Precizari de baza privind activitatea unei societati care ofera servicii de protectie si paza
Activitatea desfasurata de o societate comerciala care ofera servicii de protectie si paza este regasita in codul CAEN la diviziunea 80 "Activitati de investigatii si protectie". Pentru exemplificare vom alege sa analizam activitatea unei societati infiintate conform Legii nr. 31/1990, republicata, cu toate modificarile si completarile ulterioare, ca Societate cu raspundere limitata, cu capital privat.
Vectorul fiscal al societatii, asa cum a fost definit prin formularul 010 depus la Administratia financiara a sectorului/localitatii in care isi are sediul social, mentioneaza ca aceasta este platitoare de impozit pe profit, este inregistrata in scopuri de TVA si are angajati pentru care plateste impozit pe salarii la bugetul de stat si contributii la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale.
La infiintarea unei societati care ofera servicii de protectie si paza trebuie sa se tina cont de prevederile Legii nr. 333 din 8 iulie 2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor, publicata in Monitorul Oficial nr. 525 din 22 iulie 2003.
In vederea organizarii si conducerii evidentei contabile, societatea se supune urmatoarelor acte normative cu toate anexele si normele lor metodologice:
- Legea nr. 82/1991 - Legea contabilitatii, republicata, cu toate modificarile si completarile ulterioare;
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Actualizare vector fiscal ICAS Impozitul suplimentar pentru activitatile din domeniul petrol si gaze este cheltuiala deductibila la calculul impozitului pe profit? Vectorul fiscal al societatii trebuie...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Masuri de simplificare Societate comerciala, platitoare de TVA, doreste sa vanda un teren intravilan construibil la o alta societate, si ea platitoare de TVA. Este obligatoriu taxare inversa sau se poate...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- O.M.F.P. nr. 3.055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Directivele europene, asa cum a fost modificat si completat prin O.M.F.P. nr. 2.869/2010;
- Legea nr. 571/2003 coroborata cu H.G. nr. 44/2004 privind Codul fiscal, cu toate completarile si modificarile ulterioare.
Este util sa se aiba in vedere facilitatile pe care le ofera Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, publicata in Monitorul Oficial nr. 103 din 06.02.2002, cu toate modificarile si completarile ulterioare.
Conform art. 77 din legea mai sus mentionata:
"Stimularea angajatorilor pentru incadrarea in munca a somerilor se realizeaza prin:
a) subventionarea locurilor de munca;
b) acordarea de credite in conditii avantajoase in vederea crearii de noi locuri de munca;
c) acordarea unor facilitati".
Concret, in situatia in care societatea decide sa angajeze pentru paza unor obiective someri care detin un atestat pentru meseria de agent de paza sau absolventi, poate beneficia de facilitati importante, cum au fost de exemplu in 2011:
- plata lunara pentru un an de zile a indicelui de referinta in valoare de 500 de lei pentru fiecare somer peste 45 de ani sau pentru fiecare absolvent de liceu aflat in somaj angajati de firma respectiva si mentinuti angajati timp de cel putin 2 ani;
- acordarea de subventii firmelor care angajeaza someri care in termen de trei ani de la data angajarii indeplinesc conditiile pentru a solicita pensia anticipata partiala sau de limita de varsta, dar si angajatorilor care incadreaza someri in varsta de peste 45 de ani sau sunt sustinatori ai familiilor monoparentale;
- angajatorii care incadreaza in munca pe durata nedeterminata absolventi ai unor institutii de invatamant sunt scutiti, pe o perioada de 12 luni, de plata contributiei datorate la bugetul asigurarilor pentru somaj, aferenta absolventilor incadrati.
De asemenea, societatea trebuie, in functie de obiectul sau special de activitate, sa obtina avize si autorizatii de la organismele abilitate (de exemplu: protectia mediului, autorizatie sanitara, protectia muncii, PSI, autorizatii personale ale angajatilor etc.) si sa se supuna Directivelor europene care reglementeaza acest domeniu. Abordarea noastra fiind strict finaciar-contabila, nu le vom discuta aici; am simtit insa nevoia sa le amintim pentru a atrage atentia utilizatorului acestei monografii asupra existentei si necesitatii respectarii lor.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Plata despagubiri asociat decedat
Intrebare: Ca urmare a decesului unui asociat, in baza prevederilor actului constitutiv, s-a stabilit diminuarea capitalului social, proportional cu partile sociale detinute de defuncta si despagubirea sotului mostenitor. La data decesului, defuncta avea dividende repartizate, dar neachitate, in valoare de 200.000 lei. Precizez ca pentru aceste dividende a fost platit impozitul pe dividende. In urma raportului de evaluare pentru determinarea activului net aferent partilor sociale detinute de defuncta, se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Concediu fara salariu. Microintreprindere
Intrebare: Societatea are 2 salariati, unul cu norma intreaga si salariu minim si unul cu ore lucrate pe luna. Cel cu norma intreaga are 3-4 zile lunar de concediu de odihna (CFP) timp de trei luni, iar veniturile lunare brute ale celor doi salariati nu ajung la suma de 4.050 lei, minimul pe economie. Isi mai pastreaza calitatea de microintreprindere cu impozit pe venit sau se considera ca nu a indeplinit conditiile?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Refacturarea transportului intracomunitar
Intrebare: Societatea V GRUP, cu sediul in Romania, primeste factura de la SC ABC, contravaloare transport marfa pe ruta Ploiesti ? Belgia, factura cu TVA 19%. Marfa este transportata din Ploiesti in Belgia. SC V GRUP emite factura catre o firma din Belgia, inregistrata ca platitoare de TVA, se factureaza servicii de transport Ploiesti ? Belgia cu cota 0 TVA. Este corect sa se factureze cu cota zero? Ce documente trebuie sa ataseze V GRUP la factura ca sa justifice cota zero TVA?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Venituri din drepturi de autor. Cumul venituri salariale. Declaratia unica
Intrebare: Persoana fizica detine contract individual de munca pe o perioada nedeterminata si obtine venituri realizate din cesiunea drepturilor de autor. Venitul pe care il obtine persoana fizica este variabil, in functie de anumite criterii stabilite, astfel ca incasarile lunare sunt diferite, neputandu-se anticipa daca se incadreaza in anumite plafoane. Contractele de cesiune a dreptului de autor au si clauza potrivit careia, daca veniturile totale incasate depasesc suma de 48.600 lei (12 salarii minime...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Monografie contabila asigurare de viata
Intrebare: Pentru o asigurare de viata contractata de unitate (la solicitarea angajatilor), dar platita de fiecare salariat in parte prin retinere pe statul de plata, sunt corecte articolele contabile de mai jos? Exista o alta optiune mai simpla? Retinere pe stat de plata: 421 = 427.NN Inregistrare decont ? primit de la firma de asigurari (nu primim factura): 473.NN = 462.NN Plata decontului catre firma de asigurari: 462.NN = 5121 Reglarea sumelor: 427.NN = 473.NN
vezi AICI raspunsul specialistilor <<