Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedura si documente necesare la depunerea capitalului social la infiintarea SRL

21-Iun-2016
4189

Una dintre etapele procesului de infiintare al unei societati comerciale cu raspundere limitata (SRL) o reprezinta procesul de deschidere a contului de capital social si depunerea capitalului social. Dovada privind efectuarea varsamintelor aporturilor subscrise de asociatul unic/asociati la capitalul social este unul dintre documentele obligatorii pentru dosarul de infiintare al unei societati comerciale.



Pentru a obtine aceasta dovada de depunere a capitalului social, indiferent de banca pe care am alege-o, avem nevoie de:

  • Actul constitutiv al societatii ce urmeaza a se infiinta, in original, semnat de asociat/asociati;
  • Dovada verificarii disponibilitatii si rezervarii firmei, original sau copie;
  • Copie CI/Pasaport asociat unic/asociati. Daca asociatul/asociatii sunt la randul lor persoane juridice aveti nevoie de un Certificat constatator in forma lunga eliberat de Registrul Comertului si CI-urile/Pasapoartele asociatilor. Este posibil ca, la unele banci sa vi se ceara si Certificatul de inregistrare al asociatului persoana juridica.
  • Daca este cazul, imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale si CI-ul persoanei desemnate, daca solicitantul deschiderii contului de capital social este altul decât unul dintre asociatii/administratorii societatii in curs de infiintare.

Procesul de deschidere al contului si depunerea a capitalui social este unul simplu. Se merge la banca aleasa cu documentele precizate anterior, se solicita deschiderea contului de capital social (aceasta se face pe loc), apoi se merge la casieria bancii pentru a depune capitalul social, sau se poate face transfer dintr-un cont personal, in contul de capital social. Dovada privind efectuarea varsamintelor aporturilor subscrise de asociatul unic/asociati la capitalul social o reprezinta chitanta aferenta depunerii capitalului in contul de capital social sau dovada operatiunii de transfer din contul personal in contul de capital social.

Daca deschiderea contului de capital social si depunerea acestuia se face prin imputernicit, trebuie luat in calcul faptul ca, in functie de banca la care se fac aceste operatiuni, acesta poate deschide contul de capital social, insa nu poate depune capitalul decat pentru asociatul din partea caruia are imputernicirea speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie.

Dupa finalizarea procesului de infiintare a societatii, va trebui deschis contul curent pentru operatiunile bancare ale societatii. Unele banci ofera posibilitatea conversiei contului de capital social in contul curent al societatii.

Pentru deschiderea contului curent al societatii sunt necesare urmatoarele documente:

  • Act constitutiv, sau contract de societate si statut;
  • Rezolutia de infiintare a societatii eliberata de Registrul Comertului;
  • Certificatul de inmatriculare eliberat de la Oficiul Registrului Comertului;
  • Proces verbal actualizat al AGA, CA sau al altui organ competent de numire a persoanelor autorizate si/sau imputernicite sa dispuna de cont;
  • Imputernicirea persoanei/ persoanelor care va/ vor efectua operatiunile la Banca, semnata de persoanele autorizate sa angajeze legal societatea;
  • Fotocopii ale actelor de identitate ale persoanelor autorizate cu drept de semnatura pe contul societatii din care sa rezulte ultima adresa completa si CNP precum si a persoanelor care vor efectua operatiunile la Banca.
    Agricultura. Monografii contabile specifice
    Agricultura. Monografii contabile specifice
    Vezi detalii
    Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
    Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
    Vezi detalii
    Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
    Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
    Vezi detalii


    Pentru conversia contului de capital social in cont curent aveti nevoie de urmatoarele documente:
  • Rezolutia de infiintare a societatii eliberata de Registrul Comertului;
  • Certificatul de inmatriculare eliberat de la Oficiul Registrului Comertului;
  • Proces verbal actualizat al AGA, CA sau al altui organ competent de numire a persoanelor autorizate si / sau imputernicite sa dispuna de cont;
  • Imputernicirea persoanei/ persoanelor care va/ vor efectua operatiunile la Banca, semnata de persoanele autorizate sa angajeze legal societatea;

Fotocopii ale actelor de identitate ale persoanelor autorizate cu drept de semnatura pe contul societatii din care sa rezulte ultima adresa completa si CNP precum si a persoanelor care vor efectua operatiunile la Banca.

Material pregatit de echipa Accountable, o firma de contabilitate permanent preocupata sa ofere servicii cât mai complete clientilor sai, astfel incât acestia sa se poata concentra pe cresterea profiturilor proprii. Serviciile oferite de Accountable sunt: infiintare firma, contabilitate, expert contabil, salarizare, administrare de personal, modificari la Registrul Comertului.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura si documente necesare la depunerea capitalului social la infiintarea SRL":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"