Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG 114/2018: Explicatii privind aplicarea facilitatilor in domeniul constructiilor

31-Ian-2019
5462

"Conform art. 66 pct. din OUG nr. 114/2018 sunt scutite de la plata impozitului pe venit angajatorii care desfasoara activitati in sectorul constructii daca sunt indeplinite urmatoarele conditii: cifra de afaceri peste 80%, salariu 3000-30000 lei. Conditia a doua ce rost mai are daca, conform Codului Muncii, pentru domeniul constructiilor salariul de baza minim brut este de 3000 lei? Sau ce se intelege din aceasta lege - este sau nu obligatoriu pentru cei care nu au CA peste 80% in domeniul constructii?"

Raspunsul specialistului

Pentru acordarea facilitatilor fiscale, trebuie indeplinite cumulativ toate conditiile prevazute de art. 60 pct. 5 din Codul fiscal. In caz contrar, in situatia in care aceste conditii nu sunt indeplinite, facilitatile nu vor fi aplicate, chiar daca angajatorul are obligatia sa majoreze salariul minim ca urmare a aplicarii art. 71 din OUG nr. 114/2018.

Conditia de la lit. c) al art. 60 pct. 5 din Codul fiscal prevede ca veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) din Codul fiscal, realizate de persoanele fizice pentru care se aplica scutirea, sa fie cuprinse intre 3.000 si 30.000 lei lunar inclusiv si sa fie realizate in baza contractului individual de munca.

Astfel, din interpretarea textului, rezulta ca in masura in care veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) din Codul fiscal, realizate de persoanele fizice pentru care se aplica scutirea, sunt sub 3.000 lei, conditia prevazuta la lit. c) al art. 60 pct. 5 din Codul fiscal nu este indeplinita si facilitatile nu pot fi acordate. Sunt avute in vedere pentru incadrarea in intervalul 3.000 lei - 30.000 lei, veniturile brute lunare din salarii, nu salariul brut al angajatului majorat in conditiile art. 71 din OUG nr. 114/2018. Venitul brut lunar din salarii cuprinde veniturile din salarii, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca, potrivit prevederilor art. 76 alin. (1) din Codul fiscal, veniturile asimilate salariilor in vederea impunerii, potrivit art. 76 alin. (2) din Codul fiscal si avantajele impozabile potrivit art. 76 alin. (3) din Codul fiscal realizate de salariatul angajat prin contract individual de munca, prin urmare cuprinde toate veniturile brute impozabile realizate de salariat.

Majorarea salariului vizeaza salariatii cu contract individual de munca cu norma intreaga cat si pe cei cu contracte de munca cu timp partial, salariul brut al acestora din urma fiind sub nivelul de 3.000 lei lunar daca salariul reprezinta fractie din salariul minim corespunzator normei intregi. Asadar, in lipsa unor precizari suplimentare, rezulta ca aceasta conditie nu va putea fi indeplinita pentru acei salariati care in luna analizata pentru aplicarea facilitatii, veniturile brute sunt inferioare plafonului de 3.000 lei determinat de situatii precum fractii de norma de munca, concedii fara plata s.a. asemenea.


Precizam ca scutirea se aplica potrivit instructiunilor la Ordinul prin care se vor aproba, in perioada urmatoare, noul model, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a Declaratiei 112, aceasta fiind chiar conditie pentru acordarea scutirii (art. 60 pct. 6 lit. d) din Codul fiscal). In concluzie, in urmatoarea perioada intreaga atentie va trebui indreptata asupra modului in care administratia fiscala va clarifica modul de aplicare al reglementarilor intrate in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2019 prin legislatia secundara adoptata in vederea indeplinirii obligatiilor fiscale in termenele prevazute de lege. Pe cale de consecinta la momentul publicarii instructiunilor, societatea va reanaliza conditiile de acordare a facilitatilor prin raportare la aceste clarificari.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "OUG 114/2018: Explicatii privind aplicarea facilitatilor in domeniul constructiilor":
Rating:

Nota: 4.25 din 6 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • D700 nedepusa pana pe 15 aprilie 2024. Care este amenda pentru contribuabili?

    • Asa cum prevede legislatia in vigoare, pana pe 15 aprilie 2024 trebuia depusa D700 de firmele care schimba vectorul fiscal si trec de la impozitul micro, la cel pe profit. La ce sume ajung amenzile pentru nedepunere la timp? Amenzi nedepunere D700 pana pe 15 aprilie 2024 Conform Codului de procedura fiscala, nedepunerea de catre contribuabil/platitor la termenele prevazute de lege a declaratiilor de inregistrare fiscala, de radiere a inregistrarii fiscale sau de mentiuni, adica si D700, se...» citeste mai departe aici

  • Facturi in E-Factura. Exista exceptii de la obligativitatea transmiterii lor in 5 zile de la data emiterii?

    • Societatea noastra acorda discounturi de cantitate in functie de vanzarile din timpul lunii. Pentru a calcula aceste discounturi, este necesara o perioada de cel putin 10 zile calendaristice de la terminarea lunii. In conditiile in care, termenul de transmitere in e-Factura este de 5 zile de la data emiterii, exista o exceptie care sa ne permita totusi sa emitem aceste facturi cu data ultimei zile din luna? Nu putem, din motive tehnice, sa ne incadram cu aceste calcule in 4 zile calendaristice....» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: 3 noutati fiscale publicate in Monitor in perioada 25 martie-5 aprilie 2024

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, in data de 9 aprilie 2024, buletinul informativ cu numarul 14 care contine actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 25.03.2024 – 05.04.2024. Noutati fiscale 2024 1. Ordinul ministrului finantelor nr. 502/2024 privind aprobarea Procedurii de compensare a obligatiilor stabilite prin hotarari judecatoresti sau hotarari arbitrale, pronuntate de instantele de judecata nationale si internationale...» citeste mai departe aici

  • Cum se face recuperarea pierderilor fiscale anterioare si dupa 1 ianuarie 2024

    • In legatura cu pierderea fiscala de la 31.12.2023, aceasta se recupereaza incepand cu profiturile anului 2024 in limita a 70% din pierderea respectiva sau in limita a 70% din profitul inregistrat in 2024? Pentru a o recupera din profitul lunii martie 2024 trebuie sa am depusa declaratia 101 anticipat? Pentru pierderile fiscale inregistrate incepand cu anul 2024 se aplica acelasi principiu de recuperare ca si cele de la 31.12.2023 (exceptand numarul de ani in care se recupereaza)? Cum se...» citeste mai departe aici

  • Pana cand trebuie depuse Situatiile Financiare si Declaratia de trezorerie pentru anul 2023 de persoanele juridice

    • In virtutea rolului activ al organului fiscal, ANAF informeaza contribuabilii ca termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale intocmite la 31 decembrie 2023 de catre persoanele juridice fara scop patrimonial este de 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar. Persoanele juridice fara scop patrimonial intocmesc situatii financiare anuale avand in vedere reglementarile contabile aplicabile acestora si prevederile generale cuprinse la art. 11 din O.M.F. nr. 5394/2023 privind...» citeste mai departe aici

  • Codul Fiscal, modificat prin OUG 34/2024. Care sunt schimbarile

    • ANAF a pus, pe site-ul oficial, un material informativ cu privire la modificarile aduse Codului Fiscal prin OUG 34/2024. Schimbarile au intrat in vigoare din 12 martie 2024. Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024 TITLUL V - Contributii sociale obligatorii Forma Codului fiscal in vigoare INAINTE de modificarile aduse de OUG nr. 34/2024 ART. 154 Categorii de persoane fizice exceptate de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate (1) Urmatoarele categorii de persoane fizice sunt...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016