Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OUG 114/2018: Explicatii privind aplicarea facilitatilor in domeniul constructiilor

31-Ian-2019
1671

"Conform art. 66 pct. din OUG nr. 114/2018 sunt scutite de la plata impozitului pe venit angajatorii care desfasoara activitati in sectorul constructii daca sunt indeplinite urmatoarele conditii: cifra de afaceri peste 80%, salariu 3000-30000 lei. Conditia a doua ce rost mai are daca, conform Codului Muncii, pentru domeniul constructiilor salariul de baza minim brut este de 3000 lei? Sau ce se intelege din aceasta lege - este sau nu obligatoriu pentru cei care nu au CA peste 80% in domeniul constructii?"

Raspunsul specialistului

Pentru acordarea facilitatilor fiscale, trebuie indeplinite cumulativ toate conditiile prevazute de art. 60 pct. 5 din Codul fiscal. In caz contrar, in situatia in care aceste conditii nu sunt indeplinite, facilitatile nu vor fi aplicate, chiar daca angajatorul are obligatia sa majoreze salariul minim ca urmare a aplicarii art. 71 din OUG nr. 114/2018.

Conditia de la lit. c) al art. 60 pct. 5 din Codul fiscal prevede ca veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) din Codul fiscal, realizate de persoanele fizice pentru care se aplica scutirea, sa fie cuprinse intre 3.000 si 30.000 lei lunar inclusiv si sa fie realizate in baza contractului individual de munca.

Astfel, din interpretarea textului, rezulta ca in masura in care veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) din Codul fiscal, realizate de persoanele fizice pentru care se aplica scutirea, sunt sub 3.000 lei, conditia prevazuta la lit. c) al art. 60 pct. 5 din Codul fiscal nu este indeplinita si facilitatile nu pot fi acordate. Sunt avute in vedere pentru incadrarea in intervalul 3.000 lei - 30.000 lei, veniturile brute lunare din salarii, nu salariul brut al angajatului majorat in conditiile art. 71 din OUG nr. 114/2018. Venitul brut lunar din salarii cuprinde veniturile din salarii, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca, potrivit prevederilor art. 76 alin. (1) din Codul fiscal, veniturile asimilate salariilor in vederea impunerii, potrivit art. 76 alin. (2) din Codul fiscal si avantajele impozabile potrivit art. 76 alin. (3) din Codul fiscal realizate de salariatul angajat prin contract individual de munca, prin urmare cuprinde toate veniturile brute impozabile realizate de salariat.

Majorarea salariului vizeaza salariatii cu contract individual de munca cu norma intreaga cat si pe cei cu contracte de munca cu timp partial, salariul brut al acestora din urma fiind sub nivelul de 3.000 lei lunar daca salariul reprezinta fractie din salariul minim corespunzator normei intregi. Asadar, in lipsa unor precizari suplimentare, rezulta ca aceasta conditie nu va putea fi indeplinita pentru acei salariati care in luna analizata pentru aplicarea facilitatii, veniturile brute sunt inferioare plafonului de 3.000 lei determinat de situatii precum fractii de norma de munca, concedii fara plata s.a. asemenea.



Precizam ca scutirea se aplica potrivit instructiunilor la Ordinul prin care se vor aproba, in perioada urmatoare, noul model, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a Declaratiei 112, aceasta fiind chiar conditie pentru acordarea scutirii (art. 60 pct. 6 lit. d) din Codul fiscal). In concluzie, in urmatoarea perioada intreaga atentie va trebui indreptata asupra modului in care administratia fiscala va clarifica modul de aplicare al reglementarilor intrate in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2019 prin legislatia secundara adoptata in vederea indeplinirii obligatiilor fiscale in termenele prevazute de lege. Pe cale de consecinta la momentul publicarii instructiunilor, societatea va reanaliza conditiile de acordare a facilitatilor prin raportare la aceste clarificari.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OUG 114/2018: Explicatii privind aplicarea facilitatilor in domeniul constructiilor":
Rating:

Nota: 4.25 din 6 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Certificate de rezidenta fiscale 2019 pentru Google, Facebook, LinkedIn si Twitter
    • Update 2019 pentru mai multe certificate de rezidenta fiscala: Mai jos regasiti certificatele de rezidenta fiscala pentru Google si Facebook prin care se certifica faptul ca aceste companii sunt platitori de impozite in Irlanda si astfel cei care lucreaza cu ele nu trebuie sa retina impozitul aferent activitatilor comerciale realizate impreuna. Aici este certificatul de rezidenta fiscala de la Google pentru anul 2019: Google AdWords Romania- Romania Double Taxation Agreement...» citeste mai departe aici

  • Formularul 112. Verificare stare declaratie dupa transmiterea online
    • Intrebare: Cum poate fi recuperata recipisa pentru o declaratie 112, cand din neglijenta nu a fost pastrat numarul de inregistrare al declaratiei respective? UPDATE 22.02.2019 Vizualizare documente Verificarea recipiselor pe https://www.anaf.ro/StareD112/ se poate face doar pentru ultimile 200 de declaratii depuse. Dupa fiecare grup de 200 de declaratii depuse trebuie sa asteptati prelucrarea acestora si sa descarcati recipisele. Introduceti indexul/respectiv numarul de inregistrare si CIF-ul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 094 actualizata la zi - 2019
    • Formularul 094 reprezinta Declaratia privind cifra de afaceri pentru persoanele impozabile care folosesc trimestrul ca perioada fiscala si care nu au avut achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent. Termen de depunere Declaratia 094 Declaratia 094 se depune in fiecare an la data de 25 ianuarie a anului urmator celui pentru care se completeaza formularul (de exemplu, la 25 ianuarie 2019 s-a depus Declaratia 094 pentru anul 2018). Declaratia 094 este o declaratie anuala,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE 22.02.2019 PDF-ul inteligent pentru Declaratia 100 a fost actualizat joi, 21 februarie 2019. Vezi AICI >>> In Monitorul Oficial nr. 424 din data de 18 mai 2018 a fost publicat OANAF 1203/2018 in ceea ce priveste modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. Iata...» citeste mai departe aici

  • Scutiri prevazute de OUG 114 - Calcul contributii pentru venituri salariale mai mici de 3.000 de lei/luna
    • In studiul de caz propus astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor privind o societate care beneficiaza de scutirile de contributii conform OUG 114/2018, domeniul constructii. "Cum se calculeaza concret contributiile datorate si scutirile aplicate pentru salarii platite in acord, in situatia in care salariul brut realizat in acord este 2744 lei, adica sub 3000 lei cat este salariul minim brut?" Raspunsul specialistului Pentru aplicarea facilitatilor privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului pe 2019: Presedintele Romaniei sesizeaza Curtea Constitutionala!
    • Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, nu doar ca NU APROBA Bugetul de stat pe anul 2019, dar a trimis chiar o sesizare de neconstitutionalitate Curtii Constitutionale vineri, 22 februarie a.c., privind Legea bugetului. ”Un lucru e clar: guvernarea PSD a esuat. In spitale, probleme peste probeleme, educatia este subfinantata, economia Romaniei este bulversata mai ales dupa Ordonanta 114 data in mare taina la sfarsitul anului trecut. De autostrazi nici nu poate fi vorba. Despre justitie......» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016