Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Prestari intracomunitare de servicii prelucrare bunuri. Ce tratament contabil si fiscal se aplica?

18-Feb-2016
2253

Analiza noastra are ca subiect o societate neplatitoare de TVA care vrea sa faca prestari servicii (materia prima din stat strain si produse finite pentru firma straina) catre o societate din alt stat UE. Vom vedea astfel cum va proceda societatea in ce priveste inregistrarea in scopuri de TVA, emiterea facturii si a declaratiilor aferente. De asemenea, vom stabili care e monografia contabila si ce documente se intocmesc pentru materia prima folosita de societate.

Operatiunea descrisa de dvs. este o prestare de servicii intracomunitara. Pentru a o derula sunteti obligati sa fiti inscrisi in Registrul Operatorilor Intracomunitari. Pentru a va inscrie in ROI trebuie sa obtineti un cod de TVA.

Dat fiind ca nu sunteti persoana impozabila d.p.d.v. al TVA pentru operatiuni pe teritoriul Romaniei, veti solicita un cod valid de TVA numei pentru operatiuni intracomunitare.

Acesta si inscrierea in ROI va vor permite sa derulati si alte operatiuni intracomunitare, nu numai serviciul la care va referiti.

Schematic monografia contabila este:

- Receptionati materialele si le inscrieti in Registrul bunurilor - reglementat in Noul cod fiscal la art. 321 si in Normele sale de aplicare astfel:

" f) un registru pentru bunurile mobile corporale primite care au fost transportate din alt stat membru al Uniunii Europene in Romania sau care au fost importate in Romania ori achizitionate din Romania de o persoana impozabila nestabilita in Romania si care sunt date unei persoane impozabile in Romania in scopul evaluarii sau pentru lucrari efectuate asupra acestor bunuri in Romania, cu exceptia situatiilor in care, prin ordin al ministrului finantelor publice, nu se impune o asemenea obligatie. Registrul bunurilor primite nu trebuie tinut in cazul bunurilor care sunt plasate in regimul vamal de perfectionare activa. Registrul pentru bunurile mobile corporale primite cuprinde:

 1. denumirea si adresa expeditorului;
2. un numar de ordine;

Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii

3. data primirii bunurilor;
4. descrierea bunurilor primite;
5. cantitatea bunurilor primite;
6. data transportului bunurilor transmise clientului dupa expertizare sau prelucrare;
7. cantitatea si descrierea bunurilor care sunt returnate clientului dupa evaluare sau prelucrare;
8. cantitatea si descrierea bunurilor care nu sunt returnate clientului;
9. o mentiune referitoare la documentele emise in legatura cu serviciile prestate, precum si data emiterii acestor documente.

Bunurile primite spre prelucrare nu vor veni pe baza de factura – pentru ca dvs. nu le achizitionati – ci pe baza corespondetului Avizului de insotire a marfii in Germania.

Evidenta lor se tine extracontabil cu ajutorul contului 8032"Valori materiale primite spre prelucrare sau reparare". Debit 8032
- Achizitionati accesorii necesare prelucrarii materialelor primite: 30X = 401

- Le dati in consum pe baza de Bon de consum : 60X = 30X

- Inregistrati amortizarea utilajelor, salarii, utilitati, paza, etc.
681 = 281
641 = 421 si contributiile
% = 401
605
628
etc

Toate aceste cheltuieli compun elemente pe baza carora se calculeaza costul prestatiei.
Apoi facturati firmei din Germania prestari de servicii intracomunitare cu locul prestarii in Germania conform art. 278, alin. (2) si , in consecinta, intocmiti factura fara TVA. Pe factura referitor la TVA faceti o mentiune de forma:

"neimpozabil in Romania", sau "neimpozabil cf. articolul 278 alin. 2 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal " sau "neimpozabil cf. articolul 55 din Directiva 112 a CEE".

Inregistrati factura de servicii : 4111 = 704
Scoateti bunurile din Registrul bunurilor: Credit 8032.
Declarati serviciul intracomunitar pana pe 25 ale lunii urmatoare intocmirii facturii in D390 utilizand codul P (prestare intracomunitara de servicii) si folosind pentru intocmirea declaratiei codul de TVA pentru operatiuni intracomunitare utilizat la inscrierea in ROI (nu CUI-ul pe care faceti celelalte declaratii pentru firma – 100,112, etc.).

In cazul in care deveniti platitori de TVA si pentru operatiunile din Romania :
- Solicitati iesirea din ROI pentru codul de TVA pentru operatiuni intracomunitare
- Solicitati inscrierea in ROI pentru codul de TVA obtinut si pentru operatiuni in Romania.
- Depuneti declaratia 390 pentru declararea serviciului intracomunitar utilizand codul de TVA al firmei (acum, CUI-ul firmei cu atributul RO in fata)
- Depuneti in plus decontul de TVA in care prestarea de servicii intracomunitara se declara la randul 14"Livrari de bunuri si prestari de servicii scutite cu drept de deducere"

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Prestari intracomunitare de servicii prelucrare bunuri. Ce tratament contabil si fiscal se aplica?":
Rating:

Nota: 3.75 din 2 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"