Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proces-verbal de reducere preturi. Care va fi regimul fiscal?

13-Sep-2016
5218

In randurile de mai jos, analiza noastra are ca exemplu o societate, magazin cu amanuntul, care procedeaza la reduceri de pret pentru anumite marfuri sens in care intocmeste liste de inventar ale acestora cu indicarea pretului de vanzare vechi, a celui nou si a diferentelor de pret. Se determina noile preturi de vanzare, se reseteaza casa de marcat cu aceste noi preturi, se inregistreaza diferentele de pret in contabilitate si se ajusteaza raportul de gestiune cu aceste diferente.

La vanzarea marfurilor respective pe bonul fiscal acestea sunt evidentiate la noul pret de vanzare redus fara a se evidentia separat pe bonul fiscal reducerile de pret mentionate anterior. Stabilim daca firma va proceda corect sau daca exista obligativitatea de a evidentia separat pe bonul fiscal reducerile de pret aferente. De asemenea, vom vedea care este cadrul legal si daca exista eventuale sanctiuni.

Conditiile referitoare la reduceri de pret se aplica atunci cand se acorda reduceri anuntate, pentru atragerea clientilor.

Orice comerciant poate vinde produsele la pretul dorit (nu sub pretul de achizitie).
Pentru reduceri de pret, veti intocmi o decizie a administratorului in acest sens, veti respecta prevederile OMFP 2861/2009 privind inventarierea si veti intocmi proces verbal de schimbare pret.
In cazul de fata, modificare pretului nu este reducere comerciala.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cartea verde a contabilitatii 2018 varianta tiparita


Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dvs Este cea mai utila lucrare pentru contabili in 2018 Cartea Verde a Contabilitatii 2018 este considerata cea mai buna sursa de solutii pentru problemele fiscal-contabile generate de schimbarile legislative radicale din ultima perioada Fara niciun dubiu Noutatile editiei 2018 a Cartii Verzi a...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

OUG 99/2000

"Art. 33. (1)Vanzarile cu pret redus prevazute la art. 16, astfel cum sunt definite de prezenta ordonanta, atunci cand consumatorii sunt anuntati despre o reducere de preturi care comporta o comparatie exprimata in cifresunt supuse urmatoarelor reguli de fixare si publicitate a preturilor:
a. Orice comerciant care anunta o reducere de pret trebuie sa o raporteze la pretul de referinta practicat in acelasi spatiu de vanzare pentru produse sau servicii identice. Pretul de referinta reprezinta cel mai scazut pret practicat in acelasi spatiu de vanzare in perioada ultimelor 30 de zile, inainte de data aplicarii pretului redus.

b. Orice anunt de reducere de preturi, indiferent de forma, modul de publicitate si motivatia reducerii, trebuie sa se adreseze ansamblului consumatorilor si sa indice in cifre o reducere in raport cu preturile de referinta, exceptie facand:

i. publicitatile comparative de pret;
ii. anunturile publicitare exclusiv literare, care nu contin cifre;
iii. anunturile de pret de lansare a unui nou produs pe piata;
iv. anunturile publicitare orale efectuate exclusiv in interiorul magazinului pentru reduceri de preturi la un anumit raion, pentru o foarte scurta perioada a unei zile de vanzare.

c. Publicitatea prin catalog si ofertele de reducere de preturi, lansate de comerciantii care practica vanzarea prin corespondenta, pot fi valabile numai pana la epuizarea stocurilor, cu conditia ca aceasta mentiune sa figureze vizibil si lizibil in catalog.
d. Orice anunt de reducere de pret exprimata in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice:
i. fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat;
ii. fie prin mentiunile "pret nou", "pret vechi" langa sumele corespunzatoare;
iii. fie prin mentionarea procentului de reducere si a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat.
e. Se interzice ca o reducere de pret pentru un produs si/sau serviciu sa fie prezentata consumatorilor ca o oferta gratuita a unei parti din produs si/sau serviciu.
f. Toate documentele justificative legale care atesta veridicitatea pretului de referinta trebuie sa fie pastrate pentru a putea fi prezentate ori de cate ori este nevoie organelor de control abilitate.
g. Orice anunt de reducere de preturi ce nu corespunde reducerii practicate efectiv in raport cu pretul de referinta este considerat o forma de publicitate inselatoare si este sanctionat conform reglementarilor legale in vigoare."

"Art. 16. Prin vanzari cu pret redus, in sensul prezentei ordonante, se intelege:
a. vanzari de lichidare;
b. vanzari de soldare;
c. vanzari efectuate in structuri de vanzare denumite magazin de fabrica sau depozit de fabrica;
d. vanzari promotionale;
e. vanzari ale produselor destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, dupa ce evenimentul a trecut si este evident ca produsele respective nu mai pot fi vandute in conditii comerciale normale;
f. vanzari ale produselor care intr-o perioada de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vandute;
g. vanzari accelerate ale produselor susceptibile de o deteriorare rapida sau a caror conservare nu mai poate fi asigurata pana la limita termenului de valabilitate;
h. vanzarea unui produs la un pret aliniat la cel legal practicat de ceilalti comercianti din aceeasi zona comerciala, pentru acelasi produs, determinat de mediul concurential;
i. vanzarea produselor cu caracteristici identice, ale caror preturi de reaprovizionare s-au diminuat."

Raspuns oferit pentru www.portalcontabil.ro de Olguta Crevelescu, expert contabil

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proces-verbal de reducere preturi. Care va fi regimul fiscal?":
Rating:

Nota: 4.88 din 4 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificari aduse diurnei neimpozabile pentru deplasarile in tara
    • In M.Of. nr. 797 din 18 septembrie 2018 a fost publicata H.G. nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului. Hotararea intra in vigoare la data de 01 ianuarie 2019, data de la care se abroga prevederile HG 1860/2016 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii...» citeste mai departe aici

  • Spor de 15% din salariu pentru persoanele cu handicap grav sau accentuat
    • In sedinta de Guvern de joi, 20 septembrie, s-a adoptat o hotarare prin care persoanele incadrate cu grad de handicap grav sau accentuat vor primi la salariu un spor de 15%. „Persoanele care, in conformitate cu Certificatul de incadrare in grad de handicap, au grad de handicap grav sau accentuat, de oricare tip prevazut de art. 86 alin. (2) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata cu modificarile si completarile ulterioare,...» citeste mai departe aici

  • Diferenta dintre sponsorizarea in numerar si cea in natura. Tratament fiscal
    • Care este tratamentul fiscal aplicabil unei societati care vrea sa faca o donatie in numerar, un procent din vazarile unui produs? La aceasta intrebare vor raspunde specialistii nostri. O societate X, care are cod CAEN 5610, platitoare de impozit specific unor activitati, dar si de impozit pe profit pentru activitatile efectuate in afara codului caen 5610, doreste sa doneze cate 5 lei pentru fiecare desert vandut in restaurant, catre o asociatie de intrajutorare a copiilor bolnavi de cancer....» citeste mai departe aici

  • Peste 191.000 de persoane s-au angajat in primele opt luni prin intermediul ANOFM
    • Programul National de Ocupare a Fortei de Munca, prin intermediul ANOFM, a dus la angajarea a 191.113 persoane in primele 8 luni din 2018 Din totalul persoanelor angajate pana la finalul lunii august 2018, 67.810 au peste 45 de ani, 50.743 au varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani, 41.637 au intre 25 si 35 de ani, iar 30.923 sunt tineri sub 25 de ani (dintre care 16.235 tineri NEET - acronimul folosit pentru formularea “Not in Education, Employment or Training”). Majoritatea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016