Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proceduri declarare contribuabili inactivi. Ce prevederi instituie OpANAF 3846/2015?

21-Ian-2016
3731

In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 14 din 08 ianuarie 2016 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3846/2015 pentru aprobarea procedurilor de aplicare a art. 92 din Codul de procedura fiscala, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.

Prin actul normativ mentionat au fost aprobate urmatoarele proceduri:

· Procedura privind declararea ca inactivi a contribuabililor/platitorilor, potrivit art. 92 alin. (1) din Codul de procedura fiscala;

· Procedura de reactivare a contribuabililor/platitorilor declarati inactivi;

· Procedura de indreptare a erorilor materiale;

· Procedura de scoatere din evidenta contribuabililor/platitorilor declarati inactivi a contribuabililor/platitorilor radiati;

Contribuabilul/Platitorul persoana juridica sau orice entitate fara personalitate juridica este declarat inactiv si ii sunt aplicabile prevederile din Codul fiscal privind efectele inactivitatii daca se afla in una dintre urmatoarele situatii:

a) nu isi indeplineste, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege;

Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal
Vezi detalii


b) se sustrage controalelor efectuate de organul fiscal central prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;

c) organul fiscal central constatata ca nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat;

d) inactivitatea temporara inscrisa la registrul comertului;

e) durata de functionare a societatii este expirata;

f) societatea nu mai are organe statutare;

g) durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata.

Contribuabilii declarati inactivi potrivit procedurii aplicabile inainte de intrarea in vigoare a prezentului ordin isi pastreaza aceasta calitate, pana la indeplinirea conditiilor de reactivare prevazute de lege.

Pe perioada cat contribuabilii/platitorii sunt declarati inactivi, le sunt aplicabile procedurile de administrare referitoare la declararea, stabilirea, verificarea si colectarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat.

Prin exceptie de la prevederile de mai sus, contribuabilii/platitorii declarati inactivi nu vor fi supusi procedurilor curente de notificare si de impunere din oficiu pentru nedepunerea declaratiilor.

Contribuabililor/platitorilor declarati inactivi li se anuleaza, din oficiu, inregistrarea in scopuri de TVA, incepand cu data comunicarii deciziei de declarare in inactivitate. Persoanele impozabile carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA datorita declararii inactivitatii fiscale, la reactivare vor solicita inregistrarea in scopuri de TVA, la organul fiscal competent. inregistrarea in scopuri de TVA se considera valabila incepand cu data comunicarii Deciziei de inregistrare in scopuri de TVA.

Inscrierea si scoaterea inactivitatii fiscale in/din evidenta cazierului fiscal al contribuabilului/platitorului si al reprezentantilor legali ai acestuia se fac potrivit prevederilor
Ordonantei Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobata cu modificari prin Legea
nr. 327/2015.

La nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se organizeaza Registrul contribuabililor / platitorilor inactivi/reactivati.

Registrul contribuabililor/platitorilor inactivi/reactivati este public si se afiseaza pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, www.anaf.ro, la sectiunea "Informatii publice".

Competenta pentru declararea starii de inactivitate fiscala, reactivare si indreptarea erorilor, conform art. 92 din Codul de procedura fiscala, revine directiilor regionale ale finantelor publice sau Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, dupa caz, la propunerea compartimentelor cu atributii in domeniul gestionarii registrului contribuabililor din cadrul organelor fiscale centrale in a caror evidenta fiscala sunt inregistrati contribuabilii/platitorii, a organelor de inspectie fiscala sau Directiei generale antifrauda fiscala, dupa caz.


Sursa: ANAF Galati


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proceduri declarare contribuabili inactivi. Ce prevederi instituie OpANAF 3846/2015?":
Rating:

Nota: 3.58 din 6 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Angajatorii, obligati sa modifice contractele de munca pentru transferul contributiilor. OUG nr. 82/2017
    • Guvernul a venit cu o noua modificare adoptata tacit si care obliga toti angajatorii din Romania sa modifice toate contractele de munca incepand de la 1 ianuarie 2018 pentru transferul contributiilor de la angajator la angajat. Mai mult, in intervalul 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, toti angajatorii sunt obligati sa initieze negocieri colective pentru a pune in aplicare OUG 79/2017 prin care sunt transferate contributiile sociale de la angajator la salariat. Conform noilor modificari...» citeste mai departe aici

  • Scrisoare deschisa a profesionistilor independenti privind impozitarea drepturilor de autor si a activitatilor independente din 2018
    • Noi, semnatarii, ne declaram extrem de ingrijorati cu privire la ultimele modificari aduse Codului Fiscal prin ordonanta de urgenta 79/2017 si solicitam nemodificarea nivelului contributiilor sociale pentru sectorul independent - lucratori pe cont propriu si/sau persoane fizice autorizate (care insumeaza circa 2,1 milioane de persoane, marea majoritate activand in domenii neagricole), cei ce exercita profesii liberale sau care desfasoara alte tipuri de activitati independente. Pentru acesti...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa
    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care acestea nu sunt considerate livrari de bunuri (art....» citeste mai departe aici

  • Modificare HG 34/2009. Atributii noi pentru ANAF si MFP. Vezi proiectul de hotarare!
    • Proiectul de hotarare are ca obiect modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, precum si modificarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a Hotararii Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice in vederea aplicarii prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.77/2017...» citeste mai departe aici

  • Plata facturilor emise in euro. Care e regimul TVA?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o firma care achizitioneaza marfa de la o firma dintr-un alt stat UE, firma straina avand si cod de TVA in Romania. Aceasta emite factura in euro. Stabilim daca se poate plati factura integral in euro sau daca baza trebuie platita in euro si TVA-ul in lei. Iata raspunsul specialistului: Potrivit intelegerii noastre, societatea dumneavoastra, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in Romania, achizitioneaza bunuri de la o alta persoana impozabila...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"