Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Plata efectuata pentru stingerea obligatiei curente si accesorii datorate. Care e procedura corecta?

23-Sep-2016
377

In randurile de mai jos, la data de 25.01.2016 - data scadenta pentru obligatiile aferente anului 2015 la fondul pentru mediu, o firma a achitat suma de 101.000 lei. In urma unui control de fond aferent perioadei 2006-2010, firma a ramas cu accesorii neachitate in valoare de 100.000 lei cu care a fost in litigiu. Firma a pierdut, dar nu a primit inca decizia de incheiere. AFM a luat suma pentru principal de 101.000 lei si a achitat cu ea accesoriile vechi. Vom vedea daca s-a procedat corect conform noului Cod de procedura fiscala.

Potrivit art. 165 alin. 1 si alin. 3 din Codul de procedura fiscala, daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul sau care este distribuita potrivit distribuirii din contul unic, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine:

- toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, data in principal de scadenta;
- apoi obligatiile fiscale accesorii, in ordinea vechimii, data de termenul de plata stabilit prin actele administrative fiscale prin care au fost individualizate accesoriile;
- obligatiile cu scadente viitoare, la solicitarea debitorului.

De asemenea, conform alin. 9 al art. 165 organul fiscal comunica debitorului modul in care a fost efectuata stingerea obligatiilor fiscale, cu cel putin 5 zile inainte de urmatorul termen de plata a obligatiilor fiscale.

Aceste prevederi se aplica si in cazul obligatiilor la Fondul pentru mediu avand in vedere ca prevederile Codului de procedura fiscala sunt aplicabile si organelor de control ale Administratiei Fondului pentru mediu conform art. 3 alin. 3 lit. j din OUG 196/2005, iar creantele Fondului pentru mediu se administreaza in mod similar creantelor fiscale administrate de ANAF.

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Vezi detalii
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Vezi detalii


In cazul prezentat, deoarece este vorba de o plata efectuata in anul 2016, se aplica prevederile Codului de procedura fiscala aprobat prin Legea 207/2015, in vigoare de la data de 1 ianuarie 2016.

In functie de data efectiva a platii se pot identifica mai multe situatii:
- daca plata a fost efectuata chiar la data scadenta de 25.01.2016 sau la o data ulteriora, indiferent de data solutionarii definitive/irevocabile a litigiului, atunci plata stinge obligatia principala scadenta la 25.01.2016;

- daca plata a fost efectuata inainte de data scadenta (spre exemplu, 20.01.2016) si nu exista o hotarare judecatoreasca de suspendare a executarii actului prin care au fost stabilite accesoriile conform art. 15 din Legea contenciosului administrativ 554/2004, atunci plata ar stinge obligatiile accesorii;

- daca plata a fost efectuata inainte de data scadenta si exista o hotarare judecatoreasca de suspendare, atunci plata stinge obligatia principala scadenta la 25.01.2016;

- daca plata a fost efectuata inainte de data scadenta, exista o hotarare judecatoreasca de suspendare, dar litigiul a fost solutionat definitiv/irevocabil anterior datei de 25.01.2016, atunci plata ar stinge obligatiile accesorii.

Pentru clarificarea situatiei solicitati si instiintarea de stingere, pe care o puteti contesta in conditiile Codului de procedura fiscala, in masura in care plata efectuata a fost utilizata incorect la stingerea accesoriilor in raport de situatiile anterior prezentate.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Plata efectuata pentru stingerea obligatiei curente si accesorii datorate. Care e procedura corecta?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Anunt important privind incheierea de conventii de colaborare cu institutii de credit
    • In vederea derularii Programul Start–up Nation aprobat ca shema de minimis prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de colaborare cu institutii de credit. Institutiile de credit interesate de incheierea acestor conventii sunt invitate sa transmita pana la data de 03.07.2017, ora 16.00, oferta de parteneriat privind colaborarea in vederea...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.