Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

PFA. Ce implica fiscal organizarea unui eveniment caritabil?

10-Nov-2014
4771

In cazul urmator, un PFA cu cod CAEN 9001 doreste sa organizeze un spectacol caritabil (cantece si dansuri populare) pentru un centru de plasament.



Activitatea presupune trei aspecte distincte:

1. Incheierea unui contract de sponsorizare sau donatie in care sa se prevada ca toate incasarile din vanzarea biletelor vor face obiectul donatiei.

2. Organizarea spectacolului cu inregistrarea platilor aferente si a veniturilor din incasarea contravalorii biletelor

3. Acordarea donatiei sau unei sponsorizari a incasarilor din biletele vandute
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Vezi detalii
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii


Pentru organizarea spectacolelor se are in vedere legislatia aferenta precum si plata taxelor si impozitelor aferente

Impozitul pe spectacole se plateste in conformitate cu prevederile art. 273 - 277 din Codul fiscal

Baza de calcul

Persoanele juridice care organizeaza manifestari artistice, competitii sportive sau orice alta activitate distractiva, cu caracter permanent sau ocazional, datoreaza impozitul pe spectacole, calculat in cote procentuale asupra incasarilor din vanzarea abonamentelor si biletelor de intrare.
Baza de calcul a impozitului o reprezinta valoarea incasarilor din vanzarea biletelor de intrare/abonamentelor, din care se scade valoarea timbrelor cinematografice, teatrale, muzicale, folclorice sau de divertisment, etc calculate.

Suma primita din vanzarea biletelor de intrare sau a abonamentelor nu cuprinde sumele platite de organizatorul spectacolului in scopuri caritabile, conform contractului scris intrat in vigoare inaintea vanzarii biletelor de intrare sau a abonamentelor.

Timbrul folcloric se datoreaza potrivit art. 1 alin (1) lit. e) din Legea nr. 35/1994, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare

Procent de calcul- 5% din pretul unui bilet si care se adauga acestui pret. Sumele incasate, reprezentand valoarea timbrului, se vor vira lunar in conturile organizatiilor de creatori.

Drepturi de autor

In vederea obtinerii autorizatiei pentru comunicarea publica a operelor muzicale in scop ambiental/in concerte, spectacole ori manifestari artistice se depune o cerere la Uniunea compozitorilor si muzicologilor din Romania in vederea obtinerii unei autorizatii neexclusive a utilizarii operelor muzicale in concerte, spectacole ori manifestari artistice.
In baza acestei autorizatii se vor platii catre Uniune sumele datorate calculate in baza Deciziei nr. 189/2010 a Oficiului Roman pentru Drepturi de Autor (ORDA), pe baza facturii emise de catre Uniune.

Utilizatorii au obligatia sa solicite organismului de gestiune colectiva incheierea autorizatiei licenta neexclusiva cu cel putin 5 zile inainte de data la care urmeaza a avea loc concertul, spectacolul ori manifestarea artistica.
Remuneratia datorata de utilizatori pentru comunicarea publica a operelor muzicale se calculeaza potrivit valorilor procentuale,fara a se situa insa sub pragurile minime prevazute pentru acest eveniment.
Cota procentuala aplicabila spectacolelor de caritate este de 0,5%, minim 50 lei/spectacol.
Baza de calcul al remuneratiilor procentuale o reprezinta veniturile obtinute din vanzarea de bilete pentru spectacol.

Bilete de intrare

Persoanele care datoreaza impozitul pe spectacole au obligatia de:
a) a inregistra biletele de intrare si/sau abonamentele la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale care isi exercita autoritatea asupra locului unde are loc spectacolul;
b) a anunta tarifele pentru spectacol in locul unde este programat sa aiba loc spectacolul, precum si in orice alt loc in care se vand bilete de intrare si/sau abonamente;
c) a preciza tarifele pe biletele de intrare si/sau abonamente si de a nu incasa sume care depasesc tarifele precizate pe biletele de intrare si/sau abonamente;
d) a emite un bilet de intrare si/sau abonament pentru toate sumele primite de la spectatori;
e) a asigura, la cererea compartimentului de specialitate al autoritatii administratiei publice locale, documentele justificative privind calculul si plata impozitului pe spectacole;
f) a se conforma oricaror altor cerinte privind tiparirea, inregistrarea, avizarea, evidenta si inventarul biletelor de intrare si a abonamentelor, care sunt precizate in normele elaborate in comun de Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Administratiei si Internelor, contrasemnate de Ministerul Culturii si Cultelor si Agentia Nationala pentru Sport.

Potrivit prevederilor pct. 175^1 din Normele de aplicare a Codului Fiscal, persoanele care datoreaza impozit pe spectacole pot emite bilete de intrare la spectacole prin sistem propriu de inseriere si numerotare, folosind programul informatic propriu, cu respectarea prevederilor art. 274 alin. (4) din Codul fiscal, precum si a continutului minimal obligatoriu al biletelor si abonamentelor de intrare la spectacol conform Hotararii Guvernului nr.846/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind tiparirea, inregistrarea, evidenta si gestionarea abonamentelor si biletelor de intrare la spectacole.

Biletele de intrare la spectacole vor avea doua parti, si anume: marca de control si biletul de intrare propriu-zis.
Atat pe marca de control, cat si pe biletul de intrare propriu-zis vor fi tiparite urmatoarele elemente:
a) organizatorul de spectacole ...........................................;
b) codul de inregistrare fiscala/codul unic de inregistrare ..............;
c) sediul ................................................................;
d) data spectacolului ....................................................;
e) categoria locului (loja, stal, balcon, tribuna, peluza etc.) ..........;
f) tariful biletului ................................................. lei.
Pe fiecare parte a biletului se va imprima denumirea corespunzatoare "Marca de control" si, respectiv, "Bilet de intrare".
Partea denumita "Bilet de intrare" va purta mentiunea "Biletul se va pastra pentru control".


Donatia este contractul prin care, cu intentia de a gratifica, o parte, numita donator, dispune in mod irevocabil de un bun in favoarea celeilalte parti, numita donatar.
Potrivit prevederilor Codului Civil donatia se incheie prin inscris autentic, sub sanctiunea nulitatii absolute.
Bunurile mobile care constituie obiectul donatiei trebuie enumerate si evaluate intr-un inscris, chiar sub semnatura privata, sub sanctiunea nulitatii absolute a donatiei.

Sponsorizarea este actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre beneficiarul sponsorizarii.
Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa, cu specificarea obiectului, valorii si duratei sponsorizarii, precum si a drepturilor si obligatiilor partilor.
in ceea ce priveste deducerea cheltuielilor efectuate si a impozitarii veniturilor, potrivit art. 48 din Codul Fiscal
sunt venituri impozabile ce se includ in venitul brut sumele incasate si echivalentul in lei al veniturilor in natura din desfasurarea activitatii;

Conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile aferente veniturilor, pentru a putea fi deduse, sunt:
- sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului, justificate prin documente;
- sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite;
- sa respecte regulile privind amortizarea, prevazute in titlul II, dupa caz;
Sunt deductibile limitat cheltuielile de sponsorizare, mecenat, precum si pentru acordarea de burse private, efectuate conform legii, in limita unei cote de 5% din baza de calcul determinata ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile, altele decat cheltuielile de sponsorizare, mecenat, pentru acordarea de burse private, cheltuielile de protocol, cotizatiile platite la asociatiile profesionale.



Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "PFA. Ce implica fiscal organizarea unui eveniment caritabil?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Achizitii servicii de la persoane fizice. Tratament contabil si fiscal
    • Sunt situatii in care companiile incheie contracte de prestari servicii cu persoane fizice. Cum trebuie facuta plata in acest caz? In cele ce urmeaza vom vedea care este monografia contabila in aceasta situatie. Potrivit art. 114 alin. (2) lit. g) din Codul fiscal, veniturile din activitati, altele decat cele de productie, comert, prestari de servicii, profesii liberale si din drepturi de proprietate intelectuala, precum si activitati agricole, silvicultura si piscicultura, pentru care sunt...» citeste mai departe aici

  • Firmele cu peste 50 de salariati pot angaja un expert in egalitate de sanse
    • Deputatii au adoptat marti proiectul de lege care spune ca institutiile si companiile cu mai mult de 50 de salariati pot angaja sau desemna din randul angajatilor un expert in egalitate de sanse. Propunerea a fost adoptata de Camera Deputatilor, for decizional in acest caz, cu 212 voturi "pentru". Urmatorul pas este trimiterea proiectului la presedintele Romaniei, pentru promulgare, iar ulterior, publicatarea lui in Monitorul Oficial, moment in care va incepe sa produca efecte la nivel de tara/...» citeste mai departe aici

  • Statul ofera lunar 2.250 de lei pentru angajarea somerilor si a asistatilor social
    • Angajatorii care incadreaza in munca someri si asistati social vor primi de la stat 2.250 de lei lunar, conform unei ordonante de urgente date de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale. Masura a fost gandita sa vina in ajutorul angajatorului, dupa cum a anuntat marti seara (19.06) ministrul muncii Olguta Vasilescu. Ministrul de resort a prezentat un proiect de ordonanta de urgenta initiat de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale, care in prezent se afla in avizarea ministerelor...» citeste mai departe aici

  • Banca Mondiala: Masuri pentru reducerea numarul persoanelor nebancarizate
    • Milioane de adulti nebancarizati ar putea fi adusi adusi in sistemul financiar, de Guvernele din toata lumea, prin distribuirea platilor guvernamentale in sistemul de plati digitale, potrivit unui raport al Bancii Mondiale, cu privire la incluziunea financiara. Din statisticile realizate in anul 2017 reiese ca aproximativ 100 de milioane de persoane din intreaga lume nu sunt bancarizate, acestia primind in numerar diferite plati de la Guvern, precum salarii, pensii sau ajutoare sociale....» citeste mai departe aici

  • Nerespectarea O.U.G nr. 99/2000, sanctionata cu amenzi de la 1500 la 2500 de lei
    • Inspectia Muncii anunta ca pe parcursul intregii veri vor fi efectuate controale, in vederea verificarii aplicarii prevederilor O.U.G nr. 99/2000 privind masurile ce trebuie aplicate in perioadele cu temperaturi extreme, pentru protectia salariatilor. Nerespectarea ordonantei se sanctioneaza cu amenzi cuprinse intre 1500 si 2500 de lei. In perioada 29 mai – 8 iunie 2018, Inspectia Muncii a desfasurat actiuni de control in urma carora a aplicat amenzi cu o valoare totala de 1.171.499 de...» citeste mai departe aici

  • Subventii pentru firmele care angajeaza absolventi
    • Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca anunta acordarea de subventii in valoare de 900 de lei/luna pentru angajatorii care incadreaza pe perioada nedeterminata absolventiai institutiilor de invatamant, in termen de 12 luni de la absolvire. Potrivit unui comunicat de presa emis de ANOFM, suportul financiar se acorda angajatorilor, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare absolvent incadrat in munca. In cazul in care angajatorul incadreaza persoane cu handicap absolvente a unei forme de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016