Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei

22-Iun-2017
13861

Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. 

Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa intre 1 ianuarie 2017 si data de 1 a lunii urmatoare celei in care va intra in vigoare actul normativ (perioada de referinta). 

Daca nu se va depasi acest plafon in intervalul stabilit, societatile solicita codul de TVA numai daca obtin, pana la finele anului in curs, o cifra de afaceri de cel putin 300.000 de lei. Conform Avocatnet, la determinarea acestui plafon va fi luata in considerare si cifra de afaceri realizata in perioada de referinta.

“In ceea ce priveste firmele infiintate in perioada de referinta, asa cum am definit-o anterior, acestea vor fi obligate sa obtina codul de TVA daca vor depasi, in intervalul respectiv, plafonul de 220.000 de lei. inregistrarea va fi obligatorie si pentru acele firme mici ce nu vor atinge plafonul indicat in perioada mentionata, dar care il vor depasi pe cel de 300.000 de lei pana la 31 decembrie 2017.

Exceptie de la aceste prevederi vor face persoanele impozabile pentru care obligatia solicitarii inregistrarii in scopuri de TVA ar interveni ulterior datei de 1 a lunii urmatoare celei in care documentul analizat va intra in vigoare. Astfel, acestea nu vor fi nevoite sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA decat in situatia in care vor depasi noul plafon, de 300.000 lei, pana la sfarsit de 2017”, informeaza aceeasi sursa. 


In schimb, irmele care s-au inregistrat in scopuri de TVA in perioada de referinta, ca urmare a depasirii plafonului actual de scutire (220.000 de lei), vor putea solicita, incepand cu data de 1 a lunii urmatoare celei in care vor intra in vigoare noile prevederi, scoaterea din evidenta platitorilor de TVA, cu conditia sa nu fi depasit si plafonul de 300.000 de lei.

Totodata, informeaza sursa amintita anterior, scoaterea din evidenta firmelor platitoare de TVA se va putea efectua inclusiv pentru societatile care au primit codul de TVA pana la final de 2016 si nu au depasit, anul trecut, plafonul de 220.000 de lei. Scoaterea din evidenta va putea fi ceruta incepand cu data de 1 a lunii urmatoare celei in care noua decizie se aplica.

Reglementarile vizeaza persoanele impozabile cu statut de mica intreprindere in scop de TVA. 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

    • Magazinele online sunt din ce in ce mai populare, fiind, pentru multe persoane, mult mai comod sa dea cateva click-uri pentru a cumpara produsul dorit decat sa mearga in magazinele fizice. Daca si tu te-ai gandit sa iti deschizi un magazin online sau detii deja unul, trebuie sa tii contabilitatea si pentru ele. Desi in mare parte aceasta se bazeaza pe legile contabilitatii universale, exista si cateva aspecte usor diferite. In acest articol vom vedea care este tratamentul contabil la magazinele...» citeste mai departe aici

  • Firme care transporta marfa. Factura clasica mai poate fi utilizata ca document justificativ?

    • Pentru ca un transport sa fie legal, firmele care il efectueaza trebuie sa intocmeasca mai multe documente justificative, printre care si factura clasica. Insa in contextul aparitiei sistemelor RO e-Factura si RO e-Transport, si a unei noi legislatii, reprezentantul unei firme de transport se intreaba care sunt documentele justificative oficiale de insotire a marfii pe timpul transportului marfurilor, si daca factura clasica se poate folosi ca document justificativ pe...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016