Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de OUG privind infiintarea, organizarea si functionarea agentiilor pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului

16-Mai-2017
1208

In continuarea procesului de creare si implementare a unei structuri administrative moderne, potrivit Programului de guvernare, una dintre masurile privind sprijinirea sectorului IMM, a investitiilor straine, precum si a activitatii de promovare a exportului, o reprezinta infiintarea de agentii pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului.


tinand seama de cele precizate anterior, prin proiectul de ordonanta de urgenta se propune infiintarea de agentii pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului, institutii publice de specialitate, cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat. 

Odata cu infiintarea acestora sunt imperios necesare: cresterea numarului de posturi pana la minimum 26 posturi pentru fiecare Agentie, avand in vedere atributiile noi din domeniile atragerii de investitii si promovarii exportului, precum si transformarea posturilor din personal contractual in functii publice.

Scopul actului normativ il constituie respectarea Programului de guvernare, in vederea aplicarii strategiei in domeniile intreprinderilor mici si mijlocii, mediului de afaceri, comertului, antreprenoriatului si investitiilor straine, impunandu-se adoptarea unui act normativ care sa vina in sprijinul mediului de afaceri, prin simplificarea sarcinilor administrative si debirocratizarea cu care se confrunta mediul de afaceri, prin inglobarea intr-un singur loc a tuturor structurilor de finantare a antreprenoriatului, prin identificarea oportunitatilor de investitii la nivel local si regional si realizarea unor proiecte de investitii "la cheie", informarea eficienta cu privire la facilitatile acordate investitorilor, stabilirea de parteneriate cu institutii finantatoare de la nivel european si international, camere de comert bilaterale, ambasadele straine din Romania, precum si atragerea de investitii straine cu sprijinul ambasadelor Romaniei din strainatate.

Tinand cont de prevederile art. 14 din Regulamentul (UE) 2015/1.017 din 25 iunie 2015 cu privire la platforma europeana de consiliere in materie de investitii si de utilizare a parteneriatului public-privat, se impun identificarea, pregatirea si dezvoltarea proiectelor de investitii avantajoase pentru Romania, infiintand structuri specifice si capabile in realizarea acestor parteneriate.
Prin actul normativ propus se infiinteaza noua agentii pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului, prin reorganizarea celor opt oficii teritoriale pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie, care se desfiinteaza la data intrarii in vigoare a prezentului act normativ.

Astfel, prin proiectul de act normativ se propune:
- stabilirea numarului de posturi din cadrul agentiilor la minimum 26 posturi pentru fiecare agentie, avand in vedere completarea atributiilor acestora cu atributii noi din domeniile atragerii de investitii si promovarii exportului; implementarea in bune conditii a Programului Start-up Nation – Romania, impune suplimentarea personalului pentru acoperirea atributiilor ce decurg din derularea procesului de finantare a celor 10.000 de noi beneficiari; in anul 2016, O.T.I.M.M.C. au verificat, contractat, decontat si monitorizat un numar de 990 de beneficiari, pentru anul 2017 estimandu-se un volum de munca de cel putin 11 ori mai mare; de asemenea, se impune suplimentarea numarului de posturi avandu-se in vedere si implementarea Programului de sustinere a internationalizarii operatorilor economici romani, cu finantare de la bugetul de stat, pentru perioada 2017-2020;
infiintarea unei agentii in Bucuresti care sa preia zona Bucuresti-Ilfov, de la O.T.I.M.M.C. Ploiesti; in prezent, la O.T.I.M.M.C. Ploiesti 9 posturi de executie, sunt arondate 8 judete si municipiul Bucuresti, iar din derularea programelor in anii anteriori, la acest oficiu se regasesc in medie 40% din totalul beneficiarilor, ceea ce inseamna ca in anul 2017, 9 persoane vor trebui sa verifice, contracteze, deconteze si monitorizeze un numar de aproximativ 4500 de beneficiari ceea ce este practic imposibil;
stabilirea categoriei de personal al agentiilor in sensul ca personalul va fi alcatuit din functionari publici, prin transformarea posturilor de natura contractuala in functii publice, avand in vedere faptul ca activitatea personalului implica exercitarea unor atributii si responsabilitati, stabilite in temeiul legii, in scopul realizarii prerogativelor de putere publica, respectiv cele prevazute la art. 2 alin. (3) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. 


Astfel, personalul va fi preluat pe baza de protocol in cadrul noilor institutii publice (agentii) si va fi numit in functiile publice de executie cu respectarea prevederilor Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale la art. 111 din Legea 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

La stabilirea structurii organizatorice vor fi avute in vedere prevederile art. 112 alin (1) din Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.


Reglementarea modului de organizare si functionare a agentiilor, precum si de predare-preluare a activitatii si patrimoniului fiecarui O.T.I.M.M.C.; competenta privind judetele arondate pentru fiecare agentie in parte se stabileste prin ordin al ministrului pentru mediul de afaceri, comert si antreprenoriat;
stabilirea salarizarii Agentiilor.

In corelatie cu atributiile si complexitatea lucrarilor de la nivelul acestor entitati, pe de o parte, si riscurile care pot interveni in lipsa unei salarizari corespunzatoare a acestora, pe de alta parte, consideram ca se impune luarea unor masuri urgente de motivare a personalului, in vederea stoparii procesului de migrare a personalului catre institutii cu un nivel de salarizare superior si la stabilirea unui echilibru intre complexitatea muncii si riscurile care deriva din realizarea prerogativelor acestora. 

Precizam ca actualul sistem de salarizare din cadrul OTIMMC-urilor raportat la functii similare, aplicat altor institutii ale administratiei publice, precum si categoriilor de personal, conduce in mod evident si nemijlocit la incalcarea unor principii juridice fundamentale, respectiv principiile nediscriminarii, stabilitatii raporturilor juridice si proportionalitatii, afectand capacitatea operativa a Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu privire la indeplinirea atributiilor legale.
De asemenea, prin prezentul proiect de act normativ se propune stabilirea salarizarii personalului agentiilor in conditiile prevazute de legislatia in vigoare.

Sursa: CNIPMMR

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Proiect de OUG privind infiintarea, organizarea si functionarea agentiilor pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit chirii 2024. Noutati si studii de caz utile

    • OUG 115/2023 a adus modificari semnificative in ceea ce priveste impozitarea veniturilor din chirii pentru persoanele fizice, incepand cu anul 2024. Noutati impozit chirii 2024 VENITUL BRUT DIN CEDAREA FOLOSINTEI BUNURILOR Pana la 31.12.2023, art. 84 alin. 1 din Codul fiscal, prevedea: ”Venitul brut din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendarea bunurilor agricole, reprezinta totalitatea sumelor in bani si/sau echivalentul in...» citeste mai departe aici

  • Conditii microintreprindere 2024: Cele 7 conditii cumulative pe care trebuie sa le indeplineasca firmele

    • Conform legislatiei in vigoare, in 2024 mai poti ramane la regimul fiscal al microintreprinderilor doar daca indeplinesti 7 conditii cumulative Astfel, in anul fiscal curent o microintreprindere este o persoana juridica romana care indeplineste cumulativ conditiile prevazute la art.47, alin. (1) din Codul Fiscal, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent : 1. a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 500.000 euro; In aplicarea prevederilor care se refera la conditia de...» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Ce impozite si contributii plateste un PFA in 2024?

    • Daca ai deja un PFA sau te gandesti sa iti deschizi unul anul acesta, trebuie sa stii care sunt impozitele si contributiile pe care trebuie sa le platesti in 2024, dar si cum se declara acestea si care sunt termenele limita. In plus, iti vom explica ce inseamna PFA in sistem real sau PFA la norma de venit, ce contributii PFA si impozite ar trebui sa plateasca in functie de caz si ce varianta poate fi mai avantajoasa pentru tine. PFA in sistem real vs. PFA la norma de venit Atunci cand iti...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Utilizarea sistemului in relatia B2B devine obligatorie din 1 ianuarie sau din 1 iulie 2024?

    • Va rog sa precizati care e textul de lege care precizeaza obligativitatea incepand cu data de 01.01.2024 a raportarii/transmiterii facturilor prin sistem RO E FACTURA, in relatia B2B. Doar din lecturarea OUG 120/2021 asa cum a fost aceasta modificata prin OUG 115/2023 si legea 296/2023, ar rezulta ca aceasta obligatie intervine la 01.07.2024. Utilizare E-Factura in relatia B2B – raspunsul specialistului: Pentru a raspunde intrebarii privind obligativitatea transmiterii facturilor prin...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2024. Care este modul corect de completare, cu exemple pentru toate tipurile de venit

    • Prin OPANAF nr. 6/2024, in vigoare din 9 ianuarie a.c., a fost aprobat noul model al formularului 212 referitor la declararea impozitului pe veniturile realizate si contributiile sociale datorate pe anul 2023, precum si la impozitul estimat si contributiile sociale aferente anului 2024. Formularul a fost suferit modificari importante fata de anul trecut, determinate de aparitia unor obligatii fiscale noi sau de cresterea salariului minim pe economie – lucruri care au impus introducerea...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF. Ce declaratii trebuie depuse de contribuabili pana pe 26 februarie 2024

    • Conform calendarului ANAF, contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale importante pana pe data de 26 februarie 2024. Declaratii fiscale cu scadenta in data de 26 februarie 2024 TERMENUL Luni, 26 februarie OBLIGATIA - Depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata la bugetul de stat - Formularul 100 CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI: Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat se completeaza si se depune de catre contribuabilii/platitorii carora le revin, potrivit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016