Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Plata efectuata pentru stingerea obligatiei curente si accesorii datorate. Care e procedura corecta?

23-Sep-2016
805

In randurile de mai jos, la data de 25.01.2016 - data scadenta pentru obligatiile aferente anului 2015 la fondul pentru mediu, o firma a achitat suma de 101.000 lei. In urma unui control de fond aferent perioadei 2006-2010, firma a ramas cu accesorii neachitate in valoare de 100.000 lei cu care a fost in litigiu. Firma a pierdut, dar nu a primit inca decizia de incheiere. AFM a luat suma pentru principal de 101.000 lei si a achitat cu ea accesoriile vechi. Vom vedea daca s-a procedat corect conform noului Cod de procedura fiscala.

Potrivit art. 165 alin. 1 si alin. 3 din Codul de procedura fiscala, daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul sau care este distribuita potrivit distribuirii din contul unic, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine:

- toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, data in principal de scadenta;
- apoi obligatiile fiscale accesorii, in ordinea vechimii, data de termenul de plata stabilit prin actele administrative fiscale prin care au fost individualizate accesoriile;
- obligatiile cu scadente viitoare, la solicitarea debitorului.

De asemenea, conform alin. 9 al art. 165 organul fiscal comunica debitorului modul in care a fost efectuata stingerea obligatiilor fiscale, cu cel putin 5 zile inainte de urmatorul termen de plata a obligatiilor fiscale.



Aceste prevederi se aplica si in cazul obligatiilor la Fondul pentru mediu avand in vedere ca prevederile Codului de procedura fiscala sunt aplicabile si organelor de control ale Administratiei Fondului pentru mediu conform art. 3 alin. 3 lit. j din OUG 196/2005, iar creantele Fondului pentru mediu se administreaza in mod similar creantelor fiscale administrate de ANAF.

In cazul prezentat, deoarece este vorba de o plata efectuata in anul 2016, se aplica prevederile Codului de procedura fiscala aprobat prin Legea 207/2015, in vigoare de la data de 1 ianuarie 2016.

In functie de data efectiva a platii se pot identifica mai multe situatii:
- daca plata a fost efectuata chiar la data scadenta de 25.01.2016 sau la o data ulteriora, indiferent de data solutionarii definitive/irevocabile a litigiului, atunci plata stinge obligatia principala scadenta la 25.01.2016;

- daca plata a fost efectuata inainte de data scadenta (spre exemplu, 20.01.2016) si nu exista o hotarare judecatoreasca de suspendare a executarii actului prin care au fost stabilite accesoriile conform art. 15 din Legea contenciosului administrativ 554/2004, atunci plata ar stinge obligatiile accesorii;

- daca plata a fost efectuata inainte de data scadenta si exista o hotarare judecatoreasca de suspendare, atunci plata stinge obligatia principala scadenta la 25.01.2016;

- daca plata a fost efectuata inainte de data scadenta, exista o hotarare judecatoreasca de suspendare, dar litigiul a fost solutionat definitiv/irevocabil anterior datei de 25.01.2016, atunci plata ar stinge obligatiile accesorii.

Pentru clarificarea situatiei solicitati si instiintarea de stingere, pe care o puteti contesta in conditiile Codului de procedura fiscala, in masura in care plata efectuata a fost utilizata incorect la stingerea accesoriilor in raport de situatiile anterior prezentate.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Plata efectuata pentru stingerea obligatiei curente si accesorii datorate. Care e procedura corecta?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Registrul de evidenta fiscala in cazul unei PFA neplatitoare de TVA
    • In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei Persoane Fizice Autorizate (PFA) impozitata la norma de venit si vom vedea daca in aceasta situatie exista obligativitatea completarii Registrului de incasari si plati si/sau a Registrului de evidenta fiscala. Este aceasta obligata sa intocmeasca receptii+ bon consum la facturile de achizitii, Jurnalele de TVA, Registrul de inventar? Iata ce spune specialistul nostru La art. 69 alin. (8) din Codul fiscal, contribuabilii care desfasoara activitati pentru...» citeste mai departe aici

  • MFP: Ordin privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou proiect de Ordin privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice. De asemenea, proiectul prevede si reglementarea unor aspecte contabile. Asadar, proiectul de Ordin arata astfel: Art. 1. – (1) Potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr....» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL: Salariul minim creste cu 9,47% de la 1 ianuarie 2019, iar cel diferentiat cu 23,68%
    • Guvernul a aprobat Hotararea privind majorarea salariului minim brut, de la 1 ianuarie 2019, de la 1.900 de lei, la 2.080 de lei, iar pentru angajatii pe functii pentru care sunt necesare studii superioare si care au cel putin un an vechime, salariul minim brut a fost stabilit, asa cum se anuntase anterior, la 2.350 de lei. “In 9 noiembrie, Guvernul a aprobat o ordonanta de urgenta prin care a fost modificat Codul Muncii - Legea nr. 53/2003 si a creat cadrul legal pentru stabilirea...» citeste mai departe aici

  • S-a dat startul solicitarilor de finantare pentru proiecte pilot si crearea de noi produse agricole
    • Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) anunta ca, incepand de luni, 10 decembrie 2018, ora 9.00 si pana la 1 martie 2019, ora 16.00, se primesc solicitarile de finantare a unor proiecte din sectorul agricol, din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR) 2014-2020. Prin submasura 16.1 pot fi finantate proiectele de infiintare si functionare a grupurilor operationale pentru dezvoltarea de proiecte pilot si noi produse in sectorul agricol. De asemenea, se vor primi si...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea profitului la dividende. Regim fiscal
    • O societate, microintreprindere, care a primit o subventie pentru investitii, a apelat la sfatul specialistului nostru in urmatorul caz: “Lunar, investitia se contabiliza la venituri cu o cota parte din valoarea amortizarii investitiei (utilaje). Dupa 5 ani de la primirea subventiei, societatea vinde utilajele si trece la venit toata subventia ramasa. Inainte de vanzarea utilajelor, societatea inregistra pierdere. Operatiunea de trecere a subventiei ramase la venit genereaza un profit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016