Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul nr. 418 aproba conditiile pentru distrugerea in antrepozit a produselor accizabile

10-Apr-2012
2996
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 234 din 6 aprilie 2012, a fost publicat Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 418/2012 de aprobare a conditiilor pentru distrugerea in antrepozitul fiscal a produselor accizabile care nu au fost eliberate pentru consum. Redam mai jos continutul acestui ordin:

Generalitati

Potrivit prevederilor actului normativ mentionat distrugerea de produse accizabile intr-un antrepozit fiscal nu se considera eliberare pentru consum atunci cand se datoreaza unor cauze fortuite sau de forta majora ori atunci cand produsele accizabile nu mai indeplinesc conditiile legale de comercializare.

1. Distrugerea este datorata unui caz fortuit atunci cand aceasta este rezultatul unui eveniment care nu putea fi prevazut si nici impiedicat de catre cel care ar fi fost chemat sa raspunda daca evenimentul nu s-ar fi produs. Reprezinta cazuri fortuite: fenomene ale naturii, defectiuni tehnice neprevazute, deteriorarea utilajelor de productie, utilizarea in cadrul procesului de fabricatie a unor componente (materii prime, materiale auxiliare) cu vicii ascunse sau actiunea neprevazuta ori imprudenta a unei persoane.

Atentie! Pentru ca o situatie sa fie considerata un caz fortuit trebuie sa fie indeplinite mai multe conditii, si anume: rezultatul pericolelor sa fie consecinta unei interventii straine de vointa antrepozitarului autorizat; antrepozitarul autorizat sa fi fost in imposibilitatea, fie si relativa, de a prevedea interventia imprejurarii care a determinat producerea rezultatului.

2. Distrugerea este datorata unei cauze de forta majora atunci cand aceasta este rezultatul unui eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil si inevitabil. Se considera distrugere din cauze de forta majora: distrugerea produselor situate in zone pentru care s-a instituit stare de urgenta; distrugerile cauzate de accidente industriale sau nucleare, incendii fenomene sociale ori economice, conjuncturi externe si in caz de razboi; distrugerile cauzate de situatii conflictuale violente, de greve, de explozii, de interventii asupra cailor de comunicatii si de acces, de intreruperi de alimentare cu combustibili sau cu materii prime necesare procesului de productie si/sau fabricatie, de fenomene meteorologice grave si/sau de mare intensitate, de catastrofe naturale, precum si distrugerile cauzate de orice alte imprejurari externe cu caracter exceptional, straine de vointa antrepozitarului, imprevizibile si imposibil a fi rezolvate.

3. Se considera ca produsele accizabile nu mai indeplinesc conditiile legale de comercializare in urmatoarele situatii:

- sunt incalcate orice dispozitiile legale privind productia sau comercializarea produsului respectiv continute de legislatia specifica din domeniile protectiei consumatorilor, protectiei mediului, conformitatii produselor sau din altele similare;

- produsele nu sunt conforme specificatiilor tehnice de produs si/sau conditiilor de calitate.

Procedura de aprobare a distrugerii

Pentru ca distrugerea produselor accizabile in antrepozitul fiscal sa nu fie considerata eliberare pentru consum antrepozitarul autorizat trebuie ca inainte de efectuarea operatiunii de distrugere sa solicite aprobarea autoritatii vamale teritoriale in raza careia isi desfasoara activitatea.

Cererea de aprobare a distrugerii produselor accizabile va fi insotita de o documentatie care va cuprinde:

- un memoriu in care sa justifice cauzele si cantitatile de produse accizabile care fac obiectul distrugerii in antrepozitul fiscal;

- dovada interventiei cazului fortuit sau cauzei de forta majora ori documentele justificative care confirma cauzele care determina distrugerea produselor accizabile in antrepozitul fiscal: rapoarte de evaluare a produselor sau rapoarte de evaluare a produsului si/sau materiei prime ori a materialelor auxiliare, emise de un laborator acreditat, procese-verbale de certificare a calitatii, procese verbale de constatare a neconformitatii produsului, precum si orice alte documente, dupa caz.

Cererea si documentatia se depun la autoritatea vamala teritoriala astfel:

- in termen de cel mult 60 de zile de la data producerii evenimentului, in situatia interventiei unui caz fortuit sau unei cauze de forta majora;

- in termen de cel mult 30 de zile de la data constatarii neindeplinirii conditiilor de comercializare.

In termen de 15 zile de la data primirii documentatiei autoritatea vamala teritoriala va analiza documentatia si va decide asupra incadrarii operatiunii de distrugere ca nefiind eliberare pentru consum. Decizia motivata a autoritatii vamale teritoriale va fi comunicata antrepozitarului autorizat in termen de maximum 5 zile de la data luarii deciziei urmand ca operatiunea de distrugere sa se efectueze in termen de maximum 45 de zile de la data primirii deciziei de aprobare, sub supravegherea reprezentantului autoritatii vamale teritoriale.

Atentie! Daca operatiunea de distrugere nu are loc in intervalul celor 45 de zile si in prezenta reprezentantului autoritatii vamale teritoriale, decizia de aprobare isi pierde valabilitatea, iar distrugerea produselor accizabile dupa acest termen limita sau in lipsa reprezentantului autoritatii vamale teritoriale va fi considerata eliberare pentru consum.

Distrugerea produselor accizabile poate consta intr-o distrugere totala sau o distrugere partiala, cu recuperarea materiilor prime ori a materialelor auxiliare, in functie de cauzele care au generat-o.



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Ordinul nr. 418 aproba conditiile pentru distrugerea in antrepozit a produselor accizabile":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica in 2024. Cum se completeaza D212 pentru venituri obtinute din dividende

    • O persoana fizica, ce este si salariata, trebuie sa intocmeasca Declaratia Unica pentru venituri obtinute din dividende (sunt singurele venituri extrasalariale pe care le obtine). In anul 2023 a depus Declaratia Unica cu estimat de 100.000 lei la dividende, deci peste 24 salarii minime, rezultand astfel un CASS de 7.200 lei. Dupa incheierea anului 2023 a constatat ca a ridicat dividende brute in valoare de 64.768 lei (sub 24 salarii minime), practic trebuind sa plateasca CASS in valoare de 3.600...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF. 10 declaratii trebuie depuse la fisc pana pe 27 mai 2024

    • Conform calendarulului oficial al ANAF, contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale pana pe data de 27 mai 2024. Depunere declaratii fiscale la ANAF Depunerea Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Formularul 212. Categorii de contribuabili Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care in anul de impunere au realizat, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura: Facturile de avans se inregistreaza in sistem?

    • Societatea noastra vinde fier vechi cu taxare inversa. Primeste avansul de la client cu o luna inainte. Factura de avans se inregistreaza in Ro e-Factura? In jurnalul de vanzari nu apar. Inregistrare facturi in E-Factura – raspunsul specialistului: In relatiile comerciale desfasurate intre persoane impozabile stabilite in Romania, de tip B2B conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, emitentul facturii electronice are obligatia de...» citeste mai departe aici

  • Reminder! Care Este Termenul pentru Depunerea Bilantului in 2024

    • In contextul crearii unor confuzii legate de termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale in 2024, prin introducerea OUG 115/2023, vom clarifica acest aspect in articolul care urmeaza. Care este termenul pentru depunerea Bilantului in 2024 Depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor a raportarilor contabile anuale la 31 decembrie se efectueaza in termen de 150 de zile de la incheierea anului calendaristic. Adica in anul 2024 depunerea bilantului se face, mai precis,...» citeste mai departe aici

  • De cand pot trece firmele la impozit micro daca nu angajeaza cel putin un salariat in 30 de zile?

    • O firma noua, inregistrata in 12.04.2024, daca nu reuseste sa angajeze un salariat in 30 zile, dar angajeaza un salariat in lunile urmatoare, din ce perioada poate trece la platitor de impozit pe venit microintreprindere? Multumesc. Trecere la regimul micro si conditia unui salariat – raspunsul specialistului: Conform prevederilor Codului fiscal, modificat si completat, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o microintreprindere sunt mentionate la art.47: (1) In sensul...» citeste mai departe aici

  • OUG 43/2024: Prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF

    • OUG 43/2024 a fost adoptata si aduce mai multe modificari in privinta caselor de marcat electronice. Astfel, prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF. Este vorba despre ''alte date si informatii din bonul fiscal, precum si din raportul fiscal de inchidere zilnica''. Modificarile au fost necesare in vederea implementarii sistemului RO e-TVA care va genera decontul de TVA precompletat, fiind necesara efectuarea unor corelari intre RO...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016