Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

PFA. Ce implica fiscal organizarea unui eveniment caritabil?

10-Nov-2014
3771

In cazul urmator, un PFA cu cod CAEN 9001 doreste sa organizeze un spectacol caritabil (cantece si dansuri populare) pentru un centru de plasament.



Activitatea presupune trei aspecte distincte:

1. Incheierea unui contract de sponsorizare sau donatie in care sa se prevada ca toate incasarile din vanzarea biletelor vor face obiectul donatiei.

2. Organizarea spectacolului cu inregistrarea platilor aferente si a veniturilor din incasarea contravalorii biletelor
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii

3. Acordarea donatiei sau unei sponsorizari a incasarilor din biletele vandute

Pentru organizarea spectacolelor se are in vedere legislatia aferenta precum si plata taxelor si impozitelor aferente

Impozitul pe spectacole se plateste in conformitate cu prevederile art. 273 - 277 din Codul fiscal

Baza de calcul

Persoanele juridice care organizeaza manifestari artistice, competitii sportive sau orice alta activitate distractiva, cu caracter permanent sau ocazional, datoreaza impozitul pe spectacole, calculat in cote procentuale asupra incasarilor din vanzarea abonamentelor si biletelor de intrare.
Baza de calcul a impozitului o reprezinta valoarea incasarilor din vanzarea biletelor de intrare/abonamentelor, din care se scade valoarea timbrelor cinematografice, teatrale, muzicale, folclorice sau de divertisment, etc calculate.

Suma primita din vanzarea biletelor de intrare sau a abonamentelor nu cuprinde sumele platite de organizatorul spectacolului in scopuri caritabile, conform contractului scris intrat in vigoare inaintea vanzarii biletelor de intrare sau a abonamentelor.

Timbrul folcloric se datoreaza potrivit art. 1 alin (1) lit. e) din Legea nr. 35/1994, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare

Procent de calcul- 5% din pretul unui bilet si care se adauga acestui pret. Sumele incasate, reprezentand valoarea timbrului, se vor vira lunar in conturile organizatiilor de creatori.

Drepturi de autor

In vederea obtinerii autorizatiei pentru comunicarea publica a operelor muzicale in scop ambiental/in concerte, spectacole ori manifestari artistice se depune o cerere la Uniunea compozitorilor si muzicologilor din Romania in vederea obtinerii unei autorizatii neexclusive a utilizarii operelor muzicale in concerte, spectacole ori manifestari artistice.
In baza acestei autorizatii se vor platii catre Uniune sumele datorate calculate in baza Deciziei nr. 189/2010 a Oficiului Roman pentru Drepturi de Autor (ORDA), pe baza facturii emise de catre Uniune.

Utilizatorii au obligatia sa solicite organismului de gestiune colectiva incheierea autorizatiei licenta neexclusiva cu cel putin 5 zile inainte de data la care urmeaza a avea loc concertul, spectacolul ori manifestarea artistica.
Remuneratia datorata de utilizatori pentru comunicarea publica a operelor muzicale se calculeaza potrivit valorilor procentuale,fara a se situa insa sub pragurile minime prevazute pentru acest eveniment.
Cota procentuala aplicabila spectacolelor de caritate este de 0,5%, minim 50 lei/spectacol.
Baza de calcul al remuneratiilor procentuale o reprezinta veniturile obtinute din vanzarea de bilete pentru spectacol.

Bilete de intrare

Persoanele care datoreaza impozitul pe spectacole au obligatia de:
a) a inregistra biletele de intrare si/sau abonamentele la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale care isi exercita autoritatea asupra locului unde are loc spectacolul;
b) a anunta tarifele pentru spectacol in locul unde este programat sa aiba loc spectacolul, precum si in orice alt loc in care se vand bilete de intrare si/sau abonamente;
c) a preciza tarifele pe biletele de intrare si/sau abonamente si de a nu incasa sume care depasesc tarifele precizate pe biletele de intrare si/sau abonamente;
d) a emite un bilet de intrare si/sau abonament pentru toate sumele primite de la spectatori;
e) a asigura, la cererea compartimentului de specialitate al autoritatii administratiei publice locale, documentele justificative privind calculul si plata impozitului pe spectacole;
f) a se conforma oricaror altor cerinte privind tiparirea, inregistrarea, avizarea, evidenta si inventarul biletelor de intrare si a abonamentelor, care sunt precizate in normele elaborate in comun de Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Administratiei si Internelor, contrasemnate de Ministerul Culturii si Cultelor si Agentia Nationala pentru Sport.

Potrivit prevederilor pct. 175^1 din Normele de aplicare a Codului Fiscal, persoanele care datoreaza impozit pe spectacole pot emite bilete de intrare la spectacole prin sistem propriu de inseriere si numerotare, folosind programul informatic propriu, cu respectarea prevederilor art. 274 alin. (4) din Codul fiscal, precum si a continutului minimal obligatoriu al biletelor si abonamentelor de intrare la spectacol conform Hotararii Guvernului nr.846/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind tiparirea, inregistrarea, evidenta si gestionarea abonamentelor si biletelor de intrare la spectacole.

Biletele de intrare la spectacole vor avea doua parti, si anume: marca de control si biletul de intrare propriu-zis.
Atat pe marca de control, cat si pe biletul de intrare propriu-zis vor fi tiparite urmatoarele elemente:
a) organizatorul de spectacole ...........................................;
b) codul de inregistrare fiscala/codul unic de inregistrare ..............;
c) sediul ................................................................;
d) data spectacolului ....................................................;
e) categoria locului (loja, stal, balcon, tribuna, peluza etc.) ..........;
f) tariful biletului ................................................. lei.
Pe fiecare parte a biletului se va imprima denumirea corespunzatoare "Marca de control" si, respectiv, "Bilet de intrare".
Partea denumita "Bilet de intrare" va purta mentiunea "Biletul se va pastra pentru control".


Donatia este contractul prin care, cu intentia de a gratifica, o parte, numita donator, dispune in mod irevocabil de un bun in favoarea celeilalte parti, numita donatar.
Potrivit prevederilor Codului Civil donatia se incheie prin inscris autentic, sub sanctiunea nulitatii absolute.
Bunurile mobile care constituie obiectul donatiei trebuie enumerate si evaluate intr-un inscris, chiar sub semnatura privata, sub sanctiunea nulitatii absolute a donatiei.

Sponsorizarea este actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre beneficiarul sponsorizarii.
Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa, cu specificarea obiectului, valorii si duratei sponsorizarii, precum si a drepturilor si obligatiilor partilor.
in ceea ce priveste deducerea cheltuielilor efectuate si a impozitarii veniturilor, potrivit art. 48 din Codul Fiscal
sunt venituri impozabile ce se includ in venitul brut sumele incasate si echivalentul in lei al veniturilor in natura din desfasurarea activitatii;

Conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile aferente veniturilor, pentru a putea fi deduse, sunt:
- sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului, justificate prin documente;
- sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite;
- sa respecte regulile privind amortizarea, prevazute in titlul II, dupa caz;
Sunt deductibile limitat cheltuielile de sponsorizare, mecenat, precum si pentru acordarea de burse private, efectuate conform legii, in limita unei cote de 5% din baza de calcul determinata ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile, altele decat cheltuielile de sponsorizare, mecenat, pentru acordarea de burse private, cheltuielile de protocol, cotizatiile platite la asociatiile profesionale.



Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "PFA. Ce implica fiscal organizarea unui eveniment caritabil?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Anunt important privind incheierea de conventii de colaborare cu institutii de credit
    • In vederea derularii Programul Start–up Nation aprobat ca shema de minimis prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de colaborare cu institutii de credit. Institutiile de credit interesate de incheierea acestor conventii sunt invitate sa transmita pana la data de 03.07.2017, ora 16.00, oferta de parteneriat privind colaborarea in vederea...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.