Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ordinul 2810/2016: Procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri sau servicii

02-Nov-2016
277

Ordinul nr. 2810/2016 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene de catre persoanele impozabile stabilite in Romania a intrat in vigoare de la 25.10.2016

In temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 5 alin. (4) teza a II-a, al art. 302 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si al pct. 73 din titlul VII "Taxa pe valoarea adaugata" al Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si al art. 342 alin. (1) din Lege nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
Art. 1.

Se aproba Procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene de catre persoanele impozabile stabilite in Romania, prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 2.

Se aproba modelul, continutul si instructiunile de completare ale formularului (318) "Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 302 alin. (2) din Codul fiscal", cod MFP 14.13.03.02/18, prevazute in anexa nr. 2.
Art. 3.

Se aproba modelul, continutul si instructiunile de completare ale formularului (319) "Declaratie de ajustare a pro-ratei, potrivit dispozitiilor art. 302 alin. (2) din Codul fiscal si ale pct. 73 alin. (8) din normele metodologice", cod MFP 14.13.03.02/19, prevazute in anexa nr. 3.

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii

Art. 4.

Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularelor mentionate la art. 2 si 3 sunt prevazute in anexa nr. 4.
Art. 5.

(1) Referirile la Codul fiscal din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la titlul VII "Taxa pe valoarea adaugata" din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, iar referirile la normele metodologice reprezinta trimiteri la titlul VII "Taxa pe valoarea adaugata" din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Referirile la Codul de procedura fiscala din cuprinsul prezentului ordin reprezinta trimiteri la Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 6.

Anexele nr. 1-4 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 7.

Pentru aplicarea prevederilor prezentului ordin, Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pune la dispozitia persoanelor impozabile suportul informatic necesar transmiterii in format electronic a cererii de rambursare si a informatiilor solicitate.
Art. 8.

(1) Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(2) La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene de catre persoanele impozabile stabilite in Romania, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 32 din 15 ianuarie 2010, cu modificarile ulterioare.
Art. 9.

Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor si Directia generala de tehnologia informatiei vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Eugen-Dragos Doros

Bucuresti, 29 septembrie 2016.

Nr. 2.810.

Cititi aici ANEXA Nr. 1 PROCEDURA de primire a cererilor de rambursare a TVA aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene de catre persoanele impozabile stabilite in Romania

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ordinul 2810/2016: Procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri sau servicii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum faceti diferenta, din punct de vedere fiscal, intre sponsorizare, donatie, mecenat
    • Aspectele pe care le vom dezbate prin cele de mai jos privind diferentele dintre sponsorizare, donatie, mecenat, raspund urmatoarelor intrebari: Conform legislatiei si reglementarilor contabile si fiscale din Romania care este diferenta intre sponsorizare si donatie drept natura a costului? Care sunt inregistrarile contabile? Donatia, conform Codului Civil, este un contract “prin care o persoana, donator, transmite, de regula in mod gratuit si irevocabil, dreptul de proprietate asupra unui...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: 25 mai e termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?
    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din: 1. urmatoarele venituri din activitati independente: - venituri din activitati de productie, comert, prestari de servicii impuse in sistem real; - venituri din profesii...» citeste mai departe aici

  • Intalnirea premierului Grindeanu cu marii investitori romani si concluzii privind legea preventiei
    • La 27 aprilie a avut loc o intalnire a premierului Sorin Grindeanu cu marii investitori romani. Acesta le-a multumit pentru acceptarea invitatiei de participare la intalnire. In opinia sa, dezbaterile permit asigurarea unor premise pentru o dezvoltare sanatoasa, fiind adus in discutie si capitalul romanesc in peisajul de business autohton: "Dati-mi voie sa va multumesc ca ati raspuns invitatiei de a participa la aceasta intalnire. Va asigur ca nu v-am chemat sa va tin discursuri, ca sunt convins...» citeste mai departe aici

  • Incep inscrierile la Programul Oficial de Internship al Guvernului Romaniei
    • Tinerii interesati de o cariera in administratia publica centrala se pot inscrie, incepand de astazi, la Programul Oficial de Internship al Guvernului Romaniei. Programul este destinat tinerilor romani cu varsta maxima de 25 de ani, studenti sau recent absolventi ai unei universitati din Romania ori din afara tarii. Formularul de inscriere este disponibil la adresa http://internship.gov.ro/profil si va putea fi accesat pana la data de 9 mai 2017, ora 23:59. Editia aniversara a Programului...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii acordam prima de instalare si ce obligatii se impun?
    • Prima de instalare reprezinta, prin definitie, un element de care nu toate firmele se lovesc in practica. Un studiu de caz in aceasta privinta este insa binevenit deoarece sunt multe aspecte pe care e bine sa le cunoasteti, mai ales referitor la obligatiile de plata aferente. Avem, asadar, situatia in care o societate comerciala angajeaza o persoana care are domiciliul la 63 kilometri de locul de munca. Societate ii acorda o prima de instalare de 2.000 lei net. Vom vedea daca prima de instalare...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.