Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

PFA, SRL sau salariat? Cea mai buna solutie de realizare a veniturilor in 2016

27-Ian-2016
2300

Realizarea de venituri, desi pare simpla, - prestarea activitatii specifice ce inglobeaza o valoare catre un tert - presupune parcurgea unui proces complex de autorizare ori alte procedee administative prealabile. Chiar si pentru realizarea veniturilor din salarii, legislatia impune proceduri laborioase: avizul unui medic, protectia muncii, dar si varsta minima obligatorie. Procedurile sunt cu mult mai elaborate in cazul infiintarii unei societati ori a autorizarii ca persoana fizica autorizata (PFA).

Decizia privind modul de organizare are in vedere de cele mai multe ori criterii diferite pe care persoana care urmeaza sa realizeze veniturile trebuie sa le ia in considerare. Vor trebui luate decizii privind prioritatile esentiale: cat mai putin risc sau maxima varianta de optimizare fiscala. Alte aspecte ce trebuie avute in vedere la fel de importante sunt cele privind raspunderea pe care o va avea persoana ce realizeaza venitul, complexitatea procedurilor ce trebuie respectate pe parcursul realizarii venitului, usurinta accesului la resursele financiare obtinute in urma desfasurarii activitatii, imaginea fata de potentialii parteneri de afaceri, simplitatea mecanismelor de incetare a formei de realizare a venitului.

Principalii competitori sunt deja consacratele forme de organizare PFA si SRL insa in contextul noilor reglementari aplicabile de la 1 ianuarie 2016 calitatea de salariat poate asigura o mai mare stabilitate si avantaje partilor fara riscurile asociate unor alte solutii de realizare a veniturilor.

Un alt criteriu important este acela al riscului asumat in cadrul procesului de realizare a venitului, alaturi de cel al imaginii in raport cu partenerii de afaceri ori platitorii de venituri dar si in raport cu furnizorii de servicii. Referindu-ne, de aceasta data, strict la societatea cu raspundere limitata (SRL) in raport cu PFA, riscul in cazul in care rezultatele activitatii sunt negative in raport cu aporturile este cu mult diminuat in cazul SRL. In principiu, daca in cazul SRL asociatii raspund in raport cu creditorii societatii in limita capitalului subscris, in cazul PFA persoana fizica va raspunde cu intregul sau patrimoniu. O data cu innasprirea legislatiei privind recuperarea creantelor fiscale ce permite angajarea raspunderii personale a administratorului, asociatului sau a altor persoane responsabile de insolvabilitatea fiscala a persoanei juridice, diferentele generate de limita raspunderii materiale a fost important diminuata. Desigur ca, in anumite circumstante, atat PFA, cat si SRL pot obtine protectia prin intermediul procedurii insolventei, asa cum si in cazul SRL, potrivit art. 237 - Criteriul accesibilitatii sumelor realizate din activitatea desfasurata. in principiu, in cazul PFA, sumele obtinute sunt accesibile imediat si pot fi utiliate neingradit in interesul activitatii sau pentru necesitatile individuale. in cazul SRL, dividendele pot fi obtinute numai in anul urmator celui in care veniturile sunt realizate si numai dupa ce adunarea generala aproba distribuirea profitului cu aceasta destinatie.

Un alt criteriu ce ar trebui luat in calcul este al posibilitatilor de a aplica masuri de optimizare fiscala. In analiza acestui criteriu trebuie avute in vedere nu cota de impozitare si baza impozabila, ci mecanismele din interiorul entitatii care permit diminuarea sarcinii fiscale. Aceste mecanisme s-au redus insa unele au in continuare eficienta. Este cazul, spre exemplu, indemnizatiei de delegare/diurna in tara si strainatate acordata salariatilor sau chiar administratorilor si directorilor care este in continuare neimpozabila, este adevarat, numai la nivelul de 2,5 ori nivelul stabilit pentru institutiile publice.

Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii

Analiza integrala poate fi consultata AICI.

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "PFA, SRL sau salariat? Cea mai buna solutie de realizare a veniturilor in 2016":
Rating:

Nota: 5 din 4 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"