Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Pana cand depunem declaratiile de venit pe anul 2011

15-Mai-2012
1647
Autoritatile atrag atentia contribuabililor ca, vineri, 25 mai a.c., este termen limita pentru depunerea declaratiilor aferente veniturilor realizate in anul 2011, respectiv:

- "Declaratia privind veniturile realizate din Romania", formular 200;

- "Declaratia privind veniturile realizate din strainatate", formular 201.

Contribuabilii, care in anul 2011 au obtinut venituri din salarii sau asimilate salariilor, isi pot exprima optiunea privind destinatia unei sume, reprezentand pana la 2% din impozitul datorat pe venitul net anual impozabil, castigul net anual din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract, pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii, unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii, prin completarea si depunerea formularului 230 "Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul pe venitul anual si deducerea cheltuielilor efectuate pentru economisirea in sistem colectiv pentru domeniul locativ".

Declaratia privind veniturile realizate din Romania, formular 200, se completeaza si se depune pentru urmatoarele categorii de venituri:
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

1. venituri din activitati independente - activitati comerciale, profesii libere, drepturi de proprietate intelectuala;

Nu au obligatia depunerii declaratiei, persoanele fizice pentru care impozitul retinut de platitorii de venituri este final, potrivit optiunii contribuabililor, in conformitate cu prevederile Codului Fiscal;

Nu au obligatia depunerii declaratiei persoanele fizice care, in anul de raportare, au realizat venituri din activitati independente impuse pe baza de norme de venit, cu exceptia persoanelor care au depus declaratiile de venit estimativ in luna decembrie si pentru care nu sau stabilit plati anticipate, conform legii.

2. venituri din cedarea folosintei bunurilor - inchirieri sau arenda;

Nu au obligatia depunerii declaratiei, persoanele fizice care, in anul de raportare, au realizat venituri din cedarea folosintei bunurilor pentru care chiria prevazuta in contractul incheiat intre parti este stabilita in lei, nu au optat pentru determinarea venitului net in sistem real si la sfarsitul anului anterior nu indeplinesc conditiile pentru calificarea veniturilor in categoria veniturilor din activitati independente, pentru care platile anticipate cu titlu de impozit sunt egale cu impozitul anual datorat si impozitul este final;

3. venituri din activitati agricole determinate in sistem real;

4. venituri realizate intr-o forma de asociere - venitul declarat va fi venitul net/pierderea distribuita din asociere;

5. transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise;

6. venituri din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract. precum si orice alte operatiuni de acest gen, altele decat cele cu instrumente financiare tranzactionate pe piete autorizate si supravegheate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare.

Important! Pentru toate celelalte categorii de venituri obtinute de catre contribuabili in anul 2011, respectiv venituri din: salarii si venituri asimilate salariilor; investitii, altele decat cele mentionate anterior; premii si venituri din jocuri de noroc; pensii; activitati agricole a caror impunere este finala, respectiv veniturile obtinute prin valorificarea produselor vandute catre unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala sau catre alte unitati pentru utilizare ca atare, pentru care impozitul s-a calculat prin retinere la sursa prin aplicarea cotei de 2% asupra valorii produselor livrate; transferul proprietatilor imobiliare; alte surse, nu se depune declaratii privind venitul relaizat

La completarea si depunerea Declaratiei privind veniturile realizate din Romania, contribuabilii pot dispune asupra destinatiei unei sume, reprezentand pana la 2% din impozitul datorat pe venitul net anual impozabil, castigul net anual din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract, pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii, unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii.

Atentie! Formularul 200 se completeaza pentru fiecare sursa si categorie de venit.

Persoanele care au realizat venituri din mai multe surse sau categorii de venit pentru care exista obligatia depunerii declara?iei, vor completa in mod corespunzator numarului de surse sau categorii de venituri realizate, capitolele II "Date privind veniturile realizate, pe surse si categorii de venit, in formularul - "Anexa nr... la Declara?ia privind veniturile realizate din Romania", care se ataseaza la declaratia privind veniturile realizate.

Contribuabilii care in anul anterior au realizat pierderi si cei care au realizat venituri pe perioade mai mici decat anul fiscal, precum si cei care, din motive obiective, estimeaza ca vor realiza venituri care difera cu cel putin 20% fata de anul fiscal anterior depun, odata cu Declaratia privind veniturile realizate din Romania, formular 200, si "Declaratia privind venitul estimat/norma de venit", formular 220.

Declaratia privind veniturile realizate din strainatate, formular 201, se completeaza si se depune de catre:

- persoanele fizice rezidente romane, cu domiciliul in Romania;

- persoanele fizice nerezidente care indeplinesc conditiile de rezidenta.

Declaratia se depune pentru veniturile din strainatate, impozabile in Romania din: profesii libere; activitati comerciale; valorificarea drepturilor de proprietate intelectuala; cedarea folosintei bunurilor; activitati agricole; dividende; dobanzi; premii; jocuri de noroc; transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal; castiguri din transferul titlurilor de valoare; castiguri din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract si alte operatiuni similare; alte venituri din investitii; pensii; alte venituri impozabile potrivit Codului Fiscal.

Atentie! Declaratia se depune si de catre contribuabilii care desfasoara activitate salariala in strainatate si sunt platiti pentru activitatea salariala desfasurata in strainatate de catre sau in numele unui angajator care este rezident in Romania sau de un sediu permanent in Romania, in cazul in care acelasi venit din salarii a fost supus impunerii atat in Romania, cat si in strainatate.

Veniturile realizate din strainatate de persoanele fizice in anul fiscal de raportare,

precum si impozitul aferent platit in strainatate, exprimate in unitati monetare proprii fiecarui stat, se vor transforma in lei la cursul de schimb mediu anual al pietei valutare, comunicat de Banca Nationala a Romaniei, din anul de realizare a venitului.

Important! Veniturile din strainatate, precum si impozitul aferent, exprimate in unitati monetare proprii statului respectiv, dar care nu sunt cotate de Banca Nationala a Romaniei, se vor transforma astfel:

a) din moneda statului de sursa intr?o valuta de circulatie internationala, cum ar fi dolari SUA sau euro, folosindu?se cursul de schimb din tara de sursa;

b) din valuta de circulatie internationala in lei, folosindu?se cursul de schimb mediu anual al acesteia, comunicat de Banca Nationala a Romaniei, din anul de realizare a venitului respectiv.

De retinut! Veniturile se declara pentru fiecare tara ? sursa a veniturilor si pentru fiecare categorie de venit realizat.

Organul fiscal competent pentru primirea formularelor 200:

a) organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul are adresa unde isi are domiciliul, potrivit legii sau adresa unde locuieste efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal in Romania;

b) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al imputernicitului sau curatorului fiscal, dupa caz, in cazul persoanelor fizice care nu au domiciliul fiscal in Romania, pentru veniturile din: drepturi de proprietate intelectuala; cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere la sfarsitul anului fiscal; investitii reprezentand castiguri/pierderi din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise; investitii reprezentand castiguri/pierderi din operatiuni de vanzare cumparare de valuta la termen, pe baza de contract, precum si din orice alte operatiuni de acest gen, altele decat cele cu instrumente financiare tranzactionate pe piete autorizate si supravegheate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare.

c) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit, pentru contribuabilii persoane fizice, fara domiciliu fiscal in Romania care realizeaza venituri, altele decat cele prevazute la lit. b) de mai sus.

Organul fiscal competent pentru primirea formularelor 201 este organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal.

Organul fiscal competent pentru primirea formularelor 230:

a) organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul are adresa unde isi are domiciliul, potrivit legii sau adresa unde locuieste efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal in Romania;

b) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit, pentru ceilalti contribuabili persoane fizice.

Formularele 200, 201 si 230 se completeaza de catre contribuabili, inscriind cu majuscule, citet si corect, datele prevazute de acestea, si se depun personal sau prin imputernicit legal, direct la registratura organului fiscal sau la oficiul postal, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.

Formularele 200 si 230 se pot depune si on-line, daca contribuabilul dispune de un certificat digital calificat, conform prevederilor legale.

Formularele 200, 201 si 230 se pot obtine de la sediul unitatilor fiscale sau descarcate de pe websiteul ANAF - www.anaf.ro, sectiunea Asistenta contribuabili/Toate formularele cu explicatii sau, pentru depunerea electronica, Declaratii electronice/Persoane fizice/Decarcare declaratii pf.

Depunerea "Declaratiei privind veniturile realizate din Romania", formular 200, precum si a "Declaratiei privind veniturile realizate din strainatate" formular 201, dupa data de 25 mai a.c., se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 50 si 500 lei.

De retinut! Intrucat formularul 230 reprezinta o cerere a contribuabililor pentru a beneficia de facilitatea fiscala prevazuta de lege, cu termen de depunere 25 mai a.c., depunerea acestui formular dupa data mentionata nu-si mai produce efecte.

Sursa: DGFP Valcea
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Pana cand depunem declaratiile de venit pe anul 2011":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

  • Agentia JCR a reconfirmat ratingul BBB si BBB+ al Romaniei
    • Agentia de rating japoneza (JCR) a anuntat mentinerea perspectivei stabile si reconfirmarea rating-ului de tara acordat Romaniei (BBB/BBB+) pentru datoria pe termen lung in valuta, respectiv in moneda locala. Decizia agentiei este sustinuta in primul rand de perspectivele unei cresteri economice solide, care este prognozata de agentie pe baza cererii interne la un nivel de aproximativ 4% pentru anii 2017 si 2018, chiar si in conditiile unor schimbari externe semnificative. De asemenea, in...» citeste mai departe aici

  • Un proiect nou modifica 3 acte normative si guvernana corporativa a intreprinderilor publice. Ce schimbari ne asteapta?
    • Va prezentam un nou proiect publicat pe site-ul Ministerului de Finante. Noul proiect vizeaza acte normative in vigoare ce vor fi modificate sau abrogate, ca urmare a intrarii in vigoare a noului proiect: - se completeaza Legea nr.248/2013 privind organizarea si functionarea Consiliului Economic si Social; - se modifica O.G. nr.64/2001 privind repartizarea profitului la societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.