Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Posibila adoptare de masuri fiscale corective, in vederea incadrarii in tinta de deficit bugetar de 3% din PIB

11-Iul-2017
1309

BNR a transmis recent, conform minutei aferente sedintei membrilor Consiliului, ca exista unele masuri care vor insoti, probabil, implementarea legii salarizarii unitare, de natura sa atenueze efectele ei expansioniste, existand si posibilitatea unor noi masuri fiscale corective in contextul apropiatei rectificari bugetare, in vederea incadrarii deficitului bugetar al acestui an in plafonul de 3% din PIB.

"Membrii Consiliului au constatat o semnificativa crestere a incertitudinilor circumscrise perspectivei pe termen scurt si mediu a conduitei politicii fiscale si celei de venituri, de natura sa genereze incertitudini sporite si riscuri in ambele sensuri la adresa celei mai recente prognoze pe termen mediu a inflatiei. Acestea au ca principale surse, pe de o parte, legea salarizarii unitare promulgata de curand - al carei mod de implementare este totusi greu de previzionat, fiind conditionat de indeplinirea anumitor cerinte -, si, pe de alta parte, noile masuri si initiative legislative anuntate in sfera taxarii si impozitarii, a salariilor si pensiilor, precum si a cadrului de functionare a firmelor, cu potentiale implicatii, atat asupra caracterului politicii fiscale si a impulsului fiscal, cat si asupra increderii si veniturilor companiilor si ale populatiei, implicit asupra comportamentului investitional si a celui de consum", se arata in minuta BNR, citata de Agerpres.

De asemenea, se mentioneaza ca unele aspecte care nu sunt clarificate, precum si lipsa unor repere

privind masurile concrete si calendarul de implementare, fac in acest moment imposibila evaluarea efectelor macroeconomice si structurale potentiale.

"Unii membri ai Consiliului au facut referire si la setul de masuri care va insoti probabil implementarea legii salarizarii unitare, de natura sa atenueze efectele ei expansioniste, precum si la posibila adoptare de masuri fiscale corective in contextul apropiatei rectificari bugetare, in vederea incadrarii deficitului bugetar al acestui an in plafonul de 3 la suta din PIB. Probleme mai mari privind incadrarea executiei bugetare sub deficitul de 3 la suta din PIB ar fi consemnate in anul ce vine, au remarcat unii membri ai Consiliului - in lipsa unor masuri de compensare. Totodata, a fost semnalata posibila prelungire, cel putin in viitorul apropiat, a ritmului mult sub asteptari al absorbtiei fondurilor europene structurale si de investitii aferente cadrului financiar 2014-2020", se arata in acelasi document.

In ce priveste parcursul viitor al inflatiei, BNR precizeaza:


"Analizand viitoarele evolutii probabile ale principalilor indicatori macroeconomici, membrii Consiliului au remarcat ca noua prognoza pe termen scurt reconfirma perspectiva continuarii accelerarii inflatiei in lunile urmatoare. S-a observat ca rata anuala a inflatiei se va mentine probabil in viitorul apropiat pe o traiectorie usor superioara celei evidentiate de cea mai recenta prognoza pe termen mediu a BNR, publicata in Raportul asupra inflatiei din mai 2017, in conditiile in care se anticipeaza o evolutie relativ mai alerta a inflatiei de baza, precum si a preturilor administrate, doar partial contrabalansate de o dinamica mai temperata a pretului international al petrolului. S-a facut, de asemenea, referire la coordonatele si determinantii celei mai recente prognoze pe termen mediu a BNR; potrivit acesteia rata anuala a inflatiei este asteptata sa reintre in interiorul intervalului de variatie al tintei stationare in trimestrul IV 2017, sa creasca la 3,1 la suta in decembrie 2018, si sa urce in martie 2019 in proximitatea limitei de sus a intervalului, pe fondul epuizarii efectelor one-off ale eliminarilor de impozite indirecte, accize si taxe nefiscale si in conditiile cresterii presiunilor inflationiste ale cererii agregate si ale costurilor salariale unitare".

Totodata, s-a remarcat ca, in raport cu trimestrul I 2017, cresterea economica este asteptata totusi sa decelereze pe parcursul intervalului vizat de proiectia pe termen scurt, dar intr-o masura sensibil mai mica decat in cea mai recenta prognoza pe termen mediu.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Posibila adoptare de masuri fiscale corective, in vederea incadrarii in tinta de deficit bugetar de 3% din PIB":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit chirii 2024. Noutati si studii de caz utile

    • OUG 115/2023 a adus modificari semnificative in ceea ce priveste impozitarea veniturilor din chirii pentru persoanele fizice, incepand cu anul 2024. Noutati impozit chirii 2024 VENITUL BRUT DIN CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR Pana la 31.12.2023, art. 84 alin. 1 din Codul fiscal, prevedea: ”Venitul brut din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendarea bunurilor agricole, reprezinta totalitatea sumelor in bani si/sau echivalentul in...» citeste mai departe aici

  • Conditii microintreprindere 2024: Cele 7 conditii cumulative pe care trebuie sa le indeplineasca firmele

    • Conform legislatiei in vigoare, in 2024 mai poti ramane la regimul fiscal al microintreprinderilor doar daca indeplinesti 7 conditii cumulative Astfel, in anul fiscal curent o microintreprindere este o persoana juridica romana care indeplineste cumulativ conditiile prevazute la art.47, alin. (1) din Codul Fiscal, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent : 1. a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 500.000 euro; In aplicarea prevederilor care se refera la conditia de...» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Ce impozite si contributii plateste un PFA in 2024?

    • Daca ai deja un PFA sau te gandesti sa iti deschizi unul anul acesta, trebuie sa stii care sunt impozitele si contributiile pe care trebuie sa le platesti in 2024, dar si cum se declara acestea si care sunt termenele limita. In plus, iti vom explica ce inseamna PFA in sistem real sau PFA la norma de venit, ce contributii PFA si impozite ar trebui sa plateasca in functie de caz si ce varianta poate fi mai avantajoasa pentru tine. PFA in sistem real vs. PFA la norma de venit Atunci cand iti...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Utilizarea sistemului in relatia B2B devine obligatorie din 1 ianuarie sau din 1 iulie 2024?

    • Va rog sa precizati care e textul de lege care precizeaza obligativitatea incepand cu data de 01.01.2024 a raportarii/transmiterii facturilor prin sistem RO E FACTURA, in relatia B2B. Doar din lecturarea OUG 120/2021 asa cum a fost aceasta modificata prin OUG 115/2023 si legea 296/2023, ar rezulta ca aceasta obligatie intervine la 01.07.2024. Utilizare E-Factura in relatia B2B – raspunsul specialistului: Pentru a raspunde intrebarii privind obligativitatea transmiterii facturilor prin...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2024. Care este modul corect de completare, cu exemple pentru toate tipurile de venit

    • Prin OPANAF nr. 6/2024, in vigoare din 9 ianuarie a.c., a fost aprobat noul model al formularului 212 referitor la declararea impozitului pe veniturile realizate si contributiile sociale datorate pe anul 2023, precum si la impozitul estimat si contributiile sociale aferente anului 2024. Formularul a fost suferit modificari importante fata de anul trecut, determinate de aparitia unor obligatii fiscale noi sau de cresterea salariului minim pe economie – lucruri care au impus introducerea...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF. Ce declaratii trebuie depuse de contribuabili pana pe 26 februarie 2024

    • Conform calendarului ANAF, contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale importante pana pe data de 26 februarie 2024. Declaratii fiscale cu scadenta in data de 26 februarie 2024 TERMENUL Luni, 26 februarie OBLIGATIA - Depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata la bugetul de stat - Formularul 100 CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI: Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat se completeaza si se depune de catre contribuabilii/platitorii carora le revin, potrivit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016