Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

PFA, SRL sau salariat? Cea mai buna solutie de realizare a veniturilor in 2016

27-Ian-2016
2552

Realizarea de venituri, desi pare simpla, - prestarea activitatii specifice ce inglobeaza o valoare catre un tert - presupune parcurgea unui proces complex de autorizare ori alte procedee administative prealabile. Chiar si pentru realizarea veniturilor din salarii, legislatia impune proceduri laborioase: avizul unui medic, protectia muncii, dar si varsta minima obligatorie. Procedurile sunt cu mult mai elaborate in cazul infiintarii unei societati ori a autorizarii ca persoana fizica autorizata (PFA).

Decizia privind modul de organizare are in vedere de cele mai multe ori criterii diferite pe care persoana care urmeaza sa realizeze veniturile trebuie sa le ia in considerare. Vor trebui luate decizii privind prioritatile esentiale: cat mai putin risc sau maxima varianta de optimizare fiscala. Alte aspecte ce trebuie avute in vedere la fel de importante sunt cele privind raspunderea pe care o va avea persoana ce realizeaza venitul, complexitatea procedurilor ce trebuie respectate pe parcursul realizarii venitului, usurinta accesului la resursele financiare obtinute in urma desfasurarii activitatii, imaginea fata de potentialii parteneri de afaceri, simplitatea mecanismelor de incetare a formei de realizare a venitului.

Principalii competitori sunt deja consacratele forme de organizare PFA si SRL insa in contextul noilor reglementari aplicabile de la 1 ianuarie 2016 calitatea de salariat poate asigura o mai mare stabilitate si avantaje partilor fara riscurile asociate unor alte solutii de realizare a veniturilor.

Un alt criteriu important este acela al riscului asumat in cadrul procesului de realizare a venitului, alaturi de cel al imaginii in raport cu partenerii de afaceri ori platitorii de venituri dar si in raport cu furnizorii de servicii. Referindu-ne, de aceasta data, strict la societatea cu raspundere limitata (SRL) in raport cu PFA, riscul in cazul in care rezultatele activitatii sunt negative in raport cu aporturile este cu mult diminuat in cazul SRL. In principiu, daca in cazul SRL asociatii raspund in raport cu creditorii societatii in limita capitalului subscris, in cazul PFA persoana fizica va raspunde cu intregul sau patrimoniu. O data cu innasprirea legislatiei privind recuperarea creantelor fiscale ce permite angajarea raspunderii personale a administratorului, asociatului sau a altor persoane responsabile de insolvabilitatea fiscala a persoanei juridice, diferentele generate de limita raspunderii materiale a fost important diminuata. Desigur ca, in anumite circumstante, atat PFA, cat si SRL pot obtine protectia prin intermediul procedurii insolventei, asa cum si in cazul SRL, potrivit art. 237 - Criteriul accesibilitatii sumelor realizate din activitatea desfasurata. in principiu, in cazul PFA, sumele obtinute sunt accesibile imediat si pot fi utiliate neingradit in interesul activitatii sau pentru necesitatile individuale. in cazul SRL, dividendele pot fi obtinute numai in anul urmator celui in care veniturile sunt realizate si numai dupa ce adunarea generala aproba distribuirea profitului cu aceasta destinatie.

Un alt criteriu ce ar trebui luat in calcul este al posibilitatilor de a aplica masuri de optimizare fiscala. In analiza acestui criteriu trebuie avute in vedere nu cota de impozitare si baza impozabila, ci mecanismele din interiorul entitatii care permit diminuarea sarcinii fiscale. Aceste mecanisme s-au redus insa unele au in continuare eficienta. Este cazul, spre exemplu, indemnizatiei de delegare/diurna in tara si strainatate acordata salariatilor sau chiar administratorilor si directorilor care este in continuare neimpozabila, este adevarat, numai la nivelul de 2,5 ori nivelul stabilit pentru institutiile publice.


Analiza integrala poate fi consultata AICI.

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "PFA, SRL sau salariat? Cea mai buna solutie de realizare a veniturilor in 2016":
Rating:

Nota: 5 din 4 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Regim fiscal pentru cazare si transport fara documente justificative pe durata deplasarilor
    • Potrivit HG 714/2018, personalul din institutiile publice beneficiaza, incepand cu 1 ianuarie 2019, de o indemnizatie de delegare de 20 lei/zi si o alocatie de cazare de 230 lei/zi, plus decontarea combustibilului pentru utilizarea in deplasare a masinii personale, de 7,5 litri/100 km. In baza vechii HG 1860/2006, Codul fiscal dadea dreptul firmelor private sa respecte aceleasi decontari, diferenta fiind doar in cazul diurnei, unde se accepta ca si cheltuiala deductibila de 2,5 ori diurna pentru...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Alocatiile de stat, MAJORATE prin OUG!
    • UPDATE 20 februarie 2019! Vesti bune pentru parinti! Alocatiile copiilor depasesc pragul de 84 lei/luna la care ramasesera blocate din iunie 2015 (cand fusesera dublate, de la cuatumul de 42 de lei/luna)! MMJS anunta ca Guvernul a adoptat marti, 19 februarie, Ordonanta de Urgenta prin care se MAJOREAZA alocatiile copiilor, de la 84 de lei, la 150 de lei/luna. Incepand cu data de 1 a lunii urmatoare intrarii in vigoare a Legii bugetului de stat pe 2019, cuantumul alocatiilor de stat pentru...» citeste mai departe aici

  • Zilierii primesc sprijin din partea Guvernului in cautarea si gasirea unui loc de munca
    • Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) anunta aprobarea criteriilor de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, venind, astfel, in intampinarea nevoilor zilierilor. Proiectul de Hotarare initiat de MMJS si aprobat de Guvern prevede si procedura de acreditare si notificare, suspendare si retragere a acreditarii, respectiv a dreptului de a presta servicii de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, dar si obligatiile agentiilor de...» citeste mai departe aici

  • MFP: Persoanele fizice care detin titluri de stat in Programul Tezaur le pot vinde inainte de scadenta
    • Persoanele fizice care detin titluri de stat in Programul Tezaur le pot rascumpara sau le pot transfera catre alt investitor- persoana fizica inainte de termen, anunta Ministerul Finantelor Publice (MFP). Potrivit unui comunicat de presa, Finantele au modificat si completat Ordinul nr.3139/2017 privind aprobarea emiterii de titluri de stat destinate populatiei prin intermediul unitatilor operative ale Trezoreriei Statului in cadrul Programului Tezaur. Astfel, persoanele fizice isi pot vinde...» citeste mai departe aici

  • ANRE proroga termenul de transmitere a cifrei de afaceri pentru calcularea contributiei de 2% stipulata in OUG 114/2018
    • Potrivit unui anunt facut de Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE), termenul de transmitere a cifrei de afaceri in functie de care se va calcula contributia de 2% datorata de companiile energetice (asa cum este stipulat in OUG 114/2018) se abroga! Deocamdata, noul termen de furnizare a acestor date este necunoscut. "Avand in vedere prevederile Ordinului ANRE nr. 224/2018 de aprobare a tarifelor si contributiilor banesti percepute de ANRE in anul 2019, precum si...» citeste mai departe aici

  • Detii un business la inceput de drum? Ai nevoie de o agentie de marketing online!
    • Competitia intre business-urile online este din ce in ce mai acerba. In fond, este absolut normal: oricine isi doreste ca afacerea lui sa prospere. Dar stiai ca aproximativ jumatate dintre business-urile nou aparute nu supravietuiesc mai mult de cinci ani? Daca nu-ti doresti sa ajungi in aceeasi situatie, este nevoie sa investesti in succesul tau. Cu toate acestea, multe persoane evita sa colaboreze cu o agentie de marketing online. Experientele anterioare neplacute reprezinta...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016