Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Prestare serviciu de promovare produse. Emitere factura cu sau fata TVA

22-Iun-2010
10604
Alege-ne ca sursa ta de informatii in Google


Intrebare
Firma noastra s-a inregistrat pe un site conform caruia a devenit partener cu o firma cu sediul in SUA - deci nu exista contract semnat de parti-.Conform acestui parteneriat firma pentru promovarea produselor pe teritoriul Romaniei are drept trimestrial de anumite sume care trebuie sa factureze pe
ntru furnizor. Denumirea serviciilor sunt : promovarea produse.

1. Acest tip de parteneriat (inregistrare prin internet) se considera contract si fiind cu un partener nerezident trebuie declarat la Finante?
2. Fiind vorba de promovare de produse pe teritoriul Romaniei (produse licentiate IT ) si factura se emite catre filiala firmei partener dar din UE, intocmesc Invoice-ul cu sau fara TVA.?

Raspuns

1. Se poate interpreta ca un contract ? agreement- parteneriatul incheiat de firma Dvs. cu societatea din SUA. Probabil ca in cadrul acestui ?parteneriat? se face referire la tarifele practicate pentru promovarea produselor, la obiectul acestuia, ce produse se promoveaza, termene, perioada de timp, etc. astfel incat, activitate pe care o desfasurati sa fie bine determinata.

Asadar ? consider ca poate fi considerat ca un contract, insa inregistrare la finante nu se pune problema intrucat, din cate inteleg eu, Dvs. sunteti prestatorul serviciilor de promovare, si nu beneficiarul unor astfel de servicii.

Fac obiectul inregistrarii la organul fiscal contractele incheiate cu partenerii nerezidentii care presteaza pe terioriul Romaniei servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte activitati, avand ca beneficiari persoane juridice romane, conform pct. 7 1 al art. 8 din Codul fiscal:
?Persoanele juridice romane beneficiare ale unor prestari de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte activitati, executate de persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei, au obligatia sa inregistreze contractele incheiate cu acesti parteneri la organele fiscale competente, potrivit procedurii instituite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Contractele incheiate de persoane juridice romane cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente pentru activitati desfasurate in afara teritoriului Romaniei nu fac obiectul inregistrarii potrivit prezentelor dispozitii. Pentru incadrarea ca sediu permanent a unui santier de constructii sau a unui proiect de constructie, ansamblu ori montaj sau a activitatilor de supraveghere legate de acestea si a altor activitati similare, se va avea in vedere data de incepere a activitatii din contractele incheiate cu persoanele juridice romane beneficiare sau orice alte informatii ce probeaza inceperea activitatii. Perioadele consumate pentru realizarea unor contracte conexe care sunt legate in mod direct cu primul contract ce a fost executat se adauga la perioada care s-a consumat la realizarea contractului de baza.?

2. Conform regulii de baza privind locul prestarii serviciilor ? prevazute la art.133 (2) din Titlul VI ? TVA ? Codul fiscal, ? (2) Locul de prestare a serviciilor catre o persoana impozabila care actioneaza ca atare este locul unde respectiva persoana care primeste serviciile isi are stabilit sediul activitatii sale economice. Daca serviciile sunt furnizate catre un sediu fix al persoanei impozabile, aflat in alt loc decat cel in care persoana isi are sediul activitatii sale economice, locul de prestare a serviciilor este locul unde se afla respectivul sediu fix al persoanei care primeste serviciile?.

Pentru a putea factura catre filiala din UE ? la sediul fix al societatii din SUA? va trebui sa demonstrati ca filiala din UE este beneficiarul serviciilor de promovare.

Dovezile pe care beneficiarul poate sa le prezinte pentru a demonstra ca serviciile sunt in fapt prestate catre catre un sediu fix pot consta in: contractul si/sau formularul de comanda care identifica sediul care primeste serviciile, faptul ca sediul respectiv este entitatea care plateste pentru serviciile respective sau costul serviciilor este in fapt suportat de respectiva entitate, natura serviciilor permite identificarea, in mod particular, a sediului/sediilor catre care serviciul este prestat, orice alte informatii relevante pentru stabilirea locului prestarii.

Serviciile de promovare / publicitate nu se regasesc la exceptiile prevazute la art. 133 alin. (4) si (7) din Codul fiscal, astfel ca, in conditiile in care filiala partener din Uniunea Europeana va furnizeaza un cod valabil de inregistrare in scopuri de TVA, factura pe care o emiteti este fara TVA, serviciul fiind neimpozabil in Romania ? locul serviciilor fiind dat de locul unde beneficiarul ? persoana impozabila este stabilit sau are un sediu fix unde ii sunt furnizate serviciile.

Asadar, conditia pentru a factura fara TVA este ca partenerul din UE sa va furnizeze un cod valabil de inregistrare in scopuri de TVA din statul membru respectiv.

Pe factura veti face mentiunea ?serviciul neimpozabil in Romania?, sau ? taxare inversa la beneficiar?. In cazul in care filiala din UE nu este inregistrata in scopuri de TVA ? aceasta are obligatia sa se inregistreze in scopuri de TVA inainte de primirea serviciilor de la societate Dvs.

Serviciul prestat astfel va trebui sa il declarati in Declaratia 390 ? Declaratia recapitulativa privind livrarile si achizitiile intracomunitare de bunuri si servicii pana la data de 15 a lunii urmatoare emiterii facturii, conform pct 13 alin 7 din normele metodologice de aplicare ale art 133 alin 2 Cod fiscal. ?7) Serviciile pentru care se aplica prevederile art. 133 alin. (2) din Codul fiscal, care sunt prestate de prestatori stabiliti in Romania catre beneficiari persoane impozabile care sunt stabiliti pe teritoriul Comunitatii, se numesc prestari de servicii intracomunitare si se declara in declaratia recapitulativa conform prevederilor art. 1564 din Codul fiscal, daca nu beneficiaza de o scutire de taxa. Persoanele impozabile care presteaza astfel de servicii si care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA trebuie sa indeplineasca obligatiile specifice de inregistrare in scopuri de TVA prevazute la art. 153 si 1531 din Codul fiscal.?

In conditiile in care nu primiti un cod valabil in scopuri de TVA ? va trebui sa emiteti factura cu TVA de 19%.

Factura o puteti emite si catre societatea din SUA, tot fara TVA ? serviciul fiind neimpozabil in Romania. Fiind vorba de servicii de promovare, publicitate prestate catre persoane din afara Uniunii Europene ? nu aveti nevoie de cod de TVA, facturand fara TVA indiferent daca puteti face dovada ca persoana din SUA este impozabila sau nu, intrucat ? atat conform regulii de baza de la art 133 (2) ? care reglementeaza serviciile catre persoane impozabile, cat si conform exceptiei prevazute la art. 133 (5) ? care se refera la servicii prestate catre persoane neimpozabile, pentru servicii de publicitate / promovare prestate catre nerezidenti din afara UE (persoane impozabile sau neimpozabile), locul prestarii serviciilor este intotdeauna la beneficiar. Asadar, locul nefiind in Romania ? factura este fara TVA. NU se declara in Declaratia 390 ? nefiind facturata catre parteneri UE.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Raport GRATUIT

Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege

Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.



Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Examenul de Consultant Fiscal , pe 31 octombrie 2026. Ce mai poti face in aceste cateva saptamani ca sa-l treci cu brio

    • Examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal sau consultant fiscal asistent, sesiunea octombrie 2026, are loc pe 31 octombrie, in sistem online. Pentru cine si-a pregatit deja materia, zilele ramase pana la examen conteaza mai mult decat restul anului: acum se decide daca stii doar legislatia sau o poti aplica si intr-o grila cu variante de raspuns foarte apropiate. Calendarul de care sa tii cont acum Iata datele esentiale pe care trebuie sa le retii: pana vineri, 9 octombrie...» citeste mai departe aici

  • Cheltuielile cu autoturismele in vizorul ANAF. 5 situatii problematice care iti pot aduce amenzi usturatoare

    • Autoturismele sunt printre cele mai frecvent utilizate active in activitatea firmelor romanesti si, totodata, printre cele mai des verificate de inspectorii ANAF. Deductibilitatea cheltuielilor aferente vehiculelor - combustibil, intretinere, reparatii, asigurari, leasing - este guvernata de reguli stricte, cu limitari clare in functie de cum este utilizata masina. In acest articol vom analiza 5 situatii problematice care iti pot aduce amenzi usturatoare, prezentand solutiile practice si...» citeste mai departe aici

  • Procedura corectarii situatiilor financiare/raportarilor contabile anuale

    • Corectarea situatiilor financiare sau a raportarilor contabile anuale dupa depunere trebuie realizata cu atentie, deoarece nu orice eroare identificata ulterior permite simpla inlocuire a documentelor transmise. In functie de natura erorii, de perioada la care se refera si de momentul in care este constatata, pot exista reguli diferite privind corectarea informatiilor, inregistrarile contabile si redepunerea raportarilor. In acest articol prezentam procedura aplicabila si principalele aspecte pe...» citeste mai departe aici

  • Bilete de odihna si servicii turistice pentru salariati: ai nevoie de factura din SPV pentru justificarea cheltuielii?

    • Multe firme acorda angajatilor bilete de odihna sau deconteaza serviciile turistice achizitionate de acestia. Din 2025, facturile B2C trebuie transmise de prestatori in RO e-Factura, iar contabilii se intreaba daca trebuie sa ceara salariatilor si varianta din SPV, pentru a nu avea probleme la un control ANAF. Raspunsul depinde de felul in care este acordat beneficiul: prin decontarea cheltuielilor suportate de salariat sau prin achizitia directa de catre firma. In acest articol analizam...» citeste mai departe aici

  • Pot fi incadrate serviciile gratuite ca sponsorizare? Ce prevede legea

    • Firmele care vor sa sprijine un club sportiv, o asociatie sau o unitate de cult cu cazare, masa, transport, lucrari sau alte servicii oferite gratuit trebuie sa stie daca un astfel de ajutor se poate inregistra ca sponsorizare si poate fi scazut din impozitul pe profit. In acest articol analizam daca acest lucru este posibil, prezentand in acelasi timp regulile generale ale sponsorizarii, limitele de deducere, documentele necesare si tratamentul TVA. Ce trebuie sa stii pe scurt: Sponsorizarea,...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016