Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de lege: Vouchere in valoare de 150 de euro/luna, pentru parintii care au copii de pana in 3 ani

08-Mai-2019
3120

Parintii care au nevoie de servicii de asistenta si ingrijire pentru copii ar putea beneficia de ajutor din partea statului! Acestia ar urma sa primeasca lunar vouchere in valoare de 150 de euro pentru a plati cresa/gradinita/bona copilului mai mic de 3 ani, potrivit unui proiect de lege (parte a unui pachet legislativ) propus de deputatul PNL Ovidiu Alexandru Raetchi.

Deputatul liberal a lansat marti in dezbatere publica un pachet de propuneri legislative care au drept scop scaderea crizei demografice din Romania.

Astfel, tinerii care ezita sa (mai) faca un copil ar urma sa fie incurajati printr-o serie de masuri menite sa le ofere un minim ajutor in cresterea copilului/copiilor.

”Pachetul legislativ pe care il lansez azi in dezbatere publica are drept obiectiv cresterea natalitatii prin gasirea unor solutii care merg la radacina problemelor care au dus Romania intr-o criza demografica, solutii implementate cu succes in state occidentale. Este inceputul unui efort public de consultare alaturi de organizatii ale societatii civile pentru a combate acest risc major pentru Romania pe termen mediu si lung”, a declarat Raetchi, citat intr-un comunicat de presa.

Proiectele de legi cuprinse in pachetul legislativ sunt urmatoarele:

  • Proiect de LEGE privind acordarea unor vouchere destinate parintilor care au nevoie de servicii de asistenta si ingrijire pentru copii;
  • Proiect de LEGE privind modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul Fiscal – care prevede facilitati pentru companiile cu minim 30 de angajati (sunt scutite din plata impozitului pe profit, anual, sumele de bani utilizate pentru construirea si/sau intretinerea de crese sau gradinite, pentru copiii angajatilor acestora);
  • Proiect de LEGE pentru infiintarea Bancilor de Lapte Matern;
  • Proiect de LEGE pentru infiintarea Comisiei Nationale de Alaptare (care are drept scop promovarea, protejarea si sustinerea alaptarii in Romania prin politici publice si ghiduri specifice);
  • Proiect de LEGE pentru modificarea si completarea legii nr. 167 din 2014 privind exercitarea profesiei de bona, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Proiect de LEGE pentru acreditarea maternitatilor ca Spitale Prieten al Copilului, in vederea promovarii si sustinerii alaptarii si reducerii gradului de mortalitate si morbiditate infantila. 

Extras din proiectul de LEGE

privind acordarea unor vouchere destinate parintilor care au nevoie de servicii de asistenta si ingrijire pentru copii 

Art. 1 Mamele sau, dupa caz, persoanele care au in intretinere copii cu varsta de pana la trei ani, beneficiaza de vouchere valorice cu o valoare lunara de 150 de euro pentru fiecare copil cu varsta de pana la trei ani, destinate achizitionarii de servicii de asistenta si ingrijire a copilului. 

Art. 2 Voucherele se acorda lunar, fiind emise de catre unitatile autorizate de Ministerul Finantelor Publice. 

Art. 3 Voucherele pot fi folosite pentru achizitionarea integrala sau partiala a unor servicii de asistenta si ingrijire a copilului, care fac parte din urmatoarele categorii: 
a) Crese si gradinite; 
b) Centre de petrecere a timpului liber care au spatii destinate copiilor sub 3 ani;
c) Bone care isi desfasoara activitatea conform Legii nr. 167/2014 privind exercitarea meseriei de bona;
d) Alte spatii publice sau private care includ servicii de asistenta si ingrijire a copilului, autorizate sa functioneze in acest sens.

Art. 4 Procedura de acordare a voucherelor si modul de emitere sunt stabilite de catre Ministerul Finantelor Publice, in calitate de autoritate emitenta. 

Extras din EXPUNERE DE MOTIVE 

Potrivit celor mai recente date, populatia Romaniei a scazut in anul 2017 cu 69.279 de persoane din cauza declinului demografic, in special ca urmare a scaderii natalitatii. Sporul natural este negativ din 1992, anul 1991 fiind ultimul in care Romania a inregistrat un spor natural pozitiv. 
Stimularea natalitatii este una dintre principalele preocupari ale politicienilor, dar numai la nivel declarativ pentru ca Romania nu are o politica de crestere demografica nici pana in acest moment. in acest context, deficitul de locuri in gradinite si crese sau lipsa mijloacelor financiare pentru a-si permite o bona pentru ingrijirea copiilor in primii ani de viata sunt unele dintre motivele principale care conduc la scaderea natalitatii si care ii determina pe romani sa amane momentul pentru conceperea unui copil. 

Actualul proiect de lege face parte dintr-un pachet legislativ care isi propune cresterea natalitatii prin gasirea unor solutii pentru problemele care au dus Romania intr-o criza demografica. 

O serie de state europene acorda vouchere care pot fi folosite pentru servicii de ingrijire a copilului, acesta fiind si modelul pe care il propune acest proiect de lege. 

Mai exact, initiativa legislativa propune ca mamele sau, dupa caz, persoanele care au in intretinere copii cu varsta de pana la trei ani, sa beneficieze de vouchere valorice in valoare lunara de 150 de euro pentru fiecare copil cu varsta de pana la trei ani, destinate achizitionarii de servicii de asistenta si ingrijire a copilului. Voucherele se vor acorda lunar si vor fi folosite pentru achizitionarea integrala sau partiala a unor servicii de asistenta si ingrijire a copilului pentru: crese si gradinite, centre de petrecere a timpului liber care au spatii destinate copiilor sub 3 ani, bone care isi desfasoara activitatea conform Legii nr. 167/2014 privind exercitarea meseriei de bona sau alte spatii publice sau private care includ servicii de asistenta si ingrijire a copilului, autorizate sa functioneze in acest sens. 

Proiectul de lege prevede si ca procedura de acordare a voucherelor si modul de emitere sunt stabilite de catre Ministerul Finantelor Publice. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Exemple de posibile subiecte de la examenul CECCAR 2025

    • Ca in fiecare an, examenul CECCAR va fi, putin spus, dificil. Este normal, dat fiind ca accesul in Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania echivaleaza cu recunoasterea profesionala si inseamna un pas extrem de important in cariera oricarui contabil! Examenul realizeaza practic o selectie foarte dura si asa se si explica de ce, odata trecut de acest hop, intrati intr-un grup de profesionisti extrem de bine vazuti (si de bine platiti). In calitate de expert contabil...» citeste mai departe aici

  • Cum vor trece la impozit pe profit firmele care NU se mai incadreaza in plafonul de 250.000 euro al regimului micro

    • Un nou act normativ, mai exact OUG 156/2024, a adus noi modificari in privinta plafonului microintreprinderilor. Acesta a scazut de la suma de 500.000 euro, la 250.000 euro, incepand cu anul 2025. Microintreprinderi care NU se mai incadreaza in plafonul de 250.000 euro. Cum se face trecerea la impozit pe profit din 1 ianuarie 2025 In acest context, un contribuabil se intreaba cum poate face trecerea la impozit pe profit din 1 ianuarie 2025 daca nu se mai incadreaza in criteriile cumulative...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

  • Firmele trebuie sa depuna D700 pana pe 31 martie 2025 daca nu se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euro

    • Pentru ca plafonul pentru aplicarea regimului micro a fost modificat, scazand de la 500.000 euro la 250.000 euro, firmele care nu se mai incadreaza in aceasta conditie la final de 2024 trebuie sa treaca, incepand cu data de 1 ianuarie 2025, la impozitul pe profit. Pentru a schimba vectorul fiscal se va depune D700 pana pe 31 martie, la ANAF. Firmele trebuie sa depuna D700 pana pe 31 martie 2025 daca sunt obligate sa treaca la impozit pe profit O microintreprindere cu veniturile realizate la data...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Case de marcat electronice. Noutati fiscale care se aplica in 2025

    • Pentru anul 2025 au aparut mai multe noutati legate de casele de marcat electronice fiscale. Printre principalele modificari se numara reglementarea noilor obligatii privind inscrierea codului de identificare fiscala pe bonurile fiscale, implementarea codurilor QR, dar si reluarea unor sanctiuni contraventionale din 2025. In plus, bonul fiscal tiparit si inmanat clientilor nu va mai fi obligatoriu la platile cu cardul, decat atunci cand este solicitat de cumparatori. De asemenea, nu este...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016