Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedura de completare. Declaratia 390

02-Nov-2011
3046
Intrebare:

Prezentul studiu de caz isi propune sa dezbata unele nelamuriri care se ivesc in cazul completarii declaratiei 390 pentru o achizitie de materii prime. Materia prima este achizitionata printr-o societate dintr-o tara non-UE (Serbia), locul de incarcare pentru marfa fiind Slovenia. In aceasta situatie, documentele care insotesc achizitia sunt reprezentate de factura invoice (emitent fiind societatea din Serbia, iar beneficiar, societatea din Romania, cu precizarea ca pe factura nu este mentionat un cod VAT NR) si nota de livrare (emitent este societatea din Slovenia, iar beneficiar este societatea din Serbia, cu mentiunea ca pe nota de livrare este metionat codul VAT NR al societatii din Slovenia).


Raspuns:

In aceste imprejurari, se considera ca firma din Serbia este un cumparator revanzator al unor bunuri cumparate de la un furnizor stabilit pe teritoriul Sloveniei. In aceasta calitate, firma din Serbia dispune expedierea bunurilor de pe teritoriul Sloveniei pe teritoriul Romaniei. In acest caz, operatiunea este o achizitie intracomunitara de bunuri asa cum este definita prin articolul 130^1, alineatul 1 prin care achizitiile intracomunitare se refera la "bunuri mobile corporale expediate sau transportate la destinatia indicata de cumparator, de catre furnizor, de catre cumparator sau de catre alta persoana, in contul furnizorului sau al cumparatorului, catre un stat membru, altul decat cel de plecare a transportului sau de expediere a bunurilor.".

Pentru completarea declaratiei cod 390, trebuie sa aveti in vedere instructiunile cuprinse la sectiunea "NOTA" din cadrul anexei nr. 2. a OMFP 76/2010 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (390 VIES) "Declaratie recapitulativa privind livrarile/ achizitiile/ prestarile intracomunitare" publicat in M.Of. nr. 67 din 29 ianuarie 2010 prin care se reglementeaza modul de completare a declaratiei recapitulative cod 390 in cazul in care bunurile sunt transportate de pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, dar furnizorul nu comunica un cod valabil de TVA.
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii


Procedura de declarare este urmatoarea:
- in coloana "tara": se inscrie codul tarii din care s-a efectuat livrarea intracomunitara, in cazul dvs. SI;
- in coloana "Cod operator intracomunitar" : nu se inscrie nimic;
- in coloana "Denumire/Nume, prenume operator intracomunitar": se inscrie denumirea furnizorului care a emis factura;
- in coloana "Tipul operatiunii": se inscrie "A";
- in coloana "Baza impozabila": se inscrie valoarea tranzactiei efectuate in perioada de raportare cu furnizor respectiv prin utilizarea cursului valutar in vigoare la data emiterii facturii de catre furnizor.

In mod similar se procedeaza si in situatia in care furnizorul din Serbia efectueaza un import de bunuri pe teritoriul Sloveniei iar aceste bunuri sunt expediate direct in Romania de catre o casa de expeditie. in acest caz, societatea din Slovenia poate fi considerata un reprezentant fiscal al firmei din Serbia . In acest context, in OMFP 76/2010 se regaseste urmatorul exemplu care poate fi aplicabil situatiei dvs. daca materiile prime provin din import: "o societate "A" dintr-un stat extracomunitar (X) vinde unei societati din Romania "B" bunuri. Bunurile sunt importate intr-un stat membru al Uniunii Europene (Y) de catre societatea de expeditie "C" si apoi aceeasi societate "C" declara in numele furnizorului "A" din statul extracomunitar (X) (dar sub propriul cod de TVA) livrarea intracomunitara a bunurilor din statul membru (Y) in Romania. In astfel de situatii se va considera drept reprezentant fiscal societatea de expeditie "C". In declaratia recapitulativa privind achizitiile intracomunitare, la rubrica "Denumire operator intracomunitar" va fi inscrisa denumirea furnizorului, respectiv societatea "A" din statul extracomunitar (X), iar la rubrica "Cod operator intracomunitar" codul din statul membru (Y) al societatii de expeditie "C" care a declarat livrarea intracomunitara."

In concluzie, codul VAT al firmei din Slovenia se inscrie in declaratia cod 390 numai in situatia in care firma din Slovenia este o casa de expeditie. Acest cod nu se mentioneaza in declaratia cod 390 daca firma din Slovenia este un furnizor al bunurilor pentru clientul din Serbia care, la randul sau, in calitate de cumparator revanzator emite o factura pe numele firmei din Romania.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura de completare. Declaratia 390":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ce declaratii se depun in noiembrie la ANAF?
    • Prin cele de mai jos, va oferim lista declaratiilor fiscale pe care le aveti de depus, dupa caz, la unitatile fiscale, la termenele-limita stabilite prin lege: 15 zile de la data de cand nu se mai realizeaza venituri Depunerea Declaratiei de inregistrare in evidenta persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, precum si pentru stabilirea obligatiilor de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate - Formularul 604 Se depune pentru inregistrarea in evidenta persoanelor fizice fara...» citeste mai departe aici

  • CNIPMMR nu este de acord cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2%
    • Avand in vedere intentia de introducere a unei taxe de solidaritate de 2% din fondul de salarii, platite de angajator, in contextul mutarii contributiilor de la angajator la angajat. CNIPMMR face urmatoarele precizari: I. In prezent contributiile platite exclusiv de angajator, sunt urmatoarele - Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale - 0,25% - Concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate - 0,85% - Asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale - 0,15%-0,85%...» citeste mai departe aici

  • La 25 octombrie 2017 e termenul pentru plata primei rate din impozitul pe venitul din activitati agricole si a CASS
    • Va aducem la cunostinta ca miercuri, 25 octombrie 2017, este termenul limita de plata a 50% din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite pe baza de norma de venit. Veniturile din activitati agricole sunt veniturile obtinute din desfasurarea, in mod individual sau intr-o forma de asociere fara personalitate juridica, a: cultivarii produselor agricole vegetale, exploatarii...» citeste mai departe aici

  • Veniturile aferente stocurilor de produse. Monografia contabila si baza impozabila corecta
    • In analiza de mai jos, societatea este persoana juridica romana. Productia se vinde drept marfa catre persoane fizice cu raport de gestiune si casa de marcat. Monografia folosita este urmatoarea: 601=301 x 345=711 x+2 371=345 x +2 (omit nota contabila de adaos comercial) 411 = 707 x+5 607 = 371 x+2 La sfarsitul lunii stocul in raportul de gestiune este zero. Contul 707 si 711 se inchid prin contul 121. Stabilim daca in baza de impozitare pentru venitul microintreprinderii intra doar contul 707...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale continua cu o noua extragere in data de 22 octombrie
    • Extragerea bonurilor fiscale castigatoare emise intre 1 si 30 septembrie 2017 este programata duminica, 22 octombrie 2017. Fondul de premiere este de 1 milion de lei, suma din care vor fi acordate cel mult 100 de premii. Selectia castigatorilor va fi realizata in doua etape. Duminica, 22 octombrie 2017, va fi organizata prima etapa, care va consta din extragerea bilelor care vor determina ziua emiterii si valoarea bonurilor castigatoare. Daca numarul cererilor de revendicare este mai mare de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"