Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect de lege: ANPC sa aiba consiliu ales de Parlament si sa poata amenda firmele cu 10% din cifra de afaceri

05-Iul-2016
4214

Intr-un context in care in Romania investitiile straine au stagnat in ultimii ani, un nou proiect de lege care vizeaza modificarea statutului Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) are toate sansele sa descurajeze investitorii straini sa mai incerce macar sa faca afaceri in Romania.



Mai mult, intr-un alt context in care se doreste dezincriminarea conflictului de interese in cazul alesilor, acelasi proiect de lege doreste transformarea ANPC intr-o institutie condusa de un Consiliu ales de Parlament. O propunere deosebit de grava o reprezinta cea potrivit careia ANPC ar avea voie sa amendeze firmele cu 10% din cifra de afaceri din anul financiar anterior sanctionarii.


Radu Florescu, vicepresedintele Camerei de Comert Americane in Romania (AmCham Romania), a declarat la inceputul acestei saptamani, intr-o intalnire cu presa, ca proiectul aflat momentan in dezbaterea Parlamentului, nu face decat sa aduca un deserviciu Romaniei si sa transmita "un semnal profund negativ in piata", citeaza Agerpres:

"Exista trei criterii foarte importante pentru investitori in Romania: transparenta, stabilitate, predictibilitate. Trei cuvinte-cheie pentru noi si pentru toata piata. Proiectul de lege privind statutul ANPC este unul dintre punctele de mare ingrijorare pentru oamenii de afaceri in Romania. Este inca un exemplu de initiativa parlamentara menita sa descurajeze investitorii potentiali interesati de Romania si pe cei care sunt deja pe piata. Este o initiativa care emite un semnal profund negativ in piata, aducand un deserviciu Romaniei".



Acesta considera ca respectivul proiect reprezinta inca o initiativa care nu tine cont de mediul de afaceri si care s-a facut fara consultarea cu reprezentantii mediului de business.

In luna aprilie, deputatul PNL Razvan Mironescu a initiat un proiect de lege privind statutul ANPC, prin care propune ca Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor sa devina o autoritate administrativa autonoma, cu personalitate juridica, independenta, condusa de un Consiliu desemnat de Parlament si care sa nu poata fi ingradita de nicio alta autoritate.

Mai mult, membrii Consiliului ar urma sa fie desemnati de Parlament, la propunerea comisiilor de specialitate reunite. Functia de presedinte al ANPC este asimilata celei de ministru, iar cele de vicepresedinte si consilier sunt asimilate celei de secretar de stat.

"ANPC are printre atributiile principale desfasurarea activitatilor de supraveghere in urmatoarele domenii: servicii financiar-bancare, inclusiv asigurari si servicii prestate de institutii financiare nebancare, servicii de utilitati si sisteme de comunicatii, produse alimentare, non-alimentare si lanturi de magazine, proceduri de insolventa a consumatorilor. Are atributii si in ce priveste protejarea consumatorilor impotriva practicilor comerciale incoerente, inclusiv cele practicate de institutiile de credit, supravegherii activitatii de analiza si marcare a metalelor pretioase si de expertizare a acestora si a pietrelor pretioase", se arata in proiectul citat de sursa amintita mai sus.

Atributiile ANPC devin unele de control si s-ar aplica masuri preventive, sanctiuni contraventionale si sanctiuni complementare. Un aspect deosebit de grav din proiect il reprezinta propunerea ca ANPC sa sanctioneze firmele cu pana la 10% din cifra de afaceri realizata in anul financiar anterior sanctionarii faptei savarsite:

"In raport cu gravitatea si durata faptei, ANPC poate sanctiona contravenientul cu amenda de la 0,5% la 10% din cifra de afaceri totala realizata in anul financiar anterior sanctionarii faptei savarsite cu intentie sau din neglijenta de intreprinderi sau asociatii de intreprinderi".

Masura e considerata abuziva, iar proiectul include o reglementare excesiva, nu e transparent si creeaza conflict intre atributiile autoritatilor statului, aceste trei probleme fiind amintite de Radu Florescu, vicepresedintele AmCham Romania.

Proiectul de lege a fost votat de Camera Deputatilor pe 28 iunie si a fost inaintat la Senat, care este Camera decizionala.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect de lege: ANPC sa aiba consiliu ales de Parlament si sa poata amenda firmele cu 10% din cifra de afaceri":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF a publicat o noua versiune a declaratiei 112. Cine are obligatia sa depuna declaratii rectificative pentru lunile ianuarie - martie?
    • Pana in prezent angajatorii care beneficiaza de facilitatile introduse prin OUG 114/2018 nu pot aplica reducerea contributiei asiguratorie de munca. Acest fapt rezulta din dispozitiile art. 91 din OUG 114/2018 conform carora: „Aplicarea prevederilor capitolului I, art. 66, art. 68, art. 69 si art. 81 se realizeaza cu respectarea prevederilor in domeniul ajutorului de stat”. De asemenea, in OANAF 611/2019 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de...» citeste mai departe aici

  • OUG 26/2019: Guvernul mareste lista domeniilor in care pot fi angajati zilieri
    • UPDATE, 22.04.2019 Ordonanta de urgenta nr. 26/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, din 19 aprilie 2019, nr. 309. Ordonanta prevede modificarea Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii. Extras din OUG 26/2019 (...) 4. Dupa articolul 4 se introduce un nou...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale - martie 2019. Sunt castigatoare cele emise in data de 26 martie
    • O noua editie a Loteriei bonurilor fiscale a avut loc duminica, 21 aprilie, in cadrul acesteia fiind extras bonul castigator. Asadar, toti cei care stiu ca au facut cumparaturi mai consistente pe data de 26 martie, si ca pastreaza bonurile fiscale, pot sa verifice daca nu cumva se numara printre norocosi. Valoarea bonurilor declarate este de 346 de lei. Deci bonurile declarate castigatoare in cadrul Loteriei Bonurilor Fiscale pentru luna marte sunt cele in valoare de 346 lei, emise in data...» citeste mai departe aici

  • Amortizare fiscala diferita de amortizarea contabila - Deductibilitate. Completare D 101
    • "O societate comerciala avand activitate de productie bunuri industriale a receptionat in mai 2018 o linie de productie optand pentru amortizare fiscala metoda degresiva si amortizare contabila liniara. Este deductibila cheltuiala reprezentand diferenta dintre amortizarea degresiva calculata pentru trimestrul I/2019 si cea contabila, in conditiile in care societatea a inregistrat pierdere contabila pe trimestrul I/2019?", se intreaba unul dintre cititorii nostri. Raspunsul de specialitate oferit...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de servicii din tari UE/non-UE. Ghid complet despre regimul TVA
    • Cu siguranta va intrebati: Ce tratament fiscal aplicati atunci cand achizitionati servicii din afara Romaniei? Care sunt cele mai frecvente greseli intalnite in practica? Cand trebuie sa completati D390? Cand faceti taxare inversa? Stim de ce aveti nevoie! De un ghid care va ofera explicatii clare ale legislatiei, spete, solutii si comentarii profesioniste! Va propunem lucrarea Achizitii de servicii din afara Romaniei. Implicatii fiscal-contabile ...click aici pentru detalii despre lucrare si...» citeste mai departe aici

  • Recuperare pierdere fiscala microintreprindere, venituri din dividende
    • "Societatea X a fost platitoare de impozit pe profit in anul 2018, incepand cu 01.01.2019 a trecut la microintreprindere devenind platitoare pe impozit pe venit microintreprindere. La calculul impozitului pe venitul microintreprindere, se are in vedere pierderea fiscala inregistrata de societate in 2018 cand era platitoare de impozit pe profit? Veniturile din dividende incasate de la o alta microintreprindere in 2019 sunt luate in baza de calcul a impozitului pe venit?", se ntreaba unul dintre...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016