Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de Ordin: MFP MODIFICA Declaratia 112

01-Feb-2019
6490

Ministerul Finantelor Publice a pus in Dezbatere publica un proiect de Ordin pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a Declaratiei 112, privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

In referatul de aprobare a Proiectului se arata ca este necesara aprobarea unui nou model pentru Declara?ia 112, ca urmare a modificarilor legislative aparute in domeniul asigurarilor sociale, precum si a celor din domeniul legislatiei fiscale. Astfel, se impune adaptarea corespunzatoare a modelului si continutului formularului 112  ”Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, precum si a instructiunilor de completare a acestuia.

Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate cuprinde atat informatii privind obligatiile fiscale ale contribuabililor, cat si informatii necesare stabilirii prestatiilor sociale potrivit legislatiei specifice, acordate de C.N.P.P., C.N.A.S. si A.N.O.F.M.

Principalele prevederi ale proiectului de ordin (asa cum apar in Referatul de aprobare)

Prevederile ordinului vizeaza modificarea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate corespunzator cu modificarile din legislatia specifica, generate de introducerea art.1301 in Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, modificata prin Legea nr. 177/2018 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 103/2017 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul asigurarilor sociale, de modificarile prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, precum si de necesitatea actualizarii anexelor si instructiunilor de completare, in functie de problemele semnalate din practica, dupa cum urmeaza:

• introducerea posibilitatii deducerii din creanta fiscala “Contributia de asigurari sociale, datorata de catre persoanele fizice care au calitatea de angajati sau pentru care exista obligatia platii contributiei de asigurari sociale, potrivit legii“ (poz.2 din Nomenclatorul “Creante fiscale”), a sumelor reprezentand ajutor de deces care se platesc de catre institutia care gestioneaza bugetul asigurarilor pentru somaj, in contul asigurarilor sociale;
• introducerea scutirii din caseta ”Creanta fiscala” a sumelor reprezentand impozit pe venit si contributia de asigurari sociale de sanatate scutite de la plata in perioada de raportare, conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal. De asemenea, pentru a se aplica o prevedere unitara tuturor salariatilor care beneficiaza de facilitati fiscale in baza art. 60 din Codul fiscal, in caseta se vor inscrie si alte sume scutite de la plata impozitului in perioada de raportare, potrivit legii;
• introducerea unor noi casete pentru inscrierea cifrei de afaceri si a ponderii cifrei de afaceri din activitatile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, in vederea acordarii facilitatilor fiscale in luna de raportare, in sensul declararii de catre angajator, pe proprie raspundere, a indeplinirii conditiilor aplicarii acestora;
• introducerea in Nomenclatorul “Tip asigurat“ din Anexa nr. 4 a formularului, a unor noi pozitii pentru categoriile de salariati pentru care salariul minim brut pe tara este diferentiat, in vederea stabilirii bazelor de calcul pentru CAS, CASS si CAM, pentru identificarea salariatilor care isi desfasoara activitatea in domeniul constructiilor si beneficiaza de facilitati fiscale conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, precum si pentru persoanele care desfasoara activitati necalificate cu caracter ocazional (zilieri), potrivit Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;


• introducerea unei noi casete pentru Contributia asiguratorie pentru munca datorata de angajatorii prevazuti la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal;
• introducerea in sectiunea E3 din Anexa nr. 1.2, Anexa asigurat a unor noi pozitii pentru persoanele fizice care realizeaza venituri pentru care sunt scutite de la plata impozitului, conform Codului fiscal si a altor legi speciale;
• actualizarea corespunzatoare a anexelor si a instructiunilor la ordin potrivit aspectelor semnalate de utilizatorii declaratiei. 

Citeste si:

Declaratii fiscale 2019: Ce formulare trebuie depuse online

Extras din proiectul de Ordin:

ART. 1
(1) Se aproba modelul si continutul formularului 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", precum si anexele nr. 1.1 "Anexa angajator" si nr. 1.2 "Anexa asigurat" la aceasta, prevazute in anexa nr. 1.
(2) Anexa nr. 1.1 "Anexa angajator" si Anexa nr. 1.2 "Anexa asigurat" fac parte integranta din formularul prevazut la alin. (1).
(3) Se aproba nomenclatoarele prevazute in anexele nr. 2 - 5.
(4) Declaratia prevazuta la alin. (1) este o declaratie de impunere in sensul art. 1 pct. 18 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
ART. 2
Formularul prevazut la art. 1 se completeaza si se depune conform instructiunilor prevazute in anexa nr. 6.
ART. 3
Persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora, institutiile si persoanele fizice prevazute la art. 68^1 alin.(2), 72 alin. (2), 84 alin. (8), 125 alin. (8)-(9), 147 alin. (1), (12) si (13), art. 151 alin. (5) si (6), art. 169 alin. (1), art. 174 alin. (5) si (6), art. 220 alin. (1) si (2) si art. 220^7 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia depunerii declaratiei prevazute la art. 1 prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
ART. 4
Caracteristicile de editare, modul de difuzare, de utilizare si pastrare a formularului prevazut la art. 1 sunt stabilite in anexa nr. 7 la prezentul ordin.
ART. 5
Anexele nr. 1 - 7 fac parte integranta din prezentul ordin.
ART. 6
Prevederile prezentului ordin se aplica incepand cu obligatiile declarative din luna publicarii in Monitorul Oficial. (...)

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016