Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura OFICIALA pentru intrarea si iesirea din regimurile speciale de TVA, in contextul regulilor aplicabile de la 1 iulie 2021

09-Sep-2021
3247
Procedura OFICIALA pentru intrarea si iesirea din regimurile speciale de TVA, in contextul regulilor aplicabile de la 1 iulie 2021
In Monitorul oficial, Partea I, nr. 853 din 7 septembrie 2021 a fost publicat Ordinul nr. 1387/2021 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare in vederea utilizarii unuia dintre regimurile speciale pentru persoanele impozabile care presteaza servicii catre persoane neimpozabile sau efectueaza vanzari de bunuri la distanta, precum si pentru declararea taxei pe valoarea adaugata.
 
Conform actului normativ, a fost publicata procedura necesara intrarii sau iesirii din regimurile speciale de TVA (UE, nonUE si de import) persoanelor care efectueaza comert electronic in statele membre UE sau presteaza servicii catre persoane neimpozabile.
 
Documentul trateaza atat excluderea voluntara de la aplicarea regimului special, cat si excluderea de la regimul special din oficiu, de catre organul fiscal. In plus,exista date si despre aplicarea regulilor in perioada de carantina.
 
Reamintim ca de la 1 iulie 2021 au fost aprobate noi reguli TVA privind comertul electronic. Detalii despre regimul fiscal TVA, AICI»
 
PROCEDURA din 1 septembrie 2021
 
de inregistrare in vederea utilizarii unuia dintre regimurile speciale pentru persoanele impozabile care presteaza servicii catre persoane neimpozabile sau efectueaza vanzari de bunuri la distanta, precum si pentru declararea taxei pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 314, art. 315 si art. 315^2 din Codul fiscal, in situatia in care Romania este stat membru de inregistrare, precum si pentru modificarea unor prevederi procedurale
 
Aprobata prin ORDINUL nr. 1.387 din 1 septembrie 2021, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 853 din 7 septembrie 2021.
 
Capitolul I Dispozitii generale
 
1. Persoanele impozabile nestabilite in Uniunea Europeana pot utiliza, in conditiile prevazute la art. 314 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul fiscal), un regim special pentru toate serviciile prestate catre persoane neimpozabile care sunt stabilite, au domiciliul stabil sau resedinta obisnuita in Uniunea Europeana, regim denumit in continuare regim non-UE.
2.
(1) Persoanele impozabile care au sediul activitatii economice in Romania sau, in cazul in care nu au sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, dispun de un sediu fix in Romania pot utiliza, in conditiile prevazute la art. 315 din Codul fiscal, un regim special denumit in continuare regim UE, in urmatoarele cazuri:
a) efectueaza vanzari intracomunitare de bunuri la distanta;
b) presteaza servicii catre o persoana neimpozabila, atunci cand persoana impozabila nu este stabilita in statul membru de consum.
(2) Persoanele impozabile care nu au sediul activitatii economice in Uniunea Europeana si nici nu dispun de un sediu fix in Romania, dar efectueaza vanzari intracomunitare de bunuri la distanta care au locul de incepere a expedierii sau transportului bunurilor in Romania pot utiliza regimul UE in conditiile prevazute la art. 315 din Codul fiscal. in cazul in care exista mai multe state membre, intre care si Romania, din care incepe expedierea sau transportul bunurilor si Romania este aleasa ca stat de inregistrare, persoanele impozabile sunt tinute sa respecte respectiva alegere in anul calendaristic in cauza si in urmatorii 2 ani calendaristici.
(3) Regimul UE poate fi utilizat si de catre persoanele impozabile care nu au sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, dar dispun de mai multe sedii fixe in Uniunea Europeana, in cazul in care au un sediu fix in Romania si aleg Romania ca stat membru de inregistrare. Persoanele impozabile sunt tinute sa respecte respectiva decizie in anul calendaristic in cauza si in urmatorii 2 ani calendaristici.
(4) Regimul UE poate fi utilizat si de persoanele impozabile care au sediul activitatii economice in Romania sau, in cazul in care nu au sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, dispun de un sediu fix in Romania si care faciliteaza livrarea de bunuri in conformitate cu art. 270 alin. (16) din Codul fiscal.
(5) Regimul UE nu se poate utiliza de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania, care si-au stabilit sediul activitatii economice sau un sediu fix in Romania, pentru serviciile care au locul prestarii in Romania. indeplinirea obligatiilor fiscale rezultate din prestarea acestor servicii se realizeaza potrivit regulilor generale aplicabile in materie de TVA, fara utilizarea regimului special.
3.
(1) Persoanele impozabile care au sediul activitatii economice in Romania sau, in cazul in care nu au sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, dispun de un sediu fix in Romania pot utiliza, in mod direct sau prin desemnarea unui intermediar, in conditiile prevazute la art. 315^2 din Codul fiscal, un regim special pentru vanzarile la distanta de bunuri importate din teritorii terte sau tari terte, denumit in continuare regim de import.
(2) Persoanele impozabile care nu sunt stabilite in Uniunea Europeana pot utiliza regimul de import prin desemnarea unui intermediar sau in mod direct, daca sunt stabilite intr-o tara terta cu care Uniunea a incheiat un acord de asistenta reciproca al carui domeniu de aplicare este similar celui al Directivei 2010/24/UE a Consiliului si al Regulamentului (UE) nr. 904/2010 si efectueaza vanzari de bunuri la distanta din respectiva tara terta, in conditiile prevazute la art. 315^2 din Codul fiscal.
(3) Persoana impozabila desemnata intermediar este inregistrata in Romania, potrivit art. 315^2 alin. (12) din Codul fiscal, pentru utilizarea regimului de import daca are sediul activitatii economice in Romania sau, in cazul in care are sediul activitatii economice in afara Uniunii Europene, dispune de un sediu fix in Romania.
(4) Regimul de import poate fi utilizat si de catre persoanele impozabile care nu au sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, dar dispun de mai multe sedii fixe in Uniunea Europeana, in cazul in care au un sediu fix in Romania si aleg Romania ca stat membru de inregistrare. Persoanele impozabile sunt tinute sa respecte respectiva alegere in anul calendaristic in cauza si in urmatorii 2 ani calendaristici.
(5) In situatia in care intermediarii nu au sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, dar dispun de mai multe sedii fixe in Uniunea Europeana, in cazul in care au un sediu fix in Romania si aleg Romania ca stat membru de inregistrare, trebuie sa respecte respectiva alegere in anul calendaristic in cauza si in urmatorii 2 ani calendaristici.
4. Prezenta procedura se aplica pentru indeplinirea obligatiilor de inregistrare si de declarare a taxei pe valoarea adaugata de catre persoanele impozabile care opteaza sa utilizeze regimurile speciale prevazute la pct. 1, 2 si 3 si care aleg Romania ca stat membru de inregistrare pentru toate operatiunile supuse regimului respectiv.
5.
(1) Competenta pentru administrarea regimurilor speciale prevazute la pct. 1, 2 si 3, utilizate de catre persoanele impozabile care aleg Romania ca stat membru de inregistrare, revine Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti din cadrul Directiei generale regionale a finantelor publice Bucuresti, denumita in continuare organ fiscal competent.
(2) Organul fiscal competent gestioneaza activitatea de inregistrare si de declarare cu ajutorul sistemului informatic pus la dispozitie de Centrul National pentru Informatii Financiare din cadrul Ministerului Finantelor.
 
Capitolul II Prevederi privind inregistrarea in vederea utilizarii unuia dintre regimurile speciale prevazute la art. 314, art. 315 si art. 315^2 din Codul fiscal
 
SecTiunea 1 inregistrarea in vederea utilizarii regimului
6.
(1) Persoana impozabila care opteaza pentru utilizarea unuia dintre regimurile speciale de la pct. 1, 2 si 3, in situatia in care Romania este stat membru de inregistrare, trebuie sa depuna in format electronic o declaratie de incepere a activitatii la organul fiscal competent, in conformitate cu prevederile art. 314 alin. (3), art. 315 alin. (3) si art. 315^2 alin. (6) din Codul fiscal. Declaratia de incepere a activitatii se depune si de intermediarul care actioneaza in contul persoanei impozabile/persoanelor impozabile care opteaza pentru utilizarea regimului de import de la pct. 3.
(2) Persoana impozabila nestabilita in Uniunea Europeana care opteaza pentru utilizarea regimului non-UE sau a regimului UE si alege Romania ca stat membru de inregistrare trebuie sa depuna si o declaratie prin care se confirma ca persoana nu si-a stabilit sediul activitatii economice pe teritoriul Uniunii Europene si nu dispune de un sediu fix pe teritoriul acesteia.
(3) Persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in Romania si care si-a stabilit sediul activitatii economice sau un sediu fix in Romania care opteaza pentru utilizarea regimului UE sau a regimului de import ori un intermediar care actioneaza in contul persoanei impozabile care opteaza pentru utilizarea regimului de import cu stat de inregistrare Romania, care are sedii fixe si in alte state membre, inscrie in declaratia de incepere a activitatii si datele de identificare ale tuturor sediilor fixe din alte state membre.
(4) Pentru utilizarea regimului non-UE, declaratia de incepere a activitatii trebuie sa contina informatiile mentionate la art. 314 alin. (3) din Codul fiscal, iar pentru utilizarea regimului de import declaratiile de incepere a activitatii trebuie sa contina informatiile mentionate la art. 315^2 alin. (7), (8) sau (9) din Codul fiscal, dupa caz.
7. Declaratia de incepere a activitatii se transmite electronic utilizand mesajul electronic comun prevazut in anexa I la Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2020/194 al Comisiei din 12 februarie 2020 de stabilire a normelor detaliate de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 904/2010 al Consiliului in ceea ce priveste regimurile speciale pentru persoanele impozabile care presteaza servicii catre persoane neimpozabile si care efectueaza vanzari de bunuri la distanta si anumite livrari interne de bunuri.
8. Declaratia se completeaza si se depune, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de Centrul National pentru Informatii Financiare din cadrul Ministerului Finantelor, de catre orice persoana impozabila care intentioneaza sa utilizeze unul dintre regimurile speciale, in situatia in care Romania este stat membru de inregistrare.
9. Certificatul utilizat pentru semnarea declaratiei de incepere a activitatii trebuie inregistrat pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, potrivit prevederilor in vigoare privind comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si contribuabili.
10.
(1) Persoana impozabila sau intermediarul (pentru regimul de import) este inregistrata pentru utilizarea unuia dintre regimurile speciale, daca indeplineste urmatoarele conditii cumulative:
a) nu este deja inregistrata pentru utilizarea acelui regim special intr-un alt stat membru;
b) nu se afla in perioada in care i s-a interzis sa utilizeze regimurile speciale (perioada de carantina definita la sectiunea a 2-a lit. D).
(2) Persoana impozabila care opteaza pentru utilizarea regimului UE, precum si intermediarul care opteaza pentru aplicarea regimului de import in numele unei persoane impozabile sunt inregistrate pentru utilizarea acestui regim daca indeplinesc conditiile prevazute la alin. (1), daca sunt inregistrate in scopuri de TVA in Romania si daca si-au stabilit sediul activitatii economice in Romania sau, daca nu au sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, au totusi un sediu fix in Romania.
(3) Se considera ca o persoana impozabila indeplineste conditiile suplimentare prevazute la alin. (2) daca este inregistrata in Registrul contribuabililor, avand TVA inscrisa in vectorul fiscal, cu exceptia urmatoarelor categorii:
a) persoanele impozabile nestabilite in Romania, dar inregistrate in scopuri de TVA prin reprezentant fiscal;
b) persoanele impozabile nestabilite in Romania, dar inregistrate direct in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 alin. (4) si (6) din Codul fiscal, prin utilizarea formularului de declaratie 015 „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru contribuabilii nerezidenti care nu au sediu permanent in Romania“;
c) persoanele impozabile nerezidente care desfasoara activitati pe teritoriul Romaniei prin unul sau mai multe sedii permanente, care se inregistreaza in scopuri de TVA prin utilizarea formularului 013 „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru contribuabilii nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente“ si care au declarat ca stat de rezidenta un alt stat membru al Uniunii Europene.
(4) Persoana impozabila care opteaza pentru utilizarea regimului de import, direct sau prin intermediar, este inregistrata pentru utilizarea acestui regim daca indeplineste conditiile prevazute la alin. (1) si daca si-a stabilit sediul activitatii economice in Romania sau, daca nu are sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, are totusi un sediu fix in Romania.
(5) Persoana impozabila care nu si-a stabilit activitatea economica in Uniunea Europeana si nu dispune de un sediu fix in Uniunea Europeana, dar efectueaza vanzari intracomunitare de bunuri la distanta a caror expediere sau transport incepe in Romania poate opta pentru utilizarea regimului UE cu stat de inregistrare Romania, caz in care trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA inainte de realizarea operatiunilor, in conformitate cu prevederile art. 316 alin. (6) lit. c) din Codul fiscal.
11. in situatia in care persoana impozabila nu indeplineste conditiile pentru utilizarea regimului prevazute la pct. 10 alin. (1), (2) si (4), dupa caz, aceasta este informata, prin intermediul mesajelor electronice, asupra deciziei de respingere a cererii de incepere a activitatii. Decizia cuprinde motivele de fapt si temeiul de drept, precum si mentiuni privind posibilitatea de contestare potrivit dispozitiilor Codului de procedura fiscala.
12. Daca persoana impozabila indeplineste conditiile pentru utilizarea regimului special, acesteia i se comunica, prin intermediul mesajelor electronice, decizia de acceptare/aprobare a cererii de inregistrare pentru utilizarea regimului special si data acestei decizii.
13. Persoanei impozabile nestabilite in Uniunea Europeana care alege Romania ca stat de inregistrare pentru utilizarea regimului non-UE i se atribuie un cod de inregistrare special in scopuri de TVA (utilizand formatul EUxxxyyyyyz), care se comunica acesteia pe cale electronica. in scopul acestei inregistrari nu este necesara desemnarea unui reprezentant fiscal, potrivit art. 314 alin. (4) teza a II-a din Codul fiscal.
14. Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania care au sediul activitatii economice in Romania sau, in cazul in care nu au sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, dispun de un sediu fix in Romania si care opteaza sa utilizeze regimul UE vor utiliza, potrivit art. 315 alin. (4) din Codul fiscal, pentru operatiunile impozabile efectuate in conditiile acestui regim, codul de inregistrare in scopuri de TVA atribuit in conformitate cu art. 316 din Codul fiscal.
15.
(1) Persoanele impozabile, care au sediul activitatii economice in Romania sau, in cazul in care nu au sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, dispun de un sediu fix in Romania si care opteaza sa utilizeze regimul de import fara intermediar, vor utiliza, pentru operatiunile impozabile efectuate in conditiile acestui regim, codul de inregistrare special in scopuri de TVA atribuit in conformitate cu art. 315^2 alin. (11) din Codul fiscal (utilizand formatul IMxxxyyyyyyz). Codul se comunica persoanelor respective prin mijloace electronice.
(2) Persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania, care au sediul activitatii economice in Romania sau, in cazul in care nu au sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, dispun de un sediu fix in Romania si care opteaza sa actioneze ca intermediari in cadrul regimului de import, li se atribuie un cod de inregistrare special, potrivit art. 315^2 alin. (12) din Codul fiscal, care le permite acestora sa actioneze in calitate de intermediar in contul persoanelor impozabile care utilizeaza regimul de import (utilizand formatul INxxxyyyyyyz), care se comunica acestora pe cale electronica. Acest cod nu poate fi utilizat de intermediar pentru a declara TVA aferenta tranzactiilor impozabile.
(3) De asemenea, persoanelor impozabile pentru care este desemnat intermediarul, ca persoana obligata la plata TVA in numele si in contul persoanei impozabile, li se atribuie un cod de inregistrare special in scopuri de TVA, potrivit art. 315^2 alin. (13) din Codul fiscal (utilizand formatul IMxxxyyyyyyz), care se comunica intermediarului pe cale electronica. Acest cod se aloca pentru fiecare persoana pentru care intermediarul este desemnat.
(4) Codurile de inregistrare atribuite potrivit alin. (1)-(3) se utilizeaza numai pentru regimul de import.
(5) Codurile de inregistrare speciale in scopuri de TVA (formatul IMxxxyyyyyyz) atribuite potrivit alin. (1) si (3) sunt inscrise in Registrul codurilor de inregistrare speciala in scopuri de TVA pentru Regimul special pentru vanzarea la distanta de bunuri importate din teritorii terte sau tari terte, organizat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
(6) Codurile de inregistrare speciala in scopuri de TVA atribuite persoanelor impozabile care aplica regimul de import fac obiectul unui schimb automat cu celelalte state membre intr-un mod care sa asigure in permanenta o vizualizare actualizata corecta de catre statele membre a validitatii codurilor care au fost atribuite de toate statele membre.
16.
(1) Organul fiscal competent organizeaza Evidenta nationala privind persoanele impozabile care utilizeaza regimurile speciale prevazute la art. 314, art. 315 si art. 315^2 din Codul fiscal, in situatia in care Romania este stat membru de inregistrare, evidenta organizata pentru fiecare regim in parte. Informatiile privind persoanele impozabile pentru care s-a acceptat utilizarea regimului special solicitat sunt inscrise in aceasta evidenta.
(2) Pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform prevederilor art. 316 din Codul fiscal si pentru care s-a acceptat utilizarea regimului UE, informatia privind calitatea de persoana impozabila care utilizeaza acest regim se mentioneaza in Registrul contribuabililor.
(3) Pentru persoanele impozabile pentru care s-a acceptat utilizarea regimului de import fara intermediar, informatia privind calitatea de persoana impozabila care utilizeaza acest regim, precum si codul de inregistrare special in scopuri de TVA alocat potrivit pct. 15 alin. (1) se mentioneaza in registrul contribuabililor.
(4) Pentru persoanele pentru care s-a acceptat calitatea de intermediar, informatia privind aceasta calitate, precum si codul de inregistrare special atribuit potrivit pct. 15 alin. (2) se mentioneaza in registrul contribuabililor.
(5) Calitatea de persoana impozabila care utilizeaza aceste regimuri speciale nu anuleaza obligatiile de declarare si plata a taxei rezultate din calitatea de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal.
17.
(1) Persoana impozabila aplica regimul non-UE sau regimul UE incepand cu prima zi a trimestrului calendaristic urmator transmiterii declaratiei de incepere a activitatii, corect completata.
(2) Prin exceptie de la alin. (1), in cazul in care prima prestare de servicii sau prima livrare de bunuri, care ar putea face obiectul aplicarii regimului non-UE sau regimului UE, este efectuata inainte de prima zi a trimestrului calendaristic urmator transmiterii declaratiei de incepere a activitatii, regimul special se aplica incepand cu data primei prestari/livrari, cu conditia ca persoana impozabila sa notifice organul fiscal cu privire la inceperea activitatilor sale care pot face obiectul regimului special, pana pe data de 10 a lunii urmatoare primei prestari sau livrari. Notificarea se face prin depunerea, in format electronic, a declaratiei de incepere a activitatii prevazute la pct. 6 alin. (1).
18. Persoana impozabila sau un intermediar care actioneaza in contul acesteia aplica regimul de import incepand cu ziua in care persoanei impozabile sau intermediarului i s-a comunicat codul de inregistrare special in scopuri de TVA pentru regimul de import, potrivit art. 315^2 alin. (11) si (13) din Codul fiscal.
19. Informatiile care permit identificarea persoanelor impozabile care utilizeaza regimul UE, regimul non-UE sau regimul de import avand Romania ca stat de inregistrare se transmit de catre organul fiscal celorlalte state membre, prin intermediul retelei CCN/CSI, conform specificatiilor tehnice transmise de Comisia Europeana si implementate de Centrul National pentru Informatii Financiare.
20. Informatiile furnizate de persoana impozabila la momentul inceperii activitatii sunt transmise, pe cale electronica, de catre organul fiscal celorlalte state membre ale Uniunii Europene.
21. Mesajul electronic comun este cel prevazut in anexa I la Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2020/194 al Comisiei din 12 februarie 2020 de stabilire a normelor detaliate de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 904/2010 al Consiliului in ceea ce priveste regimurile speciale pentru persoanele impozabile care presteaza servicii catre persoane neimpozabile si care efectueaza vanzari de bunuri la distanta si anumite livrari interne de bunuri.
 
Sec?iunea a 2-a Modificari ulterioare inceperii activitatii supuse regimului special
 
A. Modificarea datelor de identificare declarate cu ocazia inregistrarii
 
22. Persoanele impozabile care utilizeaza regimul UE sau regimul de import sau intermediarii care actioneaza in contul persoanelor impozabile care utilizeaza regimul de import notifica organul fiscal cu privire la modificarea datelor declarate initial, prin depunerea declaratiei de mentiuni, potrivit dispozitiilor Codului de procedura fiscala.
23. Ca urmare a depunerii declaratiei de mentiuni, datele de identificare se modifica in Registrul contribuabililor, se preiau, cu ajutorul aplicatiei informatice in Evidenta nationala privind persoanele impozabile care utilizeaza regimurile speciale prevazute la art. 314, art. 315 si art. 315^2 din Codul fiscal, respectiv in Registrul codurilor de inregistrare speciala in scopuri de TVA pentru Regimul special pentru vanzarea la distanta de bunuri importate din teritorii terte sau tari terte, prevazut la art. 315^2 alin. (14) din Codul fiscal, organizat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in situatia in care Romania este stat membru de inregistrare, si se transmit celorlalte state membre, potrivit pct. 19-21.
24. Persoanele impozabile care utilizeaza regimul special non-UE notifica organul fiscal cu privire la modificarea informatiilor declarate initial, prin transmiterea modificarilor ulterioare pe cale electronica.
25. Pentru modificarea datelor declarate initial, persoana impozabila sau intermediarul notifica organul fiscal pana la data de 10 a lunii urmatoare celei in care a survenit modificarea, in caz contrar, aplicandu-se dispozitiile art. 336 alin. (1) lit. a) din Codul de procedura fiscala.
 
B. Renuntarea la utilizarea regimului, la cererea persoanei impozabile (excluderea voluntara)
 
26.
(1) Persoana impozabila care utilizeaza unul dintre regimurile speciale trebuie sa notifice organul fiscal competent daca opteaza sa renunte la utilizarea regimului special, indiferent daca realizeaza in continuare operatiuni care pot fi eligibile pentru aplicarea respectivului regim special.
(2) Intermediarul care actioneaza in contul persoanelor impozabile care utilizeaza regimul de import trebuie sa notifice organul fiscal competent daca opteaza sa renunte la activitatea de intermediere sau daca persoana impozabila opteaza sa renunte la utilizarea regimului special, indiferent daca realizeaza in continuare operatiuni care pot fi eligibile pentru aplicarea respectivului regim special.
(3) In cazul regimului non-UE sau regimului UE notificarea se face prin transmiterea cererii de excludere voluntara cu cel putin 15 zile inainte de sfarsitul trimestrului calendaristic anterior celui in care persoana impozabila intentioneaza sa inceteze utilizarea regimului. incetarea aplicarii regimului non-UE sau regimului UE devine efectiva incepand cu prima zi a trimestrului calendaristic urmator.
(4) In cazul regimului de import notificarea se face prin transmiterea cererii de excludere voluntara de catre persoana impozabila sau intermediarul care actioneaza in contul acesteia cu cel putin 15 zile inainte de sfarsitul lunii anterioare celei in care persoana impozabila intentioneaza sa inceteze utilizarea regimului. incetarea aplicarii regimului de import devine efectiva incepand cu prima zi a lunii urmatoare, iar persoana impozabila nu mai are dreptul sa utilizeze regimul pentru livrarile efectuate incepand din acea zi.
(5) Cererea se completeaza si se transmite prin intermediul portalului electronic al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(6) Obligatiile privind TVA aferente livrarilor de bunuri sau prestarilor de servicii in cadrul regimului non-UE sau regimului UE, care rezulta dupa data la care incetarea a devenit efectiva, sunt indeplinite direct catre autoritatile fiscale ale fiecarui stat membru de consum.
27.
(1) In situatia in care persoana impozabila care utilizeaza unul dintre regimurile speciale sau intermediarul care actioneaza in contul persoanelor impozabile care utilizeaza regimul de import isi muta sediul activitatii economice sau sediul fix intr-un alt stat membru si indeplineste in continuare conditiile pentru aplicarea regimului, pentru a continua sa utilizeze regimul trebuie sa declare ca stat de inregistrare noul stat membru in care si-a stabilit sediul activitatii economice sau noul stat membru in care are un sediu fix.
(2) In situatia in care persoana impozabila care utilizeaza regimul UE pentru livrarea de bunuri nu este stabilita in Uniunea Europeana, aceasta indica drept nou stat de inregistrare statul membru din care expediaza sau transporta bunuri.
(3) Persoana impozabila sau intermediarul notifica organul fiscal competent cu privire la intentia de a schimba statul membru de inregistrare.
(4) Notificarea se face prin transmiterea cererii de excludere voluntara cel mai tarziu pana in a 10-a zi a lunii urmatoare celei in care a avut loc schimbarea sediului.
(5) Persoana impozabila sau intermediarul trebuie sa solicite inregistrarea in regimul special in noul stat membru, potrivit regulilor specifice acelui stat.
(6) Schimbarea statului de inregistrare se aplica incepand cu data la care persoana impozabila sau intermediarul inceteaza sa aiba sediul activitatii economice sau un sediu fix in Romania sau incepand cu data la care persoana impozabila inceteaza sa expedieze sau sa transporte bunuri din Romania.
28.
(1) In situatia in care persoana impozabila sau intermediarul care nu are sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, dar dispune de mai multe sedii fixe in Uniunea Europeana si are ca stat de inregistrare Romania intentioneaza sa isi aleaga un alt stat de inregistrare, aceasta/acesta poate schimba statul de inregistrare cel mai devreme incepand cu 1 ianuarie a celui de-al treilea an calendaristic urmator celui in care s-a inregistrat in Romania pentru utilizarea regimului special.
(2) Persoana impozabila sau intermediarul notifica organul fiscal competent cu privire la intentia de a schimba statul membru de inregistrare, potrivit pct. 26 alin. (2)-(4), si procedeaza la inregistrarea in regimul special in noul stat membru, potrivit regulilor specifice ale acelui stat.
29. In situatia in care persoana impozabila sau intermediarul considera ca nu mai indeplineste cerintele pentru a utiliza regimul special trebuie sa notifice organul fiscal cu privire la renuntarea de a utiliza regimul special. incetarea utilizarii regimului devine efectiva incepand cu data de la care persoana nu mai indeplineste cerintele pentru a utiliza respectivul regim special.
30. Persoana impozabila care se gaseste in una dintre situatiile prevazute la pct. 26-29 este scoasa din Evidenta nationala privind persoanele impozabile care utilizeaza regimurile speciale prevazute la art. 314, art. 315 si art. 315^2 din Codul fiscal, respectiv din Registrul codurilor de inregistrare speciala in scopuri de TVA pentru Regimul special pentru vanzarea la distanta de bunuri importate din teritorii terte sau tari terte prevazut la art. 315^2 alin. (14) din Codul fiscal, organizat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in situatia in care Romania este stat membru de inregistrare, cu data la care incetarea aplicarii regimului devine efectiva. Informatiile privind istoricul inregistrarii in evidenta se arhiveaza electronic.
31. Informatiile privind incetarea voluntara de utilizare a regimului special sau schimbarea statului membru de inregistrare, dupa caz, se transmit fara intarziere celorlalte state membre, prin intermediul retelei CCN/CSI, utilizand mesajul electronic comun stabilit in anexa II la Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2020/194.
 
C. Excluderea de la aplicarea regimului special, din oficiu, de catre organul fiscal
 
32.
(1) Persoana impozabila care utilizeaza unul dintre regimurile speciale va fi exclusa de la aplicarea regimului respectiv de catre organul fiscal competent, potrivit dispozitiilor art. 314 alin. (6), art. 315 alin. (5) si art. 315^2 alin. (15) si (17) din Codul fiscal, in oricare dintre urmatoarele situatii:
a) persoana impozabila notifica organul fiscal ca nu mai efectueaza operatiunile reglementate de regimurile respective sau intermediarul notifica organul fiscal ca persoana impozabila nu mai efectueaza operatiunile reglementate de regimul de import;
b) organul fiscal competent constata ca operatiunile care fac obiectul unui regim special au incetat;
c) persoana impozabila nu mai indeplineste cerintele pentru a i se permite utilizarea regimului special;
d) persoana impozabila incalca in mod repetat regulile regimului special;
e) intermediarul notifica faptul ca nu mai reprezinta persoana impozabila respectiva.
(2) Excluderea de la aplicarea regimului non-UE sau a regimului UE devine efectiva incepand cu prima zi a trimestrului calendaristic care urmeaza datei la care decizia de excludere se transmite pe cale electronica persoanei impozabile, cu exceptia situatiei in care excluderea este cauzata de schimbarea sediului activitatii economice, a sediului fix sau a locului din care incepe expedierea sau transportul bunurilor cand excluderea devine efectiva incepand cu data schimbarii in cauza.
(3) Excluderea de la aplicarea regimului de import devine efectiva incepand cu prima zi a lunii care urmeaza datei la care decizia de excludere se transmite pe cale electronica persoanei impozabile, cu urmatoarele exceptii:
a) daca excluderea este cauzata de o schimbare a sediului activitatii economice sau a sediului fix al acesteia, caz in care excluderea devine efectiva incepand cu data schimbarii in cauza;
b) daca excluderea este cauzata de nerespectarea in mod repetat de catre aceasta a normelor acestui regim, caz in care excluderea devine efectiva incepand cu ziua care urmeaza celei la care decizia de excludere se transmite pe cale electronica persoanei impozabile.
(4) Codul de inregistrare special in scopuri de TVA alocat pentru utilizarea regimului de import potrivit art. 315^2 alin. (11) sau (13) din Codul fiscal ramane valabil pe perioada de timp necesara pentru importul bunurilor care au fost livrate inainte de data excluderii, dar nu mai mult de doua luni de la data respectiva.
(5) Persoana impozabila exclusa de la aplicarea regimului de import potrivit alin. (1) va fi eliminata din Evidenta nationala privind persoanele impozabile care utilizeaza regimurile speciale prevazute la art. 314, art. 315 si art. 315^2 din Codul fiscal si din Registrul codurilor de inregistrare speciala in scopuri de TVA pentru Regimul special pentru vanzarea la distanta de bunuri importate din teritorii terte sau tari terte, organizat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, potrivit art. 315^2 alin. (15) si (17) din Codul fiscal.
33.
(1) Intermediarul, precum si persoanele impozabile reprezentate de acesta vor fi eliminate din Evidenta nationala privind persoanele impozabile care utilizeaza regimurile speciale prevazute la art. 314, art. 315 si art. 315^2 din Codul fiscal si din Registrul codurilor de inregistrare speciala in scopuri de TVA pentru Regimul special pentru vanzarea la distanta de bunuri importate din teritorii terte sau tari terte, organizat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, respectiv excluse de la aplicarea regimului de import, potrivit dispozitiilor art. 315^2 alin. (16) din Codul fiscal, in oricare dintre urmatoarele situatii:
a) daca, timp de doua trimestre calendaristice consecutive, acesta nu a actionat ca intermediar in contul unei persoane impozabile care utilizeaza prezentul regim special;
b) daca acesta nu mai indeplineste celelalte conditii necesare pentru a actiona in calitate de intermediar;
c) daca aceasta nu respecta, in mod repetat, normele referitoare la prezentul regim special.
(2) Eliminarea intermediarului din Registrul codurilor de inregistrare speciala in scopuri de TVA pentru Regimul special pentru vanzarea la distanta de bunuri importate din teritorii terte sau tari terte, organizat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, devine efectiva incepand cu prima zi a lunii urmatoare datei la care decizia de eliminare se transmite pe cale electronica intermediarului si persoanelor impozabile pe care le reprezinta, cu urmatoarele exceptii:
a) daca eliminarea este cauzata de o schimbare a sediului activitatii economice sau a sediului fix al acestuia, caz in care eliminarea devine efectiva incepand cu data schimbarii in cauza;
b) daca eliminarea intermediarului este cauzata de nerespectarea in mod repetat de catre acesta a normelor regimului de import, caz in care eliminarea devine efectiva incepand cu ziua care urmeaza celei la care decizia de eliminare se transmite pe cale electronica intermediarului si persoanelor impozabile pe care le reprezinta.
34.
(1) In sensul pct. 32 alin. (1) lit. b), in situatia in care persoana impozabila care utilizeaza un regim special nu a efectuat timp de doi ani, in niciun stat membru de consum, operatiuni care fac obiectul regimului respectiv, se considera ca persoana impozabila a incetat activitatile impozabile pentru care se aplica regimul special.
(2) Incetarea activitatii potrivit alin. (1) nu impiedica persoana impozabila sa utilizeze regimul special daca desfasoara din nou activitati care fac obiectul regimului special.
35. In sensul pct. 32 alin. (1) lit. c) si pct. 33 alin. (1) lit. b) se considera ca persoana impozabila sau intermediarul nu mai indeplineste conditiile necesare pentru utilizarea regimului special in situatii cum ar fi:
a) persoana impozabila care utilizeaza regimul UE nu mai are cod de inregistrare in scopuri de TVA valid, potrivit legii;
b) persoana impozabila, care utilizeaza regimul UE si care indeplineste conditiile prevazute la art. 278^1 alin. (1) din Codul fiscal, nu opteaza ca locul livrarii in cazul vanzarii intracomunitare de bunuri la distanta sau locul prestarii serviciilor de telecomunicatii, de radiodifuziune si televiziune, precum si servicii furnizate pe cale electronica catre persoane neimpozabile dintr-un alt stat membru sa fie stabilit in conformitate cu prevederile art. 275 alin. (2) si art. 278 alin. (5) lit. h) din Codul fiscal, respectiv la beneficiar.
36.
(1) Pentru aplicarea prevederilor pct. 35 lit. b), organul fiscal competent identifica, cu ajutorul aplicatiei informatice, persoanele impozabile care utilizeaza regimul UE si care, in declaratiile speciale de TVA, depuse in Romania potrivit art. 315 alin. (6) din Codul fiscal, au declarat operatiuni economice a caror valoare totala, fara TVA, nu depaseste, in anul calendaristic curent, 10.000 euro (46.337 lei) si nu a depasit aceasta suma in cursul anului calendaristic precedent. Persoanele selectate sunt inscrise in Lista persoanelor impozabile care utilizeaza regimul special UE si care ar putea sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 278^1 alin. (1) din Codul fiscal.
(2) Selectia se face anual, in perioada 1-15 mai, pe baza declaratiilor speciale de TVA depuse pentru anul precedent si pentru trimestrul I al anului in care se face selectia.
(3) Organul fiscal competent notifica, prin intermediul mesajelor electronice, persoanele impozabile care sunt cuprinse in lista prevazuta la alin. (1) in legatura cu dreptul acestora de a opta ca locul livrarii bunurilor/prestarii serviciilor sa fie stabilit in conformitate cu prevederile art. 275 alin. (2) sau art. 278 alin. (5) lit. h) din Codul fiscal, respectiv la beneficiar, daca efectueaza astfel de operatiuni economice, respectiv vanzari intracomunitare de bunuri la distanta sau prestari de servicii de telecomunicatii, de radiodifuziune si televiziune, precum si servicii furnizate pe cale electronica catre persoane neimpozabile dintr-un alt stat membru.
(4) Optiunea se exercita prin depunerea formularului (085) „Optiune privind aplicarea/incetarea aplicarii prevederilor art. 275 alin. (2) si art. 278 alin. (5) lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal“ sau a declaratiilor de mentiuni, dupa caz, potrivit modelului aprobat prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de 15 zile de la primirea notificarii.
(5) Prin notificarea de la alin. (3), organul fiscal informeaza persoana impozabila si cu privire la excluderea de la aplicarea regimului UE in situatia in care, desi aceasta indeplineste conditiile prevazute la art. 278^1 alin. (1) din Codul fiscal, totusi nu depune formularul (085) sau declaratia de mentiuni, dupa caz, prin care sa isi exercite optiunea ca locul livrarii bunurilor/prestarii serviciilor sa fie stabilit in conformitate cu prevederile art. 275 alin. (2) sau art. 278 alin. (5) lit. h) din Codul fiscal, in termenul prevazut la alin. (4).
(6) Persoanele impozabile care, in urma notificarii, opteaza sa aplice prevederile art. 275 alin. (2) sau art. 278 alin. (5) lit. h) din Codul fiscal, respectiv expediaza sau transporta bunuri, cu locul de incepere a expedierii sau transportului in Romania, catre un alt stat membru sau presteaza servicii de telecomunicatii, de radiodifuziune si televiziune, precum si servicii furnizate pe cale electronica catre persoane neimpozabile, pentru care locul prestarii este la beneficiar, sunt eligibile pentru utilizarea in continuare a regimului special.
(7) Persoanele impozabile care, in urma notificarii, nu depun formularul (085) sau declaratia de mentiuni, dupa caz, in termenul prevazut la alin. (4) sunt excluse de la aplicarea regimului UE.
(8) intrucat persoanele impozabile prevazute la alin. (7) nu mai indeplinesc conditiile pentru aplicarea regimului UE, potrivit prevederilor art. 278^1 alin. (1) din Codul fiscal, locul livrarii bunurilor/prestarii de servicii se considera a fi la furnizor/prestator, situatie in care informatiile privind valoarea si taxa pe valoarea adaugata aferenta operatiunilor se inscriu in formularul (300) „Decont de taxa pe valoarea adaugata“.
37. In sensul pct. 32 alin. (1) lit. d) si pct. 33 alin. (1) lit. c), se considera ca persoana impozabila sau intermediarul nu a respectat in mod repetat regulile regimului special in sensul art. 314 alin. (6) lit. d), art. 315 alin. (5) lit. d), art. 315^2 alin. (15) lit. d), alin. (16) lit. c) sau alin. (17) lit. d) din Codul fiscal, in cel putin una dintre urmatoarele situatii:
a) persoanei impozabile sau intermediarului i-au fost transmise notificari pentru depunerea declaratiei speciale de TVA in ultimele 3 perioade de declarare si declaratia speciala de TVA nu a fost depusa, pentru fiecare dintre aceste perioade in termen de 10 zile de la trimiterea fiecarei notificari;
b) persoanei impozabile sau intermediarului i-au fost transmise notificari pentru efectuarea platii in ultimele 3 perioade de declarare si aceasta/acesta nu a achitat, pentru fiecare dintre aceste perioade, suma totala a TVA declarate, in termen de 10 zile de la trimiterea fiecarei notificari, cu exceptia cazului in care suma datorata pentru fiecare perioada de declarare este mai mica de 100 euro;
c) daca in urma unei solicitari din partea statului membru de inregistrare sau a statului membru de consum si in termen de o luna de la primirea unei notificari ulterioare din partea statului membru de inregistrare persoana impozabila sau intermediarul nu a pus la dispozitie evidentele sale, pe cale electronica.
38. In cazul in care persoana impozabila sau intermediarul se afla in una dintre situatiile prevazute la pct. 32 alin. (1) sau pct. 33 alin. (1), care atrag excluderea de la aplicarea regimului special, organul fiscal transmite acesteia/acestuia, pe cale electronica, decizia de excludere de la regimul special. Decizia cuprinde motivele de fapt si temeiul de drept, precum si mentiuni privind posibilitatea de contestare potrivit dispozitiilor Codului de procedura fiscala. Informatiile privind istoricul inregistrarii in evidenta se arhiveaza electronic.
39. Informatiile privind excluderea de la aplicarea regimului special se transmit fara intarziere celorlalte state membre, prin intermediul retelei CCN/CSI, potrivit pct. 31.
 
D. Perioada de carantina
 
40. Perioada de carantina este perioada in care persoana impozabila este exclusa de la utilizarea oricarui regim special sau in care intermediarul nu poate actiona in numele persoanei impozabile care utilizeaza regimul de import.
41. In situatia in care persoana impozabila este exclusa de la aplicarea unuia dintre regimurile speciale din cauza nerespectarii in mod repetat a normelor aferente regimului respectiv, persoana impozabila in cauza ramane exclusa de la utilizarea oricaruia dintre regimurile speciale pe o perioada de doi ani care urmeaza perioadei de declarare in care a fost exclusa persoana impozabila.
42. Prin exceptie de la pct. 41, aceasta prevedere nu se aplica persoanei impozabile care a utilizat regimul de import si a fost exclusa de la aplicarea acestuia din cauza nerespectarii in mod repetat a normelor de catre intermediarul care a actionat in numele acesteia.
43. In cazul in care un intermediar este eliminat din Registrul codurilor de inregistrare speciala in scopuri de TVA pentru Regimul special pentru vanzarea la distanta de bunuri importate din teritorii terte sau tari terte, organizat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, pentru nerespectarea in mod repetat a normelor regimului de import, acesta nu are dreptul sa actioneze in calitate de intermediar pe o perioada de doi ani care urmeaza lunii in care a fost eliminat din registrul respectiv.
44. Perioada de carantina nu se aplica in urmatoarele situatii:
a) daca persoana impozabila este exclusa deoarece nu mai indeplineste conditiile necesare pentru utilizarea regimului special respectiv;
b) daca persoana impozabila este exclusa deoarece se presupune ca nu a efectuat timp de doi ani, in niciun stat membru de consum, operatiuni care fac obiectul regimului respectiv;
c) daca persoana impozabila solicita schimbarea statului de inregistrare pentru utilizarea regimului special.
45. Persoanele impozabile aflate in perioada de carantina nu pot utiliza regimul special in niciun stat membru al Uniunii Europene.
46. In situatia in care persoana impozabila indeplineste conditiile pentru instituirea perioadei de carantina, organul fiscal transmite acesteia un mesaj electronic de informare cu privire la aceasta situatie.
47. Informatiile privind instituirea perioadei de carantina se preiau cu ajutorul sistemului informatic si in Evidenta nationala privind persoanele impozabile care utilizeaza regimurile speciale prevazute la art. 314, art. 315 si art. 315^2 din Codul fiscal, respectiv in Registrul codurilor de inregistrare speciala in scopuri de TVA pentru Regimul special pentru vanzarea la distanta de bunuri importate din teritorii terte sau tari terte, organizat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in situatia in care Romania este stat membru de inregistrare si se transmit celorlalte state membre.
48. La data incetarii perioadei de carantina, organul fiscal transmite persoanei impozabile, respectiv intermediarului un mesaj electronic de informare cu privire la aceasta situatie. Informatiile privind incetarea perioadei de carantina se preiau cu ajutorul sistemului informatic si in Evidenta nationala privind persoanele impozabile care utilizeaza regimurile speciale prevazute la art. 314, art. 315 si art. 315^2 din Codul fiscal, respectiv in Registrul codurilor de inregistrare speciala in scopuri de TVA pentru Regimul special pentru vanzarea la distanta de bunuri importate din teritorii terte sau tari terte, organizat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in situatia in care Romania este stat membru de inregistrare si se transmit celorlalte state membre.
49. Informatiile privind instituirea/incetarea perioadei de carantina se transmit fara intarziere celorlalte state membre, prin intermediul retelei CCN/CSI, potrivit pct. 31.
50. Persoana impozabila care este exclusa de la aplicarea regimului non-UE sau de la aplicarea regimului UE isi indeplineste toate obligatiile privind TVA aferente livrarilor de bunuri sau prestarilor de servicii care rezulta dupa data la care excluderea a devenit efectiva, direct catre autoritatile fiscale ale statului membru de consum in cauza.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noi OBLIGATII pentru anumiti contribuabili care obtin venituri din chirii, incepand cu 1 ianuarie 2025

    • Incepand cu data de 1 ianuarie 2025 anumite persoane care obtin venituri din chirii vor avea o noua obligatie catre ANAF: depunerea unei cereri de inregistrare pentru contractele de locatiune. Este vorba despre contractele de inchiriere incheiate incepand cu data de 1 ianuarie 2025, precum si pentru actele de modificare a acestora, in cazul in care bunul este detinut in comun, pentru a se desemna proprietarul, uzufructuarul sau alt detinator legal care sa indeplineasca obligatia inregistrarii...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Cum arata noua cerere pe care proprietarii trebuie sa o depuna la ANAF

    • ANAF a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordin, pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiune, precum si a modelului si continutului formularului „Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune". Reamintim ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.128/2024 s-a stabilit ca pentru contractele de inchiriere incheiate incepand cu data de 1 ianuarie 2025, precum si pentru actele de modificare a acestora, in cazul in care bunul este detinut in comun,...» citeste mai departe aici

  • Exemplu calcul recuperare pierdere fiscala

    • Atunci cand firmele inregistreaza pierderi fiscale intr-un an pot, printr-un mecanism legislativ, sa beneficieze de recuperarea lor prin reducerea anumitor impozite si obligatii fiscale viitoare. Important este de mentionat ca acestea trebuie sa fie raportate de contribuabili pentru a putea fi compensate. In acest articol vom vedea exact ce sunt pierderile fiscale, cum pot fi recuperate, dar si un exemplu util de calcul recuperare pierdere fiscala, explicat pe indelete de specialistul...» citeste mai departe aici

  • Prescriere datorii ANAF. Cand si cum se prescriu datoriile fiscale

    • Prescrierea datoriilor fiscale este un subiect de interes major pentru contribuabili, fie ca sunt persoane fizice sau juridice. Aceasta procedura reglementata de legislatia fiscala defineste termenul in care ANAF poate recupera obligatiile fiscale restante si conditiile in care acestea devin nule din punct de vedere juridic. In acest articol, vom analiza ce inseamna prescrierea datoriilor fiscale, in cat timp se prescriu datoriile fiscale.» citeste mai departe aici

  • TOATE obligatiile fiscale ale anului 2025

    • Toti contabilii trebuie sa aiba pe birou singura Agenda care contine toate obligatiile fiscale ale anului! Aceasta va este de folos pentru a va asigura ca nu ratati termene limita la depunerea declaratiilor obligatorii catre ANAF sau pentru a stii cu exactitate cand trebuie sa respectati noutatile fiscale aparute in anul precedent. TOATE obligatiile fiscale ale anului 2025 Nu aveti inca Agenda Fiscala a Contabilului pentru 2025? Atunci este cazul sa o comandati chiar acum! Mai ales ca...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024

    • In ceea ce priveste sistemul RO e-Factura, incepand cu data de 1 ianuarie 2025 se aplica modificarile aduse prin OUG 138/2024 mai multor legi care vizeaza sistemul: OUG nr. 120/2021, OUG nr. 70/2024, OUG nr. 8/2009. E-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024 I. OUG 120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura si factura electronica in Romania a fost modificat prin OUG 138/2024....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016