Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG 195/2020. Noi masuri in domeniul Registrului Comertului. O serie de reglementari prevazute de OUG 70/2020 se aplica in continuare, pe o perioada de 9 luni

01-Dec-2020
1975

Ordonanta de urgenta nr. 195/2020 privind masuri in domeniul registrului comertului a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1078 din 13 noiembrie 2020.

Conform actului normativ care a intrat in vigoare din data de 13 noiembrie, au fost aduse cateva modificari in domeniul registrului comertului. In anumite cazuri declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 17 alin. (6) din Legea nr. 31/1990 va fi inclusa in declaratia pe propria raspundere prevazuta de art. 15 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

In plus, masurile prevazute la art. 26-28 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 179/2020, cu completarile ulterioare, se aplica in continuare, pe o perioada de 9 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Masurile prevazute la art. 26-28 din OUG 70/2020:

Articolul 26

Pe o perioada de 6 luni de la data incetarii starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea st?rii de urgenta pe teritoriul României, activitatea oficiului registrului comertului se deruleaza in principal prin mijloace electronice si prin corespondenta, in conditiile legii.

Activitatea de lucru cu publicul la ghiseele institutiei se deruleaza pe parcursul unui program de lucru de 4 ore, fractionat in doua intervale orare, iar în perioada cuprinsa intre acestea se dezinfecteaza spatiile afectate lucrului cu publicul. Accesul publicului se realizeaza in mod organizat, in limita numarului ghiseelor afectate lucrului cu publicul, cu prezenta unei singure persoane la ghiseu.

Articolul 27

Pe o perioada de 6 luni de la data incetarii starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul României, prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea starii de urgenta pe teritoriul României, declaratiile pe proprie raspundere care se anexeaza la cererea de inregistrare/alte cereri pot avea forma de inscris sub semnatura privata ori forma electronica si pot fi transmise la oficiul registrului comertului fara nicio alta formalitate, prin mijloace electronice, cu semnatura electronica sau prin servicii de posta si curier. Declaratiile pe proprie raspundere pot fi si in forma autentica, certificata de avocat sau date la oficiul registrului comertului.

Articolul 28

Pe o perioada de 6 luni de la data incetarii starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, prelungite prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea starii de urgenta pe teritoriul României, specimenul de semnatura, acolo unde legea prevede, se transmite la oficiul registrul comertului legalizat de notarul public sau certificat de avocat ori sub forma unui inscris sub semnatura privata, fara nicio alta formalitate sau se poate da la oficiul registrului comertului.

Extras din OUG 195/2020:


Avand in vedere contextul epidemiologic dinamic actual, care impune, in continuare, masuri pentru garantarea sanatatii publice, cu asigurarea, in acelasi timp, a conditiilor de manifestare a libertatii economice, garantate de Constitutia României, republicata,

pentru desfasurarea activitatii de inregistrare in registrul comertului in conditii de siguranta sanitara si cu protectia solicitantilor serviciilor publice,

având in vedere ca cerintele simplificate de intocmire si depunere a documentelor pentru inregistrarea in registrul comertului, aplicate inca de la instituirea starii de urgenta, au facut posibile infiintarea de noi afaceri si asigurarea opozabilitatii actelor si faptelor prevazute de lege, astfel incât functionarea mediului de afaceri sa nu fie perturbata de masurile impuse de autoritati pentru prevenirea extinderii pandemiei de COVID-19,
tinând cont de faptul ca circumstantele care au determinat adoptarea acestor reguli procedurale si de organizare administrativa se mentin, fiind in continuare necesare solutii alternative prezentei fizice la sediile oficiilor registrului comertului si masuri adaptate de organizare a activitatii de inregistrare in registrul comertului, in contextul in care volumul de cereri este similar celui existent in mod obisnuit in aceasta perioada a anilor anteriori,

avand in vedere necesitatea simplificarii unor formalitati de declarare in procedura de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii pentru facilitarea accesului solicitantilor la registrul comertului in contextul special generat de pandemia de COVID-19,

tinand cont de faptul ca neadoptarea acestor solutii ar putea afecta in mod negativ functionarea mediului de afaceri, care, data fiind situatia epidemiologica ce nu a inregistrat modificari care sa indice inlaturarea sau reducerea pericolului pentru sanatatea publica, poate intâmpina dificultati si intârzieri in realizarea demersurilor legate de inregistrarea in registrul comertului,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. 1. -
Masurile prevazute la art. 26-28 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepând cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 179/2020, cu completarile ulterioare, se aplica in continuare, pe o perioada de 9 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Art. 2. -
(1) Daca societatea nu desfasoara la sediul social sau la sediile secundare activitatile declarate o perioada de maximum 3 ani, declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 17 alin. (6) din Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, este considerata inclusa in declaratia pe propria raspundere prevazuta de art. 15 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Daca societatea desfasoara activitate in afara sediului social si a sediilor secundare, declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 17 alin. (6) din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, este considerata inclusa in declaratia pe propria raspundere prevazuta de art. 15 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OUG 195/2020. Noi masuri in domeniul Registrului Comertului. O serie de reglementari prevazute de OUG 70/2020 se aplica in continuare, pe o perioada de 9 luni":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Modificari privind completarea formularelor D100 si D710. (OPANAF 51/2021)
    • Agentia Natioanal de Administrare Fiscala Vrancea reaminteste ca, in Monitorul Oficial nr. 59/19.01.2021, a fost publicat OPANAF nr. 51/18.01.2021 privind modificarea si completarea OPANAF 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. 1. Prezentul ordin modifica: -formular 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" se modifica si se...» citeste mai departe aici

  • Situatii in care o societate NU mai aplica impozitul pe veniturile microintreprinderii
    • Microintreprinderile aplica sistemul de impozitare pe veniturile microintreprinderii numai daca nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la instantele judecatoresti. Potrivit prevederilor art. 55 alin (3) din Codul fiscal, in cazul in care, in cursul anului fiscal, una dintre conditiile impuse la art. 47 alin. (1) lit. d) si e) nu mai este indeplinita, microintreprinderea comunica organelor fiscale competente iesirea din sistemul de impunere pe...» citeste mai departe aici

  • Calendarul obligatiilor fiscale pentru luna MARTIE 2021 a fost publicat de ANAF
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, calendarul obligatiilor fiscale pentru luna martie 2021. Primul termen limita este data de 1 martie. TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania" CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Se depune de persoana fizica sosita in Romania care are o sedere in statul roman o...» citeste mai departe aici

  • Atentie! De la 1 ianuarie s-a modificat tratamentul fiscal-contabil al achizitiilor de servicii din afara Romaniei
    • Legislatia privind achizitiile de servicii din afara tarii a suferit modificari importante! Vorbim aici, de exemplu, despre: -limitarile introduse de Legea nr. 296/2020 privind deductibilitatea cheltuielilor in cazul achizitiilor efectuate dupa 1 ianuarie 2021 din anumite tari -modificarile aduse de O.M.F.P. nr. 2.148/2020 instructiunilor de aplicare a scutirilor de TVA -efectele asupra TVA ale retragerii Marii Britanii din UE, incepand cu 1 ianuarie 2021 Sunt reglementari care complica si mai...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! 1 martie, termen limita pentru depunerea formularului 205
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta contribuabililor ca 1 martie 2021 este termen pentru depunerea formularului 205 “Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si câstigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit”. Declaratia 205 se completeaza si se depune de catre platitorul de venit care are obligatia calcularii, retinerii si platii impozitului pe veniturile cu regim de retinere la sursa a impozitului, conform...» citeste mai departe aici

  • Delegare si detasare angajati in tara. Tratament fiscal costuri
    • O societate (SRL) in Brasov detaseaza un angajat in Bucuresti la alta companie pe o perioada neterminata pentru a efectua lucrari in interesul acesteia sau, dupa caz, in interesul societatii la care se efectueaza detasarea. Intrebare: Poate societatea la care se efectueaza detasarea sa acorde persoanei detasate salariu costuri de detasare (diurna, cazare, transport) deductibile fiscal la calculul impozitului pe profit? Sau aceste costuri sunt considerate venituri in natura pentru persona...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016