
Atentie contabili!
Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021
UPDATE, 11.02.2019
Noul Proiect de lege pus in dezbatere publica de Ministerul Finantelor Publice are un deficit mai mare cu 1,3 miliarde de lei!
Proiectul de buget pe 2019, revizuit, a fost depus vineri seara, in jurul orei 22:00.
„Bugetul de stat se stabileste la venituri in suma de 164.543,4 milioane lei, iar la cheltuieli in suma de 258.735,1 milioane lei credite de angajament si in suma de 200.700,2 milioane lei credite bugetare, cu un deficit de 36.156,8 milioane lei”, se arata in actul normativ pus in transparenta decizionala, pe site-ul Finantelor, pe 8 februarie a.c.
Totusi, proiectul de lege publicat la finalul lunii ianuarie arata ca bugetul de stat se stabileste la venituri in suma de 164.727,9 milioane lei, iar la cheltuieli in suma de 254.115,1 milioane lei credite de angajament si in suma de 199.584,7 milioane lei credite bugetare, cu un deficit de 34.856,8 milioane lei.
Asadar, la o prima vedere, se pare ca ne confruntam cu un deficit majorat cu 1,3 miliarde de lei, in timp ce veniturile au fost reduse cu 184,5 milioane de lei, iar cheltuielile au crescut cu 4,62 miliarde de lei cele pe credite de angajament si cu 1,1155 miliarde de lei acelea pe credite bugetare.
Descarca de AICI Raportul privind situatia macroeconomica pe anul 2019 >>>
Consulta Noul Proiect de lege pentru bugetul de stat pe 2019!
Articolul initial, 01.02.2019?
Ministerul Finantelor Publice a publicat, joi, 31 ianuarie 2019, proiectul de buget pe 2019. Ministerul Fondurilor Europene este Ministerul cu cea mai mare crestere a bugetului in acest an,cu 183% mai mult fata de bugetul din 2018. Pe de alta parte, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) pierde 28,9% din alocari.
Asadar, potrivit Proiectului de buget pe 2019, dupa Ministerul Fondurilor Europene, care primeste cea mai mare crestere bugetara, urmeaza:
Bugetul pentru Ministerul Muncii si Justitiei Sociale va fi de 25,589 miliarde de lei, in crestere cu 2,1% fata de platile efectuate in cadrul Bugetului din 2018.
Nu la fel de “norocoase” sunt urmatoarele ministere, care vor avea alocari scazute fata de anul 2018:
O crestere semnificativa in bugetul pe 2019 este prevazuta si pentru Consiliul Economic si Social care va primi 29,602 milioane de lei, in crestere cu 338,9%.
Pentru Serviciul Roman de Informatii au fost alocate 2,44 miliarde de lei (+4,8%), Serviciul de Protectie si Paza va primi 233,801 milioane de lei (+208%), Serviciul de Telecomunicatii Speciale are bugetul de 604,149 milioane de lei (+69,5%), in timp ce Serviciului de Informatii Externe i-au fost alocate 309,583 milioane de lei (+8,5%).
Pentru bugetul Administratiei Prezidentiale bugetul alocat inregistreaza, de asemenea, o crestere, cu 4,1% , fata de bugetul pe 2018 (55,42 milioane de lei).
Bugetul Asigurarilor de somaj primeste 1,148 miliarde de lei (+20,7%), Bugetul Asigurarilor Sociale de Stat are alocat 70,092 miliarde de lei (+10,3%), iar Fondul National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate are un buget de 37,837 miliarde de lei (+9%).
Pentru bugetul de stat si bugetele de asigurari au fost alocate 308,662 miliarde de lei (+15,4%).
Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021
Intrebare: O societate doreste sa achizioneze vouchere cadou de la Emag si sa le distribuie catre unul dintre clientii sai. Acest client le va distribui catre salariati. Societatea va considera aceste voucher ca o cheltuiala? Care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Care este diferentierea din punct de vedere contabil intre licente si subscriptii? In opinia noastra sunt categorii total distincte: licenta este de natura mijlocului fix necorporat in timp ce subcriptia reprezinta o achizitie a...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<