Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura retur de marfa. In ce termen se va intocmi dispozitia de plata catre persoana fizica?

01-Nov-2012
16029
Va prezentam, prin cele ce urmeaza, care sunt reglementarile actuale cu privire la returul de marfa si utilizarea aparatelor fiscale intr-o astfel de situatie.

Mentionam astfel ca art.37 din HG 479/2003 Norme metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale prevede ca, in cazul returului de marfa utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:

a) nota de receptie si constatare de diferente cod 14-3-1A, intocmita in baza bonului fiscal emis anterior pentru marfa respectiva;
b) dispozitia de plata-incasare catre casierie cod 14-4-4;
c) factura sau factura fiscala in rosu, dupa caz.

Astfel cum prevede art. 34 al acestei norme una dintre functiile interzise aparatelor de marcat electronice fiscale, cu exceptia celor destinate activitatilor de taximetrie, este inregistrarea returului de marfa.


Conform art. 138 lit. b) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , baza de impozitare a TVAse reduce in cazul refuzurilor totale sau partiale privind cantitatea, calitatea ori preturile bunurilor livrate sau ale serviciilor prestate, precum si in cazul anularii totale ori partiale a contractului pentru livrarea sau prestarea in cauza ca urmare a unui acord scris intre parti sau ca urmare a unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile sau in urma unui arbitraj.

In acest sens, punctul 20 din normele metodologice date in aplicarea art. 138 din Codul fiscal stabileste ca, in aceasta situatie, furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii isi ajusteaza baza impozabila a taxei dupa efectuarea livrarii/prestarii sau dupa facturarea livrarii/prestarii, chiar daca livrarea/prestarea nu a fost efectuata, dar evenimentele prevazute la art. 138 din Codul fiscal intervin ulterior facturarii si inregistrarii taxei in evidentele persoanei impozabile. In acest scop furnizorii/prestatorii trebuie sa emita facturi cu valorile inscrise cu semnul minus cand baza de impozitare se reduce sau, dupa caz, fara semnul minus, daca baza de impozitare se majoreaza, care vor fi transmise si beneficiarului.

Astfel, in cazul bunurilor refuzate societatea va emite o factura cu valorile inscrise cu semnul minus.

1. Livrarea marfurilor, inclusiv descarcarea gestiunii de marfurile vandute clientului:

5311 = %
"Casa in lei"
707
"Venituri din vanzarea marfurilor"
4427
"TVA colectata"

607 = 371
"Cheltuieli privind marfurile" "Marfuri"
In concluzie, dispozitia de plata trebuie intocmita la data efectuarii platii catre clientul care a returnat marfa cumparata.

2. Inregistrarea facturii privind returnarea marfurilor si stornarea descarcarii gestiunii de marfurile vandute:


4111 = % - in rosu
"Clienti"
707
"Venituri din vanzarea marfurilor"
4427
"TVA colectata"

607 = 371 - in rosu
"Cheltuieli privind marfurile" "Marfuri"

3. Restituirea creantei:

4111 = 5311

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal


Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!

Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Top 5 MONOGRAFII Contabile ACTUALIZATE conform Codului fiscal

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016