Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OUG 114/2018: Explicatii privind aplicarea facilitatilor in domeniul constructiilor

31-Ian-2019
2296

"Conform art. 66 pct. din OUG nr. 114/2018 sunt scutite de la plata impozitului pe venit angajatorii care desfasoara activitati in sectorul constructii daca sunt indeplinite urmatoarele conditii: cifra de afaceri peste 80%, salariu 3000-30000 lei. Conditia a doua ce rost mai are daca, conform Codului Muncii, pentru domeniul constructiilor salariul de baza minim brut este de 3000 lei? Sau ce se intelege din aceasta lege - este sau nu obligatoriu pentru cei care nu au CA peste 80% in domeniul constructii?"

Raspunsul specialistului

Pentru acordarea facilitatilor fiscale, trebuie indeplinite cumulativ toate conditiile prevazute de art. 60 pct. 5 din Codul fiscal. In caz contrar, in situatia in care aceste conditii nu sunt indeplinite, facilitatile nu vor fi aplicate, chiar daca angajatorul are obligatia sa majoreze salariul minim ca urmare a aplicarii art. 71 din OUG nr. 114/2018.

Conditia de la lit. c) al art. 60 pct. 5 din Codul fiscal prevede ca veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) din Codul fiscal, realizate de persoanele fizice pentru care se aplica scutirea, sa fie cuprinse intre 3.000 si 30.000 lei lunar inclusiv si sa fie realizate in baza contractului individual de munca.

Astfel, din interpretarea textului, rezulta ca in masura in care veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1) - (3) din Codul fiscal, realizate de persoanele fizice pentru care se aplica scutirea, sunt sub 3.000 lei, conditia prevazuta la lit. c) al art. 60 pct. 5 din Codul fiscal nu este indeplinita si facilitatile nu pot fi acordate. Sunt avute in vedere pentru incadrarea in intervalul 3.000 lei - 30.000 lei, veniturile brute lunare din salarii, nu salariul brut al angajatului majorat in conditiile art. 71 din OUG nr. 114/2018. Venitul brut lunar din salarii cuprinde veniturile din salarii, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca, potrivit prevederilor art. 76 alin. (1) din Codul fiscal, veniturile asimilate salariilor in vederea impunerii, potrivit art. 76 alin. (2) din Codul fiscal si avantajele impozabile potrivit art. 76 alin. (3) din Codul fiscal realizate de salariatul angajat prin contract individual de munca, prin urmare cuprinde toate veniturile brute impozabile realizate de salariat.

Majorarea salariului vizeaza salariatii cu contract individual de munca cu norma intreaga cat si pe cei cu contracte de munca cu timp partial, salariul brut al acestora din urma fiind sub nivelul de 3.000 lei lunar daca salariul reprezinta fractie din salariul minim corespunzator normei intregi. Asadar, in lipsa unor precizari suplimentare, rezulta ca aceasta conditie nu va putea fi indeplinita pentru acei salariati care in luna analizata pentru aplicarea facilitatii, veniturile brute sunt inferioare plafonului de 3.000 lei determinat de situatii precum fractii de norma de munca, concedii fara plata s.a. asemenea.



Precizam ca scutirea se aplica potrivit instructiunilor la Ordinul prin care se vor aproba, in perioada urmatoare, noul model, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a Declaratiei 112, aceasta fiind chiar conditie pentru acordarea scutirii (art. 60 pct. 6 lit. d) din Codul fiscal). In concluzie, in urmatoarea perioada intreaga atentie va trebui indreptata asupra modului in care administratia fiscala va clarifica modul de aplicare al reglementarilor intrate in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2019 prin legislatia secundara adoptata in vederea indeplinirii obligatiilor fiscale in termenele prevazute de lege. Pe cale de consecinta la momentul publicarii instructiunilor, societatea va reanaliza conditiile de acordare a facilitatilor prin raportare la aceste clarificari.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OUG 114/2018: Explicatii privind aplicarea facilitatilor in domeniul constructiilor":
Rating:

Nota: 4.25 din 6 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Facturare chirie spatii, refacturare utilitati
    • "Suntem o societate comerciala care obtine venituri din inchirierea unor spatii catre o alta societate comerciala. Se factureaza chiria separat. Se factureaza utilitatile separat (apa, gaz, energie, caldura). Care este monografia contabila aferenta acestor operatiuni? Care este regimul fiscal al veniturilor obtinute prin facturare - in special pentru refacturarea utilitatilor - in conditiile in care societatea este platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor de 3%? Cum se calculeaza...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016