Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Prestari intracomunitare de servicii prelucrare bunuri. Ce tratament contabil si fiscal se aplica?

18-Feb-2016
3825

Analiza noastra are ca subiect o societate neplatitoare de TVA care vrea sa faca prestari servicii (materia prima din stat strain si produse finite pentru firma straina) catre o societate din alt stat UE. Vom vedea astfel cum va proceda societatea in ce priveste inregistrarea in scopuri de TVA, emiterea facturii si a declaratiilor aferente. De asemenea, vom stabili care e monografia contabila si ce documente se intocmesc pentru materia prima folosita de societate.

Operatiunea descrisa de dvs. este o prestare de servicii intracomunitara. Pentru a o derula sunteti obligati sa fiti inscrisi in Registrul Operatorilor Intracomunitari. Pentru a va inscrie in ROI trebuie sa obtineti un cod de TVA.

Dat fiind ca nu sunteti persoana impozabila d.p.d.v. al TVA pentru operatiuni pe teritoriul Romaniei, veti solicita un cod valid de TVA numei pentru operatiuni intracomunitare.

Acesta si inscrierea in ROI va vor permite sa derulati si alte operatiuni intracomunitare, nu numai serviciul la care va referiti.

Schematic monografia contabila este:

- Receptionati materialele si le inscrieti in Registrul bunurilor - reglementat in Noul cod fiscal la art. 321 si in Normele sale de aplicare astfel:

" f) un registru pentru bunurile mobile corporale primite care au fost transportate din alt stat membru al Uniunii Europene in Romania sau care au fost importate in Romania ori achizitionate din Romania de o persoana impozabila nestabilita in Romania si care sunt date unei persoane impozabile in Romania in scopul evaluarii sau pentru lucrari efectuate asupra acestor bunuri in Romania, cu exceptia situatiilor in care, prin ordin al ministrului finantelor publice, nu se impune o asemenea obligatie. Registrul bunurilor primite nu trebuie tinut in cazul bunurilor care sunt plasate in regimul vamal de perfectionare activa. Registrul pentru bunurile mobile corporale primite cuprinde:

 1. denumirea si adresa expeditorului;
2. un numar de ordine;
3. data primirii bunurilor;
4. descrierea bunurilor primite;
5. cantitatea bunurilor primite;
6. data transportului bunurilor transmise clientului dupa expertizare sau prelucrare;
7. cantitatea si descrierea bunurilor care sunt returnate clientului dupa evaluare sau prelucrare;
8. cantitatea si descrierea bunurilor care nu sunt returnate clientului;
9. o mentiune referitoare la documentele emise in legatura cu serviciile prestate, precum si data emiterii acestor documente.

Bunurile primite spre prelucrare nu vor veni pe baza de factura – pentru ca dvs. nu le achizitionati – ci pe baza corespondetului Avizului de insotire a marfii in Germania.

Evidenta lor se tine extracontabil cu ajutorul contului 8032"Valori materiale primite spre prelucrare sau reparare". Debit 8032
- Achizitionati accesorii necesare prelucrarii materialelor primite: 30X = 401

- Le dati in consum pe baza de Bon de consum : 60X = 30X

- Inregistrati amortizarea utilajelor, salarii, utilitati, paza, etc.
681 = 281
641 = 421 si contributiile
% = 401
605
628
etc

Toate aceste cheltuieli compun elemente pe baza carora se calculeaza costul prestatiei.
Apoi facturati firmei din Germania prestari de servicii intracomunitare cu locul prestarii in Germania conform art. 278, alin. (2) si , in consecinta, intocmiti factura fara TVA. Pe factura referitor la TVA faceti o mentiune de forma:

"neimpozabil in Romania", sau "neimpozabil cf. articolul 278 alin. 2 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal " sau "neimpozabil cf. articolul 55 din Directiva 112 a CEE".

Inregistrati factura de servicii : 4111 = 704
Scoateti bunurile din Registrul bunurilor: Credit 8032.
Declarati serviciul intracomunitar pana pe 25 ale lunii urmatoare intocmirii facturii in D390 utilizand codul P (prestare intracomunitara de servicii) si folosind pentru intocmirea declaratiei codul de TVA pentru operatiuni intracomunitare utilizat la inscrierea in ROI (nu CUI-ul pe care faceti celelalte declaratii pentru firma – 100,112, etc.).

In cazul in care deveniti platitori de TVA si pentru operatiunile din Romania :
- Solicitati iesirea din ROI pentru codul de TVA pentru operatiuni intracomunitare
- Solicitati inscrierea in ROI pentru codul de TVA obtinut si pentru operatiuni in Romania.
- Depuneti declaratia 390 pentru declararea serviciului intracomunitar utilizand codul de TVA al firmei (acum, CUI-ul firmei cu atributul RO in fata)
- Depuneti in plus decontul de TVA in care prestarea de servicii intracomunitara se declara la randul 14"Livrari de bunuri si prestari de servicii scutite cu drept de deducere"

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Prestari intracomunitare de servicii prelucrare bunuri. Ce tratament contabil si fiscal se aplica?":
Rating:

Nota: 3.75 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: A Fost Aprobat NOUL Model al Declaratiei Unice pe 2019! Vezi aici cum arata noul formular!
    • Update 18.01.2019 Modelul si continutul formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" au fost aprobate prin O.A.N.A.F. nr. 49/2019. Articolul initial, din 11.01.2019 Pe site-ul ANAF, a fost pus in dezbatere publica un nou proiect de ordin al OPANAF pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! MODIFICARI majore in Codul Fiscal si Codul de procedura! Schimbarile aduse de Legea 30/2019
    • Publicarea Legii nr. 30/2019 in M.Of. nr. 44 din 17 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 aduce modificari importante in domeniul fiscal, respectiv Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Asadar, cele mai importante modificari privind Cod de procedura fiscala sunt cele aduse: procedurii de administrare a contribuabililor in functie de riscul fiscal; procedurii de mediere intre debitor si organul fiscal. Iar modifcari/completari aduse Codului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata
    • Prin OANAF nr. 3200/2018 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele" publicat in M.Of nr. 18 din 08 ianuarie 2019 a fost modificata declaratia 101 - "Declaratie privind impozitul pe profit" si instructiunile de completare a formularului. Conform modificarilor aduse in anul 2019, declaratia se...» citeste mai departe aici

  • Peste 280.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM. Mai bine de o treime au peste 45 de ani
    • Agentia Nationala de Ocupare a Fortei de Munca (ANOFM) anunta ca, in anul 2018, prin intermediul Agentiei au fost incadrate in munca 282.921 de persoane, dintre care cele mai multe au avut varsta trecuta de 45 de ani. Urmare a implementarii Programului National de Ocupare a Fortei de Munca, prin intermediul ANOFM, pana la data de 31 decembrie 2018 au fost incadrate in munca: - 104.239 de persoane cu varsta peste 45 de ani, - 70.989 de someri cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani, - 59.321 de...» citeste mai departe aici

  • Achizitionare case de marcat: Facilitati fiscale. Calcul profit reinvestit
    • In analiza de astazi se pleaca de la cazul unei societati care a achizitionat case de marcat cu valoarea de 2300/buc. Codul fiscal permite incadrarea in categoria mijloacelor fixe supuse amortizarii fiscale a activelor cu o valoare mai mica decat 2500 lei, astfel: In cazul unei imobilizari corporale care, la data intrarii in patrimoniu, are o valoare fiscala mai mica decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului, contribuabilul poate recupera aceste cheltuieli prin deduceri de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016