
Raportul Special
realizat de specialisti
Comunicarea pro-ratei TVA se face in acest an pana la 27 ianuarie inclusiv. Insa numai unele conditii obliga firmele sa aplice pro-rata TVA.
Luam ca exemplu cazul unei societati care inchiriaza in 2010 un spatiu de la o persoana fizica, pentru o perioada de 10 ani, platind suma totala de 200.000 lei. In aceeasi zi, cand a avut loc aceasta operatiune s-a incheiat un contract de subinchiriere cu o persoana juridica, pentru o perioada de 10 ani, pentru 50% din spatiul respectiv si s-a emis o factura fara TVA pentru suma de 100.000 lei, suma care a fost incasata in aceeasi zi.
Unitatea utilizeaza spatiul ramas neinchiriat (50%) pentru activitati de comert impozabile. La inregistrarea in evidenta contabila a veniturilor din inchirieri, pentru perioada celor 10 ani, suma aferenta s-a inregistrat in contul 472. Lunar se face inregistrarea 472=706. La spatiul subinchiriat unitatea nu face nicio cheltuiala, intrucat toate cheltuielile de intretinere, utilitati etc, sunt suportate si sunt facturate de furnizori direct firmei care a subinchiriat.
Se va vedea in ce masura unitatea care a inchiriat initial spatiul este obligata sa determine ponderea acestor venituri din inchirieri din totalul veniturilor activitatii sale si sa aplice aceasta cota asupra intregii sume a TVA deductibil inregistrat de firma lunar pentru a ajusta TVA.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Ajustarea TVA pas cu pas. Ghid practic pentru conformitatea cu legeaModificari din 2016 privind deducerea TVACe tratament fiscal aplicam pentru deducerea TVA?Cum facem ajustarea TVA dedus la momentul formularii optiunii de retragere din evidenta platitorilor de TVA?Ce aveti de facut pentru a iesi din evidenta platitorilor de TVA. Procedura si anulare codUltimele articole
Companiile nemultumite de ajutorul HoReCa au la dispozitie 5 zile pentru a face contestatieNormele de aplicare IMM Leasing au fost modificate. Platile se efectueaza pana la data de 31 octombrie 2022Au fost aprobate normele metodologice care reglementeaza programul de sustinere a IMM-urilor (HG nr. 282/2020)Determinarea pro-ratei definitive si efectuarea comunicarea pro-ratei pentru 2019. Efectuarea ajustarilorSubventii pentru motorina. Dreptul de deducere TVAArticole similare
Declaratii PFA platitor de TVA doar in UE. Ce declaratii se depun?Declaratiile se depun in perioada fiscala in functie de activitateDeclaratia 394: Completarea declaratiei in contextul efectuarii de prestari servicii catre state nonUEPoate autoritatea fiscala sa refuze inscrierea?Ministerul Muncii vrea sa legifereze impozitarea multipla pe veniturile salarialeUltimele articole
Declaratia 394. Bonurile fiscale SUB 100 euro vor fi trecute in D394?Transferul de afacere. Reglementari cheie si implicatii fiscaleIn atentia firmelor! Plafonul TVA ar putea CRESTE de la 1 aprilie 2025SAF-T si depunerea D406. Firmele fara activitate economica mai transmit D406?Ce taxe plateste un SRL in 2025 si reglementari cheieArticole similare
Drepturi de autor. Ce obligatii declarative si fiscale are o persoana fizica?DEDUCEREa sumelor economisite si obligatiile declarativeStudiu de caz: Tratamentul fiscal aplicat bonurilor fiscale neinsotite de facturiAjustarea TVA in cazul vanzarii in anul 2008 a unei cladiri achizitionate inainte de data aderariiE-Factura: Arhivarea facturilor se face in format PDF sau XML?Ultimele articole
Impozit pe profit. 5 modificari importante ce impacteaza impozitul in 2024 -2025Cheltuieli deductibile. Regim fiscal privind deductibilitatea plusurilor la inventarDeclaratia 101 in 2025. Cum se face DEDUCEREa sumelor alocate pentru sponsorizariProiect: Pragul pentru DEDUCEREa cheltuielilor cu achizitiile ar putea fi MAJORAT la suma de 6.075 leiDEDUCEREa personala de baza a crescut din ianuarie 2025. Impact asupra salariilor si impozitului pe venitArticole similare
Regimul privind facturile fiscale in 2013Peste 15 modificari au fost aduse Impozitului pe venit de OG 8/2021. Cum arata noul COD FISCALDeducere TVA limitata pentru auto in leasing. Ce implicatii fiscale apar?Contract de servicii de management incheiat cu nerezident UE. Inregistrarea contractului. Cum deducem cheltuielile?Declaratia unica de venituri va fi reintrodusa treptatUltimele articole
Impozitul pe veniturile micro 2025. Modificari aduse prin OUG 156/2024Impozit pe veniturile micro in 2025. Ce schimbari au aparut pentru acest anFirmele trebuie sa depuna D700 pana pe 31 martie 2025 daca nu se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euroCum vor trece la impozit pe profit firmele care NU se mai incadreaza in plafonul de 250.000 euro al regimului microProiect: ANAF va ELIMINA Declaratia Unica estimativa. Cine este vizatArticole similare
Analiza zilei: Ce obligatii avem la inregistrarea in scopuri de TVA ca urmare a depasirii plafonului de 65.000 euro?MFP a anuntat lista obligatiilor si declaratiilor pentru persoane fiziceCe este mecenatul si ce trebuie sa stii despre actiunea de mecenat din punct de vedere fiscalE-Factura: Arhivarea facturilor se face in format PDF sau XML?Plafon TVA si impozit pe profit. Care sunt plafoanele pentru cifrele de afaceri in 2015 pentru schimbarea regimului de impozitare?Ultimele articole
Impozit pe profit. 5 modificari importante ce impacteaza impozitul in 2024 -2025Cheltuieli deductibile. Regim fiscal privind deductibilitatea plusurilor la inventarDeclaratia 101 in 2025. Cum se face DEDUCEREa sumelor alocate pentru sponsorizariProiect: Pragul pentru DEDUCEREa cheltuielilor cu achizitiile ar putea fi MAJORAT la suma de 6.075 leiDEDUCEREa personala de baza a crescut din ianuarie 2025. Impact asupra salariilor si impozitului pe venitSfaturi de la experti
Impozit si contributii sociale pe venitul din arenda 2025
Intrebare: Societatea a luat in arenda teren. Cum calculam impozitul pe venit, CAS si CASS? Se achita sume intre 1.000 lei si 80.000 lei/persoana.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Depunere declaratii dupa radiere
Intrebare: In data de 12.03.2025, o societate a primit certificatul de radiere. In data de 15.03.2025, pe site-ul ANAF, societatea figureaza ca persoana impozabila a carei inregistrare in scopuri de tva a fost anulata. Tot pe site-ul ANAF,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Cheltuieli deductibile. Reparatiile suportate prin CASCO sunt sau nu deductibile
E-Factura. Cu ce luna trebuie inregistrate facturile daca NU au fost primite la timp
Venituri din surse neidentificate. Ce spune ANAF despre impozitarea lor
Formular 230. ANAF a publicat Ghidul pentru redirectionarea a 3,5% din impozitul pe venit
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA