
Raportul Special
realizat de specialisti
Ordonanta de urgenta nr. 195/2020 privind masuri in domeniul registrului comertului a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1078 din 13 noiembrie 2020.
Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 13 noiembrie, au fost aduse cateva modificari in domeniul registrului comertului. In anumite cazuri declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 17 alin. (6) din Legea nr. 31/1990 va fi inclusa in declaratia pe propria raspundere prevazuta de art. 15 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
In plus, masurile prevazute la art. 26-28 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 179/2020, cu completarile ulterioare, se aplica in continuare, pe o perioada de 9 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Masurile prevazute la art. 26-28 din OUG 70/2020:
Articolul 26
Pe o perioada de 6 luni de la data incetarii starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea st?rii de urgenta pe teritoriul României, activitatea oficiului registrului comertului se deruleaza in principal prin mijloace electronice si prin corespondenta, in conditiile legii.
Activitatea de lucru cu publicul la ghiseele institutiei se deruleaza pe parcursul unui program de lucru de 4 ore, fractionat in doua intervale orare, iar în perioada cuprinsa intre acestea se dezinfecteaza spatiile afectate lucrului cu publicul. Accesul publicului se realizeaza in mod organizat, in limita numarului ghiseelor afectate lucrului cu publicul, cu prezenta unei singure persoane la ghiseu.
Manual de politici contabile - Stick USB
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Articolul 27
Pe o perioada de 6 luni de la data incetarii starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul României, prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea starii de urgenta pe teritoriul României, declaratiile pe proprie raspundere care se anexeaza la cererea de inregistrare/alte cereri pot avea forma de inscris sub semnatura privata ori forma electronica si pot fi transmise la oficiul registrului comertului fara nicio alta formalitate, prin mijloace electronice, cu semnatura electronica sau prin servicii de posta si curier. Declaratiile pe proprie raspundere pot fi si in forma autentica, certificata de avocat sau date la oficiul registrului comertului.
Articolul 28
Pe o perioada de 6 luni de la data incetarii starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea starii de urgenta pe teritoriul României, specimenul de semnatura, acolo unde legea prevede, se transmite la oficiul registrul comertului legalizat de notarul public sau certificat de avocat ori sub forma unui inscris sub semnatura privata, fara nicio alta formalitate sau se poate da la oficiul registrului comertului.
Extras din OUG 195/2020:
Avand in vedere contextul epidemiologic dinamic actual, care impune, in continuare, masuri pentru garantarea sanatatii publice, cu asigurarea, in acelasi timp, a conditiilor de manifestare a libertatii economice, garantate de Constitutia României, republicata,
pentru desfasurarea activitatii de inregistrare in registrul comertului in conditii de siguranta sanitara si cu protectia solicitantilor serviciilor publice,
având in vedere ca cerintele simplificate de intocmire si depunere a documentelor pentru inregistrarea in registrul comertului, aplicate inca de la instituirea starii de urgenta, au facut posibile infiintarea de noi afaceri si asigurarea opozabilitatii actelor si faptelor prevazute de lege, astfel incât functionarea mediului de afaceri sa nu fie perturbata de masurile impuse de autoritati pentru prevenirea extinderii pandemiei de COVID-19,
tinând cont de faptul ca circumstantele care au determinat adoptarea acestor reguli procedurale si de organizare administrativa se mentin, fiind in continuare necesare solutii alternative prezentei fizice la sediile oficiilor registrului comertului si masuri adaptate de organizare a activitatii de inregistrare in registrul comertului, in contextul in care volumul de cereri este similar celui existent in mod obisnuit in aceasta perioada a anilor anteriori,
avand in vedere necesitatea simplificarii unor formalitati de declarare in procedura de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii pentru facilitarea accesului solicitantilor la registrul comertului in contextul special generat de pandemia de COVID-19,
tinand cont de faptul ca neadoptarea acestor solutii ar putea afecta in mod negativ functionarea mediului de afaceri, care, data fiind situatia epidemiologica ce nu a inregistrat modificari care sa indice inlaturarea sau reducerea pericolului pentru sanatatea publica, poate intâmpina dificultati si intârzieri in realizarea demersurilor legate de inregistrarea in registrul comertului,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. 1. -
Masurile prevazute la art. 26-28 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepând cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 179/2020, cu completarile ulterioare, se aplica in continuare, pe o perioada de 9 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Art. 2. -
(1) Daca societatea nu desfasoara la sediul social sau la sediile secundare activitatile declarate o perioada de maximum 3 ani, declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 17 alin. (6) din Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, este considerata inclusa in declaratia pe propria raspundere prevazuta de art. 15 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Daca societatea desfasoara activitate in afara sediului social si a sediilor secundare, declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 17 alin. (6) din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, este considerata inclusa in declaratia pe propria raspundere prevazuta de art. 15 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Legea 206/2021 aproba OUG 195/2020. Noi masuri in domeniul registrului comertuluiSfaturi de la experti
Documente de anexat la formularul 060
Intrebare: Declaratia de radiere nu va fi insotita de actul doveditor referitor la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal - certificatul de inregistrare mentiuni la ORC, din motivul ca punctul de lucru nu a fost desfiintat/radiat la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Semnarea si depunerea situatiilor financiare anuale conform ordinului nr. 107/2025
Intrebare: In cazul in care fiecare client incheie contract cu un expert contabil pentru semnarea bilanturilor, este suficient ca bilantul sa fie semnat olograf de catre expertul contabil sau trebuie sa semneze si digital? In acest caz,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA