Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura si documente necesare la depunerea capitalului social la infiintarea SRL

21-Iun-2016
30209

Una dintre etapele procesului de infiintare al unei societati comerciale cu raspundere limitata (SRL) o reprezinta procesul de deschidere a contului de capital social si depunerea capitalului social. Dovada privind efectuarea varsamintelor aporturilor subscrise de asociatul unic/asociati la capitalul social este unul dintre documentele obligatorii pentru dosarul de infiintare al unei societati comerciale.



Pentru a obtine aceasta dovada de depunere a capitalului social, indiferent de banca pe care am alege-o, avem nevoie de:

  • Actul constitutiv al societatii ce urmeaza a se infiinta, in original, semnat de asociat/asociati;
  • Dovada verificarii disponibilitatii si rezervarii firmei, original sau copie;
  • Copie CI/Pasaport asociat unic/asociati. Daca asociatul/asociatii sunt la randul lor persoane juridice aveti nevoie de un Certificat constatator in forma lunga eliberat de Registrul Comertului si CI-urile/Pasapoartele asociatilor. Este posibil ca, la unele banci sa vi se ceara si Certificatul de inregistrare al asociatului persoana juridica.
  • Daca este cazul, imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale si CI-ul persoanei desemnate, daca solicitantul deschiderii contului de capital social este altul decât unul dintre asociatii/administratorii societatii in curs de infiintare.

Procesul de deschidere al contului si depunerea a capitalui social este unul simplu. Se merge la banca aleasa cu documentele precizate anterior, se solicita deschiderea contului de capital social (aceasta se face pe loc), apoi se merge la casieria bancii pentru a depune capitalul social, sau se poate face transfer dintr-un cont personal, in contul de capital social. Dovada privind efectuarea varsamintelor aporturilor subscrise de asociatul unic/asociati la capitalul social o reprezinta chitanta aferenta depunerii capitalului in contul de capital social sau dovada operatiunii de transfer din contul personal in contul de capital social.

Daca deschiderea contului de capital social si depunerea acestuia se face prin imputernicit, trebuie luat in calcul faptul ca, in functie de banca la care se fac aceste operatiuni, acesta poate deschide contul de capital social, insa nu poate depune capitalul decat pentru asociatul din partea caruia are imputernicirea speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie.

Dupa finalizarea procesului de infiintare a societatii, va trebui deschis contul curent pentru operatiunile bancare ale societatii. Unele banci ofera posibilitatea conversiei contului de capital social in contul curent al societatii.

Pentru deschiderea contului curent al societatii sunt necesare urmatoarele documente:

  • Act constitutiv, sau contract de societate si statut;
  • Rezolutia de infiintare a societatii eliberata de Registrul Comertului;
  • Certificatul de inmatriculare eliberat de la Oficiul Registrului Comertului;
  • Proces verbal actualizat al AGA, CA sau al altui organ competent de numire a persoanelor autorizate si/sau imputernicite sa dispuna de cont;
  • Imputernicirea persoanei/ persoanelor care va/ vor efectua operatiunile la Banca, semnata de persoanele autorizate sa angajeze legal societatea;
  • Fotocopii ale actelor de identitate ale persoanelor autorizate cu drept de semnatura pe contul societatii din care sa rezulte ultima adresa completa si CNP precum si a persoanelor care vor efectua operatiunile la Banca.

    Pentru conversia contului de capital social in cont curent aveti nevoie de urmatoarele documente:
  • Rezolutia de infiintare a societatii eliberata de Registrul Comertului;
  • Certificatul de inmatriculare eliberat de la Oficiul Registrului Comertului;
  • Proces verbal actualizat al AGA, CA sau al altui organ competent de numire a persoanelor autorizate si / sau imputernicite sa dispuna de cont;
  • Imputernicirea persoanei/ persoanelor care va/ vor efectua operatiunile la Banca, semnata de persoanele autorizate sa angajeze legal societatea;

Fotocopii ale actelor de identitate ale persoanelor autorizate cu drept de semnatura pe contul societatii din care sa rezulte ultima adresa completa si CNP precum si a persoanelor care vor efectua operatiunile la Banca.

Material pregatit de echipa Accountable, o firma de contabilitate permanent preocupata sa ofere servicii cât mai complete clientilor sai, astfel incât acestia sa se poata concentra pe cresterea profiturilor proprii. Serviciile oferite de Accountable sunt: infiintare firma, contabilitate, expert contabil, salarizare, administrare de personal, modificari la Registrul Comertului.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Procedura si documente necesare la depunerea capitalului social la infiintarea SRL":
Rating:

Nota: 4.69 din 8 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Situatii financiare anuale. Poate asociatul unei firme, din calitate de angajat-contabil sef, sa semneze bilantul?

    • O S.R.L. membra CECCAR are ca angajat in functia de contabil sef pe asociatul unic si administratorul societatii (expert contabil). Poate asociatul, din aceasta calitate de angajat-contabil sef, sa semneze la "intocmit" situatiile financiare? Cine poate semna situatiile financiare anuale – raspunsul specialistului: Conform prevederilor legale din Romania, semnarea situatiilor financiare este reglementata in mod clar pentru a asigura separarea responsabilitatilor si integritatea...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2024. Ce amenzi se aplica daca NU o depuneti pana pe 27 mai

    • Conform legisalatiei in vigoare, Declaratia Unica trebuie depusa pana pe data de 27 mai 2024. Ce amenzi se aplica pentru nedepunere la timp? Amenzi nedepunere Declaratia Unica Nedepunerea „Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice”, pana la data prevazuta in legislatia fiscala, se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 50 si 500 de lei, conform art. 336 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica in 2024. Cum se completeaza D212 pentru venituri obtinute din dividende

    • O persoana fizica, ce este si salariata, trebuie sa intocmeasca Declaratia Unica pentru venituri obtinute din dividende (sunt singurele venituri extrasalariale pe care le obtine). In anul 2023 a depus Declaratia Unica cu estimat de 100.000 lei la dividende, deci peste 24 salarii minime, rezultand astfel un CASS de 7.200 lei. Dupa incheierea anului 2023 a constatat ca a ridicat dividende brute in valoare de 64.768 lei (sub 24 salarii minime), practic trebuind sa plateasca CASS in valoare de 3.600...» citeste mai departe aici

  • Controale ANAF. In aprilie 2024 au fost efectuate cu 44% mai multe actiuni de control fiscal

    • Conform unui comunicat de presa al ANAF, in aprilie 2024 au fost efectuate cu 44% mai multe actiuni de control ale fiscului care au diminuat pierderea fiscala cu 430 milioane lei. Ministerul Finantelor si Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) prezinta raportul lunii aprilie al actiunilor intreprinse de catre directiile de specialitate din cadrul ANAF si rezultatele pe care acestea le-au generat. In acest sens, in vederea cresterii conformarii la declarare a contribuabililor, Agentia...» citeste mai departe aici

  • Precizari ANAF privind E-Transport: NU se va impune nicio o taxa suplimentara contribuabililor

    • ANAF aduce, printr-un nou comunicat de presa, cateva precizari referitoare la informatiile aparute in articolele despre ”noua taxa care loveste buzunarul romanilor de la 1 iulie”. Fiscul mentioneaza ca articolele de presa in care se mentioneaza ”noua taxa care loveste buzunarul romanilor de la 1 iulie” dezinformeaza mediul de afaceri, fiind redactate tendentios prin prezentarea in mod personal a cadrului legal RO e-Transport, fara aprofundarea acestuia. Astfel: prin...» citeste mai departe aici

  • D300, modificata prin Ordinul 888/2024. Nou formular se utilizeaza incepand cu veniturile lunii mai 2024

    • Un nou formular pentru Declaratia 300 a fost publicat de ANAF prin Ordinul 888/2024. Acesta se utilizeaza incepand cu veniturile lunii mai 2024. OPANAF nr. 888/2024, act normativ prin care se modifica OPANAF nr. 1.253/2021 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) „Decont de taxa pe valoarea adaugata”, a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 448 din 15 mai 2024. Conform Referatului de aprobare, prin art.III, pct.46 din Legea nr. 296/2023, publicata in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016