Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect ANAF: Procedura de implementare si de administrare a grupului fiscal unic. Formulare noi!

26-Iul-2017
1368

ANAF supune dezbaterii publice un proiect de ordin in vederea aprobarii Procedurii de implementare si de administrare a grupului fiscal unic, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.

Prin modificarile aduse ordinelor privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili si contribuabililor mijlocii, au fost schimbate unele reguli aplicabile grupului fiscal unic reglementat de dispozitiile art. 269 alin. (9) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Astfel, potrivit art. 4 alin. (7) din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3609/2016 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili, se incadreaza in categoria contribuabililor mari reprezentantul si membrii apartinand grupului fiscal unic, cu conditia ca unul dintre acestia sa indeplineasca criteriile de selectie prevazute la art. 3 din acest ordin.

Procedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabili a fost aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1023/2017, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 277 din 20 aprilie 2017.

De asemenea, potrivit art. 4 alin. (3) din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3610/2016 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii, se incadreaza in categoria contribuabililor mijlocii reprezentantul si membrii apartinand grupului fiscal unic, cu conditia ca unul dintre acestia sa indeplineasca criteriile de selectie prevazute la art. 3 din acest ordin.

Procedura de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlocii si pentru modificarea unor prevederi referitoare la activitatea de administrare a contribuabililor mijlocii aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 560/2016 a fost modificata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1024/2017, publicat Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 321 din 4 mai 2017. 

Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri
Top 50 de situatii in care inspectorii fiscali comit abuzuri
Vezi detalii
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Vezi detalii

Mentionam ca, Procedura de implementare si de administrare a grupului fiscal unic, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare este aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3006/2016.

Avand in vedere modificarile legislative mai sus mentionate, este necesara modificarea Procedurii de implementare si de administrare a grupului fiscal unic, pentru aplicarea unitara de catre toate organele fiscale a acestor dispozitii legale.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect ANAF: Procedura de implementare si de administrare a grupului fiscal unic. Formulare noi!":
Rating:

Nota: 2.75 din 4 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2018. Cum arata noile limite?
    • Anul 2018 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2018, conform informatiilor oficiale transmise de autoritatile fiscale. La 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, astfel incat cursul valutar este cel publicat in 29.12.2017, adica 4,6597 lei/euro. 1. Plafonul pentru incadrarea la microintreprinderi Cifra de afaceri sub 1.000.000 de...» citeste mai departe aici

  • Transmiterea datelor la ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat. Cum se procedeaza?
    • Incepand cu 1 iunie 2018, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii pentru firmele mari si mijlocii, iar cele mici se vor conforma acestei obligatii de la 1 august 2018. Camera Deputatilor a aprobat miercuri, 18 aprilie 2018, in calitate de For decizional al Parlamentului, noile prevederi, informeaza Business-review.eu. Casele de marcat electronice devin obligatorii Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale trebuie sa transmita Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 18 aprilie 2018, o sesiune de asistenta online cu privire la completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018. Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la completarea Declaratiei Unice - 212. Ce presupune Declaratia Unica? Declaratia unica - Declaratia privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Abonamentele acordate salariatilor pentru transportul in comun. Sunt considerate avantaje in natura?
    • Rentrop&Straton a organizat la data de 17 aprilie seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul Fiscal. In a doua parte a seminarului, participantii au putut adresa intrebari consultantului Rentrop&Straton Olga Crevelescu - expert contabil, membru CECCAR si formator autorizat A.N.C. Temele discutate in cadrul seminarului online au fost: 1. Microintreprindere sau impozit specific; 2. Microintreprindere sau...» citeste mai departe aici

  • Societate aflata in stare de insolventa. Cum se plateste TVA-ul?
    • In analiza de mai jos, o firma aflata in stare de insolventa are de achitat catre un furnizor transe de sume restante din 2014. Vom vedea cum se plateste TVA-ul in acest caz. Iata raspunsul specialistului! Conform prevederilor de la art. 2 alin. (1) lit. c) din OG nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia sa deschida si sa utilizeze cel putin un cont de TVA persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii