Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

PFA cu obiect de activitate inchiriere imobile. Amortizarea cladirilor apartinand persoanei fizice

23-Oct-2012
3889
Analizam mai jos cazul unui PFA care are ca obiect de activitate inchirierea de imobile persoanelor fizice si juridice. PFA-ul devenit comostenitor in proportie de 2025 dintr-un imobil vechi de 100 de ani si care a fost nationalizat a fost obligat de instanta sa plateasca suma de 170.000 ron celorlalti comostenitori. Imobilul este inchiriat atat persoanelor fizice, cat si juridice pe baza de contract inregistrat la administratia financiara.

Vom stabili cum se pot rezolva situatiile de mai jos:
a) Pe ce perioada de timp se poate amortiza partea de 525 din imobil care a fost achitata integral avand in vedere ca acesta este complet amortizat si in functiune si are o vechime de 100 de ani?

b) Suma de 170.000 ron achitata comostenitorilor este deductibila sau nu la calculul impozitului pe venit, avand in vedere ca imobilul este inchiriat integral si se obtin venituri si din aceasta suprafata?


Raspuns:

In conformitate cu prevederile art. 48 alin. 4 lit. c din Codul fiscal , una din conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile aferente veniturilor, pentru a putea fi deduse, este aceea de respectare a regulilor privind amortizarea specifice platitorilor de impozit pe profit. De asemenea, art. 48 alin. 9 din Codul fiscal si pct. 41 din Normele metodologice de aplicare prevad ca in registrul-inventar se inscriu toate bunurile si drepturile aferente desfasurarii activitatii care constituie patrimoniul afacerii.

Astfel, conform art. 24 alin. 1 din Codul fiscal doar cheltuielile aferente achizitionarii, producerii, construirii, asamblarii, instalarii sau imbunatatirii mijloacelor fixe amortizabile se recupereaza din punct de vedere fiscal prin deducerea amortizarii.

In privinta distinctiei dintre bunurile din patrimoniul afacerii si bunurile din patrimoniul personal, la pct. 36 din Normele metodologice se specifica faptul ca in venitul brut al afacerii se include si suma reprezentand contravaloarea bunurilor si drepturilor din patrimoniul afacerii care trec pe parcursul exercitarii activitatii si la incetarea definitiva a acesteia in patrimoniul personal al contribuabilului, operatiune considerata din punct de vedere fiscal o instrainare. Trecerea se face pe baza valorii practicate pe piata sau stabilite prin expertiza tehnica.

De asemenea, pentru bunurile amortizabile care trec in patrimoniul altei afaceri prin schimbarea modalitatii de exercitare a unei activitati si/sau transformarea formei de exercitare a acesteia intr-o alta forma nu se calculeaza amortizare si nu se deduce, daca acestea sunt complet amortizate.

Din reglementarile legale amintite, fara a fi prezentate exhaustiv, rezulta ca pot fi supuse amortizarii doar bunurile care sunt in patrimoniul afacerii, mai concret doar bunurile asupra carora persoana fizica, in calitate de persoana fizica autorizata, detine un drept (de proprietate sau in baza unui contract de leasing financiar).

Ca atare, daca imobilul in cauza nu a fost dobandit in calitate de persoana fizica autorizata, el nu poate fi supus amortizarii fiscale. In ipoteza in care imobilul s-ar transfera in patrimoniul afacerii, el ar putea fi considerat bun amortizabil, dar la incetarea definitiva a afacerii reintrarea in patrimoniul personal va fi tratata din punct de vedere fiscal ca o instrainare (vanzare) generatoare de venituri impozabile la nivelul pretului de piata.

Referitor la situatia imobilelor a caror durata normata de utilizare a expirat, conform capit. III pct. 3 si 4 din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin HG 2139/2004 mentinerea in functiune a mijloacelor fixe care pot afecta protectia vietii, a sanatatii si a mediului dupa expirarea duratei normale de functionare, se va putea face numai pe baza unui raport tehnic intocmit de organisme de certificare sau organisme de inspectie tehnica abilitate in domeniul de activitate al mijlocului fix. In acest caz, se poate stabili o noua durata normala de functionare de catre o comisie tehnica sau expert tehnic independent.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "PFA cu obiect de activitate inchiriere imobile. Amortizarea cladirilor apartinand persoanei fizice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016