Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Posibila adoptare de masuri fiscale corective, in vederea incadrarii in tinta de deficit bugetar de 3% din PIB

11-Iul-2017
464

BNR a transmis recent, conform minutei aferente sedintei membrilor Consiliului, ca exista unele masuri care vor insoti, probabil, implementarea legii salarizarii unitare, de natura sa atenueze efectele ei expansioniste, existand si posibilitatea unor noi masuri fiscale corective in contextul apropiatei rectificari bugetare, in vederea incadrarii deficitului bugetar al acestui an in plafonul de 3% din PIB.

"Membrii Consiliului au constatat o semnificativa crestere a incertitudinilor circumscrise perspectivei pe termen scurt si mediu a conduitei politicii fiscale si celei de venituri, de natura sa genereze incertitudini sporite si riscuri in ambele sensuri la adresa celei mai recente prognoze pe termen mediu a inflatiei. Acestea au ca principale surse, pe de o parte, legea salarizarii unitare promulgata de curand - al carei mod de implementare este totusi greu de previzionat, fiind conditionat de indeplinirea anumitor cerinte -, si, pe de alta parte, noile masuri si initiative legislative anuntate in sfera taxarii si impozitarii, a salariilor si pensiilor, precum si a cadrului de functionare a firmelor, cu potentiale implicatii, atat asupra caracterului politicii fiscale si a impulsului fiscal, cat si asupra increderii si veniturilor companiilor si ale populatiei, implicit asupra comportamentului investitional si a celui de consum", se arata in minuta BNR, citata de Agerpres.

De asemenea, se mentioneaza ca unele aspecte care nu sunt clarificate, precum si lipsa unor repere

privind masurile concrete si calendarul de implementare, fac in acest moment imposibila evaluarea efectelor macroeconomice si structurale potentiale.

"Unii membri ai Consiliului au facut referire si la setul de masuri care va insoti probabil implementarea legii salarizarii unitare, de natura sa atenueze efectele ei expansioniste, precum si la posibila adoptare de masuri fiscale corective in contextul apropiatei rectificari bugetare, in vederea incadrarii deficitului bugetar al acestui an in plafonul de 3 la suta din PIB. Probleme mai mari privind incadrarea executiei bugetare sub deficitul de 3 la suta din PIB ar fi consemnate in anul ce vine, au remarcat unii membri ai Consiliului - in lipsa unor masuri de compensare. Totodata, a fost semnalata posibila prelungire, cel putin in viitorul apropiat, a ritmului mult sub asteptari al absorbtiei fondurilor europene structurale si de investitii aferente cadrului financiar 2014-2020", se arata in acelasi document.

In ce priveste parcursul viitor al inflatiei, BNR precizeaza:


"Analizand viitoarele evolutii probabile ale principalilor indicatori macroeconomici, membrii Consiliului au remarcat ca noua prognoza pe termen scurt reconfirma perspectiva continuarii accelerarii inflatiei in lunile urmatoare. S-a observat ca rata anuala a inflatiei se va mentine probabil in viitorul apropiat pe o traiectorie usor superioara celei evidentiate de cea mai recenta prognoza pe termen mediu a BNR, publicata in Raportul asupra inflatiei din mai 2017, in conditiile in care se anticipeaza o evolutie relativ mai alerta a inflatiei de baza, precum si a preturilor administrate, doar partial contrabalansate de o dinamica mai temperata a pretului international al petrolului. S-a facut, de asemenea, referire la coordonatele si determinantii celei mai recente prognoze pe termen mediu a BNR; potrivit acesteia rata anuala a inflatiei este asteptata sa reintre in interiorul intervalului de variatie al tintei stationare in trimestrul IV 2017, sa creasca la 3,1 la suta in decembrie 2018, si sa urce in martie 2019 in proximitatea limitei de sus a intervalului, pe fondul epuizarii efectelor one-off ale eliminarilor de impozite indirecte, accize si taxe nefiscale si in conditiile cresterii presiunilor inflationiste ale cererii agregate si ale costurilor salariale unitare".

Totodata, s-a remarcat ca, in raport cu trimestrul I 2017, cresterea economica este asteptata totusi sa decelereze pe parcursul intervalului vizat de proiectia pe termen scurt, dar intr-o masura sensibil mai mica decat in cea mai recenta prognoza pe termen mediu.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Posibila adoptare de masuri fiscale corective, in vederea incadrarii in tinta de deficit bugetar de 3% din PIB":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Certificate de rezidenta fiscale 2019 pentru Google, Facebook, LinkedIn si Twitter
    • Update 2019 pentru mai multe certificate de rezidenta fiscala: Mai jos regasiti certificatele de rezidenta fiscala pentru Google si Facebook prin care se certifica faptul ca aceste companii sunt platitori de impozite in Irlanda si astfel cei care lucreaza cu ele nu trebuie sa retina impozitul aferent activitatilor comerciale realizate impreuna. Aici este certificatul de rezidenta fiscala de la Google pentru anul 2019: Google AdWords Romania- Romania Double Taxation Agreement...» citeste mai departe aici

  • Formularul 112. Verificare stare declaratie dupa transmiterea online
    • Intrebare: Cum poate fi recuperata recipisa pentru o declaratie 112, cand din neglijenta nu a fost pastrat numarul de inregistrare al declaratiei respective? UPDATE 22.02.2019 Vizualizare documente Verificarea recipiselor pe https://www.anaf.ro/StareD112/ se poate face doar pentru ultimile 200 de declaratii depuse. Dupa fiecare grup de 200 de declaratii depuse trebuie sa asteptati prelucrarea acestora si sa descarcati recipisele. Introduceti indexul/respectiv numarul de inregistrare si CIF-ul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 094 actualizata la zi - 2019
    • Formularul 094 reprezinta Declaratia privind cifra de afaceri pentru persoanele impozabile care folosesc trimestrul ca perioada fiscala si care nu au avut achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent. Termen de depunere Declaratia 094 Declaratia 094 se depune in fiecare an la data de 25 ianuarie a anului urmator celui pentru care se completeaza formularul (de exemplu, la 25 ianuarie 2019 s-a depus Declaratia 094 pentru anul 2018). Declaratia 094 este o declaratie anuala,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE 22.02.2019 PDF-ul inteligent pentru Declaratia 100 a fost actualizat joi, 21 februarie 2019. Vezi AICI >>> In Monitorul Oficial nr. 424 din data de 18 mai 2018 a fost publicat OANAF 1203/2018 in ceea ce priveste modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. Iata...» citeste mai departe aici

  • Scutiri prevazute de OUG 114 - Calcul contributii pentru venituri salariale mai mici de 3.000 de lei/luna
    • In studiul de caz propus astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor privind o societate care beneficiaza de scutirile de contributii conform OUG 114/2018, domeniul constructii. "Cum se calculeaza concret contributiile datorate si scutirile aplicate pentru salarii platite in acord, in situatia in care salariul brut realizat in acord este 2744 lei, adica sub 3000 lei cat este salariul minim brut?" Raspunsul specialistului Pentru aplicarea facilitatilor privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului pe 2019: Presedintele Romaniei sesizeaza Curtea Constitutionala!
    • Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, nu doar ca NU APROBA Bugetul de stat pe anul 2019, dar a trimis chiar o sesizare de neconstitutionalitate Curtii Constitutionale vineri, 22 februarie a.c., privind Legea bugetului. ”Un lucru e clar: guvernarea PSD a esuat. In spitale, probleme peste probeleme, educatia este subfinantata, economia Romaniei este bulversata mai ales dupa Ordonanta 114 data in mare taina la sfarsitul anului trecut. De autostrazi nici nu poate fi vorba. Despre justitie......» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016