Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Pozitia CNIPMMR privind proiectul legii-cadru privind salarizarea personalului platit din fonduri publice

05-Mai-2017
797

Referitor la proiectul Legii cadru privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, inregistrat la Senat in data de 24.04.2017 cu nr. B161/2017, CNIPMMR sustine necesitatea luarii in considerare a urmatoarelor aspecte importante:

Expunerea de motive trebuie completata cu evaluarea preliminara a impactului financiar al proiectului asupra bugetului general consolidat, atat pe termen scurt, pentru anul curent, cat si pe termen lung (pe 5 ani) cu precizarea cheltuielilor si veniturilor bugetare, plus/minus, inclusiv cu calcule privind fundamentarea majorarilor salariale, cu asigurarea respectarii principiilor responsabilitatii, precautiei si a tintei de deficit bugetar de sub 2% din PIB si fara cresterea fiscalitatii asupra mediului de afaceri si fara instituirea de noi poveri fiscale pentru intreprinzatori;

Este necesara corelarea cresterilor salariale cu evolutia economiei Romaniei si cu veniturile bugetare disponibile care vor fi evidentiate in expunerea de motive, la impactul financiar al proiectului;

Cresterile salariale ale bugetarilor nu trebuie sa afecteze nivelul investitiilor si nu trebuie sa fie mai mari decat acestea (pentru 2017, cheltuielile salariale sunt prevazute sa creasca cu circa 12%, pana la 63,8 miliarde lei, comparativ cu 39,4 miliarde lei, suma prevazuta in bugetul pe 2017 pentru investitii);

Este prioritara cresterea investitiilor publice pentru sustinerea relansarii economice, avand in vedere ca Romania are al doilea cel mai scazut nivel al investitiilor publice si este singura tara dintre acestea in care investitiile publice au scazut in fiecare an incepand din 2008, precum si lansarea unor proiecte ample de investitii, care sa rezolve problema infrastructurii insuficiente sau de calitate scazuta, ce reprezinta unul dintre factorii cei mai problematici pentru dezvoltarea unei afaceri in Romania, constituind o bariera in calea schimburilor comerciale si a dezvoltarii economice, Romania fiind in continuare pe ultimul loc intre tarile cu caracteristici similare din regiune in ceea ce priveste calitatea perceputa a infrastructurii de transport si comunicatii (Raportul de tara privind Romania al Comisiei pentru 2016);

Deblcarea fondurilor europene si a investitiilor publice sunt strict necesare, pentru a se asigura baza necesara cresterii veniturilor bugetare care sa sustina cresterile salariale;

Cresterile salariale ale bugetarilor nu trebuie sa accentueze si mai mult diferentele si asa mari intre salariul mediu al bugetarilor si cel din mediul privat, care genereaza mari presiuni asupra angajatorilor privati si o concurenta neloiala a statului cu mediul privat, cu impact negativ major asupra economiei si competitivitatii la export ( in 2016 evolutia castigului salarial net in sectorul public a fost de peste doua ori mai mare fata de cea din privat; salariile din administratia publica din Romania comparativ cu media pe economie sunt mult mai mari fata de tarile din Europa Centrala si de Est, iar evolutia raportului salariu public/privat plaseaza Romania peste tari ca Polonia, Ungaria, Slovacia sau Cehia);

Cresterile salariale pentru bugetari trebuie sa se acorde in functie de performanta: raportat la activitatea desfasurata, la cantitatea si calitatea acesteia, la contributia efectiva a bugetarului la realizarea scopului si obiectivelor institutiei publice, la rezultatele efectiv inregistrate si nu in ultimul rand raportat la evaluarea facuta de beneficiarii serviciilor publice respective (contribuabili, intreprinzatori, cetateni, pacienti, elevi si parinti, rezultate de la examene, etc);

Este necesara o reforma profunda a sistemului bugetar, imbunatatirea solutiilor de e-guvernare, digitalizarea administratiei publice, cu restructurarea posturilor din administratia publica locala si centrala care intretin nejustificat birocratia;

Pentru cresterile salariale din cadrul familiei ocupationale Sanatate, trebuie clarificata sursa veniturilor suplimentare necesare cresterilor salariale, fara cresterea contributiilor, avand in vedere ca spitalele publice sunt institutii publice finantate integral din venituri proprii (de regula sumele pentru serviciile medicale si alte prestatii efectuate pe baza de contract, cu casele de asigurari sociale de sanatate);

Este necesara asigurarea cresterii calitatii serviciilor publice, testarea periodica/perfectionarea periodica a bugetarilor, asigurarea cadrului necesar angajarii raspunderii directe a bugetarilor pentru greselile/abuzurile/neregularitatile acestora;

Se impune evaluarea si monitorizarea permanenta a activitatii bugetarilor, cu rezultate directe asupra nivelului salariului lor, pentru a diferentia salarizarea in functie de performanta.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Pozitia CNIPMMR privind proiectul legii-cadru privind salarizarea personalului platit din fonduri publice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia recapitulativa 390 VIES. Cum arata noul formular.
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a supus dezbaterii publice un nou proiect de ordin pentru aprobarea modelului si continutului formularului (390 VIES)-Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare- publicat in data de 17.02.2020. Potrivit dispozitiilor art. 325 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul fiscal), persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care realizeaza operatiuni...» citeste mai departe aici

  • Acordarea facilitatilor in domeniul constructiilor in 2020
    • O societate are, in anul 2019 cifra afaceri totala = 1.110.682 RON, din care inchirieri = 297.637 RON, lucrari constructii = 813.051 RON, avansuri facturate pentru lucrari constructii (sold cont 419) = 60.200 lei. Poate aplica facilitatea fiscala pentru sectorul de constructii la calculul salariilor din luna dec. 2019? In anul 2020 se mentine situatia prezentata pentru anul 2019, iar pentru luna ian. 2020 situatia este urmatoarea: Cifra de afaceri totala = 88.500 lei, din care lucrari...» citeste mai departe aici

  • MFP intra in actiune: ANAF, reorganizata din temelii (Proiect de Hotarare)
    • Ministerul Finantelor Publice a publicat un Proiect de Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Proiectul de Hotarare publicat marti-18 februarie – vine in aplicarea masurilor aprobate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2020 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii ANAF. De asemenea, se doreste continuarea unei restructurari mai...» citeste mai departe aici

  • Certificatul A1 - documentul care pune piedica romanilor detasati sa munceasca in alta tara UE
    • Trasa de maneca de contribuabili, ministrul Muncii – Violeta Alexandru – promite sa faca “lumina” si in privinta procedurii greoaie de eliberare a Certificatului A1 – necesar angajatilor romani, detasati intr-o alta tara europeana. Pentru eliberarea acestuia este necesar un dosar cu nu mai putin de 18 documente, care presupune mult timp si nervi tari din partea solicitantului. “Romania, tara membra UE, pare ca face tot ceea ce este posibil ca viata unui...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea principalelor documente financiar - contabile si raportarile anuale - prezentate in noul GHID ANAF
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un nou ghid privind intocmirea si utilizarea principalelor documente financiar – contabile si obligatii referitoare la intocmirea raportarilor anuale intocmirea raportarilor anuale prevazute de Legea contabilitatii. Prezentul ghid se adreseaza persoanelor fizice si asocierilor fara personalitate juridica si persoanelor juridice romane care au obligatia de a conduce contabilitatea in partida simpla sau in partida dubla, dupa caz....» citeste mai departe aici

  • Modele de subiecte si rezolvari CECCAR. Promovati cu brio examenul de acces la stagiu CECCAR din 2-4 octombrie
    • Anul acesta este momentul sa deveniti expert contabil! De ce sa mai amanati, cand puteti avea acces la functii mai bine platite si va puteti urma drumul catre succes in cariera? Desigur, pregatirea pentru examenul de acces la stagiu CECCAR nu este usoara. Programa de examen este stufoasa, iar concurenta este acerba. DAR… Aveti acum la indemana cel mai eficient instrument: Examen CECCAR 2020. 100 de Subiecte rezolvate!" ...click aici pentru detalii complete despre pachet >> Examenul CECCAR...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016