Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Plan de reorganizare confirmat prin sentinta judecatoreasca. Cum stabilim deductibilitatea cheltuielilor?

31-Mar-2016
3933

In cazul urmator, avand in vedere prevederile art. 25 alin. (4) lit. h) punctul 1 in care din situatiile de mai jos punerea in aplicare a unui plan de reorganizare, confirmat printr-o hotarare judecatoreasca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, stabilim daca este considerata cheltuiala deductibila:



a) Client intrat in insolventa conform Legii nr. 85/2014
cu plan de reorganizare confirmat printr-o hotarare judecatoreasca inainte de data de 01.01.2016?
b) Client intrat in insolventa conform Legii nr. 85/2014
cu plan de reorganizare confirmat printr-o hotarare judecatoreasca dupa data de 01.01.2016?
c) Client intrat in insolventa conform Legii nr. 85/2006 cu plan de reorganizare confirmat printr-o hotarare judecatoreasca dupa data de 01.01.2016?

Tinand cont de prevederile art. 25 alin. (4) lit. h) punctul 3, vom vedea care este documentul care atesta ca se poate considera cheltuiala deductibila atunci cand debitorul a decedat si creanta nu poate fi recuperata de la mostenitori.


Conform art. 25 alin (4) lit. h) din Legea 227/2015, sunt nedeductibile la calculul profitului impozabil:

h) pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor, pentru partea neacoperita de provizion, potrivit art. 26, precum si cele inregistrate in alte cazuri decat urmatoarele:
1. punerea in aplicare a unui plan de reorganizare confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014;
2. procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti;
3. debitorul a decedat si creanta nu poate fi recuperata de la mostenitori;
4. debitorul este dizolvat, in cazul societatii cu raspundere limitata cu asociat unic, sau lichidat, fara succesor;
5. debitorul inregistreaza dificultati financiare majore care ii afecteaza intreg patrimoniul;
6. au fost incheiate contracte de asigurare;

Conform normelor metodologice de aplicare a art. 21 din Legea 571/2003 sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri cheltuielile inregistrate la scoaterea din gestiune a creantelor asupra clientilor, determinate de punerea in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare.

Astfel, potrivit noului Cod fiscal, incepand cu 01.01.2016 societatile isi pot deduce cheltuielile inregistrate cu valoarea creantei scoase din evidenta, pentru clientul care a intrat in insolventa conform Legii nr. 85/2014 si a carui hotarare judecatoreasca de confirmare a planului de reorganizare a fost pronuntata ulterior datei de 1 ianuarie 2016.

Prin noul cod fiscal s-a reglementat considerarea drept cheltuieli deductibile a creantelor neincasate ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare in conformitate cu Legea 85/2014, aceste cheltuieli realizate in conformitate cu legea 85/2006 au fost considerate deductibile si in normele de aplicare a codului fiscal
vechi.

Insa, pentru creantele aferente unui plan de reorganizare confirmat printr-o hotarare judecatoreasca dupa data de 01.01.2016, sunt considerate cheltuieli deductibile la calculul rezultatului fiscal cheltuielile aferente creantelor neincasate ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare in conformitate cu Legea 85/2014.

In ceea ce priveste decesul unui debitor si imposibilitatea recuperarii creantei de la mostenitori, leguitorul nu a precizat nici un document special aplicabil acestei situati, asadar , in opinia noastra justificarea deducerii cheltuielii se poate realiza pe baza certificatului de deces, si a documentatiei privind infaptuirea tuturor diligentelor in vederea recuperarii creantelor de la mostenitori.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Olteanu

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016