Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Plata efectuata pentru stingerea obligatiei curente si accesorii datorate. Care e procedura corecta?

23-Sep-2016
911

In randurile de mai jos, la data de 25.01.2016 - data scadenta pentru obligatiile aferente anului 2015 la fondul pentru mediu, o firma a achitat suma de 101.000 lei. In urma unui control de fond aferent perioadei 2006-2010, firma a ramas cu accesorii neachitate in valoare de 100.000 lei cu care a fost in litigiu. Firma a pierdut, dar nu a primit inca decizia de incheiere. AFM a luat suma pentru principal de 101.000 lei si a achitat cu ea accesoriile vechi. Vom vedea daca s-a procedat corect conform noului Cod de procedura fiscala.

Potrivit art. 165 alin. 1 si alin. 3 din Codul de procedura fiscala, daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul sau care este distribuita potrivit distribuirii din contul unic, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine:

- toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, data in principal de scadenta;
- apoi obligatiile fiscale accesorii, in ordinea vechimii, data de termenul de plata stabilit prin actele administrative fiscale prin care au fost individualizate accesoriile;
- obligatiile cu scadente viitoare, la solicitarea debitorului.

De asemenea, conform alin. 9 al art. 165 organul fiscal comunica debitorului modul in care a fost efectuata stingerea obligatiilor fiscale, cu cel putin 5 zile inainte de urmatorul termen de plata a obligatiilor fiscale.



Aceste prevederi se aplica si in cazul obligatiilor la Fondul pentru mediu avand in vedere ca prevederile Codului de procedura fiscala sunt aplicabile si organelor de control ale Administratiei Fondului pentru mediu conform art. 3 alin. 3 lit. j din OUG 196/2005, iar creantele Fondului pentru mediu se administreaza in mod similar creantelor fiscale administrate de ANAF.

In cazul prezentat, deoarece este vorba de o plata efectuata in anul 2016, se aplica prevederile Codului de procedura fiscala aprobat prin Legea 207/2015, in vigoare de la data de 1 ianuarie 2016.

In functie de data efectiva a platii se pot identifica mai multe situatii:
- daca plata a fost efectuata chiar la data scadenta de 25.01.2016 sau la o data ulteriora, indiferent de data solutionarii definitive/irevocabile a litigiului, atunci plata stinge obligatia principala scadenta la 25.01.2016;

- daca plata a fost efectuata inainte de data scadenta (spre exemplu, 20.01.2016) si nu exista o hotarare judecatoreasca de suspendare a executarii actului prin care au fost stabilite accesoriile conform art. 15 din Legea contenciosului administrativ 554/2004, atunci plata ar stinge obligatiile accesorii;

- daca plata a fost efectuata inainte de data scadenta si exista o hotarare judecatoreasca de suspendare, atunci plata stinge obligatia principala scadenta la 25.01.2016;

- daca plata a fost efectuata inainte de data scadenta, exista o hotarare judecatoreasca de suspendare, dar litigiul a fost solutionat definitiv/irevocabil anterior datei de 25.01.2016, atunci plata ar stinge obligatiile accesorii.

Pentru clarificarea situatiei solicitati si instiintarea de stingere, pe care o puteti contesta in conditiile Codului de procedura fiscala, in masura in care plata efectuata a fost utilizata incorect la stingerea accesoriilor in raport de situatiile anterior prezentate.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Plata efectuata pentru stingerea obligatiei curente si accesorii datorate. Care e procedura corecta?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Concedii de odihna neefectuate. Tratament contabil
    • "Actionariatul societatii doreste ca sumele aferente concediilor neefectuate in cursul anului sa fie provizionate la sfarsitul exercitiului financiar in corespondenta cu o datorie contingenta care urmeaza a fi achitata intr-o perioada ulterioara. Este aceasta abordare corecta din punct de vedere contabil avand in vedere faptul ca nu se pune problema compensarii in bani a concediului neefectuat, ci doar amanarea in timp a concediului care in fapt este determinata de necesitatea prezentei in...» citeste mai departe aici

  • Legea privind modificarea salarizarii bugetare in invatamant, in vigoare de pe 20 aprilie! (Oficial, in Monitorul Oficial)
    • Legea privind aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 41/2018 pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice a fost publicat, miercuri, in Monitorul Oficial nr. 296, partea I, din 17 aprilie 2019. Concret, anumite categorii de personal din invatamantul universitar si preuniversitar vor beneficia de acordarea unor sporuri, majorari salariale. Pe de alta parte, este exclusa de la cresterea accelerata a salariilor...» citeste mai departe aici

  • Guvernul mareste lista domeniilor in care pot fi angajati zilieri. Alte noua activitati adaugate pe lista
    • Executivul a aprobat Ordonanta de Urgenta pentru includerea a inca noua activitati si domenii pe lista celor in care se pot angaja zilieri, anunta, joi, 18 aprilie, Ministerul Muncii, intr-un comunicat de presa. Actul normativ urmareste asigurarea protectiei zilierilor, scaderea birocratiei si simplificarea procedurilor administrative de inregistrare a acestora. Asadar, o persoana poate desfasura pentru un singur beneficiar activitati necalificate, cu caracter ocazional. Zilierii vor putea fi...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor: Pana la finalul lunii mai, ANAF trebuie sa plateasca toate sumele aferente taxei auto
    • ANAF va trebui sa “se dea peste cap” si de mai multe ori daca este nevoie, spune ministrul Finantelor Publice, amenintand ca daca sumele aferente taxei auto nu vor fi restituite pana la finalul lunii mai, ii va demite pe toti cei care nu emit deciziile de impunere la timp. Intr-o conferinta de presa sustinuta la Bistrita, ministrul Eugen Teodorovici a anuntat ca deja se stie foarte clar la nivelul ANAF ca pana la finalul lunii aprilie trebuie sa fie emise toate deciziile de impunere...» citeste mai departe aici

  • Detalii de incasare din bonul fiscal. Corectia erorilor
    • In situatia emiterii unui bon fiscal pe care valoarea este corecta dar, din greseala, s-a trecut la detalii incasare cu card, desi incasarea a fost cu numerar sau invers - s-a trecut incasare cu numerar in loc de incasare cu card (prin selectarea eronata a optiunii din aparatul de marcat), mai este necesara decizia de corectie sau anulare a bonului respectiv (procedura prevazuta pentru corectarea erorilor din bonurile fiscale), dat fiind ca suma nu este gresita? La aceste intrebari raspunde...» citeste mai departe aici

  • RADET intra in faliment! Primarul Capitalei ofera asigurari ca bucurestenii nu vor fi afectati
    • Tribunalul Bucuresti a decis, miercuri - 17 aprilie, intrarea in faliment a RADET. In consecinta, Primaria Municipiului Bucuresti ii asigura pe bucuresteni ca nu vor ramane fara apa calda si caldura. “Avand in vedere faptul ca Tribunalul Bucuresti a decis astazi intrarea in faliment a RADET, Primaria Municipiului Bucuresti ii asigura pe bucuresteni ca nu vor avea de suferit de pe urma acestei decizii, pentru ca intreaga activitate a RADET va fi preluata, in cel mai scurt timp, de Compania...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016