Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OUG 114/2018: Explicatii privind aplicarea facilitatilor in domeniul constructiilor

31-Ian-2019
3385

"Conform art. 66 pct. din OUG nr. 114/2018 sunt scutite de la plata impozitului pe venit angajatorii care desfasoara activitati in sectorul constructii daca sunt indeplinite urmatoarele conditii: cifra de afaceri peste 80%, salariu 3000-30000 lei. Conditia a doua ce rost mai are daca, conform Codului Muncii, pentru domeniul constructiilor salariul de baza minim brut este de 3000 lei? Sau ce se intelege din aceasta lege - este sau nu obligatoriu pentru cei care nu au CA peste 80% in domeniul constructii?"

Raspunsul specialistului

Pentru acordarea facilitatilor fiscale, trebuie indeplinite cumulativ toate conditiile prevazute de art. 60 pct. 5 din Codul fiscal. In caz contrar, in situatia in care aceste conditii nu sunt indeplinite, facilitatile nu vor fi aplicate, chiar daca angajatorul are obligatia sa majoreze salariul minim ca urmare a aplicarii art. 71 din OUG nr. 114/2018.

Conditia de la lit. c) al art. 60 pct. 5 din Codul fiscal prevede ca veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) din Codul fiscal, realizate de persoanele fizice pentru care se aplica scutirea, sa fie cuprinse intre 3.000 si 30.000 lei lunar inclusiv si sa fie realizate in baza contractului individual de munca.

Astfel, din interpretarea textului, rezulta ca in masura in care veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) din Codul fiscal, realizate de persoanele fizice pentru care se aplica scutirea, sunt sub 3.000 lei, conditia prevazuta la lit. c) al art. 60 pct. 5 din Codul fiscal nu este indeplinita si facilitatile nu pot fi acordate. Sunt avute in vedere pentru incadrarea in intervalul 3.000 lei - 30.000 lei, veniturile brute lunare din salarii, nu salariul brut al angajatului majorat in conditiile art. 71 din OUG nr. 114/2018. Venitul brut lunar din salarii cuprinde veniturile din salarii, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca, potrivit prevederilor art. 76 alin. (1) din Codul fiscal, veniturile asimilate salariilor in vederea impunerii, potrivit art. 76 alin. (2) din Codul fiscal si avantajele impozabile potrivit art. 76 alin. (3) din Codul fiscal realizate de salariatul angajat prin contract individual de munca, prin urmare cuprinde toate veniturile brute impozabile realizate de salariat.

Majorarea salariului vizeaza salariatii cu contract individual de munca cu norma intreaga cat si pe cei cu contracte de munca cu timp partial, salariul brut al acestora din urma fiind sub nivelul de 3.000 lei lunar daca salariul reprezinta fractie din salariul minim corespunzator normei intregi. Asadar, in lipsa unor precizari suplimentare, rezulta ca aceasta conditie nu va putea fi indeplinita pentru acei salariati care in luna analizata pentru aplicarea facilitatii, veniturile brute sunt inferioare plafonului de 3.000 lei determinat de situatii precum fractii de norma de munca, concedii fara plata s.a. asemenea.


Precizam ca scutirea se aplica potrivit instructiunilor la Ordinul prin care se vor aproba, in perioada urmatoare, noul model, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a Declaratiei 112, aceasta fiind chiar conditie pentru acordarea scutirii (art. 60 pct. 6 lit. d) din Codul fiscal). In concluzie, in urmatoarea perioada intreaga atentie va trebui indreptata asupra modului in care administratia fiscala va clarifica modul de aplicare al reglementarilor intrate in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2019 prin legislatia secundara adoptata in vederea indeplinirii obligatiilor fiscale in termenele prevazute de lege. Pe cale de consecinta la momentul publicarii instructiunilor, societatea va reanaliza conditiile de acordare a facilitatilor prin raportare la aceste clarificari.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OUG 114/2018: Explicatii privind aplicarea facilitatilor in domeniul constructiilor":
Rating:

Nota: 4.25 din 6 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Modificare de ultima ora a Declaratiei 394, privind tranzactiile cu persoanele afiliate! Evitati o amenda de pana la 14.000 de lei!
    • Ordinul ANAF nr. 3.281/2020 a modificat continutul Declaratiei 394, astfel ca, incepand cu declaratia pe septembrie, sunteti obligat sa semnalizati tranzactiile cu persoane afiliate (intra aici rudele pana la gradul al III-lea inclusiv sau persoanele juridice la care detineti minimum 25% din actiuni). Obligatia se rezolva usor in declaratie, intrucat presupune simpla bifare a unei casute cu DA/NU (“S-au facut sau nu tranzactii cu persoanele afiliate in perioada de raportare vizata de...» citeste mai departe aici

  • Documentele necesare SOMAJULUI TEHNIC, modificate din nou (Ordinul 1432/2020)
    • Ordinul nr. 1432/2020 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 a fost publicat in Monitorul Oficial,...» citeste mai departe aici

  • 30 septembrie 2020- termen limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale
    • Data de 30 septembrie 2020 este termenul limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale. Astfel, reamintim contribuabililor ca mai au la dispozitie o singura zi pentru a depune urmatoarele formulare: 1. depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2020 de catre entitatile care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri mai mare de 220.000 lei: -entitatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii pot deduce din impozit costurile caselor de marcat achizitionate incepand cu anul 2018
    • Prin Legea nr. 153/2020 publicata in M.Of. nr. 659 din 24.07.2020 s- a reglementat facilitatea fiscala privind deducerea costului de achizitie al noilor aparate de marcat electronice fiscale astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din OUG 28/1999 cu modificarile si completarile ulterioare din impozitul datorat, fie ca este vorba de impozit pe profit, impozit specific, impozit pe veniturile microintreprinderilor ori impozit pe veniturile din activitati independente. Nu este vorba de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016