Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Persoanele fizice vor putea redirectiona cei 3,5% din impozitul pe venit si catre intreprinderile sociale de insertie

18-Nov-2021
1999
Persoanele fizice vor putea redirectiona cei 3,5% din impozitul pe venit si catre intreprinderile sociale de insertie

Un nou Proiect legislativ aflat in dezbatere la Senat da posibilitatea persoanelor fizice de a redirectiona cei 3,5% din impozitul pe venit datorat statului si catre intreprinderile sociale de insertie. 

Contribuabilii persoane fizice pot dispune asupra unui procent de pana la 3,5% din impozitul anumitor venituri (salarii, pensii, chirii, dividende, drepturi de proprietate intelectuala, alte tipuri de venituri impozabile din activitati sportive, PFA-uri etc.), pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult pentru care se acorda deduced fiscale, conform Titlului IV din Codul fiscal.

Optiunea poate fi exercitata pentru una sau mai multe entitati, in limita plafonului de pana la 3,5% din impozitul pe venit, prin completarea Cererii 230 privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat sau a Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (D212).

Noul proiect da posibilitatea ca cei 3,5% din impozitul de venit, asupra carora contribuabilii persoane fizice pot dispune, sa fie directionati catre sociale care incurajeaza infiintarea si functionarea intreprinderilor sociale de insertie va avea ca rezultat scaderea ratei somajului si va contribui la reducerea numarului de persoane aflate in risc de saracie si marginalizare sociala.

Imbunatatirea accesului pe piata muncii si cresterea ocuparii fortei de munca a persoanelor marginalizate vor avea efecte si de natura socio-economica prin reducerea saraciei, cresterea nivelului de trai si imbunatatirea starii de sanatate a acestor persoane. 

Toate aceste efecte duc, mai departe, la scaderea cheltuielilor bugetare cu aceste persoane, in special cele de ordin social: sanatate, somaj, justitie etc.

Initiatorii estimeaza o crestere a numarului de noi intreprinderi sociale de insertie, cu conditia adoptarii intregului set de propuneri legislative privitoare la intreprinderile sociale de insertie propose de initiatori, celelalte propuneri legislative avand ca obiect modificarea Legii economiei sociale, a Legii voluntariatului si a Codului administrativ.

Cererea 230 poate fi depusa la organul fiscal si de catre reprezentantul entitatii nonprofit/unitatii de cult beneficiare a sumei, caz m care contribuabilul va fi notificat de catre organul fiscal despre acest fapt.

Contribuabilul va recunoaste sau nu optiunea. Organul fiscal asteapta raspunsul 30 de zile de la data comunicarii notificarii, dar nu mai mult de 45 zile.

Organul fiscal va face plata celor 3,5% in termen de 90 de zile de la data depunerii cererii, dar nu mai tarziu de 90 de zile de la data expirarii termenului legal de exercitare a optiunii.

Indiferent de structura care face plata celor 3,5% din impozit - organul fiscal sau angajatorul/platitorul de venit - inainte de virarea celor 3,5%, aceasta are obligatia sa verifice daca entitatea nonprofit/unitatea de cult beneficiara figureaza in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale.

Conditiile pe care entitatile nonprofit sau unitatile de cult trebuie sa le indeplineasca pentru a se inscrie in Registrul entitatilor/unitatilor de cult:

a) desfasoara activitatea in domeniul pentru care a fost constituita;
b) a mdeplinit toate obligatiile fiscale declarative prevazute de lege;
c) nu are obligatii fiscale restante la bugetul general consolidat, mai vechi de 90 de zile de la scadenta/termen de plata;
d) a depus situatiile financiare anuale, prevazute de lege (conditia se considera indeplinita in cazul entitatilor/unitatilor de cult care, potrivit legii, nu sunt obligate sa intocmeasca si sa depuna situatii financiare anuale);
e) nu a fost declarata inactiva, potrivit art. 92 din Codul de procedura fiscala.

Pana la data de 10 a lunii urmatoare mcheierii fiecarui trimestru calendaristic, organul fiscal verifica, in evidentele proprii, daca entitatile/unitatile de cult inscrise in registru mai indeplinesc conditiile prevazute la pet. 4 lit. b)-e). Daca acestea nu mai indeplinesc conditiile, ele vor fi radiate din Registru.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Redirectionare impozit pe profit 2025. Termen, formular si reglementari cheie

    • Redirectionarea impozitului pe profit reprezinta o oportunitate importanta pentru contribuabilii care doresc sa sustina organizatiile non-profit si cauzele sociale, culturale sau educationale. Prin completarea formularului 177, firmele pot directiona o parte din impozitul datorat catre entitati eligibile, respectand anumite conditii si limite legale. In acest articol vom vedea cine poate beneficia de aceasta facilitate, ce documente sunt necesare, termenul de depunere si regulile esentiale...» citeste mai departe aici

  • SANCTIUNI pentru neconformarea cu E-Factura in B2C de la 1 iulie 2025

    • De la 1 iulie 2025, firmele care nu transmit facturile catre persoane fizice in sistemul RO e-Factura risca amenzi usturatoare. Extinderea obligativitatii e-Facturii si in relatia B2C aduce noi responsabilitati pentru toti operatorii economici, indiferent de metoda de plata folosita de client. In acest articol, explicam cine este vizat, ce reglementari trebuie respectate si care sunt sanctiunile prevazute de lege.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF. Clarificari pentru contribuabilii care NU au cont bancar

    • Implementarea SAF-T (Standard Audit File for Tax) a adus numeroase intrebari din partea contribuabililor, mai ales din randul firmelor mici si al celor aflate la inceput de drum. Una dintre cele mai frecvente dileme este legata de necesitatea unui cont bancar pentru a putea depune aceasta declaratie. Este sau nu obligatoriu sa ai un cont bancar activ ca sa poti raporta catre ANAF? In cele ce urmeaza, clarificam acest aspect.» citeste mai departe aici

  • GHID e-Transport 2025: Termene, Obligatii si Sanctiuni

    • Autoritatile fiscale au revizuit recent ghidul oficial privind utilizarea sistemului RO e-Transport, pentru a reflecta modificarile legislative din 2024–2025 si pentru a alinia platforma la noua sa structura. In prezent, sistemul este impartit clar in doua directii: transporturile nationale de bunuri cu risc fiscal ridicat si transporturile internationale, indiferent daca implica sau nu astfel de bunuri. In continuarea articolului vom vedea ce transporturi trebuie declarate,...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. Ce cota aplici daca platesti dividende in 2025

    • Daca intentionezi sa platesti dividende in 2025, este important sa cunosti cota actuala de impozitare si obligatiile fiscale aferente. In prezent, impozitul pe dividende este de 10%, iar retinerea si virarea acestuia la bugetul de stat intra in sarcina platitorului. In continuare, explicam cine datoreaza acest impozit, cand se plateste si in ce situatii se pot aplica exceptii.» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe inregistrate gresit. Solutii si clarificari pentru firme

    • Mijloacele fixe reprezinta o componenta esentiala in patrimoniul oricarei societati, iar o evidenta contabila corecta a acestor active este cruciala. Cu toate acestea, in practica se pot intalni frecvent erori in clasificarea sau inregistrarea mijloacelor fixe. Identificarea si corectarea lor reprezinta pasi importanti pentru asigurarea transparentei si conformitatii contabile. Avem acest caz. Societatea A va absorbi societatea B. Data de referinta a absorbtiei a fost data de 31.12.2024. In...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016