Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN 1965 /2015 privind modificarea si completarea OPANAF 7/2010 (Formular 098)

05-Aug-2015
2966

ORDIN 1965 /2015 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 7/2010 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata

In temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare, al art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 228 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

ART. I

Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 7/2010 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 32 din 15 ianuarie 2010, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Dupa articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu urmatorul cuprins:

"Art. 31. - (1) Se aproba modelul si continutul formularului «Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal» (098), cod M.F.P. 14.13.01.10.11/tva, prevazut in anexa nr. 7.

(2) Instructiunile de completare a formularului mentionat la alin. (1) sunt prevazute in anexa nr. 8.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Transmiterea dreptului de superficie, TVA Multumesc pt raspuns! In legatura cu persoanele juridice, am citit ca nu se plateste impozit pe redeventa, dar as dori sa clarific urmatoarele: daca firma este platitoare de TVA,...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Autofactura pentru refacturare costuri Firma neplatitoare de tva, inregistrata in scopuri de tva pentru achizitii de servicii intracomunitare, primeste de la Bolt o autofactura cu mentiunea bonus pentru colantare. Cum...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Corectie factura emisa eronat cu taxare inversa Se poate face corectie la o tranzactie cu taxare inversa, si anume din vanzare cu taxare inversa din 2024, sa corectam in 2025 in vanzare scutita de TVA? Se poate corecta...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Continuare Ce parere aveti despre informarea celor doi executori privind existenta concomitenta a 2 popriri pentru ca acestea sa fie conexate si distribuirea sa se faca de catre executorul...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Inregistrarea ca platitor de TVA prin depasirea plafonului. D700 Rog opinia dvs. cu privire la completarea D700 pentru inregistrarea ca platitor de TVA prin depasirea plafonului. Concret in data de 31.10.2025 societatea a depasit plafonul de TVA...citeste mai mult

(3) Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularului mentionat la alin. (1) sunt prevazute in anexa nr. 9."

2. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 4. - Anexele nr. 1-9 fac parte integranta din prezentul ordin."

3. Dupa anexa nr. 6 se introduc trei noi anexe, anexele nr. 7-9, al caror continut este prevazut in anexele nr. 1-3, care fac parte integranta din prezentul ordin.

ART. II

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

ART. III

Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile subordonate acestora vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,

Gelu-stefan Diaconu

Bucuresti, 24 iulie 2015.

Nr. 1.965.


INSTRUCtIUNI

de completare a formularului (098) "Cerere de inregistrare in

scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 153 alin. (1)

lit. a) din Codul fiscal"

Cererea de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, denumita in continuare cerere (formular 098), se completeaza si se depune de catre societatile care se infiinteaza in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal.

Cererea se depune de catre solicitant, in calitate de reprezentant legal al societatii pentru care se solicita inregistrarea in scopuri de TVA, de catre un asociat al acesteia sau alta persoana imputernicita, potrivit legii, la registratura organului fiscal competent ori la posta prin scrisoare recomandata.

Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul social declarat in cererea de inmatriculare in registrul comertului.

Formularul se completeaza in doua exemplare, inscriindu-se cu majuscule, citet si corect toate datele prevazute. Un exemplar se pastreaza de contribuabil, iar celalalt exemplar se depune la organul fiscal competent.

A. DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE

Randul 1. Denumire

Se completeaza cu denumirea societatii pentru care a fost depusa cererea de inmatriculare in registrul comertului si pentru care se solicita inregistrarea in scopuri de TVA.

Randul 2. Sediul social declarat cu ocazia inmatricularii in registrul comertului

Se completeaza cu adresa sediului social declarat in cererea de inmatriculare in registrul comertului.

B. SOLICITANT, iN CALITATE DE:

Se marcheaza cu "X" calitatea de "Reprezentant legal", in situatia in care cererea este completata de reprezentantul legal al societatii pentru care a fost solicitata inmatricularea in registrul comertului sau de catre alta persoana imputernicita sa o reprezinte, potrivit legii.

Se marcheaza cu "X" calitatea de "Asociat", in situatia in care cererea este completata de unul dintre asociatii societatii pentru care a fost solicitata inmatricularea in registrul comertului.

Se marcheaza cu "X" rubrica "Act constitutiv", in situatia in care calitatea de reprezentant legal sau asociat rezulta din actul constitutiv al societatii pentru care a fost solicitata inmatricularea in registrul comertului.

in situatia in care calitatea de reprezentant legal al societatii pentru care a fost solicitata inmatricularea in registrul comertului rezulta dintr-un alt document, se inscriu numarul si data imputernicirii.

Rubrica "Date de identificare" se completeaza cu datele de identificare ale solicitantului.

C. TAXA PE VALOAREA ADaUGATa

 Se completeaza de catre societatile care se infiinteaza in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.

Randul 1. Se estimeaza cifra de afaceri preconizata a se realiza in perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic din operatiuni taxabile si/sau scutite de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere, din operatiuni rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost realizate in Romania, conform art. 145 alin. (2) lit. b) si d) din Codul fiscal, din operatiuni scutite cu drept de deducere si scutite fara drept de deducere, prevazute la art. 141 alin. (2) lit. a), b), e) si f) din Codul fiscal, daca acestea nu sunt accesorii activitatii principale, cu exceptia urmatoarelor:

a) livrarile de active fixe corporale sau necorporale, astfel cum sunt definite la art. 125^1 alin. (1) pct. 3 din Codul fiscal, efectuate de persoana impozabila;

b) livrarile intracomunitare de mijloace de transport noi, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal.

Randul 2 se marcheaza cu "X" datorita obligativitatii inregistrarii in scopuri de TVA ca urmare a declararii unei cifre de afaceri egale cu/mai mare decat plafonul de scutire prevazut la art. 152 alin. (1) din Codul fiscal, al carui echivalent in lei se stabileste la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data aderarii si se rotunjeste la urmatoarea mie, respectiv 220.000 lei.

Randul 3 se marcheaza cu "X" in cazul in care se opteaza pentru aplicarea regimului normal de TVA, desi cifra de afaceri declarata este inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 152 alin. (1) din Codul fiscal.

Randul 4. Perioada fiscala

Se marcheaza cu "X" perioada fiscala care urmeaza a fi utilizata pentru taxa pe valoarea adaugata.

Persoana impozabila care se inregistreaza in cursul anului declara cu ocazia inregistrarii cifra de afaceri pe care preconizeaza sa o realizeze in perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic. Daca cifra de afaceri estimata nu depaseste plafonul prevazut la art. 156^1 alin. (2) din Codul fiscal, recalculat corespunzator numarului de luni ramase pana la sfarsitul anului calendaristic, persoana impozabila va depune deconturi trimestriale in anul inregistrarii. in caz contrar sau in situatiile prevazute la art. 156^1 alin. (6^1) si (6^2) din Codul fiscal, va depune deconturi lunare.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Referat scoatere din evidenta clienti prescrisi si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor prescrise reprezinta o operatiune contabila delicata, care necesita respectarea unui cadru legal strict si parcurgerea unor etape procedurale obligatorii. Conform legii, eliminarea din registrele contabile a datoriilor si creantelor prescrise se poate realiza numai dupa efectuarea tuturor demersurilor legale pentru decontarea acestora . In acest articol va prezentam un model de Referat de scoatere din evidenta a clientilor prescrisi, intocmit conform...» citeste mai departe aici

  • Amnistie fiscala. Cum sa aplicati amnistia fiscala OUG 107/2024 pentru obligatii pe anul 2025

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum se aplica amnistia fiscala prevazuta de OUG 107/2024, mai ales atunci cand obligatiile suplimentare sunt stabilite prin decizii de impunere emise abia in anul 2025. In practica, apar numeroase dileme privind prescriptia, tratamentul fiscal al veniturilor neidentificate, dar si aplicarea cotei de 70% conform art. 117 din Codul fiscal. Avem acest caz concret. Administratorul unei societati comerciale primeste instiintare de control pe persoana fizica pentru...» citeste mai departe aici

  • Dividende in 2025. EXEMPLU concret de calculare pentru CASS

    • Calculul contributiei la asigurari sociale de sanatate (CASS) pentru veniturile din dividende ridica deseori intrebari pentru persoanele fizice care cumuleaza mai multe surse de venit. In acest context, contribuabilii se intreaba cum se determina plafonul anual si cum se calculeaza efectiv CASS-ul datorat. Avem acest caz concret. Daca am scos in anul 2025 in fiecare luna dividende de 10.000 lei, deci pe tot anul 120.000 lei. Constributia la CASS este de 12000 lei pe 25.05.2026? Mentionez ca sunt...» citeste mai departe aici

  • Lichidare societate. Cum sa declarati impozitul pe profit la 31 decembrie 2025

    • Inchiderea unei societati reprezinta un proces juridic si fiscal complex, care presupune parcurgerea unor etape clar reglementate. Un aspect esential il constituie modul de declarare a impozitului pe profit in perioada dizolvarii si lichidarii. Reglementarile fiscale stabilesc termene si obligatii specifice pentru societatile aflate in proces de inchidere. In continuarea articolului vom prezinta cadrul general si obligatiile declarative aferente momentului de 31 decembrie 2025. Avem acest caz...» citeste mai departe aici

  • Monografie contabila echipament de lucru

    • Echipamentul de lucru reprezinta ansamblul de articole vestimentare pe care angajatorul le acorda angajatilor pentru desfasurarea activitatii profesionale. Echipamentul de lucru este diferit de echipamentul de protectie. In acest articol va prezentam reglementari cheie si monografia contabila pentru inregistrarea echipamentului de lucru. » citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016