Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ORDIN 1965 /2015 privind modificarea si completarea OPANAF 7/2010 (Formular 098)

05-Aug-2015
1330

ORDIN 1965 /2015 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 7/2010 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata

In temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare, al art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 228 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

ART. I

Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 7/2010 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 32 din 15 ianuarie 2010, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Dupa articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu urmatorul cuprins:

"Art. 31. - (1) Se aproba modelul si continutul formularului «Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal» (098), cod M.F.P. 14.13.01.10.11/tva, prevazut in anexa nr. 7.

(2) Instructiunile de completare a formularului mentionat la alin. (1) sunt prevazute in anexa nr. 8.

(3) Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularului mentionat la alin. (1) sunt prevazute in anexa nr. 9."

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii

2. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 4. - Anexele nr. 1-9 fac parte integranta din prezentul ordin."

3. Dupa anexa nr. 6 se introduc trei noi anexe, anexele nr. 7-9, al caror continut este prevazut in anexele nr. 1-3, care fac parte integranta din prezentul ordin.

ART. II

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

ART. III

Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile subordonate acestora vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,

Gelu-stefan Diaconu

Bucuresti, 24 iulie 2015.

Nr. 1.965.


INSTRUCtIUNI

de completare a formularului (098) "Cerere de inregistrare in

scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 153 alin. (1)

lit. a) din Codul fiscal"

Cererea de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, denumita in continuare cerere (formular 098), se completeaza si se depune de catre societatile care se infiinteaza in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal.

Cererea se depune de catre solicitant, in calitate de reprezentant legal al societatii pentru care se solicita inregistrarea in scopuri de TVA, de catre un asociat al acesteia sau alta persoana imputernicita, potrivit legii, la registratura organului fiscal competent ori la posta prin scrisoare recomandata.

Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul social declarat in cererea de inmatriculare in registrul comertului.

Formularul se completeaza in doua exemplare, inscriindu-se cu majuscule, citet si corect toate datele prevazute. Un exemplar se pastreaza de contribuabil, iar celalalt exemplar se depune la organul fiscal competent.

A. DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE

Randul 1. Denumire

Se completeaza cu denumirea societatii pentru care a fost depusa cererea de inmatriculare in registrul comertului si pentru care se solicita inregistrarea in scopuri de TVA.

Randul 2. Sediul social declarat cu ocazia inmatricularii in registrul comertului

Se completeaza cu adresa sediului social declarat in cererea de inmatriculare in registrul comertului.

B. SOLICITANT, iN CALITATE DE:

Se marcheaza cu "X" calitatea de "Reprezentant legal", in situatia in care cererea este completata de reprezentantul legal al societatii pentru care a fost solicitata inmatricularea in registrul comertului sau de catre alta persoana imputernicita sa o reprezinte, potrivit legii.

Se marcheaza cu "X" calitatea de "Asociat", in situatia in care cererea este completata de unul dintre asociatii societatii pentru care a fost solicitata inmatricularea in registrul comertului.

Se marcheaza cu "X" rubrica "Act constitutiv", in situatia in care calitatea de reprezentant legal sau asociat rezulta din actul constitutiv al societatii pentru care a fost solicitata inmatricularea in registrul comertului.

in situatia in care calitatea de reprezentant legal al societatii pentru care a fost solicitata inmatricularea in registrul comertului rezulta dintr-un alt document, se inscriu numarul si data imputernicirii.

Rubrica "Date de identificare" se completeaza cu datele de identificare ale solicitantului.

C. TAXA PE VALOAREA ADaUGATa

 Se completeaza de catre societatile care se infiinteaza in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.

Randul 1. Se estimeaza cifra de afaceri preconizata a se realiza in perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic din operatiuni taxabile si/sau scutite de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere, din operatiuni rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost realizate in Romania, conform art. 145 alin. (2) lit. b) si d) din Codul fiscal, din operatiuni scutite cu drept de deducere si scutite fara drept de deducere, prevazute la art. 141 alin. (2) lit. a), b), e) si f) din Codul fiscal, daca acestea nu sunt accesorii activitatii principale, cu exceptia urmatoarelor:

a) livrarile de active fixe corporale sau necorporale, astfel cum sunt definite la art. 125^1 alin. (1) pct. 3 din Codul fiscal, efectuate de persoana impozabila;

b) livrarile intracomunitare de mijloace de transport noi, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal.

Randul 2 se marcheaza cu "X" datorita obligativitatii inregistrarii in scopuri de TVA ca urmare a declararii unei cifre de afaceri egale cu/mai mare decat plafonul de scutire prevazut la art. 152 alin. (1) din Codul fiscal, al carui echivalent in lei se stabileste la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data aderarii si se rotunjeste la urmatoarea mie, respectiv 220.000 lei.

Randul 3 se marcheaza cu "X" in cazul in care se opteaza pentru aplicarea regimului normal de TVA, desi cifra de afaceri declarata este inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 152 alin. (1) din Codul fiscal.

Randul 4. Perioada fiscala

Se marcheaza cu "X" perioada fiscala care urmeaza a fi utilizata pentru taxa pe valoarea adaugata.

Persoana impozabila care se inregistreaza in cursul anului declara cu ocazia inregistrarii cifra de afaceri pe care preconizeaza sa o realizeze in perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic. Daca cifra de afaceri estimata nu depaseste plafonul prevazut la art. 156^1 alin. (2) din Codul fiscal, recalculat corespunzator numarului de luni ramase pana la sfarsitul anului calendaristic, persoana impozabila va depune deconturi trimestriale in anul inregistrarii. in caz contrar sau in situatiile prevazute la art. 156^1 alin. (6^1) si (6^2) din Codul fiscal, va depune deconturi lunare.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ORDIN 1965 /2015 privind modificarea si completarea OPANAF 7/2010 (Formular 098)":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Cum identificam operatiunile scutite de TVA? Furnizarea unui serviciu informatii prin sms
    • Situatiile in care anumite servicii sunt scutite de TVA se supun unui regim distinct. Prevederile in vigoare, consultate si explicate in mod corect, previn situatiile in care se fac confuzii cu privire la operatiunile scutite. Avem astfel urmatorul caz: "O societate bancara doreste furnizarea unui serviciu de transmitere informatii prin SMS si va percepe un comision per SMS incasabil la momentul furnizarii fiecarui SMS. Valoarea acestuia este mai mare decat cea cu care achizitioneaza acest...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.