Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect: Din 1 iulie 2024 se vor aplica noi reguli in privinta reorganizarii marilor contribuabili

05-Feb-2024
1569
Proiect: Din 1 iulie 2024 se vor aplica noi reguli in privinta reorganizarii marilor contribuabili

ANAF a pus recent, in dezbatere publica, un nou Proiect de ordin pentru modificarea unor ordine ale presedintelui ANAF privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mari si mijlocii.

Noi modificari de la 1 iulie 2024 in privinta reorganizarii marilor contribuabili

In referatul de aprobare se precizeaza ca, in vederea cresterii eficientei activitatii de administrare a contribuabililor, a imbunatatirii colectarii veniturilor bugetare, precum si pentru intarirea relatiei de parteneriat cu contribuabilii a fost necesara reorganizarea activitatii de administrare a contribuabililor.

In cadrul agentiei s-a realizat o analiza privind activitatea fiscala a contribuabililor mari, din perspectiva identificarii cat mai corecte a esantionului agentilor economici cu cea mai mare importanta fiscala. Astfel, in urma acestei analize s-a constatat necesitatea diminuarii numarului de mari contribuabili, in functie de criteriul de baza agregat, raportat la ponderea acestora in veniturile bugetare declarate.

In acest sens, prin noul proiect de ordin se reglementeaza predarea de la Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili catre administratiile judetene ale finantelor publice, respectiv catre Administratia Fiscala pentru Contribuabili Mijlocii Bucuresti, a unui numar de 1000 de contribuabili, avand in vedere criteriul de baza agregat. Aferent acestor contribuabili, exista 64 de contribuabili selectati in baza criteriului de grup fiscal unic.

''Drept urmare, numarul de contribuabili ce nu se vor mai afla in administrarea Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, incepand cu data de 1 iulie 2024, este de 1064, din care Administratiile judetene ale finantelor publice vor primi in administrare un numar de 676 contribuabili mijlocii, iar Administratia Fiscala pentru Contribuabili Mijlocii Bucuresti va primi un numar de 388 contribuabili mijlocii'', precizeaza initiatorii proiectului.

Sumele declarate in anul 2022 de catre contribuabilii ce se afla in administrarea DGAMC incepand cu 1 ianuarie 2024, reprezinta 51,22% din sumele declarate la nivel national.

Totusi, cei mai mari 1424 de mari contribuabili detin o pondere de 46,42% din sumele declarate la nivel national, iar cei 1064 care nu vor mai avea calitatea de mare contribuabil reprezinta doar 4,8% din aceste sume.

In acest context, cei 1064 contribuabili ce nu vor mai avea calitatea de mare contribuabil au o pondere redusa a sumelor declarate bugetului general consolidat.

Eliminarea acestor contribuabili din categoria marilor contribabili permit DGAMC sa isi orienteze eforturile pentru sustinerea categoriei de contribuabili cu cel mai mare aport fiscal, oferind acestora servicii publice de o inalta calitate. 

Nu trebuie neglijata nici reducerea sarcinilor ce revin contribuabililor, in sensul in care pentru cei 676 de contribuabili ce vor fi adminstrati drept contribuabili mijlocii, deplasarea la sediul organului fiscal (Administratiile judetene ale finantelor publice) este mai facila decat deplasarea acestora la sediul DGAMC din Bucuresti.

Diminuarea pachetului de mari contribuabil de la data de 1 iulie 2024 cu 1064 de societati presupune majorarea corespunzatoare a numarului de contribuabili mijlocii ce vor fi administrati cu aceeasi data, de la maxim 20.000 contribuabili mijlocii la maxim 25.000 contribuabili mijlocii, astfel ca se impune si modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3610/2016 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Arhivarea documentelor. Exceptii de la perioada standard de arhivare de 5 ani

    • Arhivarea documentelor financiar-contabile reprezinta o obligatie legala esentiala pentru orice entitate, asigurand pastrarea si disponibilitatea informatiilor economice pe o perioada determinata. Desi perioada standard de arhivare este de 5 ani, legislatia prevede anumite exceptii in functie de natura si importanta documentelor. In continuare, vom prezenta principalele categorii de documente si termenele specifice de pastrare aplicabile, inclusiv situatiile in care durata de arhivare depaseste...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Proces verbal compensare datorii reciproce si aspecte cheie

    • Compensarea datoriilor reciproce reprezinta o modalitate legala prin care doua societati isi pot stinge obligatiile una fata de cealalta. Aceasta procedura este reglementata de Codul civil si de normele contabile in vigoare, asigurand o evidenta corecta in contabilitate. In continuare, veti regasi un model de proces-verbal de compensare a datoriilor reciproce, elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina, dar si informatii importante despre cum se poate face compensarea intre doua...» citeste mai departe aici

  • Bon de transfer. MODEL si reglementari cheie

    • Bonul de transfer este un document contabil si de gestiune important pentru firme, iar in continuare vom vedea ce este acesta exact, un model de bon de transfer, precum si ce documente justificative sunt necesare pentru a documenta transferul produselor finite in materii prime.» citeste mai departe aici

  • Vouchere eMAG primite de la persoane fizice. Tratament fiscal si contabil

    • In contextul utilizarii tot mai frecvente a voucherelor digitale, societatile comerciale se pot confrunta cu situatii in care aceste instrumente sunt primite de la persoane fizice, fara a exista o relatie comerciala directa. Analiza tratamentului contabil si fiscal al acestor operatiuni devine astfel esentiala pentru respectarea prevederilor legale si reflectarea corecta in evidenta financiara. Iar in continuarea articolului vom clarifica modul de incadrare si inregistrare a voucherelor eMAG...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende: 10% sau 16%? Ce cota se aplica profitului din perioada octombrie-decembrie 2025

    • Contribuabilii vor sa stie daca mai pot aplica cota de impozit de 10% pentru dividendele distribuite din profitul anului 2025 si in ce conditii se poate face acest lucru. Totodata, acestia sunt interesati sa afle cand este necesara intocmirea situatiilor financiare interimare si care sunt pasii legali pentru repartizarea profitului obtinut in cursul anului. Avem acest caz. Societatea vrea sa repartizeze la dividende din profitul anului 2025 o suma, are profit. Va avea hotarare AGA de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016