Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Operatiunea Xenon: Prejudicii de 131 milioane de lei in domeniul achizitiilor intracomunitare de masini second-hand

25-Aug-2016
702

In perioada aprilie-iunie 2016, in cadrul operatiunii XENON, inspectorii antifrauda au verificat 200 de firme care au efectuat achizitii intracomunitare de autoturisme second hand in valoare de peste 1 miliard de lei.

Rezultatele preliminare au confirmat evaluarea initiala a riscului de frauda, intrucat doar 19 societati dintre cele verificate au avut un comportament fiscal adecvat. La 25 de societati, actiunile de verificare continua din cauza absentei administratorilor, refacerea evidentei contabile sau necesitatea unor alte verificari suplimentare.

67 societati (cca 30%) nu au fost gasite functionand la sediul social declarat, fiind initiate procedurile legale (sesizare inspectie fiscala/organe de urmarire penala), inclusiv privind inactivarea fiscala a acesora.

Principala deficienta constatata la restul societatilor a fost aplicarea eronata a regimului marjei de TVA la vanzarea catre clientii persoane fizice, fapt care a produs prejudicii calculate doar pana in acest moment de 131 milioane de lei. Dintre acestea, 76 milioane de lei sunt prejudicii aferente actelor de sesizare penala, iar 55 de milioane de lei reprezinta prejudicii provenind din TVA si impozit pe profit estimate suplimentar, in cazul acestora fiind sesizata Inspectia Fiscala.

Pe parcursul verificarilor au fost identificate o serie de scheme de fraudare, dintre care amintim:

1. Categoria celor care cumpara autoturismele din unele state membre si apoi le revand catre alte state membre UE (Franta, Italia, Spania), valoarea depasind 170 milioane lei. in aceste cazuri, schimburile de informatii cu aceste state au demonstrat de cele mai multe ori ca frauda de TVA are loc in acele state, firmele romanesti facilitand frauda adesea prin emiterea de facturi duble, avand ca scop schimbarea ilegala a regimului de TVA aplicat la destinatie (locul inmatricularii efective a masinii).

2. Inspectorii antifrauda au demarat verificarea tranzactiilor derulate de 6 societati bulgaresti infiintate de catre cetateni romani, scopul fiind acelasi de comercializare auto tot pe teritoriul Romaniei la "un pret competitiv", atins tot prin schimbarea ilegala a regimului de TVA. Infiintarea de societati in Bulgaria pare a fi preferata de persoanele care deja au fost anterior angrenate in fapte de evaziune fiscala in Romania, acestea fiind puse in imposibilitatea de a-si infiinta noi societati dupa introducerea formularului 088. Inspectorii au in derulare masurile legale cu privire la aceste situatii.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Proceduri contabile pentru societati comerciale 2018


Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de-aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care in plus trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale OMFP nr 1 802 2014 cu modificarile si completarile ulterioare; Legii contabilitatii nr 82 1991 cu modificarile...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

3. Totodata, inspectorii antifrauda au constatat ca in aproximativ 20 de cazuri, administratorii firmelor sunt in fapt persoane interpuse si au identificat acei cumparatori ulteriori care au achizitionat mai multe autovehicule de la respectivele firme, pe care le-au revandut ulterior. Acesti clienti vor fi semnalati inspectiei fiscale persoane fizice pentru a verifica daca desfasoara activitati economice cu/fara autorizatie (daca respecta reglementarile legale privind inregistrarea/declarararea acestor activitati).

Constatarile preliminare au condus la urmatoarele concluzii:
- au fost confirmate analizele de risc care au relevat existenta unor retele organizate care se ocupa de comertul cu autoturisme second hand, aceeasi societate fiind folosita de mai multe persoane pentru achizitiile de autoturisme din vestul Europei. Aceste persoane se ocupa adesea de "adusul masinii la comanda".
- DGAF detine instrumentele necesare analizelor si verificarilor cu privire la comertul online de autovehicule, care a capatat o pondere foarte mare, in conditiile in care mare parte a achizitiilor este realizata de pe platformele online operate de furnizorii intracomunitari. Comertul traditional a suferit astfel multe modificari, clientul final comandand autovehiculul dorit prin intermediul persoanelor care se ocupa de "adusul masinii la comanda", fapt usor demonstrabil prin platile efectuate in contul acesteia din urma. Beneficiul este ca nu va plati TVA, pretul real fiind astfel diminuat. Factura pe care o primeste contine TVA romanesc pe marja, mai mic uneori decat costul unei spalari a autovehicului, in loc sa fie calculat la intreaga valoare a masinii, asa cum prevede legea.

Instrumentele si platformele de cooperare internationala la care este racordata ANAF au condus la identificarea rapida a societatilor fraudatoare, obtinerea de documente si derularea de verificari suplimentare si vor asigura si pe viitor acest lucru.

Deoarece cumparatorii sunt tentati de un pret cat mai mic al autoturismelor, trebuie sa cunoasca si faptul ca demonstrarea unei intelegeri intre acestia si persoanele de la care cumpara autoturismul pentru evitarea/diminuarea obligatiei de plata a TVA va avea ca efect stabiliea unor sume suplimentare si in sarcina lor si chiar acuzarea de evaziune fiscala.

Sursa: Antifrauda.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Operatiunea Xenon: Prejudicii de 131 milioane de lei in domeniul achizitiilor intracomunitare de masini second-hand":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noua lege a asociatiilor de proprietari: Ce obligatii au romanii care locuiesc la bloc
    • De vineri, 28 august, intra in vigoare noua lege a asociatiilor de proprietari, cu foarte multe schimbari pentru toata lumea. Legea prevede noi obligatii si indatoriri, dar si sanctiuni pentru cei care nu le respecta, astfel incat asociatiile de proprietari sa fie organizate si sa functioneze in parametri optimi. Asadar, de vineri, 28 septembrie 2018, intra in vigoare Legea nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea...» citeste mai departe aici

  • Vicepresedintele ASF: Curand vom avea calendarul privind adoptarea monedei euro de catre Romania
    • Calendarul privind adoptarea monedei unice de catre Romania ar putea fi stabilit in scurt timp de catre comitetul interministerial cu privire la adoptarea monedei euro, a declarat, luni, 24 septembrie, vicepresedintele Autoritatii pentru Supraveghere Financiara (ASF), Mircea Ursache. "Urmeaza ca in acel comitet interministerial cu privire la adoptarea monedei euro de catre Romania sa se stabileasca calendarul de trecere. Este vorba de planul national de adoptare a monedei euro. E o chestiune...» citeste mai departe aici

  • Prestare de servicii catre companii si persoane fizice. Obligativitatea utilizarii casei de marcat
    • In ce masura este obligatoriu pentru societati sa utilizeze casa de marcat, in conditiile in care presteaza servicii nu doar catre companii, ci si pentru persoane fizice? De exemplu, o societate are obligatia utilizarii caselor de marcat daca are drept obiect de activitate prestare de servicii de deratizare/dezinsectie si presteaza aceste activitati si catre persoane fizice? Se poate incadra la art. 2 lit i) (exceptii) din OUG 28/1999 actualizata? Raspunsul specialistului La art. 1 alin. (1) din...» citeste mai departe aici

  • Subventii pentru firmele din Romania: 23 de milioane de euro pentru angajarea persoanelor cu dizabilitati
    • Ministerul Fondurilor Europene anunta lansarea spre consultare publica a Ghidului solicitantului pentru proiectul „Stimularea mobilitatii si subventionarea locurilor de munca pentru someri si persoane inactive, persoane cu dizabilitati”. Prin acest proiect firmele din Romania si alti angajatori pot accesa subventii pentru a angaja persoane cu dizabilitati, valoarea totala ridicandu-se la 23,5 milioane de euro. Finantarea este sustinuta de Politica de Coeziune a Uniunii Europene, prin...» citeste mai departe aici

  • Strategia Nationala pentru Dezvoltarea Durabila a Romaniei va fi finalizata in urmatoarele zile
    • Strategia Nationala pentru Dezvoltarea Durabila a Romaniei va fi finalizata pana la 1 octombrie, a anuntat, marti, 25 septembrie,consilierul de stat si coordonatorul Departamentului pentru Dezvoltare Durabila, Laszlo Borbely, la conferinta "Strategia de dezvoltare a Romaniei". "Noi am avut o problema, am conceput multe lucruri intre 1996 si 2000 dar au ramas la nivelul hartiilor de multe ori pentru ca nu s-a tinut cont care sunt prioritatile. Toate sunt prioritati, dar daca le iei pe toate...» citeste mai departe aici

  • Termenul depunerii declaratiei informative 107, in cazul unei societati cu anul fiscal modificat
    • In cazul unei societati comerciala cu an fiscal modificat, aflata la incheirea celui de-al III an modificat, 01.07.2017-30.06.2018, ce declaratii trebuie depuse si pana cand? Se va depune Declaratia 107 pana astazi, 25.09.18, impreuna cu Declaratia 101 sau se va depune in anul 2019 pentru anul 01.07.2018-30.06.2019? Raspunsul specialistului Potrivit art. 42 alin. 3 din Codul fiscal si OPANAF 1825/2018, contribuabilii care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat sau acorda burse private au...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016