Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Precizari de baza privind activitatea unei societati care ofera servicii de protectie si paza

16-Mai-2012
2112
Activitatea desfasurata de o societate comerciala care ofera servicii de protectie si paza este regasita in codul CAEN la diviziunea 80 "Activitati de investigatii si protectie". Pentru exemplificare vom alege sa analizam activitatea unei societati infiintate conform Legii nr. 31/1990, republicata, cu toate modificarile si completarile ulterioare, ca Societate cu raspundere limitata, cu capital privat.

Vectorul fiscal al societatii, asa cum a fost definit prin formularul 010 depus la Administratia financiara a sectorului/localitatii in care isi are sediul social, mentioneaza ca aceasta este platitoare de impozit pe profit, este inregistrata in scopuri de TVA si are angajati pentru care plateste impozit pe salarii la bugetul de stat si contributii la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale.

La infiintarea unei societati care ofera servicii de protectie si paza trebuie sa se tina cont de prevederile Legii nr. 333 din 8 iulie 2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor, publicata in Monitorul Oficial nr. 525 din 22 iulie 2003.

In vederea organizarii si conducerii evidentei contabile, societatea se supune urmatoarelor acte normative cu toate anexele si normele lor metodologice:
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii

- Legea nr. 82/1991 - Legea contabilitatii, republicata, cu toate modificarile si completarile ulterioare;
- O.M.F.P. nr. 3.055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Directivele europene, asa cum a fost modificat si completat prin O.M.F.P. nr. 2.869/2010;

- Legea nr. 571/2003 coroborata cu H.G. nr. 44/2004 privind Codul fiscal, cu toate completarile si modificarile ulterioare.

Este util sa se aiba in vedere facilitatile pe care le ofera Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, publicata in Monitorul Oficial nr. 103 din 06.02.2002, cu toate modificarile si completarile ulterioare.

Conform art. 77 din legea mai sus mentionata:

"Stimularea angajatorilor pentru incadrarea in munca a somerilor se realizeaza prin:

a) subventionarea locurilor de munca;
b) acordarea de credite in conditii avantajoase in vederea crearii de noi locuri de munca;
c) acordarea unor facilitati".

Concret, in situatia in care societatea decide sa angajeze pentru paza unor obiective someri care detin un atestat pentru meseria de agent de paza sau absolventi, poate beneficia de facilitati importante, cum au fost de exemplu in 2011:

- plata lunara pentru un an de zile a indicelui de referinta in valoare de 500 de lei pentru fiecare somer peste 45 de ani sau pentru fiecare absolvent de liceu aflat in somaj angajati de firma respectiva si mentinuti angajati timp de cel putin 2 ani;

- acordarea de subventii firmelor care angajeaza someri care in termen de trei ani de la data angajarii indeplinesc conditiile pentru a solicita pensia anticipata partiala sau de limita de varsta, dar si angajatorilor care incadreaza someri in varsta de peste 45 de ani sau sunt sustinatori ai familiilor monoparentale;

- angajatorii care incadreaza in munca pe durata nedeterminata absolventi ai unor institutii de invatamant sunt scutiti, pe o perioada de 12 luni, de plata contributiei datorate la bugetul asigurarilor pentru somaj, aferenta absolventilor incadrati.

De asemenea, societatea trebuie, in functie de obiectul sau special de activitate, sa obtina avize si autorizatii de la organismele abilitate (de exemplu: protectia mediului, autorizatie sanitara, protectia muncii, PSI, autorizatii personale ale angajatilor etc.) si sa se supuna Directivelor europene care reglementeaza acest domeniu. Abordarea noastra fiind strict finaciar-contabila, nu le vom discuta aici; am simtit insa nevoia sa le amintim pentru a atrage atentia utilizatorului acestei monografii asupra existentei si necesitatii respectarii lor.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Precizari de baza privind activitatea unei societati care ofera servicii de protectie si paza":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Efectele cresterii salariului minim brut pe tara din 1 ianuarie 2018
    • Masurile fiscale adoptate de curand de Guvern, ce prevad transferul contributiei la asigurarile sociale de sanatate (CASS) si la asigurarile sociale (CAS) de la angajator la angajat, sunt precedate de alte modificari importante. Conform spuselor Ministrului Municii si Justitiei Sociale, Lia Olguta Vasilescu, pentru a evita ca slariile romanilor sa fie afectate de noile prevederi, salariul minim brut pe tara va creste incepand din 1 ianuarie 2018. Adoptata, hotararea va produce o serie de efecte,...» citeste mai departe aici

  • Comunicat ITM privind negocierea colectiva pentru punerea in aplicare a prevederilor OUG 79/2017
    • Inspectoratul Teritorial de Munca Alba aduce la cunostinta angajatorilor ca potrivit art.VII din OUG 82/2017, pentru modificarea si completarea unor acte normative, au obligatia sa initieze negocierea colectiva pentru punerea in aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta nr.79/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal. Aceasta obligatie revine angajatorilor indiferent de numarul salariatilor. In unitatile in care nu exista contact colectiv de munca, pentru...» citeste mai departe aici

  • Guvernul ar trebui sa modifice din nou Codul fiscal saptamana viitoare, spune Teodorovici
    • Eugen Teodorovici, presedintele Comisiei de buget-finante din Senat, dupa o sedinta in care s-au discutat amendamentele aduse OUG 79/2017 privind modificarea legislatiei fiscale, a declarat ca Guvernul ar trebui sa modifice din nou Codul fiscal saptamana viitoare, prin ordonanta de urgenta, si sa nu astepte ca Parlamentul sa faca schimbarile prin care vor fi inlaturate efectele negative. "Astazi, la Comisia de buget-finante nu au votat nimic, am discutat toate amendamentele propuse si...» citeste mai departe aici

  • Olguta Vasilescu: Noi n-am spus niciodata ca prin acest transfer de contributii cresc salariile
    • Ministrul Muncii, Lia Olguta Vasilescu, a declarat recent, la o emisiunea televizata, ca bugetarii vor primi cu 4% mai mult pe luna de anul viitor, dupa ce salariile brute le vor fi majorate cu 25%. Intrebata daca trecerea contributiilor de la angajator la angajat va afecta salariile, Olguta Vasilescu a subliniat ca "Nu scad salariile, in niciun caz din aceasta cauza. Noi am spus de nu stiu cate ori si am facut un miliard de calcule cu liderii de sindicat. Am avut o intalnire cu liderii de...» citeste mai departe aici

  • Persoane afiliate. Ce conditii impune Codul fiscal?
    • In analiza de mai jos, vom vedea daca o persoana fizica (este si asociat unic la un SRL) care detine 20% din capitalul social al unei societati comerciale (SRL) poate fi considerata persoana afiliata din punctul de vedere al Codului Fiscal. Se mentioneaza ca intre societatile respective exista relatii comerciale. Iata raspunsul specialistului: La art. 7 pct. 26 din Codul fiscal, avem definitia persoanelor afiliate, astfel: 26. persoane afiliate - o persoana este afiliata daca relatia ei cu alta...» citeste mai departe aici

  • Proiect de lege pentru abilitarea Guvernului de a emite ordonante pe perioada vacantei parlamentare
    • Executivul a aprobat pe 22 noiembrie un proiect de lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante in domenii care nu fac obiectul legii organice, pe perioada viitoarei vacante parlamentare. Proiectul de lege propune abilitarea Guvernului sa emita ordonante in perioada cuprinsa intre incheierea celei de-a doua sesiuni ordinare a anului 2017 si pana la reluarea lucrarilor Parlamentului in prima sesiune ordinara a anului 2018. Proiectul stabileste abilitarea Guvernului de a emite ordonante...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"