Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Penalitati si dobanzi sub incidenta OUG 44/2015. Ce tratament se aplica unui prejudiciu stabilit prin proces penal?

16-Feb-2016
1939

Discutam mai jos in ce masura penalitatile si dobanzile de intarziere datorate de o persoana fizica in urma unui prejudiciu stabilit printr-un proces penal intra sub incidenta OUG 44/2015, cu mentiunea ca prejudiciul a fost stabilit in luna martie 2015 si persoana a achitat integral suma prejudiciului in luna decembrie 2015.

Potrivit procedurii aprobata prin Ordinul nr. 3831/23.11.2015, acordarea unor facilitati fiscale in baza OUG nr 44/2015 se aplica pentru obligatiile de plata administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, precum si pentru cele stabilite de alte directii de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice si care, potrivit legii, se transmit spre recuperare Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Obligatiile de a caror plata depinde acordarea facilitatii sunt cele administrate/stabilite de fiecare dintre organele fiscale competente prevazute la art. 2 din instructiune.

Prin obligatii de plata administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala se intelege inclusiv:

a) drepturile vamale transmise organului fiscal competent de autoritatea vamala, in vederea recuperarii;
b) creantele bugetare transmise acesteia, spre recuperare, potrivit legii, de catre Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - I.F.N.

Obligatie fiscala reprezinta obligatia de plata a oricarei sume care se cuvine bugetului general consolidat, reprezentand obligatia fiscala principala si obligatia fiscala accesorie.

Prin obligatie fiscala principala se intelege obligatia de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor sociale, iar obligatia fiscala accesorie reprezinta obligatia de plata a dobanzilor, penalitatilor sau a majorarilor, aferente unor obligatii fiscale principale.

Prevederile ordonantei de urgenta nr. 44/2015 nu se aplica, potrivit art. 9, pentru obligatiile de plata rezultate din raporturi juridice contractuale si acestea nu sunt luate in calcul pentru acordarea anularii obligatiilor de plata accesorii, cu exceptia redeventelor miniere, a redeventelor petroliere si a redeventelor rezultate din contracte de concesiune, arenda si alte contracte de exploatare eficienta a terenurilor cu destinatie agricola, incheiate de Agentia Domeniilor Statului, prevazute la art. 1 alin. (4) din Codul de procedura fiscala.

In intelesul Codului de procedura fiscala, contribuabil este orice persoana fizica, juridica sau orice alta entitate fara personalitate juridica ce datoreaza, conform legii, impozite, taxe si contributii sociale.

In consecinta, persoana fizica, in calitate de contribuabil, poate beneficia de facilitatile acordate de OUG 44/2015 daca prejudiciul se refera la obligatii de plata administrate de ANAF si nu se incadreaza la exceptia prevazuta de art. 9 din ordonanta. Astfel, nu calitatea persoanei (fizica sau juridica) determina beneficierea de facilitate, ci tipul obligatiei de plata. De exemplu, pentru impozitul pe cladire nu se poate beneficia de facilitatea prevazuta de ordonanta pentru ca acest tip de impozit nu este administrat de ANAF.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Penalitati si dobanzi sub incidenta OUG 44/2015. Ce tratament se aplica unui prejudiciu stabilit prin proces penal?":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia privind beneficiarul real ar putea fi eliminata din nou
    • Ministrul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, Claudiu Nasui, anunta ca a avut recent o intalnire cu ambasadorul Austriei in Romania in care s-a discutat despre posibila eliminare a declaratiei privind beneficiarul real-o sarcina birocratica inutila si exagerata. „Ieri am avut o intalnire cu doamna Isabel Rauscher, ambasadorul Austriei in Romania. Ne-am intalnit pentru a discuta bunele practici ale Austriei in ce priveste mediul de afaceri, mai ales in relatia dintre...» citeste mai departe aici

  • Reminder! 20 aprilie- termen limita pentru depunerea a doua declaratii fiscale
    • Conform calendarului obligatiilor fiscale ANAF, maine este termenul limita pentru depunerea a doua declaratii fiscale. Declaratii fiscale: 1. Depunerea Declaratiei 399 VAT Return (Declaratie speciala de TVA) Mini One Stop Shop CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Persoane impozabile nestabilite in Uniunea Europeana care au optat pentru Regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau de televiziune, conform art. 314, alin. (7) din Codul fiscal; Persoane impozabile...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii pot beneficia de stergerea accesoriilor fiscale restante pana la data de 31 ianuarie 2022
    • Ministrul Finantelor, Alexandru Nazare, a anuntat recent, pe pagina oficiala de Facebook, ca a fost prelungita cu 10 luni, pana la 31 ianuarie 2022, perioada in care contribuabilii pot beneficia de stergerea accesoriilor fiscale restante la data de 31 martie 2020. „Am prelungit cu 10 luni, pana la data de 31 ianuarie 2022, perioada in care contribuabilii pot beneficia de stergerea accesoriilor fiscale restante la data de 31 martie 2020 (cum ar fi dobanzile si penalitatile), cu conditia...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016