Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ORDIN 1965 /2015 privind modificarea si completarea OPANAF 7/2010 (Formular 098)

05-Aug-2015
1693

ORDIN 1965 /2015 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 7/2010 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata

In temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare, al art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 228 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

ART. I

Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 7/2010 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 32 din 15 ianuarie 2010, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Dupa articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu urmatorul cuprins:

"Art. 31. - (1) Se aproba modelul si continutul formularului «Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal» (098), cod M.F.P. 14.13.01.10.11/tva, prevazut in anexa nr. 7.

(2) Instructiunile de completare a formularului mentionat la alin. (1) sunt prevazute in anexa nr. 8.

(3) Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularului mentionat la alin. (1) sunt prevazute in anexa nr. 9."

2. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 4. - Anexele nr. 1-9 fac parte integranta din prezentul ordin."

3. Dupa anexa nr. 6 se introduc trei noi anexe, anexele nr. 7-9, al caror continut este prevazut in anexele nr. 1-3, care fac parte integranta din prezentul ordin.

ART. II

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

ART. III

Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile subordonate acestora vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,

Gelu-stefan Diaconu

Bucuresti, 24 iulie 2015.

Nr. 1.965.


INSTRUCtIUNI

de completare a formularului (098) "Cerere de inregistrare in

scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 153 alin. (1)

lit. a) din Codul fiscal"

Cererea de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, denumita in continuare cerere (formular 098), se completeaza si se depune de catre societatile care se infiinteaza in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal.

Cererea se depune de catre solicitant, in calitate de reprezentant legal al societatii pentru care se solicita inregistrarea in scopuri de TVA, de catre un asociat al acesteia sau alta persoana imputernicita, potrivit legii, la registratura organului fiscal competent ori la posta prin scrisoare recomandata.

Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul social declarat in cererea de inmatriculare in registrul comertului.

Formularul se completeaza in doua exemplare, inscriindu-se cu majuscule, citet si corect toate datele prevazute. Un exemplar se pastreaza de contribuabil, iar celalalt exemplar se depune la organul fiscal competent.

A. DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE

Randul 1. Denumire

Se completeaza cu denumirea societatii pentru care a fost depusa cererea de inmatriculare in registrul comertului si pentru care se solicita inregistrarea in scopuri de TVA.

Randul 2. Sediul social declarat cu ocazia inmatricularii in registrul comertului

Se completeaza cu adresa sediului social declarat in cererea de inmatriculare in registrul comertului.

B. SOLICITANT, iN CALITATE DE:

Se marcheaza cu "X" calitatea de "Reprezentant legal", in situatia in care cererea este completata de reprezentantul legal al societatii pentru care a fost solicitata inmatricularea in registrul comertului sau de catre alta persoana imputernicita sa o reprezinte, potrivit legii.

Se marcheaza cu "X" calitatea de "Asociat", in situatia in care cererea este completata de unul dintre asociatii societatii pentru care a fost solicitata inmatricularea in registrul comertului.

Se marcheaza cu "X" rubrica "Act constitutiv", in situatia in care calitatea de reprezentant legal sau asociat rezulta din actul constitutiv al societatii pentru care a fost solicitata inmatricularea in registrul comertului.

in situatia in care calitatea de reprezentant legal al societatii pentru care a fost solicitata inmatricularea in registrul comertului rezulta dintr-un alt document, se inscriu numarul si data imputernicirii.

Rubrica "Date de identificare" se completeaza cu datele de identificare ale solicitantului.

C. TAXA PE VALOAREA ADaUGATa

 Se completeaza de catre societatile care se infiinteaza in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.

Randul 1. Se estimeaza cifra de afaceri preconizata a se realiza in perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic din operatiuni taxabile si/sau scutite de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere, din operatiuni rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost realizate in Romania, conform art. 145 alin. (2) lit. b) si d) din Codul fiscal, din operatiuni scutite cu drept de deducere si scutite fara drept de deducere, prevazute la art. 141 alin. (2) lit. a), b), e) si f) din Codul fiscal, daca acestea nu sunt accesorii activitatii principale, cu exceptia urmatoarelor:

a) livrarile de active fixe corporale sau necorporale, astfel cum sunt definite la art. 125^1 alin. (1) pct. 3 din Codul fiscal, efectuate de persoana impozabila;

b) livrarile intracomunitare de mijloace de transport noi, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal.

Randul 2 se marcheaza cu "X" datorita obligativitatii inregistrarii in scopuri de TVA ca urmare a declararii unei cifre de afaceri egale cu/mai mare decat plafonul de scutire prevazut la art. 152 alin. (1) din Codul fiscal, al carui echivalent in lei se stabileste la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data aderarii si se rotunjeste la urmatoarea mie, respectiv 220.000 lei.

Randul 3 se marcheaza cu "X" in cazul in care se opteaza pentru aplicarea regimului normal de TVA, desi cifra de afaceri declarata este inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 152 alin. (1) din Codul fiscal.

Randul 4. Perioada fiscala

Se marcheaza cu "X" perioada fiscala care urmeaza a fi utilizata pentru taxa pe valoarea adaugata.

Persoana impozabila care se inregistreaza in cursul anului declara cu ocazia inregistrarii cifra de afaceri pe care preconizeaza sa o realizeze in perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic. Daca cifra de afaceri estimata nu depaseste plafonul prevazut la art. 156^1 alin. (2) din Codul fiscal, recalculat corespunzator numarului de luni ramase pana la sfarsitul anului calendaristic, persoana impozabila va depune deconturi trimestriale in anul inregistrarii. in caz contrar sau in situatiile prevazute la art. 156^1 alin. (6^1) si (6^2) din Codul fiscal, va depune deconturi lunare.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ORDIN 1965 /2015 privind modificarea si completarea OPANAF 7/2010 (Formular 098)":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2019. Cum arata noile limite?
    • UPDATE ianuarie 2019. Va prezentam in randurile urmatoare cele 7 plafoane fiscale actualizate in functie de cursul valutar de la data de 31.12.2018, ce au intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2019. Cursul valutar publicat la data de 31 decembrie 2018 este: 4.6639 lei/euro. Anul 2019 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2019, conform...» citeste mai departe aici

  • Formulare pentru impozitul pe venit, in 2019
    • Formularele de declaratii si decizii de impunere pentru administrarea impozitului pe venit au fost aprobate prin Ordinul nr. 3780/2017, publicat in Monitorul Oficial nr. 1038/2017. Formularele pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2018 sunt: 1. Formularul 220, declaratia privind venitul estimat/norma de venit si fisa capacitatii de cazare Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza venituri in bani si/sau in natura din Romania,...» citeste mai departe aici

  • OUG 114 - categorii de angajati pentru care se aplica prevederile Ordonantei
    • In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va explica cum se aplica prevederile OUG 114 pentru firmele de constructii care au si alte categorii de angajati (cum ar fi soferi, femeie de serviciu etc). "Dupa noile modificari din ianuarie 2019, trebuie sa aiba salariul minim la muncitorii necalificati care lucreaza in constructii 3.000 lei. Ce salariu minim trebuie sa aiba secretara de la firma, soferul, portarul, femeia de serviciu etc? Trebuie sa fie si ei cu salariu de 3.000...» citeste mai departe aici

  • ETAF din 14 ianuarie - noutatile fiscale ale saptamanii: Deciziile privind aspecte fiscale legislative ar putea fi luate cu o majoritate calificata
    • Federatia Europeana de Consultanta Fiscala – ETAF (The European Tax Adviser Federation), organizatia europeana care reuneste aproximativ 280.000 de profesionisti fiscali din Franta, Germania, Italia, Belgia, Romania si Ungaria, a publicat, luni, 14 ianuarie, noutatile fiscale ale saptamanii, de la nivel european. Comisia Europeana face demersuri pentru renuntarea la principiul unanimitatii in materie fiscala Dupa prezentarea unei Foi de parcurs, la sfarsitul lunii decembrie 2018, Comisia...» citeste mai departe aici

  • AMENZI de 2,45 milioane de Euro in TURISM, pentru impiedicarea scaderii preturilor la pachetele turistice
    • Consiliul Concurentei anunta ca a sanctionat 13 agentii de turim si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) cu amenzi in valoare totala de 11.419.539.35 lei (aprox. 2,45 milioane euro). Potrivit Consiliului, in perioada iunie 2013-septembrie 2016, 13 agentii de turism si-ar fi coordonat politicile comerciale, facand inclusiv schimb de informatii sensibile din punct de vedere concurential, scopul fiind acela de a nu permite ca preturile produselor/pachetelor turistice comercializate sa...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Energiei anunta majorari salariale de 12% pentru mineri
    • Minerii de la Complexul Energetic Oltenia (CEO) ar putea primi majorari salariale de 12%, dar numai dupa ce vor incepe negocierile intr-un cadru legal si dupa ce va fi reluata munca in cariere, anunta Ministerul Energiei, intr-un comunicat remis luni. "Ca urmare a situatiei generate de protestele extinse la carierele din Complexul Energetic Oltenia, Ministerul Energiei a mediat astazi o discutie intre conducerea CEO si membrii comisiei de negociere a CCM de la nivelul CEO. Precizam ca,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016