Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Este oficial! Se modifica regulile pentru firmele care emit tichete de masa/ vouchere de vacanta

10-Apr-2019
4664

UPDATE 9 aprilie 2019


In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 269 din data de 9 aprilie a fost publicat Ordinul ministrului Finantelor Publice "pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului economiei si finantelor, nr. 2.007/2008 privind aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice si a Regulamentului de organizare si functionare a acesteia, precum si a Criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete.

Asadar, documentul prevede ca regulile pentru ccompaniile care emit tichete de masa, vouchere de vacanta ori tichete culturale se vor schimba. Potrivit noilor reglementari, acestea va trebuie sa aiba intre 500.000 de euro – 1 milion de euro capital social. Firmele care produc tichete de masa, tichete cadou, tichete de cresa si tichete culturale trebuie sa aplice noile reguli incepand din 2019. Pentru firmele care emit vouchere de vacanta, termenul limita este 1 ianuarie 2021.

Articol initial

 

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a pus vineri, 1 martie, in dezbatere publica un nou proiect de Ordin privind aprobarea criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de bilete de valoare (intre care tichete de masa si vouchere de vacanta).

Asadar, prin noul Proiect de Ordin se propun noi criterii referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de:
- tichete de masa, 


- tichete cadou (prevazute in anexa nr. 4), 
- tichete de cresa (prevazute in anexa nr. 5), 
- vouchere de vacanta (prevazute in anexa nr. 6),
- tichete culturale (prevazute in anexa nr. 7) .

Noile regulile se aplica incepand cu acest an pentru firmele care produc tichete de masa, tichete cadou, tichete de cresa, tichete culturale, in timp ce, in cazul firmelor care emit voucherele de vacanta, regulile se vor aplica incepand cu anul 2021 - “Pana la data de 1 ianuarie 2021, prevederile prezentului ordin nu se aplica voucherelor de vacanta.”

Noile autorizatii de functionare vor contine urmatoarele elemente:

  • codul autorizatiei;
  • elementele de identificare ale unitatii emitente;
  • natura activitatii;
  • locatia in care se va desfasura activitatea pentru unitatile emitente pe suport hartie, respectiv sediul social declarat de catre unitatile emitente pe suport electronic in scopul controlului efectuat de autoritatile competente;
  • perioada de valabilitate.

Autorizatiile de functionare se vor elibera pe o perioada de 2 ani, iar cererea de re-autorizare trebuie depusa cu minimum 45 de zile inaintea expirarii autorizatiei de functionare.

De asemenea, unitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de bilete de valoare trebuie sa stie ca nu vor primi autorizatia daca inregistreaza obligatii restante la bugetul general consolidat. La fel cum nu vor primi autorizatie nici unitatile ale caror administrator/director economic si/sau financiar inregistreaza fapte in cazierul fiscal.

Cererile de autorizare ca unitate emitenta de tichete de masa, tichete cadou, tichete de cresa si tichete culturale, dupa caz, depuse incepand cu 1 ianuarie 2019 si pana la intrarea in vigoare a prezentului ordin, se solutioneaza conform prevederilor prezentului ordin. 

Proiectul de Ordin poate fi consultat AICI >>

Referatul de aprobare poate fi consultat AICI >>

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Calcul impozit pe profit. Exemplu si reglementari cheie

    • Impozitul pe profit reprezinta o obligatie fiscala esentiala pentru companiile care isi desfasoara activitatea in Romania. Determinarea acestuia implica aplicarea unei cote de impozitare, conform legislatiei fiscale in vigoare. In acest articol, vom analiza reglementarile cheie legate de impozitul pe profit si vom oferi un exemplu practic pentru a intelege mai bine procesul de calcul si obligatiile asociate. » citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii, modificata prin OUG 138/2024. Balanta de verificare trebuie intocmita lunar

    • OUG 138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal-bugetar, precum si pentru reglementarea altor masuri a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1222 din 5 decembrie 2024 si prevede, printre altele, mai multe modificari asupra Legii contabilitatii. Conform documentului, balanta de verificare va trebui sa fie intocmita lunar. Legea contabilitatii, modificata prin OUG 138/2024. Balanta de verificare trebuie intocmita lunar Referitor la balanta de verificare,...» citeste mai departe aici

  • Inventariere anuala. Trebuie efectuata obligatoriu la data de 31 decembrie?

    • Scopul inventarierii anuale este acela al stabilirii situatiei patrimoniale reale a societatii, respectiv a tuturor elementelor de active, datorii si capitaluri inregistrate in evidentele societatii in baza carora se intocmesc situatiile financiare anuale. Inventarierea anuala este reglementata la alin 2 al punctului 1 din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009: 1. -...» citeste mai departe aici

  • 10+ Noutati Fiscale pentru 2025 care va vor afecta activitatea

    • Cu ce probleme majore va veti confrunta in 2025? Este suficient sa parcurgeti lucrarea Taxare 2025. Noutatile Codului fiscal care expune clar absolut toate schimbarile intrate recent in vigoare (sau care vor intra curand), grupate in 2 mari categorii, cu subiecte esentiale pentru mediul fiscal-contabil: A. Noutati fiscale 1. Taxa pe valoarea adaugata 2. Impozit pe veniturile microintreprinderilor 3. Accize 4. Noutati privind salarii si beneficii extrasalariale 5. Sistemul RO...» citeste mai departe aici

  • E-TVA: Obligatiile privind Notificarea de conformare, amanate pana pe 1 iulie 2025

    • Conform OUG 138/2024, anumite obligatii privind Notificarea de conformare RO e-TVA au fost amanate pana pe 1 iulie 2025. OUG 138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal-bugetar, precum si pentru reglementarea altor masuri a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1222 din 5 decembrie 2024. E-TVA: Obligatiile privind Notificarea de conformare, amanate pana pe 1 iulie 2025 A fost modificat OUG nr. 70/2024 in vederea amanarii pana la data de 1 iulie 2025 a...» citeste mai departe aici

  • Semnare bilant anual. Conform OUG 138/2024, este necesara si semnatura reprezentantului legal al firmei

    • Legea contabilitatii a fost modificata prin OUG 138/2024 si prevede mai multe schimbari in privinta bilantului anual. A fost introdusa prevederea conform careia situatiile financiare anuale trebuie semnate in mod obligatoriu si de reprezentantul legal al firmei. Semnare bilant anual. Conform OUG 138/2024, este necesara si semnatura reprezentantului legal al firmei OUG 138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal-bugetar, precum si pentru reglementarea altor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016