Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
In cele ce urmeaza, unul dintre specialistii nostri va explica, in amanunt, care este procedura de angajare a unui cetatean strain, ce documente sunt necesare, dar si de ce acte are nevoie angajatul.
Procedura de angajare a unui cetatean strain este reglementata de Ordonanta 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania.
Pentru angajarea unui cetatean strain din UE, SEE sau CE, angajatorul trebuie sa faca inregistrarea rezidentei cetateanului expat la formatiunile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrari din judetul in care persoana respectiva locuieste. Aici trebuie depus un dosar ce contine anumite documente si anume:
- Contract de munca in original si copie sau adeverinta eliberata de angajator in original
- Cerere tip
- Print screen REVISAL (semnat si stampilat de angajator)
- Chitante aferente taxelor
In baza documentelor mentionate mai sus, pentru cetatenii UE, Spatiul Economic European sau Confederatia Elvetiana, angajati pe teritoriul Romaniei, se emite un Certificat de inregistrare de catre I.G.I. in aceeasi zi si este valabil pentru o perioada de pana la 5 ani, dar nu mai mica de un an. In acest moment, in baza CNP-ului primit de la I.G.I., angajatul expat poate fi inserat in Declaratia 112 fara a avea probleme la validarea acesteia, fiind inscris in sistemul de asigurari sociale.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Angajatul strain trebuie, de asemenea, sa solicite o adeverinta pentru medic de la angajator si sa se inscrie la un medic de familie in Romania, deoarece una dintre informatiile obligatorii pentru declararea taxei de CASS este cea legata de Casa de Sanatate a angajatului. Pentru contractul de munca individual, salariile se calculeaza la fel ca pentru un angajat rezident, aplicandu-se legislatia fiscala.
In cazul angajarii de cetateni din spatiul non-UE, angajatorul trebuie sa obtina un aviz de angajare. Cetateanul non-UE poate fi angajat cu norma intreaga de 8 ore/zi in Romania la un singur angajator, persoana fizica sau juridica. Cetatenii straini care detin un aviz de munca pot fi angajati la un alt angajator, cu un contract de munca cu timp part-time de cel mult 4 ore/zi.
Angajatorul va obtine avizul de angajare de la formatiunile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrari din judetul in care isi are sediul social. Pentru aceasta, va depune o serie de documente si va plati o serie de taxe.
Persoanele ce nu au cetatenia romana sau cetatenia unui alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spatiului Economic European se pot angaja in Romania, cu aviz de angajare, doar daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
- Locurile de munca vacante nu pot fi ocupate de cetateni romani, ai statelor membre UE/SEE sau de rezidenti permanenti pe teritoriul Romaniei
- Sunt indeplinite conditiile speciale de pregatire profesionala, experienta in activitate si autorizare
- Se face dovada faptului ca este apt din punct de vedere medical sa desfasoare activitatea respectiva
- Nu are antecedente penale care sa fie incompatibile cu activitatea pe care o desfasoara sau urmeaza sa o desfasoare pe teritoriul Romaniei
- Se incadreaza in contingentul anual aprobat prin Hotarare a Guvernului
- Angajatorul are achitate la zi obligatiile catre bugetul de stat
- Angajatorul desfasoara efectiv activitatea pentru care se solicita eliberarea autorizatiei avizului de angajare
- Angajatorul sa nu fi fost sanctionat in ultimii 3 ani pentru munca nedeclarata
sau angajare ilegala.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Sfaturi de la experti
Impactul depasirii plafonului si cesiunea partilor sociale asupra statutului de microintreprindere
Intrebare: Daca in cursul lunii august am depasit cifra de 500.000 euro verificand impreuna la cele 5 firme, trebuie sa modific vectorul la firmele 2 si 3 in platitor de impozit pe profit incepand cu trimestrul III (01.07.2024)? Sau, daca la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Facturi primite de la furnizor cu cod de TVA anulat
Intrebare: Suntem un magazin alimentar si in luna august am efectuat mai multe achizitii de marfa de la un furnizor. In momentul achizitiilor din 03 si 10 august, furnizorul avea codul de TVA anulat (din oficiu) incepand cu data de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA