Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Plus de inventar constatat si inregistrat eronat. Corectia situatiei. Aspecte fiscale

16-Iul-2020
974

La o societate SRL platitoare de impozit profit trimestrial si TVA lunar, in urma inventarierii la 2019 a fost gasit un plus de inventar (3 buc = 10.000 RON).



Am constituit 607 = 371 cu -10.000 RON.

In 2020 s-a constatat ca bunul respectiv nu exista, de fapt, in depozit si a fost necesar sa scoatem produsul din evidenta.

S-a inregistrat 607 = 371 cu 10.000 RON.

Intrebari:

1) Este corecta inregistrarea cu 607? Sau ar trebui 117 si corectie calcul impozit pe 2019?

2) Daca este corecta nota 607 = 371 inregistrata in 2020, cum trebuie tratata situatia:

a. din punct de vedere al impozitului pe profit - consideram cheltuiala nedeductibila?

b. din punct de vedere al TVA - avand in vedere faptul ca la intrarea in gestiune prin plus de inventar nu am dedus TVA? 

Raspunsul consultantului fiscal Constanta Popa:

Pentru omisiunile sau declaratiile eronate cuprinse in situatiile financiare sunt aplicabile prevederile pct. 66-69 din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014 referitoare la corectia erorilor contabile.

Ca regula generala, erorile considerate nesemnificative pot fi corectate pe seama rezultatului curent (prin includerea directa in conturile de venituri sau cheltuieli), daca politicile contabile proprii adoptate la nivelul societatii prevad acest lucru. In aceasta ipoteza, nici nu va mai fi nevoie de depunerea vreunei declaratii rectificative pentru impozitul pe profit aferent anului la care se refera eroarea, avand in vedere prevederile art. 19 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal conform carora erorile ce sunt corectate potrivit reglementarilor contabile pe seama contului de profit si pierdere sunt luate in calcul pentru determinarea rezultatului fiscal in anul in care se efectueaza corectarea lor.

In schimb, daca politicile contabile proprii impun corectarea erorilor nesemnificative aferente exercitiilor financiare precedente pe seama rezultatului reportat ori daca eroarea este considerata semnificativa, atunci corectia se va face exclusiv pe seama contului 1174 ”Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile”. In aceasta situatie, va fi nevoie si de depunerea unei declaratii anuale privind impozit pe profit rectificative pentru anul de referinta, dupa cum reiese si din prevederile art. 19 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal.

Ca atare, in functie de caracterul erorii, se face si inregistrarea in contabilitate.

Daca se apreciaza ca situatia descoperita in anul 2020 reprezinta o eroare nesemnificativa, care se corecteaza potrivit politicii contabile proprii pe seama rezultatului curent (si fara depunerea declaratiei D101 rectificative pentru anul 2019), inregistrarea contabila este 607 „Cheltuieli privind marfurile” = 371 „Marfuri”.

In schimb, daca se apreciaza ca situatia descoperita in anul 2020 reprezinta o eroare semnificativa ori chiar daca este nesemnificativa, politicile contabile proprii impun corectarea ei doar pe seama rezultatului reportat (cu depunerea declaratiei D101 rectificative pentru anul 2019), inregistrarea contabila este 1174 „Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile” = 371 „Marfuri”.

Considerarea situatiei descoperite in anul 2020 ca avand natura unei erori contabile nu conduce la considerarea cheltuielii ca fiind nedeductibila fiscal.

Totusi, trebuie tinut cont de faptul ca o asemenea situatie este neverosimila, daca nu este demonstrata corespunzator, avand in vedere ca inventarierea presupune tocmai constatarea faptica a cantitatilor din gestiune/depozit si, implicit, determinarea celor 3 bucati in plus, prin intocmirea de documente justificative corespunzatoare (liste de inventar semnate de membrii comisiei de inventariere si gestionar, procesul-verbal cu privire la rezultatele inventarierii etc.). Societatea trebui sa demonstreze corespunzator cum anume 3 bunuri constatate fizic la inventarierea din 2019 nu exista ulterior din punct de vedere fizic ca efect al unei erori produse la inventariere si nu ca efect al unui minus de inventar (adica bunurile existente fizic si stabilite initial ca plus la inventar sunt ulterior „sustrase” ori iesite din gestiune fara documente justificative, rezultand un minus de inventar. In ipoteza in care se ajunge la concluzia ca nu inregistrarea initiala a plusului este eronata, ci ca este vorba de un minus de inventar (care urmeaza unui plus constatat anterior), atunci cheltuiala este nedeductibila la calculul profitului impozabil in temeiul art. 25 alin. (4) lit. c) din Codul fiscal.

In privinta TVA, daca societatea demonstreaza ca pentru bunurile inregistrate initial ca plus de inventar nu s-a dedus TVA, nu se pune problema colectarii TVA pentru minusul de inventar ori a ajustarii unei taxe initial nededuse in temeiul prevederilor art. 304 alin. (1) lit.c) din Codul fiscal.

 

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Plus de inventar constatat si inregistrat eronat. Corectia situatiei. Aspecte fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Modificari privind completarea formularelor D100 si D710. (OPANAF 51/2021)
    • Agentia Natioanal de Administrare Fiscala Vrancea reaminteste ca, in Monitorul Oficial nr. 59/19.01.2021, a fost publicat OPANAF nr. 51/18.01.2021 privind modificarea si completarea OPANAF 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. 1. Prezentul ordin modifica: -formular 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" se modifica si se...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! 1 martie, termen limita pentru depunerea formularului 205
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta contribuabililor ca 1 martie 2021 este termen pentru depunerea formularului 205 “Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si câstigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit”. Declaratia 205 se completeaza si se depune de catre platitorul de venit care are obligatia calcularii, retinerii si platii impozitului pe veniturile cu regim de retinere la sursa a impozitului, conform...» citeste mai departe aici

  • Delegare si detasare angajati in tara. Tratament fiscal costuri
    • O societate (SRL) in Brasov detaseaza un angajat in Bucuresti la alta companie pe o perioada neterminata pentru a efectua lucrari in interesul acesteia sau, dupa caz, in interesul societatii la care se efectueaza detasarea. Intrebare: Poate societatea la care se efectueaza detasarea sa acorde persoanei detasate salariu costuri de detasare (diurna, cazare, transport) deductibile fiscal la calculul impozitului pe profit? Sau aceste costuri sunt considerate venituri in natura pentru persona...» citeste mai departe aici

  • Cum sa ai o viata financiara organizata in trei pasi simpli
    • O viata dezorganizata iti poate afecta semnificativ finantele. Neachitarea facturilor la timp aduce cu sine comisioane suplimentare, iar cheltuirea tuturor banilor de pe cardul de credit poate insemna dobanzi mari. Sa poti sa iti organizezi veniturile si sa ai o viata financiara sub control nu este o misiune imposibila, insa este nevoie de o planificare amanuntita. Daca iti doresti sa iti cumperi un bilet de avion pentru a pleca intr-o vacanta neprogramata sau vrei sa iti cumperi un gadget nou...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016