Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noul proiect de buget pe 2019: Deficit majorat cu 1,3 miliarde de lei

11-Feb-2019
962

UPDATE, 11.02.2019

Noul Proiect de lege pus in dezbatere publica de Ministerul Finantelor Publice are un deficit mai mare cu 1,3 miliarde de lei!

Proiectul de buget pe 2019, revizuit, a fost depus vineri seara, in jurul orei 22:00.

„Bugetul de stat se stabileste la venituri in suma de 164.543,4 milioane lei, iar la cheltuieli in suma de 258.735,1 milioane lei credite de angajament si in suma de 200.700,2 milioane lei credite bugetare, cu un deficit de 36.156,8 milioane lei”, se arata in actul normativ pus in transparenta decizionala, pe site-ul Finantelor, pe 8 februarie a.c.

Totusi, proiectul de lege publicat la finalul lunii ianuarie arata ca bugetul de stat se stabileste la venituri in suma de 164.727,9 milioane lei, iar la cheltuieli in suma de 254.115,1 milioane lei credite de angajament si in suma de 199.584,7 milioane lei credite bugetare, cu un deficit de 34.856,8 milioane lei.

Asadar, la o prima vedere, se pare ca ne confruntam cu un deficit majorat cu 1,3 miliarde de lei, in timp ce veniturile au fost reduse cu 184,5 milioane de lei, iar cheltuielile au crescut cu 4,62 miliarde de lei cele pe credite de angajament si cu 1,1155 miliarde de lei acelea pe credite bugetare.

Descarca de AICI Raportul privind situatia macroeconomica pe anul 2019 >>>

Consulta Noul Proiect de lege pentru bugetul de stat pe 2019!

Articolul initial, 01.02.2019?

Ministerul Finantelor Publice a publicat, joi, 31 ianuarie 2019, proiectul de buget pe 2019. Ministerul Fondurilor Europene este Ministerul cu cea mai mare crestere a bugetului in acest an,cu 183% mai mult fata de bugetul din 2018. Pe de alta parte, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) pierde 28,9% din alocari.

Asadar, potrivit Proiectului de buget pe 2019, dupa Ministerul Fondurilor Europene, care primeste cea mai mare crestere bugetara, urmeaza:

  • Ministerul economiei, cu o crestere de 162,9% (620,356 milioane de lei),
  • Ministerul Sanatatii, in crestere cu 64,6% (9,485 miliarde de le) si
  • Ministerul Transporturilor, cu o alocare de +54,9% (11,661 miliarde de lei).

Bugetul pentru Ministerul Muncii si Justitiei Sociale va fi de 25,589 miliarde de lei, in crestere cu 2,1% fata de platile efectuate in cadrul Bugetului din 2018.

Nu la fel de “norocoase” sunt urmatoarele ministere, care vor avea alocari scazute fata de anul 2018:

  • La Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat bugetul scade cu 28,9% (652,161 milioane de lei).
  • Ministerul Energiei pierde 13%(250,024 milioane de lei).
  • Tot o scadere inregistreaza si Ministerul Comunicatiilor si pentru Societatea Informationala, cu un minus de 20,2% (261,472 milioane de lei).

O crestere semnificativa in bugetul pe 2019 este prevazuta si pentru Consiliul Economic si Social care va primi 29,602 milioane de lei, in crestere cu 338,9%.

Pentru Serviciul Roman de Informatii au fost alocate 2,44 miliarde de lei (+4,8%), Serviciul de Protectie si Paza va primi 233,801 milioane de lei (+208%), Serviciul de Telecomunicatii Speciale are bugetul de 604,149 milioane de lei (+69,5%), in timp ce Serviciului de Informatii Externe i-au fost alocate 309,583 milioane de lei (+8,5%).

Pentru bugetul Administratiei Prezidentiale bugetul alocat inregistreaza, de asemenea, o crestere, cu 4,1% , fata de bugetul pe 2018 (55,42 milioane de lei).

Bugetul Asigurarilor de somaj primeste 1,148 miliarde de lei (+20,7%), Bugetul Asigurarilor Sociale de Stat are alocat 70,092 miliarde de lei (+10,3%), iar Fondul National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate are un buget de 37,837 miliarde de lei (+9%).

Pentru bugetul de stat si bugetele de asigurari au fost alocate 308,662 miliarde de lei (+15,4%).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noul proiect de buget pe 2019: Deficit majorat cu 1,3 miliarde de lei":
Rating:

Nota: 2.5 din 3 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Modificarile modelului si continutului Declaratiei 394, publicate in Monitor. Instructiuni de depunere si completare (Ordinul 3281/2020)
    • Ordinul nr. 3281/2020 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.769/2015 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I...» citeste mai departe aici

  • IMM Invest Romania. Creditare societate in valuta. Regulament BNR
    • Am optat pentru IMM Invest si am primit aprobare pentru finantarea achizitiei unei autorulote noi. Suma aprobata prim credit reprezinta 60% din valoarea achizitiei propriu zise. Diferenta dorim sa o aducem in societate ca si creditare societate in baza unui contract de creditare. Vom face o plata externa in Uniunea europeana. Am deschis un cont in euro la banca prin care am optat pentru IMM Invest. Exista vreo prevedere fiscala care ar putea restrictiona depunerea in contul de euro deschis la...» citeste mai departe aici

  • Ghidul Anteprenorului: PFA sau SRL ? Cum facem alegerea corecta?
    • Inainte sa mergi la Oficiul National al Registrului Comertului va trebui sa faci primul pas cand vine vorba de infiintare firma bucuresti – sa te decizi daca un SRL sau PFA este mai potrivit pentru firma ta. Iti vom prezenta mai jos care sunt avantajele si dezavantajele SRL-urilor si PFA-urilor si de ce acte necesare infiintare firma vei avea nevoie pentru ele. Nu poti avea o afacere legal fara sa ai o firma infiintata legal. Fara un SRL sau PFA: Nu poti lua un credit Nu poti factura...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016