Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Pot fi emise ordine de comepnsare in cazul unor facturi trecute de scadenta?

14-Dec-2011
17533
Intrebare:

Doua societati doresc sa efectueze compensarea creantei cu a datoriei la facturi trecute de scadenta si mai mari de 10.000 lei. Sunt societatile obligate sa declare aceste facturi? Pot fi emise doar ordine de compensare rosii si albastre?

Raspuns:

Reglementarea legala, care permite compensarea obligatiilor reciproce intre persoane juridice
rezidente este HG 685/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind monitorizarea
datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, in vederea
diminuarii blocajului financiar si a pierderilor din economie, si a Regulamentului de compensare
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

a datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice.

Pentru compensari efectuate intre persoane juridice romane, indiferent de suma care se
compenseaza, ordinul de compensare este document justificativ obligatoriu, conform HG 685/1999.

Acestea sunt documente cu regim special, sunt numerotate din tipografie, iar evidenta lor este
stricta. Ordinele de compensare eronat completate sau necompletate si degradate se distrug de o
comisie desemnata special de catre conducatorul Serviciului de compensare pentru aceasta,
intocmindu-se un proces-verbal.

Ordinul de Compensare emis de Serviciul de compensare reprezinta document justificativ de
inregistrare in contabilitate a stingerii creantelor si a datoriilor care au facut obiectul
compensarii. Ordinul de compensare se anexeaza la nota contabila.

In conformitate cu prevederile art. 3 din HG 685/1999 , pentru facturi cu valori mai mari de
10.000 lei, compensarea datoriilor neplatite la termenele scadente se va realiza numai in
conformitate cu prevederile regulamentului de compensare, iar pentru suma reprezentand
contravaloarea facturilor mai mici de 10.000 lei, inclusiv compensarea reciproca intre
contribuabili, persoane juridice, se poate efectua si in afara cadrului institutional creat de
OUG 77/1999, dar pe baza acelorasi formulare.

In Normele metodologice prezentate in Anexa 1 la HG 685/1999 se precizeaza:

Contribuabilii, persoane juridice, sunt obligati sa se conecteze prin internet la gama.imi.ro sau
sa foloseasca suportul magnetic (dischete) pentru a transmite in baza de date a Institutului de
Management si Informatica datele privind platile restante mai vechi de 30 de zile, cu o valoare
mai mare de 10.000 lei.

Contribuabilii, persoane juridice, care nu inregistreaza datorii sau creante mai vechi de 30 de
zile si care au o valoare mai mare de 10.000 lei nu sunt obligate sa transmita informatiile la
IMI. Contribuabilii, persoane juridice, care doresc sa intre in sistemul de compensare pot transmite
si facturi mai noi de 30 de zile, cu valori mai mici de 10.000 lei.

Pentru facturile mai mici de 10.000 lei, compensarea se face pe baza acelorasi formulare, dar nu
prin intermediul IMI, ci in mod direct intre client si furnizor. Astfel, in baza procesului-verbal de compensare prin care clientul si furnizorul isi lichideaza datoriile de valoare egala se emit ordinele de compensare.

Avand in vedere aceste precizari, apreciem ca puteti sa emiteti mai multe facturi a caror
valoare sa fie mai mica de 10.000 lei, deoarece compensarea se efectueaza direct intre partile
implicate. Daca doriti sa efectuati facturi cu valori mai mari de 10.000 lei, atunci trebuie sa
aveti grija ca datoria/creanta sa nu fie mai veche de 30 de zile, pentru a fi obligat sa
transmiteti informatiile la IMI.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Pot fi emise ordine de comepnsare in cazul unor facturi trecute de scadenta?":
Rating:

Nota: 4.25 din 8 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

30-Aug-2014

Oferta de ţmprumut ţntre specialBun? ziua acoloSunt un creditor privat, am oferi bani ţmprumut ţntr-o stare favorabil? de oameni serio?i care-mi va pl?ti .je are capitalcare va fi utilizat pentru a oferi ţmprumuturi pe termen lung privat de scurt? ?i de la5.000 ? la 5.000.000 ? pentru toate persoanele grave sunt ţn nevoie real? de ajutor financiar, rata dobÔnzii este de 2% pe an, am acord? ţmprumuturi financiare facturile, cumpara o masina, casa sau trimite?i educa?ie ?i altele nu exista sa ma contactati pe adresa mea de email: alexandromaximeo@hotmail.com





Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"