Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de angajare a unui cetatean strain

12-Dec-2018
4398

In cele ce urmeaza, unul dintre specialistii nostri va explica, in amanunt, care este procedura de angajare a unui cetatean strain, ce documente sunt necesare, dar si de ce acte are nevoie angajatul.

Raspunsul specialistului

Procedura de angajare a unui cetatean strain este reglementata de Ordonanta 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania.

Pentru angajarea unui cetatean strain din UE, SEE sau CE, angajatorul trebuie sa faca inregistrarea rezidentei cetateanului expat la formatiunile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrari din judetul in care persoana respectiva locuieste. Aici trebuie depus un dosar ce contine anumite documente si anume:

- Contract de munca in original si copie sau adeverinta eliberata de angajator in original
- Cerere tip
- Print screen REVISAL (semnat si stampilat de angajator)
- Chitante aferente taxelor

In baza documentelor mentionate mai sus, pentru cetatenii UE, Spatiul Economic European sau Confederatia Elvetiana, angajati pe teritoriul Romaniei, se emite un Certificat de inregistrare de catre I.G.I. in aceeasi zi si este valabil pentru o perioada de pana la 5 ani, dar nu mai mica de un an. In acest moment, in baza CNP-ului primit de la I.G.I., angajatul expat poate fi inserat in Declaratia 112 fara a avea probleme la validarea acesteia, fiind inscris in sistemul de asigurari sociale.

Angajatul strain trebuie, de asemenea, sa solicite o adeverinta pentru medic de la angajator si sa se inscrie la un medic de familie in Romania, deoarece una dintre informatiile obligatorii pentru declararea taxei de CASS este cea legata de Casa de Sanatate a angajatului. Pentru contractul de munca individual, salariile se calculeaza la fel ca pentru un angajat rezident, aplicandu-se legislatia fiscala.

In cazul angajarii de cetateni din spatiul non-UE, angajatorul trebuie sa obtina un aviz de angajare. Cetateanul non-UE poate fi angajat cu norma intreaga de 8 ore/zi in Romania la un singur angajator, persoana fizica sau juridica. Cetatenii straini care detin un aviz de munca pot fi angajati la un alt angajator, cu un contract de munca cu timp part-time de cel mult 4 ore/zi.

Angajatorul va obtine avizul de angajare de la formatiunile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrari din judetul in care isi are sediul social. Pentru aceasta, va depune o serie de documente si va plati o serie de taxe.

Persoanele ce nu au cetatenia romana sau cetatenia unui alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spatiului Economic European se pot angaja in Romania, cu aviz de angajare, doar daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
- Locurile de munca vacante nu pot fi ocupate de cetateni romani, ai statelor membre UE/SEE sau de rezidenti permanenti pe teritoriul Romaniei
- Sunt indeplinite conditiile speciale de pregatire profesionala, experienta in activitate si autorizare
- Se face dovada faptului ca este apt din punct de vedere medical sa desfasoare activitatea respectiva
- Nu are antecedente penale care sa fie incompatibile cu activitatea pe care o desfasoara sau urmeaza sa o desfasoare pe teritoriul Romaniei
- Se incadreaza in contingentul anual aprobat prin Hotarare a Guvernului
- Angajatorul are achitate la zi obligatiile catre bugetul de stat
- Angajatorul desfasoara efectiv activitatea pentru care se solicita eliberarea autorizatiei avizului de angajare
- Angajatorul sa nu fi fost sanctionat in ultimii 3 ani pentru munca nedeclarata
sau angajare ilegala.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura de angajare a unui cetatean strain":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Inspectorii ANAF care verifica persoanele fizice NU vor mai avea insigne si portlegitimatii
    • Conform unui nou proiect de ordin al ANAF, inspectorii care fac verificari la persoanele fizice NU vor mai purta insigne si portlegitimatii. Acestia vor avea la ei doar o legitimatie simpla, precum cea din poza de mai sus. In scopul utilizarii resurselor financiare ale Agentiei intr-un mod rational institutia considera oportun ca noul ordin sa nu mai prevada utilizarea de insigne si portlegitimatii, asa cum era reglementat de O.P.A.N.A.F. nr. 2225/2016 Inspectorii din cadrul directiei generale...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Mesaje false in numele ANAF. NU deschideti emailurile provenite de la info@anaf.ro!
    • Contribuabilii persoane fizice si juridice ar putea primi, din partea unui email fals, in numele ANAF, diferite mesaje si atasamente. Institutia avertizeaza! Nu deschideti mailurile provenite de la info@anaf.ro. In acest sens, institutia a publicat un comunicat de presa prin care ii pune in alerta pe contribuabilii persoane fizice si juridice cu privire la aceste mesaje trimise in numele ANAF. Mesajele care utilizeaza denumirea, precum si coordonatele ANAF, (numar telefon, adresa postala) si vin...» citeste mai departe aici

  • Esalonarea la plata simplificata. Firmele pot obtine facilitatea daca in trecut au beneficiat de OUG 181/2020?
    • In lumina noii Ordonante OUG 11/2021, sa intelegem ca putem esalona si inlesnirile primite ca urmare a pierderii unei esalonari pe 12 luni cu valabilitate pana la sf. anului, impreuna cu datoriile curente sau aceste inlesniri care au fost acordate pt 90 zile sunt excluse. Este nevoie sa renuntam la esalonarea primita cu valabilitate pana la 31.12.2021 sau putem adauga alaturi de aceasta o noua esalonare doar pt inlesniri si datorii curente pe o perioada de 12 luni? Va multumim pt indrumarea dvs....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016