Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Presedintele CNIPMMR: Mediul de afaceri romanesc, afectat de modificarea Codului Penal

04-Iul-2018
1421

Presedintele Consiliului National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) este de parere ca mediul de afaceri va avea de suferit de pe urma modificarii Codului Penal, prin dezincriminarea neglijentei in serviciu.

"Legiferarea modificarilor aduse Codului Penal si dezincriminarea neglijentei in serviciu poate aduce prejudicii majore mediului de afaceri tinand cont ca statul este cel mai mare contractor in economie. Nu intelegem de ce definirea abuzului in serviciu face referire doar la obtinerea de foloase pentru un functionar public pentru sine si pentru rude de pana la gradul doi. Problema noastra cea mai importanta nu este neaparat obtinerea unui folos, ci pur si simplu crearea unui dezavantaj. Pentru ca abuzul in serviciu poate insemna crearea unui dezavantaj pentru un operator economic. in moment in care un functionar public nu ofera o informatie publica sau refuza semnarea unui contract, sau angajati ai ANAF decid blocarea contului unei companii, se creeaza un impact negativ asupra mediului economic", a precizat Florin Jianu.

Dupa cum spune presedintele CNIPMMR, este posibil ca, in baza modificarilor aduse Codului Penal, o companie sa ajunga intr-o situatie de faliment, care sa afecteze pe toti angajatii companiei respective, din necunoastere sau rea vointa unui functionar public, fara ca nimeni sa fie tras la raspundere.

"Definitia abuzului in serviciu trebuia extinsa si la crearea de dezavantaje. Dat fiind faptul ca statul este cel mai mare contractor in economie, crearea dezavantajelor poate duce la pierderea concurentei reale in economie. Ce poate insemna nesemnarea unui contract la timp? Ce inseamna sa nu scoti la timp la licitatie un proiect de licitatie? Faptul ca nu se mai incrimineaza neglijenta in serviciu va duce la deprofesionalizare", a mai subliniat Florin Jianu.

Reamintim faptul ca Parlamentul a adoptat, miercuri, proiectul de modificare a Codului Penal. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Presedintele CNIPMMR: Mediul de afaceri romanesc, afectat de modificarea Codului Penal":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Ordine de plata/ Foi de varsamant 2021- versiunea 1.3.3. ANAF a actualizat aplicatia
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat aplicatia pentru prelucrarea asistata, validarea si listarea ordinelor de plata/foi de varsamant conform OMFP nr. 246/2005 cu modificarile si completarile ulterioare si OMEF nr. 1294/2007. Actualizarea a fost facuta in data de 04.01.2021 - vers. 1.3.3. Descarca AICI«« Modificari efectuate in OPFV 2021 versiunea 1.3.3: -modificarea denumirii bancii Banca Comerciala Feroviara SA in -Teachventures Bank -Bicul ramane neschimbat...» citeste mai departe aici

  • ANAF a modificat DECLARATIA UNICA pentru anul 2021. Cum arata noul formular (Ordinul 14/2021)
    • UPDATE 13.01.2021: Ordinul nr. 14/2021 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 212 "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 33 din 12 ianuarie 2021. Legea a intrat in vigoare din 12.01.2021. Vezi cum arata noul formular, AICI. Vezi instructiunile de completare a formularului 212, AICI. Articol initial: Agentia Nationala de...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! 20 ianuarie -termen limita pentru depunerea a patru formulare fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii ca 20 ianuarie 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: 1. formularul A4200 -pentru raportarea de catre utilizatorii caselor de marcat fiscale a datelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) din Anexa 11 la Normele metodologice pentru aplicarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate electronice de marcat fiscale aprobate prin H.G. nr. 479/2003, pentru...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 394. Cum se declara in formular facturile emise catre persoane fizice?
    • Intrebare: Va rugam sa ne comunicati cum se declara in Declaratia 394 facturile emise catre persoane fizice? De exemplu: societatea desfasoara activitati de transport UBER, Bringo, Freenow, etc si emite aproximativ 3.000 de facturi pe luna catre diverse persoane fizice. Avem obligatia sa le declaram in D394 individual sau exista o exceptie pentru acest tip de activitate? Multumim! Raspunsul consultantului fiscal Elena Garofil: Potrivit prevederilor din Instructiunile de completare a formularului...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2021, noi modificari privind recalcularea contributiilor sociale in cursul anului
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza ca in Monitorul Oficial nr. 33 din 12 ianuarie 2021 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 14 din 7 ianuarie 2021 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 212 “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice” . Noul formular 212 “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 15/2021 aduce noi modificari Declaratiei 230. Vezi modelul formularului
    • Ordinul nr. 15/2021 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se înfiinteaza si functioneaza în conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii, precum si a modelului si continutului unor formulare a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 34 din 12 ianuarie 2021. Actul normativ a intrat in vigoare din data de 12...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016