile fara scop patrimonial si activitatile economice”.

Din punct de vedere al prevederilor fiscale, dispozitiile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, art. 15, alin. (3), stabilesc ca organizatiile nonprofit sunt platitoare de impozit pe profit, dar sunt scutite de la plata impozitului pe profit pentru veniturile de natura cotizatiilor, taxelor de inscriere, contributiilor membrilor, donatiilor sau bunurilor primite prin sponsorizare, sumelor realizate din actiuni ocazionale de strangere de fonduri etc.

Totodata, acestea nu datoreaza si nu calculeaza impozit pe profit pentru veniturile din activitatile economice realizate pana la nivelul echivalentului in lei a 15.000 euro, intr-un an fiscal, dar care nu reprezinta mai mult de 10% din veniturile totale scutite de la plata impozitului.

Organizatiile nonprofit au, conform prevederilor art. 41, alin. (5) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare, obligatia sa completeze si sa depuna formularul 101 privind impozitul pe profit anual, pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calcula impozitul, indiferent ca au desfasurat sau nu activitati economice, ca au realizat sau nu profit deoarece le sunt aplicabile dispozitiile referitoare la calculul, declararea si plata impozitului pe profit.

Pentru calculul impozitului pe profit organizatia nonprofit utilizeaza informatiile din registrul de evidenta fiscala, asa cum se prevede la art. 19, alin. (7) din actul normativ anterior invocat.

In formularul 101 privind impozitul pe profit anual, aprobat cu modificari de Omfp nr. 4160/2017, la rd.1 – 7 se inscriu veniturile si cheltuielile din activitatatile desfasurate, economice si neeconomice, la rd. 20 „Alte venituri neimpozabile” se trec veniturile din activitatea nonprofit si cele economice neimpozabile, iar la rd. 32 se inscriu cheltuielile aferente veniturilor neimpozabile (art. 25, alin. (4) lit. e) din Codul fiscal), iar in situatia realizarii si de venituri economice se urmaresc si rubricile de cheltuieli, pe natura lor.

Regula de calcul stabilita de art. 15 este: (Venituri totale – venituri neimpozabile) – (Cheltuieli totale – cheltuieli aferente veniturilor neimpozabile).

Atunci cand completati formularul 101 nu uitati sa completati si randurile 1-7, adica veniturile (chiar daca sunt neimpozabile) si cheltuielile realizate (chiar daca sunt aferente veniturilor neimpozabile).

De exemplu, daca aveti venituri neimpozabile de 10.000 si cheltuieli aferente acestora de 12.000 declaratia se completeaza astfel:
- rd. 1 = 10.000
- rd. 2 = 13.000
- rd. 3 = - 3.000
- rd. 10 = - 3.000
- rd. 20 = 10.000
- rd. 21 = 10.000
- rd. 22 = -13.000
- rd. 32 = 13.000
- rd. 34 = 13.000
- rd. 35 = 0

Reveniti dupa ce completati din nou formularul 101 cu datele d-voastra.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ONG - rectificativa la D101. Completarea corecta a Declaratiei":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Codul Fiscal - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2020​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Inregistrarea cu intarziere a unor facturi. Cum se va evidentia in contabilitate diferenta de TVA?
    • In urma punctarii fisei cu un furnizor, s-a constatat omiterea inregistrarii unei facturi de la furnizor in valoare de 332.51 lei (cu TVA), factura emisa in anul 2016, cota de TVA fiind de 20%. Avand in vedere ca nu este o valoare foarte mare, poate fi inregistrata in luna curenta? Cum se va evidentia in contabilitate diferenta de TVA? In cazul mentionat, specialistul nostru spune ca se poate asimila cu o eroare contabila, avand in vedere prevederile de la pct. 66 din Reglementarile contabile,...» citeste mai departe aici

  • GHID ANAF privind inspectia fiscala: Verificarea evidentelor fiscale si contabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor un ghid complet privind inspectia fiscala, iar astazi ne vom opri asupra unor aspecte precizate in aceasta lucrare stufoasa. Asadar, vom vorbi despre verificarea evidentelor fiscale si contabile, despre obligatia contribuabilului de a conduce evidentele fiscale si regulile privind conducerea evidentelor contabile si fiscale, dar si despre prezentarea de inscrisuri. VERIFICAREA EVIDENTELOR FISCALE SI CONTABILE...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare pentru trimestrul IV. Intocmirea situatiilor financiare
    • In cursul anului 2019 o societate a distribuit dividende trimestrial catre asociatul unic. Cum se procedeaza pentru ultimul trimestru daca dividendele se distribuie in ianuarie 2020? Se intocmesc situatii financiare interimare pentru trimestrul IV sau se intocmesc direct situatii financiare anuale? Specialistul Irina Dumitrescu arata ca, potrivit art. 19 alin. (31) din Legea contabilitatii 82/1991, astfel cum a fost modificat prin Legea 163/2018 prevede: ”Repartizarea...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala
    • Prin O.A.N.A.F. nr. 3.008/2019 publicat in M.Of. nr. 945 din data de 26.11.2019 au fost aduse modificari si completari procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, precum si modelului acestui formular si al cererii de eliberare. Noile prevederi vor intra in vigoare la data de 26 decembrie 2019 si se va aplica si cererilor de eliberare a certificatului de atestare fiscala, aflate in curs de solutionare la aceasta data. Principalele modificari si completari vizeaza: Modalitatile...» citeste mai departe aici

  • Declararea veniturilor de natura salariala
    • O societate are un contract cu o persoana fizica romana care a pus la dispozitie A1 de rezidenta in NL. Lunar pentru serviciile prestate (venituri de natura salariala de la un platitor de venituri din Romania) se face oprire la sursa 10% impozit pe venitul nerezidentilor si se declara suma in D100. Tinand cont de noile prevederi legat de D112 din MO 794 din 01.10.2019 trebuie sa schimbata modalitatea de declarare din D100 in D112? Daca da, incepand cu ce luna trebuie facuta...» citeste mai departe aici

  • Dubla finantare versus indicatori proiect
    • O societate X s-a obligat sa angajeze doua persoane, pentru a obtine baremul proiectului Start-up Nation. In acelasi timp unul dintre angajati beneficiaza de subventie de la AJOFM, conform art.85 din Legea nr.76/2002 (sau sunt firme care beneficiaza si de subventie conform art.80, Legea 76/2002). Se considera dubla finantare ca firma sa beneficieze de subventia de la AJOFM in conditiile in care beneficiaza si de proiect Start-up Nation? Salariul angajatului respectiv nu este platit din...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2020​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016