Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Pozitia CNIPMMR privind proiectul legii-cadru privind salarizarea personalului platit din fonduri publice

05-Mai-2017
380

Referitor la proiectul Legii cadru privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, inregistrat la Senat in data de 24.04.2017 cu nr. B161/2017, CNIPMMR sustine necesitatea luarii in considerare a urmatoarelor aspecte importante:

Expunerea de motive trebuie completata cu evaluarea preliminara a impactului financiar al proiectului asupra bugetului general consolidat, atat pe termen scurt, pentru anul curent, cat si pe termen lung (pe 5 ani) cu precizarea cheltuielilor si veniturilor bugetare, plus/minus, inclusiv cu calcule privind fundamentarea majorarilor salariale, cu asigurarea respectarii principiilor responsabilitatii, precautiei si a tintei de deficit bugetar de sub 2% din PIB si fara cresterea fiscalitatii asupra mediului de afaceri si fara instituirea de noi poveri fiscale pentru intreprinzatori;

Este necesara corelarea cresterilor salariale cu evolutia economiei Romaniei si cu veniturile bugetare disponibile care vor fi evidentiate in expunerea de motive, la impactul financiar al proiectului;

Cresterile salariale ale bugetarilor nu trebuie sa afecteze nivelul investitiilor si nu trebuie sa fie mai mari decat acestea (pentru 2017, cheltuielile salariale sunt prevazute sa creasca cu circa 12%, pana la 63,8 miliarde lei, comparativ cu 39,4 miliarde lei, suma prevazuta in bugetul pe 2017 pentru investitii);

Este prioritara cresterea investitiilor publice pentru sustinerea relansarii economice, avand in vedere ca Romania are al doilea cel mai scazut nivel al investitiilor publice si este singura tara dintre acestea in care investitiile publice au scazut in fiecare an incepand din 2008, precum si lansarea unor proiecte ample de investitii, care sa rezolve problema infrastructurii insuficiente sau de calitate scazuta, ce reprezinta unul dintre factorii cei mai problematici pentru dezvoltarea unei afaceri in Romania, constituind o bariera in calea schimburilor comerciale si a dezvoltarii economice, Romania fiind in continuare pe ultimul loc intre tarile cu caracteristici similare din regiune in ceea ce priveste calitatea perceputa a infrastructurii de transport si comunicatii (Raportul de tara privind Romania al Comisiei pentru 2016);

Deblcarea fondurilor europene si a investitiilor publice sunt strict necesare, pentru a se asigura baza necesara cresterii veniturilor bugetare care sa sustina cresterile salariale;

Cresterile salariale ale bugetarilor nu trebuie sa accentueze si mai mult diferentele si asa mari intre salariul mediu al bugetarilor si cel din mediul privat, care genereaza mari presiuni asupra angajatorilor privati si o concurenta neloiala a statului cu mediul privat, cu impact negativ major asupra economiei si competitivitatii la export ( in 2016 evolutia castigului salarial net in sectorul public a fost de peste doua ori mai mare fata de cea din privat; salariile din administratia publica din Romania comparativ cu media pe economie sunt mult mai mari fata de tarile din Europa Centrala si de Est, iar evolutia raportului salariu public/privat plaseaza Romania peste tari ca Polonia, Ungaria, Slovacia sau Cehia);

Cresterile salariale pentru bugetari trebuie sa se acorde in functie de performanta: raportat la activitatea desfasurata, la cantitatea si calitatea acesteia, la contributia efectiva a bugetarului la realizarea scopului si obiectivelor institutiei publice, la rezultatele efectiv inregistrate si nu in ultimul rand raportat la evaluarea facuta de beneficiarii serviciilor publice respective (contribuabili, intreprinzatori, cetateni, pacienti, elevi si parinti, rezultate de la examene, etc);

Este necesara o reforma profunda a sistemului bugetar, imbunatatirea solutiilor de e-guvernare, digitalizarea administratiei publice, cu restructurarea posturilor din administratia publica locala si centrala care intretin nejustificat birocratia;

Microintreprinderea in 2018: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2018: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2018
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2018
Vezi detalii

Pentru cresterile salariale din cadrul familiei ocupationale Sanatate, trebuie clarificata sursa veniturilor suplimentare necesare cresterilor salariale, fara cresterea contributiilor, avand in vedere ca spitalele publice sunt institutii publice finantate integral din venituri proprii (de regula sumele pentru serviciile medicale si alte prestatii efectuate pe baza de contract, cu casele de asigurari sociale de sanatate);

Este necesara asigurarea cresterii calitatii serviciilor publice, testarea periodica/perfectionarea periodica a bugetarilor, asigurarea cadrului necesar angajarii raspunderii directe a bugetarilor pentru greselile/abuzurile/neregularitatile acestora;

Se impune evaluarea si monitorizarea permanenta a activitatii bugetarilor, cu rezultate directe asupra nivelului salariului lor, pentru a diferentia salarizarea in functie de performanta.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Pozitia CNIPMMR privind proiectul legii-cadru privind salarizarea personalului platit din fonduri publice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ce declaratii depun asociatiile non-profit?
    • Din punct de vedere fiscal, organizatiile nonprofit sunt considerate "contribuabili", potrivit dispozitiilor art. 13 din Codul fiscal si pct. 1 din Normele metodologice aprobate prin HG 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Potrivit art. 13 din Codul fiscal, fundatiile, asociatiile, organizatiile sunt persoane obligate la plata impozitului pe profit conform Titlului II din Codul fiscal. Aceste entitati trebuie sa aiba inscris in vectorul fiscal obligatia de plata a impozitului pe...» citeste mai departe aici

  • Formularul 101 - Cand se depune in 2018
    • Potrivit unui comunicat publicat de AJFP Arges, formularul 101 - Declaratia privind impozitul pe profit - pentru anul 2017, trebuie depus pana la data de 26 martie 2018 sau pana la 26 februarie 2018, de mai multe categorii de contribuabili. Pana la data de 26 martie 2018, D101 trebuie depusa de: - contribuabilii platitori de impozit pe profit care efectueaza declararea si plata impozitului pe profit trimestrial; - institutiile de credit - persoane juridice romane si sucursalele din Romania ale...» citeste mai departe aici

  • ANAF: O definitie mai clara a evaziunii fiscale
    • Agentia Nationala de Administratie Fiscala (ANAF) propune o definitie mai clara a evaziunii fiscale, pentru ca aceasta sa fie pe intelesul tuturor, a declarat recent Daniel Tudor, vicepresedintele Fiscului. "Am facut o initiativa prin care ne propunem sa modificam vestita Lege a evaziunii fiscale, in primul rand sa avem o definitie a evaziunii fiscale, a faptelor, pentru ca nu avem una in momentul de fata. Multi spun ca nu e nevoie de definitie, pentru ca ai Codul penal. Evaziunea fiscala, din...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati agricole. Care sunt obligatiile declarative?
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt obligatiile declarative pentru o persoana fizica care realizeaza venituri din activitati agricole. Iata raspunsul specialistului! Agricultorul reprezinta persoana fizica, PFA, I.I sau I.F, cu sediul activitatii economice in Romania, care: - realizeaza activitati de productie agricola, inclusiv activitatile de transformare a produselor agricole prin alte metode decat cele industriale; - realizeaza servicii agricole, prestate de un agricultor care...» citeste mai departe aici

  • Luna martie aduce noutati importante pentru specialistii in fiscalitate
    • Se apropie luna martie! Si nu vine singura, ci cu o veste buna: aduce beneficii majore specialistilor in fiscalitate, indiferent ca vorbim despre doamne sau domni. Pentru orice dificultate intampinati, va oferim exemple, studii de caz, decizii fiscale care sa va ajute nu doar in aceasta primavara, ci pe tot parcursul anului 2018. Fiindca Rentrop & Straton v-a pregatit un martisor special: REDUCERI DE PANA LA 50% la zeci de lucrari de specialitate + TRANSPORT GRATUIT. ...click...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii