Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

PFA, SRL sau salariat? Cea mai buna solutie de realizare a veniturilor in 2016

27-Ian-2016
2521

Realizarea de venituri, desi pare simpla, - prestarea activitatii specifice ce inglobeaza o valoare catre un tert - presupune parcurgea unui proces complex de autorizare ori alte procedee administative prealabile. Chiar si pentru realizarea veniturilor din salarii, legislatia impune proceduri laborioase: avizul unui medic, protectia muncii, dar si varsta minima obligatorie. Procedurile sunt cu mult mai elaborate in cazul infiintarii unei societati ori a autorizarii ca persoana fizica autorizata (PFA).

Decizia privind modul de organizare are in vedere de cele mai multe ori criterii diferite pe care persoana care urmeaza sa realizeze veniturile trebuie sa le ia in considerare. Vor trebui luate decizii privind prioritatile esentiale: cat mai putin risc sau maxima varianta de optimizare fiscala. Alte aspecte ce trebuie avute in vedere la fel de importante sunt cele privind raspunderea pe care o va avea persoana ce realizeaza venitul, complexitatea procedurilor ce trebuie respectate pe parcursul realizarii venitului, usurinta accesului la resursele financiare obtinute in urma desfasurarii activitatii, imaginea fata de potentialii parteneri de afaceri, simplitatea mecanismelor de incetare a formei de realizare a venitului.

Principalii competitori sunt deja consacratele forme de organizare PFA si SRL insa in contextul noilor reglementari aplicabile de la 1 ianuarie 2016 calitatea de salariat poate asigura o mai mare stabilitate si avantaje partilor fara riscurile asociate unor alte solutii de realizare a veniturilor.

Un alt criteriu important este acela al riscului asumat in cadrul procesului de realizare a venitului, alaturi de cel al imaginii in raport cu partenerii de afaceri ori platitorii de venituri dar si in raport cu furnizorii de servicii. Referindu-ne, de aceasta data, strict la societatea cu raspundere limitata (SRL) in raport cu PFA, riscul in cazul in care rezultatele activitatii sunt negative in raport cu aporturile este cu mult diminuat in cazul SRL. In principiu, daca in cazul SRL asociatii raspund in raport cu creditorii societatii in limita capitalului subscris, in cazul PFA persoana fizica va raspunde cu intregul sau patrimoniu. O data cu innasprirea legislatiei privind recuperarea creantelor fiscale ce permite angajarea raspunderii personale a administratorului, asociatului sau a altor persoane responsabile de insolvabilitatea fiscala a persoanei juridice, diferentele generate de limita raspunderii materiale a fost important diminuata. Desigur ca, in anumite circumstante, atat PFA, cat si SRL pot obtine protectia prin intermediul procedurii insolventei, asa cum si in cazul SRL, potrivit art. 237 - Criteriul accesibilitatii sumelor realizate din activitatea desfasurata. in principiu, in cazul PFA, sumele obtinute sunt accesibile imediat si pot fi utiliate neingradit in interesul activitatii sau pentru necesitatile individuale. in cazul SRL, dividendele pot fi obtinute numai in anul urmator celui in care veniturile sunt realizate si numai dupa ce adunarea generala aproba distribuirea profitului cu aceasta destinatie.

Un alt criteriu ce ar trebui luat in calcul este al posibilitatilor de a aplica masuri de optimizare fiscala. In analiza acestui criteriu trebuie avute in vedere nu cota de impozitare si baza impozabila, ci mecanismele din interiorul entitatii care permit diminuarea sarcinii fiscale. Aceste mecanisme s-au redus insa unele au in continuare eficienta. Este cazul, spre exemplu, indemnizatiei de delegare/diurna in tara si strainatate acordata salariatilor sau chiar administratorilor si directorilor care este in continuare neimpozabila, este adevarat, numai la nivelul de 2,5 ori nivelul stabilit pentru institutiile publice.


Analiza integrala poate fi consultata AICI.

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "PFA, SRL sau salariat? Cea mai buna solutie de realizare a veniturilor in 2016":
Rating:

Nota: 5 din 4 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Registrul de evidenta fiscala in cazul unei PFA neplatitoare de TVA
    • In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei Persoane Fizice Autorizate (PFA) impozitata la norma de venit si vom vedea daca in aceasta situatie exista obligativitatea completarii Registrului de incasari si plati si/sau a Registrului de evidenta fiscala. Este aceasta obligata sa intocmeasca receptii+ bon consum la facturile de achizitii, Jurnalele de TVA, Registrul de inventar? Iata ce spune specialistul nostru La art. 69 alin. (8) din Codul fiscal, contribuabilii care desfasoara activitati pentru...» citeste mai departe aici

  • MFP: Ordin privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou proiect de Ordin privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice. De asemenea, proiectul prevede si reglementarea unor aspecte contabile. Asadar, proiectul de Ordin arata astfel: Art. 1. – (1) Potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr....» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL: Salariul minim creste cu 9,47% de la 1 ianuarie 2019, iar cel diferentiat cu 23,68%
    • Guvernul a aprobat Hotararea privind majorarea salariului minim brut, de la 1 ianuarie 2019, de la 1.900 de lei, la 2.080 de lei, iar pentru angajatii pe functii pentru care sunt necesare studii superioare si care au cel putin un an vechime, salariul minim brut a fost stabilit, asa cum se anuntase anterior, la 2.350 de lei. “In 9 noiembrie, Guvernul a aprobat o ordonanta de urgenta prin care a fost modificat Codul Muncii - Legea nr. 53/2003 si a creat cadrul legal pentru stabilirea...» citeste mai departe aici

  • Codul Fiscal, MODIFICAT: A fost introdusa o NOUA TAXA pentru anumite cladiri
    • Prin Legea nr. 285/2018 publicata in Monitorul Oficial nr. 1028 din 03/12/2018 au fost aduse modificari art. 453 lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Modificarea vizeaza includerea turnurilor de sustinere a turbinelor eoliene in categoria cladirilor ce intra sub incidenta prevederilor Titlului IX din Codul fiscal – Impozite si taxe locale. Astfel, conform modificarilor aduse, in sensul acestui titlu, cladire reprezinta orice constructie situata deasupra solului si/sau sub...» citeste mai departe aici

  • S-a dat startul solicitarilor de finantare pentru proiecte pilot si crearea de noi produse agricole
    • Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) anunta ca, incepand de luni, 10 decembrie 2018, ora 9.00 si pana la 1 martie 2019, ora 16.00, se primesc solicitarile de finantare a unor proiecte din sectorul agricol, din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR) 2014-2020. Prin submasura 16.1 pot fi finantate proiectele de infiintare si functionare a grupurilor operationale pentru dezvoltarea de proiecte pilot si noi produse in sectorul agricol. De asemenea, se vor primi si...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea profitului la dividende. Regim fiscal
    • O societate, microintreprindere, care a primit o subventie pentru investitii, a apelat la sfatul specialistului nostru in urmatorul caz: “Lunar, investitia se contabiliza la venituri cu o cota parte din valoarea amortizarii investitiei (utilaje). Dupa 5 ani de la primirea subventiei, societatea vinde utilajele si trece la venit toata subventia ramasa. Inainte de vanzarea utilajelor, societatea inregistra pierdere. Operatiunea de trecere a subventiei ramase la venit genereaza un profit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016