
Raportul Special
realizat de specialisti
ORDIN 1965 /2015 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 7/2010 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata
In temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare, al art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 228 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
ART. I
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 7/2010 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 32 din 15 ianuarie 2010, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Dupa articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu urmatorul cuprins:
"Art. 31. - (1) Se aproba modelul si continutul formularului «Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal» (098), cod M.F.P. 14.13.01.10.11/tva, prevazut in anexa nr. 7.
(2) Instructiunile de completare a formularului mentionat la alin. (1) sunt prevazute in anexa nr. 8.
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
Examen Consultant Fiscal 2026
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
(3) Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularului mentionat la alin. (1) sunt prevazute in anexa nr. 9."
2. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4. - Anexele nr. 1-9 fac parte integranta din prezentul ordin."
3. Dupa anexa nr. 6 se introduc trei noi anexe, anexele nr. 7-9, al caror continut este prevazut in anexele nr. 1-3, care fac parte integranta din prezentul ordin.
ART. II
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
ART. III
Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile subordonate acestora vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Gelu-stefan Diaconu
Bucuresti, 24 iulie 2015.
Nr. 1.965.
INSTRUCtIUNI
de completare a formularului (098) "Cerere de inregistrare in
scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 153 alin. (1)
lit. a) din Codul fiscal"
Cererea de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, denumita in continuare cerere (formular 098), se completeaza si se depune de catre societatile care se infiinteaza in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal.
Cererea se depune de catre solicitant, in calitate de reprezentant legal al societatii pentru care se solicita inregistrarea in scopuri de TVA, de catre un asociat al acesteia sau alta persoana imputernicita, potrivit legii, la registratura organului fiscal competent ori la posta prin scrisoare recomandata.
Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul social declarat in cererea de inmatriculare in registrul comertului.
Formularul se completeaza in doua exemplare, inscriindu-se cu majuscule, citet si corect toate datele prevazute. Un exemplar se pastreaza de contribuabil, iar celalalt exemplar se depune la organul fiscal competent.
A. DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE
Randul 1. Denumire
Se completeaza cu denumirea societatii pentru care a fost depusa cererea de inmatriculare in registrul comertului si pentru care se solicita inregistrarea in scopuri de TVA.
Randul 2. Sediul social declarat cu ocazia inmatricularii in registrul comertului
Se completeaza cu adresa sediului social declarat in cererea de inmatriculare in registrul comertului.
B. SOLICITANT, iN CALITATE DE:
Se marcheaza cu "X" calitatea de "Reprezentant legal", in situatia in care cererea este completata de reprezentantul legal al societatii pentru care a fost solicitata inmatricularea in registrul comertului sau de catre alta persoana imputernicita sa o reprezinte, potrivit legii.
Se marcheaza cu "X" calitatea de "Asociat", in situatia in care cererea este completata de unul dintre asociatii societatii pentru care a fost solicitata inmatricularea in registrul comertului.
Se marcheaza cu "X" rubrica "Act constitutiv", in situatia in care calitatea de reprezentant legal sau asociat rezulta din actul constitutiv al societatii pentru care a fost solicitata inmatricularea in registrul comertului.
in situatia in care calitatea de reprezentant legal al societatii pentru care a fost solicitata inmatricularea in registrul comertului rezulta dintr-un alt document, se inscriu numarul si data imputernicirii.
Rubrica "Date de identificare" se completeaza cu datele de identificare ale solicitantului.
C. TAXA PE VALOAREA ADaUGATa
Se completeaza de catre societatile care se infiinteaza in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.
Randul 1. Se estimeaza cifra de afaceri preconizata a se realiza in perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic din operatiuni taxabile si/sau scutite de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere, din operatiuni rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost realizate in Romania, conform art. 145 alin. (2) lit. b) si d) din Codul fiscal, din operatiuni scutite cu drept de deducere si scutite fara drept de deducere, prevazute la art. 141 alin. (2) lit. a), b), e) si f) din Codul fiscal, daca acestea nu sunt accesorii activitatii principale, cu exceptia urmatoarelor:
a) livrarile de active fixe corporale sau necorporale, astfel cum sunt definite la art. 125^1 alin. (1) pct. 3 din Codul fiscal, efectuate de persoana impozabila;
b) livrarile intracomunitare de mijloace de transport noi, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal.
Randul 2 se marcheaza cu "X" datorita obligativitatii inregistrarii in scopuri de TVA ca urmare a declararii unei cifre de afaceri egale cu/mai mare decat plafonul de scutire prevazut la art. 152 alin. (1) din Codul fiscal, al carui echivalent in lei se stabileste la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data aderarii si se rotunjeste la urmatoarea mie, respectiv 220.000 lei.
Randul 3 se marcheaza cu "X" in cazul in care se opteaza pentru aplicarea regimului normal de TVA, desi cifra de afaceri declarata este inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 152 alin. (1) din Codul fiscal.
Randul 4. Perioada fiscala
Se marcheaza cu "X" perioada fiscala care urmeaza a fi utilizata pentru taxa pe valoarea adaugata.
Persoana impozabila care se inregistreaza in cursul anului declara cu ocazia inregistrarii cifra de afaceri pe care preconizeaza sa o realizeze in perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic. Daca cifra de afaceri estimata nu depaseste plafonul prevazut la art. 156^1 alin. (2) din Codul fiscal, recalculat corespunzator numarului de luni ramase pana la sfarsitul anului calendaristic, persoana impozabila va depune deconturi trimestriale in anul inregistrarii. in caz contrar sau in situatiile prevazute la art. 156^1 alin. (6^1) si (6^2) din Codul fiscal, va depune deconturi lunare.
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
Lista actelor ANAF fara semnatura si stampila a fost EXTINSA, conform Ordinului 402/2025Reorganizare societate si procedura de faliment. In ce conditii ANAF poate pune sechestru?MFP: Deficitul bugetar la 7 luni a scazut la 1,26% din PIBFirmele NU pot ramane la statutul de microintreprindere din 2023 daca au doar angajati cu CIM part-timeFinantele modifica programul IMM Invest: crestere plafoane, prelungire valabilitate si introducerea unei norme tranzitoriiUltimele articole
Factura gresita trimisa in RO e-Factura: cum se face corectareaAdeverinta de asigurat devine exceptia dupa votul SenatuluiCum se trimite in SPV notificarea cesiunii de parti sociale catre ANAF, ca urmare a prevederilor Legii nr. 239/2025?Proiecte de ordin ANAF privind regulile de inscriere in Registrele RO e-Factura obligatoriu si optionalNoile reguli pentru acordurile de pret in avans. Ce aduce Ordinul 827/2026 si cum poate fi folosit rollback-ul pentru perioade fiscale anterioareArticole similare
Schimbarea perioadei fiscale la TVA. Vezi ce declaratii se depunAchizitii de servicii intracomunitare de catre neplatitor de TVA. Ce obligatii are firma romana?Articole similare
Ordinul 17/2015. Conditionarea inregistrarii in scopuri de TVAModificari FORMULAR 098 si formular 088 potrivit OPANAF 1965/2015 si OPANAF 1966/2015Contribuabilii care vor sa se inregistreze in scopuri de TVA vor avea mai putine documente de depus. A fost ELIMINATA declaratia 098Ce presupune inregistrarea in scopuri de TVA prin optiune?Ordinul 239/2021. Noi prevederi pentru inregistrarea in scopuri de TVAUltimele articole
ANAF propune modificari ale formularelor 091 si 098Noi criterii pentru inregistrarea societatilor in scopuri de TVACare este procedura de depunere a formularului 098 - inregistrare in scopuri de TVA?Firmele vor respecta reguli noi din decembrie 2011Articole similare
ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru luna MAI 2021Depunere declaratii in luna februarie 2013 | Calendar fiscal completCe declaratii fiscale au termen in luna august 2012Inregistrare venituri din chirii. Ce tratament fiscal se aplica?Microintreprinderi in 2023: Firmele care depasesc plafonul de 500.000 euro ar putea plati un impozit de 2,5%, conform masurilor GuvernuluiUltimele articole
Pot fi incadrate serviciile gratuite ca sponsorizare? Ce prevede legeaPlanul de conturi si ghidul de monografii contabile: repere esentiale pentru o contabilitate corectaAfacere cu un singur client mare: ce riscuri apar si cum reduci dependentaTrei cifre de citit inainte sa dai unui client termen de plataATENTIE! Microintreprinderi: baza impozabila si plafonul de 100.000 de euro - cum se calculeaza si cand se trece la impozit pe profitArticole similare
Titlul VI, Capitolul 2Bonuri fiscale. Cum se stabileste numarul de identificareMinisterul Finantelor Publice: Nu va mai fi prorogat termenul de depunere a declaratiilor fiscaleDepune la timp Declaratia 394 (documentar fiscal)Formulare cu explicatii. Termen-limita in luna iulie 2015Ultimele articole
Cum poti intra in vizorul ANAF din cauza achizitiilor efectuate pe firmaExamenul de Consultant Fiscal , pe 31 octombrie 2026. Ce mai poti face in aceste cateva saptamani ca sa-l treci cu brioDeclaratia 300, modificata recent de ANAF. Ce se intampla din 2026Sistemul e-TVA. 3 lucruri importante pe care sa le aiba in vedere firmele din 2025D205 in 2025. ANAF a modificat, prin Ordinul 102/2025, modelul formularului. Instructiuni de completareSfaturi de la experti
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA