Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedura de inregistrare in scopuri de TVA a fost simplificata prin OANAF 167/2019

01-Feb-2019
4082

Joi, 31 ianuarie, in M.Of. nr. 80 a fost publicat OANAF nr. 167/2019 pentru modificarea si completarea OANAF nr. 2.856/2017 privind stabilirea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal in cazul inregistrarii si anularii inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, pentru aprobarea Procedurii privind evaluarea riscului fiscal pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) si c) si alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru aprobarea Procedurii de anulare, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat potrivit art. 316 alin. (11) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Prin acest ordin se simplifica procedura de inregistrare in scopuri de TVA, persoanele impozabile avand posibilitatea sa obtina codul de TVA in aceeasi zi cu depunerea solicitarii, fara a parcurge procedura de audiere. 

Astfel, persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA prin optiune (cifra de afaceri este inferioara plafonului de scutire dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa) pot depune la organul fiscal competent, impreuna cu declaratia de mentiuni - formular 010, dovada transmiterii declaratiei pe propria raspundere. 

Citeste si:

Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?

Modelul ”Declaratiei pe propria raspundere pentru inregistrarea in scopuri de TVA, potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare” este aprobat prin OANAF 167/2019.

Aceasta se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta. Declaratia pe propria raspundere cu semnaturile olografe ale administratorilor si asociatilor persoanei impozabile se scaneaza, se arhiveaza intr-un fisier ZIP si se ataseaza la fisierul PDF. Daca depun declaratia pe propria raspundere fara erori de validare persoanele impozabile nu se incadreaza in categoria persoanelor impozabile care prezinta risc fiscal ridicat.

Pentru aceste persoane decizia prin care se aproba solicitarea de inregistrare in scopuri de TVA depusa de persoanele impozabile potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal se emite in ziua depunerii solicitarii. in urma emiterii deciziei, compartimentul de specialitate transmite catre compartimentul de evaluare solicitarile de inregistrare in scopuri de TVA.

In termen de 15 zile de la data depunerii solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA compartimentul de evaluare procedeaza la verificarea datelor inscrise in declaratia pe propria raspundere.in cazul in care, in urma verificarilor efectuate compartimentul de evaluare constata ca informatiile inscrise in declaratia pe propria raspundere nu corespund datelor disponibile in evidentele organului fiscal, transmite catre Directia generala antifrauda fiscala o adresa in care sunt prezentate aspectele rezultate, in vederea dispunerii masurilor ce se impun.

Nu fac obiectul declaratiei pe proprie raspundere persoanele impozabile care se afla in procedura insolventei prevazuta de Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare.

Informatiile din ”Declaratia pe propria raspundere pentru inregistrarea in scopuri de TVA, potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare” sunt furnizate de:
a) administratori, in cazul societatilor pe actiuni sau in comandita pe actiuni infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) asociati, a caror cota de participare la capitalul social este >= cu 25%, si administratori, in cazul altor societati decat cele mentionate la lit. a), infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. 

In cazul in care persoanele impozabile nu depun declaratia pe propria raspundere fara erori de validare (nu transmit electronic declaratia pe proprie raspundere ori transmit declaratia insa aceasta nu contine semnaturile olografe ale administratorilor si asociatilor/actionarilor persoanei impozabile) se aplica procedura prevazuta in anexa nr. 2 la OANAF 2856/2017 ”Procedura privind evaluarea riscului fiscal pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) si c) si alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal”.

Noile prevederi se aplica incepand cu 01 februarie 2019. Totusi, pentru persoanele impozabile care au solicitat inregistrarea in scopuri de TVA, potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru care procedura de evaluare a riscului fiscal nu a fost finalizata pana la data de 01 februarie 2019 ramane aplicabila procedura in vigoare la data depunerii solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA.

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura de inregistrare in scopuri de TVA a fost simplificata prin OANAF 167/2019":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Concedii de odihna neefectuate. Tratament contabil
    • "Actionariatul societatii doreste ca sumele aferente concediilor neefectuate in cursul anului sa fie provizionate la sfarsitul exercitiului financiar in corespondenta cu o datorie contingenta care urmeaza a fi achitata intr-o perioada ulterioara. Este aceasta abordare corecta din punct de vedere contabil avand in vedere faptul ca nu se pune problema compensarii in bani a concediului neefectuat, ci doar amanarea in timp a concediului care in fapt este determinata de necesitatea prezentei in...» citeste mai departe aici

  • Legea privind modificarea salarizarii bugetare in invatamant, in vigoare de pe 20 aprilie! (Oficial, in Monitorul Oficial)
    • Legea privind aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 41/2018 pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice a fost publicat, miercuri, in Monitorul Oficial nr. 296, partea I, din 17 aprilie 2019. Concret, anumite categorii de personal din invatamantul universitar si preuniversitar vor beneficia de acordarea unor sporuri, majorari salariale. Pe de alta parte, este exclusa de la cresterea accelerata a salariilor...» citeste mai departe aici

  • Guvernul mareste lista domeniilor in care pot fi angajati zilieri. Alte noua activitati adaugate pe lista
    • Executivul a aprobat Ordonanta de Urgenta pentru includerea a inca noua activitati si domenii pe lista celor in care se pot angaja zilieri, anunta, joi, 18 aprilie, Ministerul Muncii, intr-un comunicat de presa. Actul normativ urmareste asigurarea protectiei zilierilor, scaderea birocratiei si simplificarea procedurilor administrative de inregistrare a acestora. Asadar, o persoana poate desfasura pentru un singur beneficiar activitati necalificate, cu caracter ocazional. Zilierii vor putea fi...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor: Pana la finalul lunii mai, ANAF trebuie sa plateasca toate sumele aferente taxei auto
    • ANAF va trebui sa “se dea peste cap” si de mai multe ori daca este nevoie, spune ministrul Finantelor Publice, amenintand ca daca sumele aferente taxei auto nu vor fi restituite pana la finalul lunii mai, ii va demite pe toti cei care nu emit deciziile de impunere la timp. Intr-o conferinta de presa sustinuta la Bistrita, ministrul Eugen Teodorovici a anuntat ca deja se stie foarte clar la nivelul ANAF ca pana la finalul lunii aprilie trebuie sa fie emise toate deciziile de impunere...» citeste mai departe aici

  • Detalii de incasare din bonul fiscal. Corectia erorilor
    • In situatia emiterii unui bon fiscal pe care valoarea este corecta dar, din greseala, s-a trecut la detalii incasare cu card, desi incasarea a fost cu numerar sau invers - s-a trecut incasare cu numerar in loc de incasare cu card (prin selectarea eronata a optiunii din aparatul de marcat), mai este necesara decizia de corectie sau anulare a bonului respectiv (procedura prevazuta pentru corectarea erorilor din bonurile fiscale), dat fiind ca suma nu este gresita? La aceste intrebari raspunde...» citeste mai departe aici

  • RADET intra in faliment! Primarul Capitalei ofera asigurari ca bucurestenii nu vor fi afectati
    • Tribunalul Bucuresti a decis, miercuri - 17 aprilie, intrarea in faliment a RADET. In consecinta, Primaria Municipiului Bucuresti ii asigura pe bucuresteni ca nu vor ramane fara apa calda si caldura. “Avand in vedere faptul ca Tribunalul Bucuresti a decis astazi intrarea in faliment a RADET, Primaria Municipiului Bucuresti ii asigura pe bucuresteni ca nu vor avea de suferit de pe urma acestei decizii, pentru ca intreaga activitate a RADET va fi preluata, in cel mai scurt timp, de Compania...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016