Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de angajare a unui cetatean strain

12-Dec-2018
3793

In cele ce urmeaza, unul dintre specialistii nostri va explica, in amanunt, care este procedura de angajare a unui cetatean strain, ce documente sunt necesare, dar si de ce acte are nevoie angajatul.

Raspunsul specialistului

Procedura de angajare a unui cetatean strain este reglementata de Ordonanta 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania.

Pentru angajarea unui cetatean strain din UE, SEE sau CE, angajatorul trebuie sa faca inregistrarea rezidentei cetateanului expat la formatiunile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrari din judetul in care persoana respectiva locuieste. Aici trebuie depus un dosar ce contine anumite documente si anume:

- Contract de munca in original si copie sau adeverinta eliberata de angajator in original
- Cerere tip
- Print screen REVISAL (semnat si stampilat de angajator)
- Chitante aferente taxelor

In baza documentelor mentionate mai sus, pentru cetatenii UE, Spatiul Economic European sau Confederatia Elvetiana, angajati pe teritoriul Romaniei, se emite un Certificat de inregistrare de catre I.G.I. in aceeasi zi si este valabil pentru o perioada de pana la 5 ani, dar nu mai mica de un an. In acest moment, in baza CNP-ului primit de la I.G.I., angajatul expat poate fi inserat in Declaratia 112 fara a avea probleme la validarea acesteia, fiind inscris in sistemul de asigurari sociale.

Angajatul strain trebuie, de asemenea, sa solicite o adeverinta pentru medic de la angajator si sa se inscrie la un medic de familie in Romania, deoarece una dintre informatiile obligatorii pentru declararea taxei de CASS este cea legata de Casa de Sanatate a angajatului. Pentru contractul de munca individual, salariile se calculeaza la fel ca pentru un angajat rezident, aplicandu-se legislatia fiscala.

In cazul angajarii de cetateni din spatiul non-UE, angajatorul trebuie sa obtina un aviz de angajare. Cetateanul non-UE poate fi angajat cu norma intreaga de 8 ore/zi in Romania la un singur angajator, persoana fizica sau juridica. Cetatenii straini care detin un aviz de munca pot fi angajati la un alt angajator, cu un contract de munca cu timp part-time de cel mult 4 ore/zi.

Angajatorul va obtine avizul de angajare de la formatiunile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrari din judetul in care isi are sediul social. Pentru aceasta, va depune o serie de documente si va plati o serie de taxe.

Persoanele ce nu au cetatenia romana sau cetatenia unui alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spatiului Economic European se pot angaja in Romania, cu aviz de angajare, doar daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
- Locurile de munca vacante nu pot fi ocupate de cetateni romani, ai statelor membre UE/SEE sau de rezidenti permanenti pe teritoriul Romaniei
- Sunt indeplinite conditiile speciale de pregatire profesionala, experienta in activitate si autorizare
- Se face dovada faptului ca este apt din punct de vedere medical sa desfasoare activitatea respectiva
- Nu are antecedente penale care sa fie incompatibile cu activitatea pe care o desfasoara sau urmeaza sa o desfasoare pe teritoriul Romaniei
- Se incadreaza in contingentul anual aprobat prin Hotarare a Guvernului
- Angajatorul are achitate la zi obligatiile catre bugetul de stat
- Angajatorul desfasoara efectiv activitatea pentru care se solicita eliberarea autorizatiei avizului de angajare
- Angajatorul sa nu fi fost sanctionat in ultimii 3 ani pentru munca nedeclarata
sau angajare ilegala.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura de angajare a unui cetatean strain":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Anumite categorii de contribuabili au obligatia de a depune situatiile financiare pe anul 2020 pana pe data de 30 aprilie 2021
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala informeaza, printr-un comunicat de presa, ca data de 30 aprilie 2021 reprezinta termenul limita pentru depunerea situatiilor financiare pe anul 2020 pentru anumite categorii de contribuabili. Institutiile publice, asociatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial, subunitatile fara personalitate juridica, cu sediul in strainatate, care apartin persoanelor prevazute la art.1 alin.1-3 din Legea 82/1991, cu sediul in Romania, precum si...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Luni, 26 aprilie 2021 - termen limita pentru depunerea a opt declaratii fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca luni, 26 aprilie 2021, este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: - formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat"; CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din...» citeste mai departe aici

  • Cum a fost modificata Legea pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale in 2021
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Calarasi informeaza contribuabilii ca, in Monitorul Oficial nr. 332 din 1 aprilie 2021 a fost publicata Legea nr. 55 din 31 martie 2021 privind modificarea si completarea Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale au fost aduse urmatoarele modificari : -In cazul savarsirii unei infractiuni de evaziune fiscala prevazute la art 8 si art. 9, daca in cursul urmaririi penale sau al judecatii prejudiciul cauzat este acoperit...» citeste mai departe aici

  • Intrebari & Raspunsuri ANAF cu privire la completarea Declaratiei Unice - venituri din chirii
    • ANAF a reluat sesiunile de asistenta pe pagina oficiala de Facebook. Tema ultimei sesiuni online a fost "Modalitatea de completare si depunere a Declaratiei unice de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor". Redam cateva intrebari si raspunsuri: 1. Un PFA obtine venituri din inchirierea unui spatiu. Unde se inregistreaza aceste venituri in declaratia unica? La venituri din activitati independente sau la venituri din cedarea folosintei bunurilor?...» citeste mai departe aici

  • Cadoul Rentop&Straton pentru voi, de Paste: Reduceri de pana la 70%+ transport GRATUIT
    • Va multumim ca ne sunteti alaturi si va oferim cadouri speciale, de Paste: Reduceri de pana la 70% + transport GRATUIT. Aveti posibilitatea de a alege lucrari din mai multe domenii, precum Fiscalitate, Contabilitate sau Legislatia Muncii. Cadoul nostru pentru voi: Dintre lucrarile pe care le regasiti acum la pret REDUS de pana la 70% amintim: Registrul de Evidenta Fiscala PFA - reducere de 60% Obtineti venituri din activitati independente? Sunteti obligat sa completati Registrul de Evidenta...» citeste mai departe aici

  • Traditia continua si de Paste: Participa GRATUIT la webinarul dorit
    • Profita de Oferta de Paste si te poti bucura de sarcini de serviciu rezolvate impecabil prin cunoasterea exacta a legilor si a procedurilor, relaxare si buna dispozitie la birou si, de ce nu, munca ta va fi resplatita printr-un salariu mai mare si binemeritat. In plus, te invitam sa profiti de Preturile Speciale si sa iti alegi webinarul la care doresti sa participi: - Modificarile din fiscalitate analizate de Gabriel Jinga si Gabriel Gheorghe - Controale ITM in 2021, lector: Rodica Mantescu...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016