Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de lege: ANPC sa aiba consiliu ales de Parlament si sa poata amenda firmele cu 10% din cifra de afaceri

05-Iul-2016
5803

Intr-un context in care in Romania investitiile straine au stagnat in ultimii ani, un nou proiect de lege care vizeaza modificarea statutului Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) are toate sansele sa descurajeze investitorii straini sa mai incerce macar sa faca afaceri in Romania.



Mai mult, intr-un alt context in care se doreste dezincriminarea conflictului de interese in cazul alesilor, acelasi proiect de lege doreste transformarea ANPC intr-o institutie condusa de un Consiliu ales de Parlament. O propunere deosebit de grava o reprezinta cea potrivit careia ANPC ar avea voie sa amendeze firmele cu 10% din cifra de afaceri din anul financiar anterior sanctionarii.


Radu Florescu, vicepresedintele Camerei de Comert Americane in Romania (AmCham Romania), a declarat la inceputul acestei saptamani, intr-o intalnire cu presa, ca proiectul aflat momentan in dezbaterea Parlamentului, nu face decat sa aduca un deserviciu Romaniei si sa transmita "un semnal profund negativ in piata", citeaza Agerpres:

"Exista trei criterii foarte importante pentru investitori in Romania: transparenta, stabilitate, predictibilitate. Trei cuvinte-cheie pentru noi si pentru toata piata. Proiectul de lege privind statutul ANPC este unul dintre punctele de mare ingrijorare pentru oamenii de afaceri in Romania. Este inca un exemplu de initiativa parlamentara menita sa descurajeze investitorii potentiali interesati de Romania si pe cei care sunt deja pe piata. Este o initiativa care emite un semnal profund negativ in piata, aducand un deserviciu Romaniei".


Acesta considera ca respectivul proiect reprezinta inca o initiativa care nu tine cont de mediul de afaceri si care s-a facut fara consultarea cu reprezentantii mediului de business.

In luna aprilie, deputatul PNL Razvan Mironescu a initiat un proiect de lege privind statutul ANPC, prin care propune ca Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor sa devina o autoritate administrativa autonoma, cu personalitate juridica, independenta, condusa de un Consiliu desemnat de Parlament si care sa nu poata fi ingradita de nicio alta autoritate.

Mai mult, membrii Consiliului ar urma sa fie desemnati de Parlament, la propunerea comisiilor de specialitate reunite. Functia de presedinte al ANPC este asimilata celei de ministru, iar cele de vicepresedinte si consilier sunt asimilate celei de secretar de stat.

"ANPC are printre atributiile principale desfasurarea activitatilor de supraveghere in urmatoarele domenii: servicii financiar-bancare, inclusiv asigurari si servicii prestate de institutii financiare nebancare, servicii de utilitati si sisteme de comunicatii, produse alimentare, non-alimentare si lanturi de magazine, proceduri de insolventa a consumatorilor. Are atributii si in ce priveste protejarea consumatorilor impotriva practicilor comerciale incoerente, inclusiv cele practicate de institutiile de credit, supravegherii activitatii de analiza si marcare a metalelor pretioase si de expertizare a acestora si a pietrelor pretioase", se arata in proiectul citat de sursa amintita mai sus.

Atributiile ANPC devin unele de control si s-ar aplica masuri preventive, sanctiuni contraventionale si sanctiuni complementare. Un aspect deosebit de grav din proiect il reprezinta propunerea ca ANPC sa sanctioneze firmele cu pana la 10% din cifra de afaceri realizata in anul financiar anterior sanctionarii faptei savarsite:

"In raport cu gravitatea si durata faptei, ANPC poate sanctiona contravenientul cu amenda de la 0,5% la 10% din cifra de afaceri totala realizata in anul financiar anterior sanctionarii faptei savarsite cu intentie sau din neglijenta de intreprinderi sau asociatii de intreprinderi".

Masura e considerata abuziva, iar proiectul include o reglementare excesiva, nu e transparent si creeaza conflict intre atributiile autoritatilor statului, aceste trei probleme fiind amintite de Radu Florescu, vicepresedintele AmCham Romania.

Proiectul de lege a fost votat de Camera Deputatilor pe 28 iunie si a fost inaintat la Senat, care este Camera decizionala.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noi OBLIGATII pentru anumiti contribuabili care obtin venituri din chirii, incepand cu 1 ianuarie 2025

    • Incepand cu data de 1 ianuarie 2025 anumite persoane care obtin venituri din chirii vor avea o noua obligatie catre ANAF: depunerea unei cereri de inregistrare pentru contractele de locatiune. Este vorba despre contractele de inchiriere incheiate incepand cu data de 1 ianuarie 2025, precum si pentru actele de modificare a acestora, in cazul in care bunul este detinut in comun, pentru a se desemna proprietarul, uzufructuarul sau alt detinator legal care sa indeplineasca obligatia inregistrarii...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Cum arata noua cerere pe care proprietarii trebuie sa o depuna la ANAF

    • ANAF a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordin, pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiune, precum si a modelului si continutului formularului „Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune". Reamintim ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.128/2024 s-a stabilit ca pentru contractele de inchiriere incheiate incepand cu data de 1 ianuarie 2025, precum si pentru actele de modificare a acestora, in cazul in care bunul este detinut in comun,...» citeste mai departe aici

  • Exemplu calcul recuperare pierdere fiscala

    • Atunci cand firmele inregistreaza pierderi fiscale intr-un an pot, printr-un mecanism legislativ, sa beneficieze de recuperarea lor prin reducerea anumitor impozite si obligatii fiscale viitoare. Important este de mentionat ca acestea trebuie sa fie raportate de contribuabili pentru a putea fi compensate. In acest articol vom vedea exact ce sunt pierderile fiscale, cum pot fi recuperate, dar si un exemplu util de calcul recuperare pierdere fiscala, explicat pe indelete de specialistul...» citeste mai departe aici

  • Prescriere datorii ANAF. Cand si cum se prescriu datoriile fiscale

    • Prescrierea datoriilor fiscale este un subiect de interes major pentru contribuabili, fie ca sunt persoane fizice sau juridice. Aceasta procedura reglementata de legislatia fiscala defineste termenul in care ANAF poate recupera obligatiile fiscale restante si conditiile in care acestea devin nule din punct de vedere juridic. In acest articol, vom analiza ce inseamna prescrierea datoriilor fiscale, in cat timp se prescriu datoriile fiscale.» citeste mai departe aici

  • TOATE obligatiile fiscale ale anului 2025

    • Toti contabilii trebuie sa aiba pe birou singura Agenda care contine toate obligatiile fiscale ale anului! Aceasta va este de folos pentru a va asigura ca nu ratati termene limita la depunerea declaratiilor obligatorii catre ANAF sau pentru a stii cu exactitate cand trebuie sa respectati noutatile fiscale aparute in anul precedent. TOATE obligatiile fiscale ale anului 2025 Nu aveti inca Agenda Fiscala a Contabilului pentru 2025? Atunci este cazul sa o comandati chiar acum! Mai ales ca...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024

    • In ceea ce priveste sistemul RO e-Factura, incepand cu data de 1 ianuarie 2025 se aplica modificarile aduse prin OUG 138/2024 mai multor legi care vizeaza sistemul: OUG nr. 120/2021, OUG nr. 70/2024, OUG nr. 8/2009. E-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024 I. OUG 120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura si factura electronica in Romania a fost modificat prin OUG 138/2024....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016