Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Problema pe care o vor intampina din ce in ce mai multe firme din Romania

27-Iun-2016
388

Daca pe de o parte firmele din Romania au de furca zi de zi cu tot ce inseamna legislatia autohtona si nenumaratele probleme care se ivesc din aceasta cauza, un alt factor reprezentand lipsa fortei de lucru calificate intra pe lista obstacolelor pe care le intalnesc companiile.

Aceasta problema, desi poate parea paradoxal, cuprinde si o latura buna, dat fiind faptul ca s-au facut angajari masive in ultimii ani. Desi a crescut cererea pe piata fortei de munca, numarul celor care isi cauta loc de munca in Romania e in scadere.

“Rata somajului este in scadere, iar perspectivele de angajare sunt foarte bune pentru urmatorul trimestru, cele mai bune din ultimii opt ani. in curand, companiile din Romania nu vor mai avea de unde gasi noi salariati.

Piata fortei de munca din Romania trece printr-o perioada buna, cu cerere pentru personal calificat si eforturi pentru angajarea celor necalificati. Cererea de personal depaseste oferta in mai multe regiuni ale tarii, problema creata in principal de plecarea celor circa trei milioane de romani la munca in strainatate, insa lipsa unor salarii atractive nu ajuta la repatrierea celor instrainati", scrie Capital.ro.

O alta problema in aceasta privinta apare din cauza ca angajatorii nu sunt intotdeauna dispusi sa plateasca salariul corect pentru forta de lucru calificata de care au nevoie. Ca urmare a acestui aspect, cei pregatiti in varii domenii aleg sa se angajeze in strainatate unde salariile pe care le primesc de la companiile straine reflecta in mod corect pregatirea profesionala a celor care isi cauta un loc de munca.


Potrivit datelor Ministerului Muncii, amintite de sursa de mai sus, in aceast moment 1,13 milioane de persoane din Romania sunt platitie cu salariul minim de 1.250 lei brut, respectiv 917 lei net (200 de euro).

In acelasi timp, conform Capital.ro, “datele Institutului National de Statistica numara 573.000 de someri la nivelul lui aprilie, ultimele date disponibile, adica o rata de 6,4%. in urma cu un an, adica in aprilie 2015, numarul total de someri era de 633.000 de persoane, cu 60.000 mai mult decat in prezent. Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca are in evidenta doar 411.400 someri, adica o rata de 4,62%, fata de 463.250 in aprilie 2015".

Aceasta diferenta, explica sursa amintita, se explica prin faptul ca INS tine cont la numaratoare si de

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii

persoanele care nu se inregistreaza la ANOFM ca fiind someri in cautare de lucru (chiar daca nu mai primesc indemnizatii de somaj).

Lipsa numarului suficient de muncitori calificati e produs, asadar, pe de o parte, de salariile mult prea mici si, pe de alta parte, de faptul ca exista si forta de munca necalificata si care nici nu se afla in cautarea unui loc de munca. Aceste lacune pe piata muncii se reflecta in economie atat pe termen scurt, cat si pe termen lung, avand consecinte nefaste in ambele situatii.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Problema pe care o vor intampina din ce in ce mai multe firme din Romania":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • Dosar Impozit specific 2017: Norme, exemple, conditii impozit specific in regim mixt si toate informatiile in vigoare
    • Va oferim intr-un singur loc informatiile actualizate si de ultima ora privind impozitul specific, valabil din 2017. Incepem prin a va oferi doua materiale extrem de detaliate in care sunt incluse multe dintre informatiile de care aveti nevoie pentru a aplica in mod corect impozitul specific si pentru a evita orice sanctiuni din partea ANAF. Recomandam astfel urmatoarele doua materiale: Notificati ANAF pana la 31 martie daca platiti impozit specific in 2017! Amenzi de 5.000 lei in caz contrar!...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei, gata pana la 1 aprilie. Unele contraventii privind casa de marcat ar putea fi iertate la prima abatere
    • Din momentul in care Legea preventiei va intra in vigoare, mai multe firme ar putea fi iertate pentru unele contraventii, daca sunt la prima abatere si daca vor aplica planul de conformare, indreptand neregulile in termenul dat de catre inspectorii fiscali. Daca pentru antreprenorii corecti aceasta lege ii poate scuti de multe sanctiuni care se dau in prezent ca urmare a interpretarii incorecte a unei legislatii stufoase, exista riscul ca multe firme sa profite de pe urma acestor noi prevederi...» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.