Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de inregistrare in scopuri de TVA a fost simplificata prin OANAF 167/2019

03-Dec-2019
30009

Joi, 31 ianuarie, in M.Of. nr. 80 a fost publicat OANAF nr. 167/2019 pentru modificarea si completarea OANAF nr. 2.856/2017 privind stabilirea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal in cazul inregistrarii si anularii inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, pentru aprobarea Procedurii privind evaluarea riscului fiscal pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) si c) si alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru aprobarea Procedurii de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Prin acest ordin se simplifica procedura de inregistrare in scopuri de TVA, persoanele impozabile avand posibilitatea sa obtina codul de TVA in aceeasi zi cu depunerea solicitarii, fara a parcurge procedura de audiere. 

Astfel, persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA prin optiune (cifra de afaceri este inferioara plafonului de scutire dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa) pot depune la organul fiscal competent, impreuna cu declaratia de mentiuni - formular 010, dovada transmiterii declaratiei pe propria raspundere. 

Citeste si:

Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?

Modelul ”Declaratiei pe propria raspundere pentru inregistrarea in scopuri de TVA, potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare” este aprobat prin OANAF 167/2019.

Aceasta se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta. Declaratia pe propria raspundere cu semnaturile olografe ale administratorilor si asociatilor persoanei impozabile se scaneaza, se arhiveaza intr-un fisier ZIP si se ataseaza la fisierul PDF. Daca depun declaratia pe propria raspundere fara erori de validare persoanele impozabile nu se incadreaza in categoria persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat.

Pentru aceste persoane decizia prin care se aproba solicitarea de inregistrare in scopuri de TVA depusa de persoanele impozabile potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal se emite in ziua depunerii solicitarii. in urma emiterii deciziei, compartimentul de specialitate transmite catre compartimentul de evaluare solicitarile de inregistrare in scopuri de TVA.

In termen de 15 zile de la data depunerii solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA compartimentul de evaluare procedeaza la verificarea datelor inscrise in declaratia pe propria raspundere.in cazul in care, in urma verificarilor efectuate compartimentul de evaluare constata ca informatiile inscrise in declaratia pe propria raspundere nu corespund datelor disponibile in evidentele organului fiscal, transmite catre Directia generala antifrauda fiscala o adresa in care sunt prezentate aspectele rezultate, in vederea dispunerii masurilor ce se impun.

Nu fac obiectul declaratiei pe proprie raspundere persoanele impozabile care se afla in procedura insolventei prevazuta de Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare.

Informatiile din ”Declaratia pe propria raspundere pentru inregistrarea in scopuri de TVA, potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare” sunt furnizate de:
a) administratori, in cazul societatilor pe actiuni sau in comandita pe actiuni infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) asociati, a caror cota de participare la capitalul social este >= cu 25%, si administratori, in cazul altor societati decat cele mentionate la lit. a), infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. 

In cazul in care persoanele impozabile nu depun declaratia pe propria raspundere fara erori de validare (nu transmit electronic declaratia pe proprie raspundere ori transmit declaratia insa aceasta nu contine semnaturile olografe ale administratorilor si asociatilor/actionarilor persoanei impozabile) se aplica procedura prevazuta in anexa nr. 2 la OANAF 2856/2017 ”Procedura privind evaluarea riscului fiscal pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) si c) si alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal”.

Noile prevederi se aplica incepand cu 01 februarie 2019. Totusi, pentru persoanele impozabile care au solicitat inregistrarea in scopuri de TVA, potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru care procedura de evaluare a riscului fiscal nu a fost finalizata pana la data de 01 februarie 2019 ramane aplicabila procedura in vigoare la data depunerii solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA.

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura de inregistrare in scopuri de TVA a fost simplificata prin OANAF 167/2019":
Rating:

Nota: 3.83 din 12 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • ANAF propune modificarea formularului tipizat Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor
    • ANAF a publicat, in data de 11 iunie 2021, un nou Proiect de Ordin pentru aprobarea formularului tipizat "Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor" utilizat in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale. Conform referatului de aprobare, verificarea situatiei fiscale personale cu privire la impozitul pe venit reprezinta ansamblul activitatilor desfasurate de organul fiscal avand ca obiect examinarea totalitatii drepturilor si a obligatiilor de natura patrimoniala,...» citeste mai departe aici

  • Care sunt contribuabilii care au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer? Raspuns oficial ANAF
    • Care sunt contribuabilii care au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer? Raspunsul ANAF: Conform prevederilor legale, in vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata, au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer contribuabilii din categoria marilor contribuabili, stabiliti prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala, calculata prin...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil si fiscal al operatiunilor de LOHN
    • Activitate in sistem de LOHN in cazul unei societati SRL micro-intreprindere, platitoare de TVA in sistem normal lunar, care activeaza in sistem de lohn cu obiectul principal de activitate 1520 fabricarea incaltamintei. Societatea primeste materialele necesare confectionarii incaltamintei prin import direct de la clientii sai din Italia (IT) si Marea Britanie (UK), iar ulterior acestea sunt returnate si facturate clientului ca produs finit manopera incaltaminte. Pentru fabricarea produsului...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016