Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Penalitati si dobanzi sub incidenta OUG 44/2015. Ce tratament se aplica unui prejudiciu stabilit prin proces penal?

16-Feb-2016
1399

Discutam mai jos in ce masura penalitatile si dobanzile de intarziere datorate de o persoana fizica in urma unui prejudiciu stabilit printr-un proces penal intra sub incidenta OUG 44/2015, cu mentiunea ca prejudiciul a fost stabilit in luna martie 2015 si persoana a achitat integral suma prejudiciului in luna decembrie 2015.

Potrivit procedurii aprobata prin Ordinul nr. 3831/23.11.2015, acordarea unor facilitati fiscale in baza OUG nr 44/2015 se aplica pentru obligatiile de plata administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, precum si pentru cele stabilite de alte directii de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice si care, potrivit legii, se transmit spre recuperare Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Obligatiile de a caror plata depinde acordarea facilitatii sunt cele administrate/stabilite de fiecare dintre organele fiscale competente prevazute la art. 2 din instructiune.

Prin obligatii de plata administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala se intelege inclusiv:

a) drepturile vamale transmise organului fiscal competent de autoritatea vamala, in vederea recuperarii;
b) creantele bugetare transmise acesteia, spre recuperare, potrivit legii, de catre Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - I.F.N.

Obligatie fiscala reprezinta obligatia de plata a oricarei sume care se cuvine bugetului general consolidat, reprezentand obligatia fiscala principala si obligatia fiscala accesorie.

Prin obligatie fiscala principala se intelege obligatia de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor sociale, iar obligatia fiscala accesorie reprezinta obligatia de plata a dobanzilor, penalitatilor sau a majorarilor, aferente unor obligatii fiscale principale.

Prevederile ordonantei de urgenta nr. 44/2015 nu se aplica, potrivit art. 9, pentru obligatiile de plata rezultate din raporturi juridice contractuale si acestea nu sunt luate in calcul pentru acordarea anularii obligatiilor de plata accesorii, cu exceptia redeventelor miniere, a redeventelor petroliere si a redeventelor rezultate din contracte de concesiune, arenda si alte contracte de exploatare eficienta a terenurilor cu destinatie agricola, incheiate de Agentia Domeniilor Statului, prevazute la art. 1 alin. (4) din Codul de procedura fiscala.

In intelesul Codului de procedura fiscala, contribuabil este orice persoana fizica, juridica sau orice alta entitate fara personalitate juridica ce datoreaza, conform legii, impozite, taxe si contributii sociale.

In consecinta, persoana fizica, in calitate de contribuabil, poate beneficia de facilitatile acordate de OUG 44/2015 daca prejudiciul se refera la obligatii de plata administrate de ANAF si nu se incadreaza la exceptia prevazuta de art. 9 din ordonanta. Astfel, nu calitatea persoanei (fizica sau juridica) determina beneficierea de facilitate, ci tipul obligatiei de plata. De exemplu, pentru impozitul pe cladire nu se poate beneficia de facilitatea prevazuta de ordonanta pentru ca acest tip de impozit nu este administrat de ANAF.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Penalitati si dobanzi sub incidenta OUG 44/2015. Ce tratament se aplica unui prejudiciu stabilit prin proces penal?":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Registrul de evidenta fiscala in cazul unei PFA neplatitoare de TVA
    • In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei Persoane Fizice Autorizate (PFA) impozitata la norma de venit si vom vedea daca in aceasta situatie exista obligativitatea completarii Registrului de incasari si plati si/sau a Registrului de evidenta fiscala. Este aceasta obligata sa intocmeasca receptii+ bon consum la facturile de achizitii, Jurnalele de TVA, Registrul de inventar? Iata ce spune specialistul nostru La art. 69 alin. (8) din Codul fiscal, contribuabilii care desfasoara activitati pentru...» citeste mai departe aici

  • MFP: Ordin privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou proiect de Ordin privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice. De asemenea, proiectul prevede si reglementarea unor aspecte contabile. Asadar, proiectul de Ordin arata astfel: Art. 1. – (1) Potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr....» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL: Salariul minim creste cu 9,47% de la 1 ianuarie 2019, iar cel diferentiat cu 23,68%
    • Guvernul a aprobat Hotararea privind majorarea salariului minim brut, de la 1 ianuarie 2019, de la 1.900 de lei, la 2.080 de lei, iar pentru angajatii pe functii pentru care sunt necesare studii superioare si care au cel putin un an vechime, salariul minim brut a fost stabilit, asa cum se anuntase anterior, la 2.350 de lei. “In 9 noiembrie, Guvernul a aprobat o ordonanta de urgenta prin care a fost modificat Codul Muncii - Legea nr. 53/2003 si a creat cadrul legal pentru stabilirea...» citeste mai departe aici

  • Codul Fiscal, MODIFICAT: A fost introdusa o NOUA TAXA pentru anumite cladiri
    • Prin Legea nr. 285/2018 publicata in Monitorul Oficial nr. 1028 din 03/12/2018 au fost aduse modificari art. 453 lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Modificarea vizeaza includerea turnurilor de sustinere a turbinelor eoliene in categoria cladirilor ce intra sub incidenta prevederilor Titlului IX din Codul fiscal – Impozite si taxe locale. Astfel, conform modificarilor aduse, in sensul acestui titlu, cladire reprezinta orice constructie situata deasupra solului si/sau sub...» citeste mai departe aici

  • S-a dat startul solicitarilor de finantare pentru proiecte pilot si crearea de noi produse agricole
    • Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) anunta ca, incepand de luni, 10 decembrie 2018, ora 9.00 si pana la 1 martie 2019, ora 16.00, se primesc solicitarile de finantare a unor proiecte din sectorul agricol, din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR) 2014-2020. Prin submasura 16.1 pot fi finantate proiectele de infiintare si functionare a grupurilor operationale pentru dezvoltarea de proiecte pilot si noi produse in sectorul agricol. De asemenea, se vor primi si...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea profitului la dividende. Regim fiscal
    • O societate, microintreprindere, care a primit o subventie pentru investitii, a apelat la sfatul specialistului nostru in urmatorul caz: “Lunar, investitia se contabiliza la venituri cu o cota parte din valoarea amortizarii investitiei (utilaje). Dupa 5 ani de la primirea subventiei, societatea vinde utilajele si trece la venit toata subventia ramasa. Inainte de vanzarea utilajelor, societatea inregistra pierdere. Operatiunea de trecere a subventiei ramase la venit genereaza un profit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016