Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Plan de reorganizare confirmat prin sentinta judecatoreasca. Cum stabilim deductibilitatea cheltuielilor?

31-Mar-2016
4136

In cazul urmator, avand in vedere prevederile art. 25 alin. (4) lit. h) punctul 1 in care din situatiile de mai jos punerea in aplicare a unui plan de reorganizare, confirmat printr-o hotarare judecatoreasca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, stabilim daca este considerata cheltuiala deductibila:



a) Client intrat in insolventa conform Legii nr. 85/2014
cu plan de reorganizare confirmat printr-o hotarare judecatoreasca inainte de data de 01.01.2016?
b) Client intrat in insolventa conform Legii nr. 85/2014
cu plan de reorganizare confirmat printr-o hotarare judecatoreasca dupa data de 01.01.2016?
c) Client intrat in insolventa conform Legii nr. 85/2006 cu plan de reorganizare confirmat printr-o hotarare judecatoreasca dupa data de 01.01.2016?

Tinand cont de prevederile art. 25 alin. (4) lit. h) punctul 3, vom vedea care este documentul care atesta ca se poate considera cheltuiala deductibila atunci cand debitorul a decedat si creanta nu poate fi recuperata de la mostenitori.


Conform art. 25 alin (4) lit. h) din Legea 227/2015, sunt nedeductibile la calculul profitului impozabil:

h) pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor, pentru partea neacoperita de provizion, potrivit art. 26, precum si cele inregistrate in alte cazuri decat urmatoarele:
1. punerea in aplicare a unui plan de reorganizare confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014;
2. procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti;
3. debitorul a decedat si creanta nu poate fi recuperata de la mostenitori;
4. debitorul este dizolvat, in cazul societatii cu raspundere limitata cu asociat unic, sau lichidat, fara succesor;
5. debitorul inregistreaza dificultati financiare majore care ii afecteaza intreg patrimoniul;
6. au fost incheiate contracte de asigurare;

Conform normelor metodologice de aplicare a art. 21 din Legea 571/2003 sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri cheltuielile inregistrate la scoaterea din gestiune a creantelor asupra clientilor, determinate de punerea in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare.

Astfel, potrivit noului Cod fiscal, incepand cu 01.01.2016 societatile isi pot deduce cheltuielile inregistrate cu valoarea creantei scoase din evidenta, pentru clientul care a intrat in insolventa conform Legii nr. 85/2014 si a carui hotarare judecatoreasca de confirmare a planului de reorganizare a fost pronuntata ulterior datei de 1 ianuarie 2016.

Prin noul cod fiscal s-a reglementat considerarea drept cheltuieli deductibile a creantelor neincasate ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare in conformitate cu Legea 85/2014, aceste cheltuieli realizate in conformitate cu legea 85/2006 au fost considerate deductibile si in normele de aplicare a codului fiscal
vechi.

Insa, pentru creantele aferente unui plan de reorganizare confirmat printr-o hotarare judecatoreasca dupa data de 01.01.2016, sunt considerate cheltuieli deductibile la calculul rezultatului fiscal cheltuielile aferente creantelor neincasate ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare in conformitate cu Legea 85/2014.

In ceea ce priveste decesul unui debitor si imposibilitatea recuperarii creantei de la mostenitori, leguitorul nu a precizat nici un document special aplicabil acestei situati, asadar , in opinia noastra justificarea deducerii cheltuielii se poate realiza pe baza certificatului de deces, si a documentatiei privind infaptuirea tuturor diligentelor in vederea recuperarii creantelor de la mostenitori.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Olteanu

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016