Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura si documente necesare la depunerea capitalului social la infiintarea SRL

21-Iun-2016
30833

Una dintre etapele procesului de infiintare al unei societati comerciale cu raspundere limitata (SRL) o reprezinta procesul de deschidere a contului de capital social si depunerea capitalului social. Dovada privind efectuarea varsamintelor aporturilor subscrise de asociatul unic/asociati la capitalul social este unul dintre documentele obligatorii pentru dosarul de infiintare al unei societati comerciale.



Pentru a obtine aceasta dovada de depunere a capitalului social, indiferent de banca pe care am alege-o, avem nevoie de:

  • Actul constitutiv al societatii ce urmeaza a se infiinta, in original, semnat de asociat/asociati;
  • Dovada verificarii disponibilitatii si rezervarii firmei, original sau copie;
  • Copie CI/Pasaport asociat unic/asociati. Daca asociatul/asociatii sunt la randul lor persoane juridice aveti nevoie de un Certificat constatator in forma lunga eliberat de Registrul Comertului si CI-urile/Pasapoartele asociatilor. Este posibil ca, la unele banci sa vi se ceara si Certificatul de inregistrare al asociatului persoana juridica.
  • Daca este cazul, imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale si CI-ul persoanei desemnate, daca solicitantul deschiderii contului de capital social este altul decât unul dintre asociatii/administratorii societatii in curs de infiintare.

Procesul de deschidere al contului si depunerea a capitalui social este unul simplu. Se merge la banca aleasa cu documentele precizate anterior, se solicita deschiderea contului de capital social (aceasta se face pe loc), apoi se merge la casieria bancii pentru a depune capitalul social, sau se poate face transfer dintr-un cont personal, in contul de capital social. Dovada privind efectuarea varsamintelor aporturilor subscrise de asociatul unic/asociati la capitalul social o reprezinta chitanta aferenta depunerii capitalului in contul de capital social sau dovada operatiunii de transfer din contul personal in contul de capital social.

Daca deschiderea contului de capital social si depunerea acestuia se face prin imputernicit, trebuie luat in calcul faptul ca, in functie de banca la care se fac aceste operatiuni, acesta poate deschide contul de capital social, insa nu poate depune capitalul decat pentru asociatul din partea caruia are imputernicirea speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie.

Dupa finalizarea procesului de infiintare a societatii, va trebui deschis contul curent pentru operatiunile bancare ale societatii. Unele banci ofera posibilitatea conversiei contului de capital social in contul curent al societatii.

Pentru deschiderea contului curent al societatii sunt necesare urmatoarele documente:

  • Act constitutiv, sau contract de societate si statut;
  • Rezolutia de infiintare a societatii eliberata de Registrul Comertului;
  • Certificatul de inmatriculare eliberat de la Oficiul Registrului Comertului;
  • Proces verbal actualizat al AGA, CA sau al altui organ competent de numire a persoanelor autorizate si/sau imputernicite sa dispuna de cont;
  • Imputernicirea persoanei/ persoanelor care va/ vor efectua operatiunile la Banca, semnata de persoanele autorizate sa angajeze legal societatea;
  • Fotocopii ale actelor de identitate ale persoanelor autorizate cu drept de semnatura pe contul societatii din care sa rezulte ultima adresa completa si CNP precum si a persoanelor care vor efectua operatiunile la Banca.

    Pentru conversia contului de capital social in cont curent aveti nevoie de urmatoarele documente:
  • Rezolutia de infiintare a societatii eliberata de Registrul Comertului;
  • Certificatul de inmatriculare eliberat de la Oficiul Registrului Comertului;
  • Proces verbal actualizat al AGA, CA sau al altui organ competent de numire a persoanelor autorizate si / sau imputernicite sa dispuna de cont;
  • Imputernicirea persoanei/ persoanelor care va/ vor efectua operatiunile la Banca, semnata de persoanele autorizate sa angajeze legal societatea;

Fotocopii ale actelor de identitate ale persoanelor autorizate cu drept de semnatura pe contul societatii din care sa rezulte ultima adresa completa si CNP precum si a persoanelor care vor efectua operatiunile la Banca.

Material pregatit de echipa Accountable, o firma de contabilitate permanent preocupata sa ofere servicii cât mai complete clientilor sai, astfel incât acestia sa se poata concentra pe cresterea profiturilor proprii. Serviciile oferite de Accountable sunt: infiintare firma, contabilitate, expert contabil, salarizare, administrare de personal, modificari la Registrul Comertului.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • TOATE obligatiile fiscale ale anului 2025

    • Toti contabilii trebuie sa aiba pe birou singura Agenda care contine toate obligatiile fiscale ale anului! Aceasta va este de folos pentru a va asigura ca nu ratati termene limita la depunerea declaratiilor obligatorii catre ANAF sau pentru a stii cu exactitate cand trebuie sa respectati noutatile fiscale aparute in anul precedent. TOATE obligatiile fiscale ale anului 2025 Nu aveti inca Agenda Fiscala a Contabilului pentru 2025? Atunci este cazul sa o comandati chiar acum! Mai ales ca...» citeste mai departe aici

  • Exemplu calcul recuperare pierdere fiscala

    • Atunci cand firmele inregistreaza pierderi fiscale intr-un an pot, printr-un mecanism legislativ, sa beneficieze de recuperarea lor prin reducerea anumitor impozite si obligatii fiscale viitoare. Important este de mentionat ca acestea trebuie sa fie raportate de contribuabili pentru a putea fi compensate. In acest articol vom vedea exact ce sunt pierderile fiscale, cum pot fi recuperate, dar si un exemplu util de calcul recuperare pierdere fiscala, explicat pe indelete de specialistul...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024

    • In ceea ce priveste sistemul RO e-Factura, incepand cu data de 1 ianuarie 2025 se aplica modificarile aduse prin OUG 138/2024 mai multor legi care vizeaza sistemul: OUG nr. 120/2021, OUG nr. 70/2024, OUG nr. 8/2009. E-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024 I. OUG 120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura si factura electronica in Romania a fost modificat prin OUG 138/2024....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016