Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedura si documente necesare la depunerea capitalului social la infiintarea SRL

21-Iun-2016
2722

Una dintre etapele procesului de infiintare al unei societati comerciale cu raspundere limitata (SRL) o reprezinta procesul de deschidere a contului de capital social si depunerea capitalului social. Dovada privind efectuarea varsamintelor aporturilor subscrise de asociatul unic/asociati la capitalul social este unul dintre documentele obligatorii pentru dosarul de infiintare al unei societati comerciale.



Pentru a obtine aceasta dovada de depunere a capitalului social, indiferent de banca pe care am alege-o, avem nevoie de:

  • Actul constitutiv al societatii ce urmeaza a se infiinta, in original, semnat de asociat/asociati;
  • Dovada verificarii disponibilitatii si rezervarii firmei, original sau copie;
  • Copie CI/Pasaport asociat unic/asociati. Daca asociatul/asociatii sunt la randul lor persoane juridice aveti nevoie de un Certificat constatator in forma lunga eliberat de Registrul Comertului si CI-urile/Pasapoartele asociatilor. Este posibil ca, la unele banci sa vi se ceara si Certificatul de inregistrare al asociatului persoana juridica.
  • Daca este cazul, imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale si CI-ul persoanei desemnate, daca solicitantul deschiderii contului de capital social este altul decât unul dintre asociatii/administratorii societatii in curs de infiintare.

Procesul de deschidere al contului si depunerea a capitalui social este unul simplu. Se merge la banca aleasa cu documentele precizate anterior, se solicita deschiderea contului de capital social (aceasta se face pe loc), apoi se merge la casieria bancii pentru a depune capitalul social, sau se poate face transfer dintr-un cont personal, in contul de capital social. Dovada privind efectuarea varsamintelor aporturilor subscrise de asociatul unic/asociati la capitalul social o reprezinta chitanta aferenta depunerii capitalului in contul de capital social sau dovada operatiunii de transfer din contul personal in contul de capital social.

Daca deschiderea contului de capital social si depunerea acestuia se face prin imputernicit, trebuie luat in calcul faptul ca, in functie de banca la care se fac aceste operatiuni, acesta poate deschide contul de capital social, insa nu poate depune capitalul decat pentru asociatul din partea caruia are imputernicirea speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie.

Dupa finalizarea procesului de infiintare a societatii, va trebui deschis contul curent pentru operatiunile bancare ale societatii. Unele banci ofera posibilitatea conversiei contului de capital social in contul curent al societatii.

Pentru deschiderea contului curent al societatii sunt necesare urmatoarele documente:

  • Act constitutiv, sau contract de societate si statut;
  • Rezolutia de infiintare a societatii eliberata de Registrul Comertului;
  • Certificatul de inmatriculare eliberat de la Oficiul Registrului Comertului;
  • Proces verbal actualizat al AGA, CA sau al altui organ competent de numire a persoanelor autorizate si/sau imputernicite sa dispuna de cont;
  • Imputernicirea persoanei/ persoanelor care va/ vor efectua operatiunile la Banca, semnata de persoanele autorizate sa angajeze legal societatea;
  • Fotocopii ale actelor de identitate ale persoanelor autorizate cu drept de semnatura pe contul societatii din care sa rezulte ultima adresa completa si CNP precum si a persoanelor care vor efectua operatiunile la Banca.
    Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
    Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
    Vezi detalii
     Ghid practic de Management financiar
    Ghid practic de Management financiar
    Vezi detalii
    Cartea Rosie a Fiscalitatii
    Cartea Rosie a Fiscalitatii
    Vezi detalii


    Pentru conversia contului de capital social in cont curent aveti nevoie de urmatoarele documente:
  • Rezolutia de infiintare a societatii eliberata de Registrul Comertului;
  • Certificatul de inmatriculare eliberat de la Oficiul Registrului Comertului;
  • Proces verbal actualizat al AGA, CA sau al altui organ competent de numire a persoanelor autorizate si / sau imputernicite sa dispuna de cont;
  • Imputernicirea persoanei/ persoanelor care va/ vor efectua operatiunile la Banca, semnata de persoanele autorizate sa angajeze legal societatea;

Fotocopii ale actelor de identitate ale persoanelor autorizate cu drept de semnatura pe contul societatii din care sa rezulte ultima adresa completa si CNP precum si a persoanelor care vor efectua operatiunile la Banca.

Material pregatit de echipa Accountable, o firma de contabilitate permanent preocupata sa ofere servicii cât mai complete clientilor sai, astfel incât acestia sa se poata concentra pe cresterea profiturilor proprii. Serviciile oferite de Accountable sunt: infiintare firma, contabilitate, expert contabil, salarizare, administrare de personal, modificari la Registrul Comertului.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura si documente necesare la depunerea capitalului social la infiintarea SRL":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei
    • Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa...» citeste mai departe aici

  • Noul Ghid ANAF privind limita deducerilor unor cheltuieli incluse la calculul rezultatului fiscal
    • ANAF a publicat noul ghid care prezinta Limitele de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal [articolul 25 alineatul (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si punctul 15 din Hotararea Guvernului 1/2016, ambele cu modific?rile si complet?rile ulterioare]. Litera a) Cheltuieli de protocol in limita de 2%; Baza de calcul la care se aplica cota de 2% este profitul contabil la care se adauga cheltuielile cu impozitul pe profit si cheltuielile...» citeste mai departe aici

  • Lagarde, FMI, considera ca evaziunea fiscala si corupta sunt marile provocari ale economiei
    • Christine Lagarde, directorul general al Fondului Monetar International, a declarat recent ca evaziunea fiscala, coruptia si finantarea terorismului, precum si excluziunea financiara sunt marile provocari ale economiei globale. Declaratiile au fost facute in cadrul reuniunii Grupului de Actiune Financiara impotriva spalarii banilor, care se desfasoara joi si vineri in orasul spaniol Valencia, Lagarde a cerut "intensificarea luptei impotriva coruptiei si evaziunii fiscale", informeaza Agerpres....» citeste mai departe aici

  • Termen amanat pentru mai multe declaratii fiscale din iunie
    • Deoarece data de 25 iunie este o zi nelucratoare, se prelungeste pana pe 26 iunie a.c. termenul pentru mai multe declaratii fiscale, dupa cum urmeaza: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii mai 2017, formular 100.; - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta...» citeste mai departe aici

  • Achizitie teren cu o constructie in baza unui contract de dare in plata. Cum facturam si ce regim TVA se aplica?
    • Prin analiza urmatoare supunem atentiei dumneavoastra cazul in care s-a achizitionat in mai 2017 un teren cu o constructie de la un client in baza unui contract de dare in plata. Clientul factureaza terenul cu TVA inclusa 19% in valoare de 270.000 lei. Stabilim daca se pot receptiona terenul si constructia in baza acestui contract de dare in plata, care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul si daca se aplica taxarea inversa in acest caz. In ceea ce priveste procedura denumita "Dare...» citeste mai departe aici

  • Grup fiscal unic. Care e tratamentul fiscal in prezent?
    • In randurile de mai jos, avem situatia in care, la data de 01.02.2015, s-a constituit un grup fiscal unic din punct de vedere TVA intre doua societati prin Decizie privind aprobarea implementarii grupului fiscal emisa de ANAF. Stabilim astfel daca exista termen de valabilitatea pentru acest grup fiscal. Grupul fiscal unic este reglementat la art. 269 alin. (9) din Codul fiscal si pct. 5 din Normele metodologice. Astfel, grupul de persoane impozabile stabilite in Romania, independente din punct...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.