Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect de lege: Acuzatii de evaziune fiscala scapa de urmarirea penala, daca achita prejudiciul plus 20%

09-Oct-2018
956

Proiectul de lege care prevede ca persoanele acuzate de evaziune fiscala scapa de urmarirea penala daca achita integral prejudiciul, la care se adauga 20% din suma datorata de cel in cauza, a primit raport favorabil din partea Comisiei Juridice a Camerei Deputatilor.

„In cazul savarsirii unei infractiuni de evaziune fiscala prevazute la art 8 si 9, daca, in cursul judecatii pana la terminarea cercetarii judecatoresti, inculpatul va acoperi integral prejudiciul produs prin comiterea faptei, majorat cu 20% din baza de calcul, la care se adauga dobanzile si penalitatile, instanta va dispune, o singura data, pedeapsa amenzii penale”, se arata in raportul adoptat marti de Comisia juridica a Camerei Deputatilor.

In forma adoptata de Senat, majorarea trebuia sa fie de 50%, iar timpul acordat acoperirii sumei era de trei ani, in timp ce in forma actuala, adoptata de Camera Deputatilor, instanta poate sa decida termenul pentru acoperirea sumelor prevazute, respectiv de la unu la trei ani.

„In cazul in care marimea evaziunii fiscale prevazuta la art 8 si art 9 justifica o astfel de masura, instanta poate dispune acoperirea sumelor prevazute la alineatele precedente intr-un interval de 1-3 ani, neplata acestora avand urmarile prevazute in alineatul precedent”, se arata in amendamentul adoptat, initiat de UDMR.

„In cazul savarsirii unei infractiuni de evaziune fiscala prevazute la art 8 si 9, daca, in cursul judecatii pana la terminarea cercetarii judecatoresti, inculpatul va acoperi, in termen de trei ani, prejudiciul produs prin comiterea faptei, majorat cu 50% din baza de calcul, la care se adauga dobanzile si penalitatile, instanta va dispune, o singura data, suspendarea executarii pedepsei sub supraveghere. In situatia in care condamnatul nu acopera suma dispusa in termenul stabilit, suspendarea executarii pedepsei sub supraveghere se va transforma in pedeapsa inchisorii cu executare”.

Pe de alta parte, sunt si deputati care considera ca textul este neclar. „Nu am sustinut acest proiect pentru ca atunci cand vii cu reglementari care se refera la legislatia penala trebuie sa ai la baza niste informatii minimale, spre exemplu cate infractiuni de evaziune fiscala s-au savarsit intr-un an de zile, cate au fost trimise in judecata. Tot ceea ce facem acum se poate considera ca este in folosul anumitor persoane sau ca este neprofesionist. Trebuie sa vedem de la caz la caz, una este evaziunea facuta de un agent economic mic, un vanzator la taraba, alta este marea infractiune fiscala, acolo trebuie luate masuri dure. Este un proiect important, o sa il avem probabil in dezbatere in plenul Camerei Deputatilor maine (miercuri, n.r.) si vom vedea ce forma va lua. Nu mai fac referire la modul cum au fost alcatuite textele, neclar, care induc confuzie. Noi analizam foarte clar sesizarea si de aceasta data la CCR, ramane de vazut daca vom avea sprijinul celor din Opozitie”, a declarat la finalul sedintei Comisiei juridice, deputatul Stelian Ion, membru al comisiei.

Pe de alta parte, ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a declarat, marti, ca proiectul care prevede ca persoanele acuzate de evaziune fiscala sa scape de urmarirea penala daca achita prejudiciul creat plus 20% din acesta, reprezinta o prima masura, urmand a fi prezentat un proiect mai larg in domeniu.

"Este o prima masura, dar vreau sa va spun ca noi, la nivel de Guvern, avem aprobat un memorandum pentru a discuta in cadru mai larg pentru ca trebuie sa prezentam un proiect legat de evaziunea fiscala, pentru a aduce practica din alte state in Romania, adica statul sa recupereze sumele in loc sa se faca inchisoare. Sustinem orice fel de masura europeana, numai ca in Romania, in ultimii ani de zile, statul s-a dovedit a fi unul care nu e un partener in aceasta privinta", a declarat Eugen Teodorovici.

Ministrul Finantelor a mai anuntat ca va avea discutii cu mediul de afaceri.

Initiatorii proiectului sunt cativa parlamentari PSD, printre care deputatul Catalin Radulescu.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect de lege: Acuzatii de evaziune fiscala scapa de urmarirea penala, daca achita prejudiciul plus 20%":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016