Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Program de lucru flexibil post-pandemie, pe modelul german, Kurzarbeit. Angajatii pot fi platiti si pentru timpul nelucrat!

07-Aug-2020
1860

Se pregateste noua ordonanta de urgenta care instituie si in Romania munca flexibila dupa un model de inspiratie germana menit sa reduca impactul negativ al pandemiei coronavirus asupra pietei muncii. Aceasta ordonanta sprijna atat salariatii, cat si firmele angajatoare si prevede, in principiu, 3 lucruri: 

1. Aveti posibilitatea sa reduceti unilateral timpul de munca al salariatilor dvs. cu cel mult 50%, cu reducerea corespunzatoare a salariului.

2. Puteti aplica aceasta masura doar daca indepliniti 2 conditii:
a) cifra de afaceri a firmei a scazut cu cel putin 10% fata de perioada similara din anul anterior;
b) masura in cauza afecteaza cel putin 10% din numarul total de salariati.

3. Pe perioada acestei masuri, platiti salariatilor (si recuperati ulterior de la Stat) o indemnizatie de 75% din diferenta dintre salariul de baza brut prevazut in contractul individual de munca si salariul de baza brut aferent orelor de munca efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de munca.

Evident, lucrurile sunt insa mult mai complexe de atat si apar intrebari practice foarte la obiect, care tin de procedura care trebuie urmata, dar si de inregistrarile in Revisal aferente, completarea Declaratiei 112, efectuarea pontajelor etc. 

Absolut toate explicatiile necesare le gasiti in ghidul "Program de lucru flexibil post pandemie - model Kurzarbeit", un produs de ultima ora al Grupului Rentrop & Straton, realizat de specialistii Rentrop & Straton.

Ghidul va arata pas cu pas ce aveti de facut si va ajuta astfel sa beneficiati in cel mai scurt timp de avantajele pe care le aduce acest act normativ pentru dvs. si pentru salariatii dvs. 

Exemple de intrebari la care doriti un raspuns: 

-Cand trebuie comunicata salariatului decizia de reducere a timpului sau de munca?

-Pe ce durata se poate aplica aceasta masura?

-Indemnizatia de 75% este supusa impozitarii si platii contributiilor sociale?

-Ce documente trebuie sa intocmiti dvs., angajatorul?

-Ce interdictii vi se aplica pe perioada aplicarii acestei masuri?

-Ce firme sunt excluse din start de la aplicarea acestei masuri?

Raspunsurile detaliate va sunt oferite in ghidul "Program de lucru flexibil post pandemie - model Kurzarbeit", care contine un capitol consistent dedicat implicatiilor noii ordonante asupra unor aspecte vitale ale activitatii dvs.: 

- Completarea Declaratiei 112

- Efectuarea inregistrarilor in ReviSal

- Completarea pontajelor

- Modul de calcul al salariilor

- Modul in care trebuie stabilit programul lunar de lucru. 

- Modele de documente cum ar fi: 

• model de decizie de reducere a timpului de lucru si a salariului
• model de adresa privind informarea si consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor

- Procedura de informare si consultare a sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor.

5 lucruri de retinut despre modul de aplicare al Ordonantei de Urgenta care vizeaza programul de lucru flexibil! 

1. Indemnizatia de 75% este suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj dupa indeplinirea de catre angajator a obligatiilor declarative si de plata aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor din perioada pentru care se face solicitarea.
2. Pe perioada de aplicabilitate a masurii este interzisa angajarea de personal pentru prestarea unor activitati similare cu cele prestate de catre salariatii al caror timp de munca a fost redus.
3. Pe perioada de aplicabilitate a masurii salariatul beneficiaza de toate celelalte drepturi aferente prevazute in contractul individual de munca proportional cu timpul efectiv lucrat.
4. In perioada de munca flexibila nu se pot face concedieri colective, angajatii nu pot initia munca suplimentara, iar managementul nu poate primi bonusuri, majorari etc.
5. Nu pot beneficia de aceasta masura angajatorii aflati in faliment, dizolvare, lichidare sau care au activitatile suspendate sau restrictionate potrivit legii si nici angajatorii care sunt inregistrati in jurisdictii necooperante in scopuri fiscale (in paradisuri fiscale).

Foarte important!

Art. 8 din proiectul ordonantei spune ca „primirea la munca sau prestarea oricarui alt tip de munca, inclusiv in regim de telemunca sau munca la domiciliu in interesul angajatorului a unuia sau a mai multor salariati in afara programului de lucru stabilit in conformitate cu art. 1, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de 20.000 lei pentru fiecare persoana astfel identificata, fara a depasi valoarea cumulata de 200.000 lei.”

Cu ale cuvinte, stabiliti noul program al angajatilor in contextul reducerii timpului de lucru, dar acest program trebuie respectat strict. Pentru fiecare angajat gasit in firma atunci cand nu ar fi trebuit sa se afle acolo se aplica o amenda de 20.000 de lei.

Retineti avantajul major pe care vi-l aduce aceasta Ordonanta!

Fara aceasta ordonanata de urgenta ar fi imposibil sa reduceti timpul de lucru si salariile angajatilor dvs.! Reducerile acestea nu ar fi putut fi operate unilateral si v-ati fi trezit astfel intr-o situatie foarte dificila – obligat sa va platiti angajatii cu salariile intregi, desi volumul lor de munca s-ar fi redus considerabil, din cauza contextului economic actual! Si, evident, nu ati fi beneficiat nici de sprijinul finaciar al Statului, sub forma indemnizatiilor de 75%!

 



Profitati de avantajele oferite de lucrarea noastra "Program de lucru flexibil post pandemie - model Kurzarbeit". Va aratam exact cum sa procedati!

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Program de lucru flexibil post-pandemie, pe modelul german, Kurzarbeit. Angajatii pot fi platiti si pentru timpul nelucrat!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Ordine de plata/ Foi de varsamant 2021- versiunea 1.3.3. ANAF a actualizat aplicatia
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat aplicatia pentru prelucrarea asistata, validarea si listarea ordinelor de plata/foi de varsamant conform OMFP nr. 246/2005 cu modificarile si completarile ulterioare si OMEF nr. 1294/2007. Actualizarea a fost facuta in data de 04.01.2021 - vers. 1.3.3. Descarca AICI«« Modificari efectuate in OPFV 2021 versiunea 1.3.3: -modificarea denumirii bancii Banca Comerciala Feroviara SA in -Teachventures Bank -Bicul ramane neschimbat...» citeste mai departe aici

  • ANAF a modificat DECLARATIA UNICA pentru anul 2021. Cum arata noul formular (Ordinul 14/2021)
    • UPDATE 13.01.2021: Ordinul nr. 14/2021 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 212 "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 33 din 12 ianuarie 2021. Legea a intrat in vigoare din 12.01.2021. Vezi cum arata noul formular, AICI. Vezi instructiunile de completare a formularului 212, AICI. Articol initial: Agentia Nationala de...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! 20 ianuarie -termen limita pentru depunerea a patru formulare fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii ca 20 ianuarie 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: 1. formularul A4200 -pentru raportarea de catre utilizatorii caselor de marcat fiscale a datelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) din Anexa 11 la Normele metodologice pentru aplicarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate electronice de marcat fiscale aprobate prin H.G. nr. 479/2003, pentru...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 394. Cum se declara in formular facturile emise catre persoane fizice?
    • Intrebare: Va rugam sa ne comunicati cum se declara in Declaratia 394 facturile emise catre persoane fizice? De exemplu: societatea desfasoara activitati de transport UBER, Bringo, Freenow, etc si emite aproximativ 3.000 de facturi pe luna catre diverse persoane fizice. Avem obligatia sa le declaram in D394 individual sau exista o exceptie pentru acest tip de activitate? Multumim! Raspunsul consultantului fiscal Elena Garofil: Potrivit prevederilor din Instructiunile de completare a formularului...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2021, noi modificari privind recalcularea contributiilor sociale in cursul anului
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza ca in Monitorul Oficial nr. 33 din 12 ianuarie 2021 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 14 din 7 ianuarie 2021 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 212 “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice” . Noul formular 212 “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 15/2021 aduce noi modificari Declaratiei 230. Vezi modelul formularului
    • Ordinul nr. 15/2021 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se înfiinteaza si functioneaza în conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii, precum si a modelului si continutului unor formulare a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 34 din 12 ianuarie 2021. Actul normativ a intrat in vigoare din data de 12...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016