Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Precizari de baza privind activitatea unei societati care ofera servicii de protectie si paza

16-Mai-2012
2845
Activitatea desfasurata de o societate comerciala care ofera servicii de protectie si paza este regasita in codul CAEN la diviziunea 80 "Activitati de investigatii si protectie". Pentru exemplificare vom alege sa analizam activitatea unei societati infiintate conform Legii nr. 31/1990, republicata, cu toate modificarile si completarile ulterioare, ca Societate cu raspundere limitata, cu capital privat.

Vectorul fiscal al societatii, asa cum a fost definit prin formularul 010 depus la Administratia financiara a sectorului/localitatii in care isi are sediul social, mentioneaza ca aceasta este platitoare de impozit pe profit, este inregistrata in scopuri de TVA si are angajati pentru care plateste impozit pe salarii la bugetul de stat si contributii la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale.

La infiintarea unei societati care ofera servicii de protectie si paza trebuie sa se tina cont de prevederile Legii nr. 333 din 8 iulie 2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor, publicata in Monitorul Oficial nr. 525 din 22 iulie 2003.

In vederea organizarii si conducerii evidentei contabile, societatea se supune urmatoarelor acte normative cu toate anexele si normele lor metodologice:

- Legea nr. 82/1991 - Legea contabilitatii, republicata, cu toate modificarile si completarile ulterioare;
- O.M.F.P. nr. 3.055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Directivele europene, asa cum a fost modificat si completat prin O.M.F.P. nr. 2.869/2010;

- Legea nr. 571/2003 coroborata cu H.G. nr. 44/2004 privind Codul fiscal, cu toate completarile si modificarile ulterioare.

Este util sa se aiba in vedere facilitatile pe care le ofera Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, publicata in Monitorul Oficial nr. 103 din 06.02.2002, cu toate modificarile si completarile ulterioare.

Conform art. 77 din legea mai sus mentionata:

"Stimularea angajatorilor pentru incadrarea in munca a somerilor se realizeaza prin:

a) subventionarea locurilor de munca;
b) acordarea de credite in conditii avantajoase in vederea crearii de noi locuri de munca;
c) acordarea unor facilitati".

Concret, in situatia in care societatea decide sa angajeze pentru paza unor obiective someri care detin un atestat pentru meseria de agent de paza sau absolventi, poate beneficia de facilitati importante, cum au fost de exemplu in 2011:

- plata lunara pentru un an de zile a indicelui de referinta in valoare de 500 de lei pentru fiecare somer peste 45 de ani sau pentru fiecare absolvent de liceu aflat in somaj angajati de firma respectiva si mentinuti angajati timp de cel putin 2 ani;

- acordarea de subventii firmelor care angajeaza someri care in termen de trei ani de la data angajarii indeplinesc conditiile pentru a solicita pensia anticipata partiala sau de limita de varsta, dar si angajatorilor care incadreaza someri in varsta de peste 45 de ani sau sunt sustinatori ai familiilor monoparentale;

- angajatorii care incadreaza in munca pe durata nedeterminata absolventi ai unor institutii de invatamant sunt scutiti, pe o perioada de 12 luni, de plata contributiei datorate la bugetul asigurarilor pentru somaj, aferenta absolventilor incadrati.

De asemenea, societatea trebuie, in functie de obiectul sau special de activitate, sa obtina avize si autorizatii de la organismele abilitate (de exemplu: protectia mediului, autorizatie sanitara, protectia muncii, PSI, autorizatii personale ale angajatilor etc.) si sa se supuna Directivelor europene care reglementeaza acest domeniu. Abordarea noastra fiind strict finaciar-contabila, nu le vom discuta aici; am simtit insa nevoia sa le amintim pentru a atrage atentia utilizatorului acestei monografii asupra existentei si necesitatii respectarii lor.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Precizari de baza privind activitatea unei societati care ofera servicii de protectie si paza":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Miercuri, 30 Iunie 2021, este termenul limita pentru depunerea Formularul 394
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca miercuri 30 iunie este ultima zi in care se poate depune ”Declaratia informativa privind livrarile/ prestarile ?i achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA - aferente perioadei de raportare precedente”. Perioada de raportare este cea declarata pentru depunerea decontului de TVA, prevazuta la art. 322 din Legea nr.227/2015) . Obligativitatea depunerii...» citeste mai departe aici

  • A fost publicat noul model al formularului tipizat Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor (Ordinul 722/2021)
    • Ordinul nr. 722/2021 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.494/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularului tipizat "Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor", cod A.N.A.F. 14.13.22.99/7, destinat utilizarii in activitatea de control a inspectorilor antifrauda din cadrul Directiei Generale Antifrauda Fiscala a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 607 din 18 iunie 2021. Actul normativ a intrat...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal - contabil al creantelor neincasate. Rezolvati problema fara sa apelati la Justitie
    • Stimate contabil, Clientii intarzie cu plata facturilor? Intarzierile acestea va deregleaza fluxul de numerar? In consecinta, aveti la randul dvs. intarzieri cu plata facturilor sau chiar a salariilor? Problema este veche si este prezenta in orice firma. Si, invariabil, ea ajunge intotdeauna spre rezolvare in ograda dvs., a Departamentului Financiar-Contabil. Pentru ca dvs., contabilul, sunteti prima reduta de aparare. Dvs. sunteti cel care trebuie sa analizeze complexitatea fiecarei situatii cu...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale de plata privind veniturile realizate din criptomonede
    • O persoana fizica (nu PFA) doreste sa investeasca o anumita suma in criptomonede. La extragerea acestora PFA este obligata sa isi depuna declaratia unica si sa plateasca impozit (daca obtine profit)? In cazul in care isi depaseste plafonul a 12 salarii este obligat sa plateasca la sanatate si pensie? Raspunsul consultantului fiscal Dani Cucu: Veniturile realizate din transferul de moneda virtuala reprezinta venituri impozabile incluse in categoria veniturilor din alte surse, potrivit art. 114...» citeste mai departe aici

  • Cele mai utile beneficii extrasalariale oferite de angajatori
    • Este o practica frecventa pentru angajator ca acesta sa ofere, pe langa salariu, o serie de facilitati extrasalariale angajatului. Cele mai utile pentru angajator sunt cele care beneficiaza de scutiri de impozit sau deduceri. In ceea ce-l priveste pe angajat, acesta este interesat de o serie de beneficii extrasalariale, care fie ii aduc avantaje la bugetul personal, fie ii ofera diferite inlesniri. Bonuri de masa Aceasta este una dintre facilitatile cele mai larg raspandite in mediul privat si...» citeste mai departe aici

  • Formularele fiscal-contabile pot fi gata in 2 minute!
    • Stii cate formulare trebuie sa completezi daca firma ta detine o casa de marcat electronica dotata cu jurnal fiscal? Nu mai putin de 8! Dar pentru registrul de casa, stii cate formulare iti cere legea sa completezi zilnic, in dublu exemplar? Minimum 4: chitanta, dispozitia de plata / incasare, imputernicirea, decontul de cheltuieli / deplasare. Sa mai vorbim de sutele de formulare SSM obligatorii ori de formularele GDPR? Din pacate, traim in Romania si activitatea legala a unei firme, mica...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016